1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Final Fantasy XIII [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 10 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Helaas, ik heb het voorlopig opgegeven. Het battle systeem ligt me helemaal niet. Wellicht dat ik em binnenkort nog eens opnieuw oppak en opnieuw begin, maar nu nog ff niet ...
     
  2. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Ben nu bezig met al die mark missions. Ik wordt echt elke kant opgestuurd met die dingen 8) Wel leuk, ik was blijkbaar nog lang niet op alle locaties geweest. Bosses worden nu pas pittiger, maar heb nog steeds niet echt problemen gehad met de D-, C- en B-class enemies.
     
  3. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Haha ik kan nog steeds niet beginnen. Zit met hetzelfde probleem...
     
  4. ExtraBB

    ExtraBB Bruno

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nu zo'n vier uur bezig geweest en heb een paar vragen :)
    Wat is die purge?
    wat is het verschil tussen commando, ravager en sentinel?
    Ik vind het battle systeem nu nogal chaotisch, verandert dat nog?
    Ben ik de enige die de helft niet snapt? :p
     
  5. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Het verhaal is wel duidelijk en je kunt letterlijk alles heel uitgebreid terug lezen in je datalog.
    Qua battlesysteem ben ik het met je eens, het is imho ook erg chaotisch en gaat zo snel dat ik alleen maar zit te kijken naar de menu opties en nauwelijks wat er echt gebeurt op het scherm...
     
  6. Bergje

    Bergje Active Member

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    Commando = melee class.
    Ravager = Black Mage.
    Sentinel = Tank Class.

    Ik weet niet of je al je pardigms kunt kiezen, maar het komt er eigenlijk op neer dat je voor de juiste situatie de juiste combinatie kiest.

    Tsja, en qua verhaal moet je gewoon opletten, en ook de stukjes lezen die worden aangeboden ingame. Als je het verhaal niet snapt (bijv. het verschil niet weet tussen fal'cie en l'cie, dan mis je echt de hele sfeer van de game, en dan snap ik dat je er niet zoveel aanvind.
     
  7. ExtraBB

    ExtraBB Bruno

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    het verhaal snap ik wel redelijk en vind ik ook wel cool,
    maar hier:

    Commando = melee class.
    Ravager = Black Mage.
    Sentinel = Tank Class.

    snap ik geen kont van :p
     
  8. Alpine

    Alpine Active Member

    Berichten:
    2.450
    Leuk Bevonden:
    5
    Commando is een class dat gewoon normale aanvallen doet zoals Attack en Blitz.
    Ravager is class waarmee je de 4 elementen (Fire/Water/Aero/Lightning) spreuken kan doen en ook is er een een soort strike versie voor de gene die goed met een zwaard zijn
    Sentinel is letterlijk een menselijk schild.Vaak word die gebruikt voor mensen met veel HP om alle klappen op te vangen waardoor je zwakkere personages nog overeind kunnen staan
     
  9. ExtraBB

    ExtraBB Bruno

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    o daarom wordt mijn snow zo vaak in elkaar geslagen :p
     
  10. Brocade

    Brocade Active Member

    Berichten:
    1.072
    Leuk Bevonden:
    38
    Wat sommige personen ook vergeten of niet doen, is door met wat posities te spelen van de sentinel, bv bij een boss, als je zijn en de andere classes health hard nodig hebt.

    Zet je paradigm eerst op Commando, en als Snow dan bij de boss zit, ver van de rest van je party vandaan, zet je je paradigm op Sentinel. Zo blijft hij daar redelijk staan en vangt je party niet echt veel dmg op :)

    Misschien dan maar wat meer switchen met je paradigm's? ;-)
     
  11. Bergje

    Bergje Active Member

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga even wat dieper op het battle systeem in om je in de juiste richting te helpen.

    Jouw enemy (ik hou het voor het gemak in enkelvoud) heeft 2 bars. Een health bar en een Stagger bar.
    De health bar spreekt voor zich, als deze leeg is door jouw aanvallen dan heb je gewonnen.

    De stagger bar is een ander verhaal. Elke vijand heeft een bepaalde stagger point (word weergegeven door een percentage). Als je dit punt gehaald hebt, dan is je vijand - staggered -, en doe je veel meer schade toe , de meter loopt dan langzaam weer leeg totdat ie leeg is, en dan moet je weer opnieuw beginnen om je vijand te staggeren.

    Als je alleen maar je ravager gebruikt, dan telt ie heel snel je stagger meter op, maar gaat ie ook weer heel snel naar beneden. Als je alleen maar commando gebruikt, dan telt ie de stagger meter traag op, maar gaat ie ook traag naar beneden. Oplossing, gebruik commando + ravager om te zorgen dat je stagger meter niet snel naar beneden gaat, en je ravagers zorgen ervoor dat de stagger meter sneller omhoog gaan.

