Nou....ik ben nog op tijd.
Ik had dus eerst een beetje game-ervaring nodig om een goede mening te vormen over FFXI.
Tot nu toe is het spel echt supertof! Ik ben nu een lvl 11 warrior.
De gameplay van het spel is eventjes wennen. Ik was eerder een andere MMORPG gewend, en daarom was het fftjes raar om te beginnen met FFXI.
Nu ik het een tijdje aan het spelen ben, en is het echt heel makkelijk. Je kunt de toetsencombinatie zo veranderen dat je alleen met het toetsenbord speelt, en niet met de muis, want dat gaat een beetje rot.
Grafisch ziet het spel er echt subliem uit. De 'spell'-effecten zijn supermooi, en de mannetjes en monsters/fiends zien er echt supergedetailleerd uit. Ik kan het spel gewoon op volle toeren draaien, dus dat is ook wel weer handig, als je het gaat spelen.
De werelden zijn echt supergroot. Ik heb denk ik echt 1/100ste, of zelfs minder van het spel gehad, en ben nu al onder de indruk.
Je kan in totaal lvl 75 worden volgens mij, dus je hebt genoeg tijd om de wereld volledig te verkennen.
Er zijn ook superveel subjobs. Je kan bijvoorbeeld een kleermaker worden, of een wapensmit.
Ook zijn er van die leuke skills om te leren. Zoals vissen, wat superleuk is, en ook nog een goed geld opbrengt, maar je kan ook je cookingskills omhoog werken, door bijvoorbeeld de vis die je vangt, te koken.
Je hebt ook een 'Moogle House'. Dit is een soort apartement waar je je kan vestigen, in 1 van de landen, waar er 3 van zijn, Windhurst, San D'oria en Bastok. In dit moogle house kan je dingen opslaan, zoals artifacts, of andere spullen die je hebt gevonden, en waar je geen plaats meer voor heb in je inventory. Dit apartement kan je ook inrichten. Je kan bij het Auction House ((waar ik zo op terugkom) een bed, tafels, en stoelen kopen, en naar smaak je huis inrichten.
Al waardevolle spullen koop en verkoop je via het Auction House (AH), die is een grote bazaar ,waar je een prijs vast kan stellen voor je item, en andere mensen kunnen daarop bieden, en als je genoeg betalen, dan kopen ze het van je. Je geld wordt dan bezorgt naar je moogle house, of je kan het ophalen bij een andere NPC in de buurt van een Auction House. Je kan natuurlijk ook dingen kopen en verkopen bij NPC's, maar de spullen die je kan kopen zijn rommel, en ze betalen niet veel voor de dingen die je wil verkopen, dus het is beter om dit bij de AH.
Dit is maar een korte impressie van het spel voor jullie. Als jullie nogmeer vragen hebben, vraag dan maar raak.
Ik zal ook proberen binnenkort nog even screenshots van mezelf te posten, maar ik moet eventjes uitvogelen hoe ik grotere screens kan maken
edit: Er is nog een 4e land: Jeuno.
Laatst bewerkt: 4 mrt 2004