Final Fantasy XI

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door JanKost, 26 feb 2004.

1. JanKost

JanKost Console Freak!

Leuk Bevonden:
    1
    Is er iemand hier op het forum die Final Fantasy XI speelt?

Zo ja, op welke server? Is natuurlijk wel leuk om met nederlanders te spelen

2. aggie

aggie Overloper

Leuk Bevonden:
    1
    Ik speel het niet maar ik vroeg me af of FFXI ook offline te spelen is, want ik hoor alleen maar verhalen over dat online gebeuren.

3. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Nee, er is geen offline speelmogelijkheid bij Final Fantasy XI. Het is echt een pure online only MMORPG.

4. aggie

aggie Overloper

Leuk Bevonden:
    1
    Bedankt GothicRulez.
    Jammer, ik hoopte op een online en offline gedeelte.
    Dan maar wachten op FF XII.

/offtopic: De enige MMORPG waar ik naar uitkijk is World Of Worldcraft._O_ _O_

5. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Vertel ons eens wat meer over FF XI Jan.

Begin wat benieuwd te worden naar je ervaringen in het spel.

6. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Is hij al uit dan?

7. Lucky13

Lucky13 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    JA hij is al uit, ben ook benieuwd naar JanKost's ervaringen!

8. Vivi Ornitier

Vivi Ornitier Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    in japan en amerika wel geloof ik ,waarschijnlijk import :)

9. XboxRulez4ever!

XboxRulez4ever! XBW Luizak

Leuk Bevonden:
    1
    ik ben trouwens ook wel benieuwd dus... iemand??

10. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Jantje verzekerd me net dat hij er morgen even iets meer over verteld.

Even geduld dus nog. :)

11. JanKost

JanKost Console Freak!

Leuk Bevonden:
    1
    Nou....ik ben nog op tijd.

Ik had dus eerst een beetje game-ervaring nodig om een goede mening te vormen over FFXI.

Tot nu toe is het spel echt supertof! Ik ben nu een lvl 11 warrior.

De gameplay van het spel is eventjes wennen. Ik was eerder een andere MMORPG gewend, en daarom was het fftjes raar om te beginnen met FFXI.
    Nu ik het een tijdje aan het spelen ben, en is het echt heel makkelijk. Je kunt de toetsencombinatie zo veranderen dat je alleen met het toetsenbord speelt, en niet met de muis, want dat gaat een beetje rot.

Grafisch ziet het spel er echt subliem uit. De 'spell'-effecten zijn supermooi, en de mannetjes en monsters/fiends zien er echt supergedetailleerd uit. Ik kan het spel gewoon op volle toeren draaien, dus dat is ook wel weer handig, als je het gaat spelen.

De werelden zijn echt supergroot. Ik heb denk ik echt 1/100ste, of zelfs minder van het spel gehad, en ben nu al onder de indruk.
    Je kan in totaal lvl 75 worden volgens mij, dus je hebt genoeg tijd om de wereld volledig te verkennen.

Er zijn ook superveel subjobs. Je kan bijvoorbeeld een kleermaker worden, of een wapensmit.
    Ook zijn er van die leuke skills om te leren. Zoals vissen, wat superleuk is, en ook nog een goed geld opbrengt, maar je kan ook je cookingskills omhoog werken, door bijvoorbeeld de vis die je vangt, te koken. :D

Je hebt ook een 'Moogle House'. Dit is een soort apartement waar je je kan vestigen, in 1 van de landen, waar er 3 van zijn, Windhurst, San D'oria en Bastok. In dit moogle house kan je dingen opslaan, zoals artifacts, of andere spullen die je hebt gevonden, en waar je geen plaats meer voor heb in je inventory. Dit apartement kan je ook inrichten. Je kan bij het Auction House ((waar ik zo op terugkom) een bed, tafels, en stoelen kopen, en naar smaak je huis inrichten.