    Zo moet je eigenlijk zelf een beetje expirimenteren wat het beste werkt in welke situatie. Ik kan het ook voorkauwen, maar het zelf ontdekken is juist leuk.

    PS. Alpine, je vergat een paar elementen. Het zijn: Fire, water, lightning, wind, ice, light, earth
     
  12. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Fijne uitleg. helder! Thanks. Ik begrijp dan ook dat je zelf je paradigms decks maakt in plaats van de standaar aanwezige ? En dus een deck maakt met een commando + ravenger samen ?
     
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Je moet het ook niet op halve snelheid spelen (dacht dat je dat ergens opmerkte in een post), maar gewoon volle snelheid. De fun zit hem in het snel maken van beslissingen bij FFXIII.

    EDIT: bovenstaande battle uitleg staat ook gewoon uitgebreid uitgelegd onder de help files, waar je ook het verhaal kunt terugvinden.

    Elke rol levert de party een bonus op:
    * Een Commando zorgt ervoor dat de stagger bar bij de tegenstander minder snel terugzakt (die moet hoog blijven voor giga damage bonussen).
    * Een Ravager zorgt er juist voor dat de stagger bar bij de tegenstander sneller toeneemt.
    * Een Sentinel blokkeert area-of-effect damage gedeeltelijk bij party members.
    * Een Saboteur verhoogt de succeskans van vervloekingen richting de tegenstander.
    * Een Synergist verlengt de duur van beschermingsmagie (dacht ik).
    * Een medic versterkt genezingsmagie (dacht ik).

    Een Ravager/Ravager/Commando combo is over het algemeen heel sterk. De Ravagers bouwen snel de stagger bar bij tegenstanders op, waarna de Commando staggered tegenstanders de lucht in lanceert en ze daar houdt (juggling). Tegestanders in de lucht kunnen geen acties uitvoeren. Soms wissel ik naar Commando/Synergist/Saboteur om tegenstanders bezig te houden, terwijl mijn party wordt versterkt en de tegenstanders worden verzwakt (vooral bij bosses handig).

    Sentinel gebruik ik het minste... dat is een veel te passieve rol voor mij. Ik ga liever in de aanval, met veel healing en beschermingsmagie als backup.
     
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2010
  14. TweaK

    TweaK Active Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar jij bent zeker ook nog niet in chapter 11 aangekomen :+ Tot die tijd is het niet nodig nee, daarna broodnodig.
     
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Echt he, vooral in boss battles, zodat de rest van de party lekker ongeschonden blijft.
     
  16. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Sentinals heb ik ook al eeuwen niet gebruikt :+ Evened odds is voor mij the way to go als vijanden wat sterker worden. Hope cast als een idioot buffs voor je hele team en Fang cast allemaal ellende op je tegenstander(s). Ondertussen Lightning voor het healen. Als de casts voldoende zijn maai je alles kapot :)
     
  17. J-E-N-O-V-A

    J-E-N-O-V-A Active Member

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    wat ik erg vervelend vind is dat wanneer een karakter dood gaat mijn healer zich eerst focused op het healen van de rest tot ze in het groen staan voordat hij raise gebruikt. kan ik me echt aan ergeren. zolang ze niet in het rood staan moeten ze gewoon raise gebruiken wat mij betreft zodat de damage weer netjes verdeeld wordt over 3 karakters ipv 2. anders blijf je maar ronde achter ronde healen zonder dat je weer kan aanvallen.
     
  18. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Bij mij pakt'ie meestal wel gewoon raise. Anyway, je kunt dat gewoon zelf bedienen he. Je hoeft niet de hele tijd op auto te spelen. Als je raise wilt gebruiken moet je gewoon op die knop drukken en je hebt weer 3 characters in je team.. ;)


    //edit;

    De Army of one ability van Light is trouwens héérlijk:

    [yt]ZMRB1wIy2kc[/yt]

    _O_ Zit alleen maar die aanval te spammen :D
     
  19. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Ff een vraagje: Heb nog geen enkel nieuw wapen gekocht en de beginwapens amper ge-upgrade (chapter 9). Heb het ook nog absoluut niet nodig gehad, maar wat zijn goede wapens om te kopen en upgraden? Kan nu btw mijn team samenstellen. Zit zelf aan lightning, fang en hope te denken. Lightning=ravager, hope=raveger/healer en fang=commando/sentinel/saboteur. Ben wel benieuwd naar jullie samenstellingen.
     
  20. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Wapens vind je in kistjes dus heb tot nog toe geen enkel wapen gekocht, zit momenteel vlak voor eindbaas van de game. Wapens die je mist kan je tevens later nog kopen. Welk wapen je gebruikt is een beetje afhankelijk van de rol die je character gebruikt. Ik gebruik zelf meestal Lightning RAV of COM, Fang/ Snow SEN of COM en Vanille MED of SYN of SAB, indien nodig pas ik samenstelling aan maar over het algemeen gebruik ik bovengenoemde.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina