[PS4] Final Fantasy XII

Discussie in 'Games' gestart door Pegas, 22 feb 2007.

1. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22

Informatie:
    Ontwikkelaar: Square Enix
    Uitgever: Square Enix
    Genre: Role Playing Game
    Release: 21 februari 2007

As war looms on the horizon, the mighty Archadian Empire begins a campaign to subjugate its neighbors. To Vaan, a young man living on the streets of Rabanastre, the Empire is a hated enemy who took the life of his brother. Planning on exacting revenge by breaking into the palace, Vaan gets more than he bargained for as he runs into Princess Ashe, the sole surviving heir to the Dalmascan throne. Together, the two embark on an incredible journey tracing the mysteries behind the Archadian Empire's invasion.

Once again taking RPG players beyond imagination, the twelfth Final Fantasy's gameplay features include the Active Dimension Battle system enabling players to move seamlessly between exploration and combat. Characters act according to an intricate "gambit" system of actions and reactions that you determine. As they fight, characters earn license points that can be spent to broaden their knowledge of magic, arms and armor.

- Visible enemies with seamless transition between exploration and combat modes

- Active Dimension Battle: a real-time battle system with freedom of movement

- An epic narrative of warring nations with movie-quality CGI cutscenes

Boxart:

Screens:

Trailers:
    Gametrailers

Site:
    Officïele site

Bespreek hier alles wat te maken heeft met de laatste Final Fantasy game voor de PS2!

Laatst bewerkt: 22 feb 2007
  2. Anju

Anju Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mooie openingspost!
    Deze game kan er nog wel eens voor zorgen dat ik een tweedehands PS2 ga kopen.

3. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Heb de guide (special edition) alvast, nu de game nog. Zag hem gisteren al in elke winkel liggen, maar hij is bij Media Markt een stuk goedkoper, echter daar ben ik zaterdag pas. Dus ik heb nog even geduld. ;)
    Insidegamer heeft inmiddels de review, klik.

4. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Ben ondertussen al zo'n 2 uurtjes ver in de game en ik speel nog altijd in mn eentje :mad:. Ik kan al wel zeggen dat de bad-guy van dienst (als het tenminste wel echt een bad-guy) weeral goed neer gezet is, alhoewel misschien iets te clichéachtig.

Ook de camera vind ik niet zo denderend, maar misschien dat ik die nog gewoon wat meer moet wennen. Voor de rest is het license systeem niet zo anders al bv. het sphere systeem van FFX.

Het nieuwe vechtsysteem lijkt me wel leuk(er?) en maakt de gevechten misschien zelfs iets makkelijker. Het gambit systeem heb ik wel nog niet kunnen proberen aangezien ik nog geen party-members heb :+.

5. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik krijg hem morgen binnen, lijkt me echt tof. Morgen heb ik vrij, dus ga ik ff een dagje doorhalen met Final Fantasy :) Sinds ik de 360 heb, ben ik eigenlijk alleen daarop aan het spelen, maar voor dit spel maak ik graag een uitzondering. Zulke RPG's heeft de 360 niet

6. Mezzla

Mezzla Times Like These

Leuk Bevonden:
    0
    Het nieuwe vechtsysteem speelt erg lekker weg. Het is duidelijk even wennen omdat het een redelijke omslag is, maar ik heb weinig te klagen. Camera ben ik wel met je eens, want ik heb ook vaak dat ik em niet op een lekkere positie krijg. Zoals je ook zegt; het license systeem is geen gigantisch verschil van de Sphere Grid uit FFX, en werkt dan ook prima. Ik zelf heb ondertussen een tweede partymember gevonden, maar ben nog niet helemaal uit hoe het Gambit Systeem volledig in zijn werking gaat.

Verder kan 'k nog weinig zeggen. Maar mijn eerste indruk van Final Fantasy XII is: Heerlijk als vanouds :thumbs:

7. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Heb ondertussen ook al een tweede party member gevonden, maar het gambit systeem is me ook nog al niet te duidelijk. Het lijkt me atm wel iets makkelijk als dit aanstaat, maar hoe je moet doen zoals in de special op Insidegamer staat blijft me nog een raadsel :+.

Het vechtsysteem heeft z'n voor- en nadelen met als grootste nadeel dat het fleeing nu echt rot is (het is me nog niet gelukt om daadwerkelijk te fleeën). De grootste voordelen dan weer is dat je sommige vijanden kan ontwijken als je wil en dat je je aanval een beetje kan plannen op voorhand.

De hunts met het stijgen van de rank in een clan lijkt me iets verslavend, maar ik ben dan ook vatbaar voor zo'n dingen. Hopelijk kan je net als in Oblivion clan leader worden :+. Het clan gebeuren is dus vergelijkbaar met dat van Oblivion. Na zoveel hunts te hebben gedaan en zoveel punten te hebben verdiend stijg je een rank in de clan en krijg je rewards.

M'n eerste indruk (nja, eerste... eerder al tweede) is hetzelfde als die van Lt Mezzz: Heerlijk als vanouds :thumbs:. Alleen is het stuk verhaal dat ik nu aan het spelen ben nog al voorspelbaar, tenzij er de een of andere twist in verwerken (wat is dus denk dat zal gebeuren).

8. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Spelen zo weinig mensen hier dit spel? Vind het nog leuker dan ik van tevoren dacht. Heb nu net alle 6 characters speelbaar gekregen. Princess Ash en Penelo zijn er net bijgekomen. Naar mijn mening hebben de veranderingen heel goed uitgepakt. Iedereen wacht natuurlijk op de PS3, maar de PS3 heeft niet zo'n topper als dit bij de launchgames zitten. Dus ik speel met veel plezier op de PS2

9. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik moet nog even wachten op FF12. Play heeft 'm donderdag pas verstuurd. :mad:

10. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    jah zou em ook graag kopen.
    maar heb al te veel kosten met de ps3....

11. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben gestopt met de FF serie na deel X-2. De laatste twee heb ik overigens ook niet meer uitgespeeld. Het Sphere Grid systeem in FFX vond ik zwaar kut, als dit systeem erop lijkt dan ga ik het niet eens meer proberen. Daarnaast hadden ze het van mij bij turn-based gevechten mogen houden, er zijn inmiddels immers genoeg andere RPG's (alternatieven dus) waarin real-time gevochten wordt....had dit dan gewoon klassiek gehouden denk ik dan.

Aan de andere kant ben ik misschien wat te voorbarig, maar toen ik hoorde dat FFXII real-time werd heb ik besloten te stoppen met de serie. Opzich niet erg, want het niveau (qua gameplay en verhaal) van een FFVII zal toch niet meer gehaald worden.

Laatst bewerkt: 25 feb 2007
  12. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ben inmiddels een paar uurtjes onderweg en hij is toch weer erg vet hoor. :) Vind de nieuwe gameplay goed uitpakken. Het vechten werkt erg goed, het is even wennen, maar het werkt wel. Het upgradesysteem vind ik wat beter werken en eruit zien dan het sphere grid in deel 10. Grafisch ziet de game er erg goed uit.

Laatst bewerkt: 25 feb 2007
  13. Mezzla

Mezzla Times Like These

Leuk Bevonden:
    0
    Simpelweg geen tijd en zin om te posten aangezien FFXII overuren maakt ;)

Ondertussen alweer aardig opgeschoten in het spel, want het speelt echt zo enorm lekker weg. Ook sinds ik het Gambit Systeem onder de knie heb speelt het duidelijk gecontroleerder, en daardoor misschien wat rustiger (iig fijner).

Anyhoo (om het kort te houden); wederom een heerlijke Final Fantasy topper. :)

14. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    he pegas. pas als je balthier en fran erbij krijgt kan je zelf aan het gambit systeem kloten, als je penelope erbij krijgt kan je alleen haar gambits aan of uit zetten.

Vind het nieuwe vechten wel leuk maar tis wel even wennen. baalde in het begin dat penelope steeds ging aanvallen als ze echt slap was. laat er gewoon lekker steeds magic gebruiken.

btw libra rulet echt en voor de mensen die nog niet balthier en fran hebben. als je ze krijgt verander balthier gambit ally>70% --> first aid meteen naar cure of potion van bij mij stond hij het op een bepaald moment drie keer te casten op vaan en drie keer miste hij. Toen hij uiteindelijk raakte kreeg ik er 8 bij. een klap daarna was vaan dood.

15. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Bedankt Sith_Vegeta, maar ik kan ondertussen al lang met gambits werken (niet dat ik ze echt gebruik mja) :+. Ik heb nu een volledig party en ik moet naar tombe (van wie en waar moet jezelf uitzoeken).

First Aid werkt alleen goed als er een party member een critical health status heeft, anders mist dat gewoon 99% van de tijd.

16. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    dan nog is het gewoon nutteloos. btw een vraagje. Wat gebeurt er als je blijft weg rennen voor die dudes in de mijn (die head hunters) Balthier zij je moet rennen maar ik denk laat ik effe een quickening doen (6 hits + inferno) en toen rende hij als een sissy boy weg. Wat gebeurt er als je weg voor hem rent? moet je hem dan alsnog vechten (was btw level 20 toen ik hem tegen kwam)

17. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Lvl 20 in de mijn :eek:. Hoeveel grind jij niet? Als je weg loopt ben je ze na een tijd kwijt en moet je gewoon uit de mijn gaan voor een tussenfilmpje.

18. arma22

arma22 Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb Final Fantasy 7 t/m 10 gedaan en die vond ik allemaal heel erg goed. Ik heb ook nog een paar keer X-2 gedaan maar die vond ik minder leuk dan de andere delen. Ik ben wel benieuwd geworden naar dit deel en ga hem binnenkort zeker proberen

19. Red XIII

Red XIII Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit nu bijna 17 uur in het spel maar ik kan nou niet echt de zin krijgen om verder te spelen, tot nu toe is er gewoon geen verhaal of character development. Als ik zo een beetje rond kijk op andere fora zie ik dat dat er ook niet echt van zal komen. Het hele FF sfeer zit ook niet in het spel.

Erg zonde, van FFVII t/m FFX heb ik erg veel van genoten, nu nog zelfs, maar dit is best wel een zware tegenvaller.

20. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb hem vanmiddag gekocht, en moet zeggen na twee uurtjes spelen zit ik er wel helemaal in. Ik moest wel even wennen aan het vechten maar dat heb ik nu ook wel door.

Komt over als een volwassener FF dan voorgaande delen. Ben benieuwd!

Deel Deze Pagina