Al waardevolle spullen koop en verkoop je via het Auction House (AH), die is een grote bazaar ,waar je een prijs vast kan stellen voor je item, en andere mensen kunnen daarop bieden, en als je genoeg betalen, dan kopen ze het van je. Je geld wordt dan bezorgt naar je moogle house, of je kan het ophalen bij een andere NPC in de buurt van een Auction House. Je kan natuurlijk ook dingen kopen en verkopen bij NPC's, maar de spullen die je kan kopen zijn rommel, en ze betalen niet veel voor de dingen die je wil verkopen, dus het is beter om dit bij de AH.

Dit is maar een korte impressie van het spel voor jullie. Als jullie nogmeer vragen hebben, vraag dan maar raak.

Ik zal ook proberen binnenkort nog even screenshots van mezelf te posten, maar ik moet eventjes uitvogelen hoe ik grotere screens kan maken

edit: Er is nog een 4e land: Jeuno.

Laatst bewerkt: 4 mrt 2004
  12. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Moet zeggen dat het erg leuk klinkt.

Wat denk je, houdt de game het lang vol?

Volle servers?
    Kun je ook gezamelijk op jacht gaan?

We want more!

:cool:

13. XboxRulez4ever!

XboxRulez4ever! XBW Luizak

Leuk Bevonden:
    1
    * wacht stilletjes af op het vervolg van het stukje ;)O-)

14. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Final Fantasy faboys / addicts unite. :cool:

15. JanKost

JanKost Console Freak!

Leuk Bevonden:
    1
  16. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    *aansluit :cool:

17. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Hahaha deze game gaat echt wel rulen!Dit is nu echt een game om online te gaan(en de nieuwe Resident Evil *drool* ).Zit er wel nog een FF-sfeertje in of is het echt een compleet andere game geworden?O ja,is hij een beetje te vergelijken met PSO?Dat vond ik ook een ontzettend gave game online.En hoe zit het met de maandelijkse betalingen?Hoeveel zijn die en heb je een CreditCard nodig?Graag meeeeeer info lolz

18. zillela

zillela Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    final fantsy rules

19. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    No shit!

Maar Jankost, wat voor omgeving zit jij dan nu? Bosrijk, of juist met van die grote plains, of heel stedelijk? En zijn er ook een soort van clans waar je je bij kunt aansluiten?

20. JanKost

JanKost Console Freak!

Leuk Bevonden:
    1
    Heel gevarieerd. Eerder, toen ik nog een laag lvl was, jaagde ik in een bosrijk gebied, maar nu jaag ik in een woestijn. Het is allemaal heel mooi gedaan hoor. Ook zandstormen in de woestijn.

Tuurlijk heb je steden. Bijvoorbeeld de stad waarin ik begin San d'oria, is echt SUPERGROOT. Elke stad is onderverdeeld in meerdere gedeeltes, omdat het gewoon te groot is.

er zijn inderdaad clans, alleen in FFXI heten ze linkshells. Het grappige is ook dat je gewoon meerdere linkshells kan joinen. Je krijgt van de leiders van de linkshell een linkshell :) (dat is een parel). Dit kan je bij je houden. Wanneer je deze dan equipped, dan ben je op dat moment actief lid van die linkshell.

Edit: Ook even antwoorden op eerdere vragen:

Ik heb geen idee of dit vergelijkbaar is met PSO, want die heb ik net gespeeld, maar wat ik van PSO gezien heb niet. PSO is meer futuristisch enzo, met guns en shit.

De final fantasy sfeer zit er nog wel gewoon in. Het is wel een heel andere game, en dan kan ook niet anders. Met de normale FF games heb je een vast camera standpunt, en dan loop je vanuit daar. In FFXI is het 3rd person, dus achter het mannetje. Je zit bijvoorbeeld nog wel monsters uit de FF reeks voorbij komen, dat is wel tof.

Ik betaal 9 euro per maand, en je hebt een creditcard nodig.

Laatst bewerkt: 14 mrt 2004

Deel Deze Pagina