In de Most Wanted Charts mag Square Enix al geruime tijd rekenen op een nummer 1 notering met Final Fantasy XII voor de PlayStation 2. Elk nieuwtje wordt dan ook met open armen ontvangen. Het spel komt 16 maart 2006 uit in Japan. We mogen dus "waarschijnlijk" nog wachten tot 2007 Het Arcadian Empire voert al jaren een oorlog met een nabijliggend continent. Tussen die twee continenten ligt een klein landje dat Dalmascia noemt. Omwille van zijn strategische ligging valt Arcadian Dalmascia binnen. De prinses van Dalmascia, de hoofdrolspeelster van dit spel, Ashe leidt de rebellen in hun strijd tegen het machtige Arcadian Empire. Vaan, de mannelijke hoofdrolspeler, is niet meer dan een dief in Dalmascia. Hij is echter niet blij met zijn huidige leven en wil piraat worden. Vernieuwingen in Final Fantasy XII zijn onder andere het (eindelijk) ontbreken van de zogenaamde 'random encounters'. Het vechtsysteem zal hierdoor veel sneller zijn. Bovendien kun je dit keer gebruik maken van je omgeving, zo kan je een tactische voorsprong verkrijgen door hoger te staan dan je tegenstanders. Screenshots: ... FF7 wordt beschouwd door velen als best FF game, maar ik heb zo een klein vermoeden dat deze er langs gaat mogen komen te staan...
7 was de koning van FF, deel 8 was een ruimschootste klassieker, de volgende vervolgen verloren steeds meer van hun glans van de oude serie, denk niet dat deze het oude niveau gaat halen, helemaal omdat de leidinggevende van final fanatasy 7 naar ms is vertrokken dacht ik, maar ik heb hoop, je hebt sowieso een square, die altijd wel voor kwaliteit staat
toch is dit echt een van en misschien wel de beste reeks games ooit... vooral de graphics zien er altijd fantastisch uit!
Ja, het is zkr een van de beste series kwa games ooit, want ookal waren de delen na 7 iets minder, allemaal nog steeds dikke negens!
Ja zeker, ik vind het ook heel spijtig wat Boris in de pu met de FFX revieuw heeft gedaan(82... ),en wat een kutrevieuw dan nog,heel de tijd maar aan het zeveren...
Deze FFXII is voor mij ook een must-have, heb alle FF's vanaf deel 4 dus deze mag zeker niet gaan ontbreken Ziet er supervet uit en ik hoop dat ze qua gameplay idd met een heel vernieuwend en innovatief systeem gaan komen, dan zit ik er gegarandeerd weer aan vastgeplakt Maar offie beter gaat worden als FFVII ? Hmm, dan zal ik um eerst moeten spelen en daarna oordelen....tot die tijd staat FFVII bij mij nog steeds als koning bovenaan !
,ja smaken verschillen he, ik heb 9 en 10 uitgespeeld en ik vind 10 de beste...(7en8 heb ik wel zo goed als volledig gevolgd met mijn broer, toen hij het uitspeelde...)
Dat het 40 van 40 heeft gekregen is sowieso een sublieme prestatie, moet ik zeggen. De scans zien net als altijd buitengewoon prachtig uit vooral die laastgeposte scan echt
Het is trouwens ook de eerst final fantasy game die volledig 3D is! Met 10 had je nog pre-renderde omgevingen en stuff... Hier staan trouwens ook filmpjes: http://www.gametrailers.com/gamepage.php?fs=1&id=1684