1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Final Fantasy XIII [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 10 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik wil het spel ook weer eens gaan oppakken. Ik heb alleen nog een boel vragen voor de experts:

    1) Elk gevecht met een nieuwe (onbekende) enemy en elke boss begin je met Libra om de zwakheden te ontdekken ?

    2)Ik lees hier veel over de main roles van de characters. Is er ergens een overzicht welke roles per character de main roles zijn en welke ik dus eerst moet upgraden?

    :cool:Hetzelfde voor wat betreft het upgraden van de weapons

    4) Wat betreft de Paradigms, waarom niet overal een medic instoppen, zodat je altijd healing hebt. Is dat wat te simpel gedacht ? ;)

    5) Ik lees ook veel over het positioneren van de chars. Maar daar heb je toch geen invloed op, ik kan ze toch niet rechtstreeks neerzetten ?

    That's it for now :D
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    1) Dat kan, maar het hoeft natuurlijk niet. Bij gewone enemies leer je het sowieso vanzelf, maar bij bosses is het handig.

    2) Main roles komen/zijn er vanzelf en jij hebt nog lang niet te maken met secondary roles.

    3 ) Upgraden van weapons moet je kijken naar de screenshots van een paar pagina's terug en kiezen wat het beste bij jouw characters/speelstijl past. Als je Lightning bijvoorbeeld als Ravager hebt wil je iets zonder stagger lock.

    4) Kan, maar dan mis je weer kracht.

    5) Door op tijd switchen als een character ver van de anderen staat kun je ze een beetje positioneren. Dit is handig als diegene sentinel moet spelen. Dan komen ranged aanvallen niet in de buurt van je andere characters.
     
  3. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Thanks! Ik kan alleen die screenshots niet vinden ?
     
  4. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Toch een vraagje over het upgraden van je wapens;

    Ik ben nu bij chapter 8 (denk ik?...eind Nautilus) en hoewel ik gevechten meestal wel win, ga ik af en toe toch af....ik heb mijn wapens nog helemaal niet ge-upgrade, puur omdat ik bang ben het te verkloten.:9

    Welke wapens zijn het beste om te upgraden?
    En is het beter te wachten als ik die wapens nog niet heb? Of kan ik nu ook wel upgraden?
     
  5. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Damn, ik ben net weer begonnen en dat met die ATB balk ligt me toch echt niet. Gaat veeel te snel voor mijn gevoel. Ik zit alleen maar naar de menu opties te kijken en zie niks meer van wat er op het scherm gebeurt.

    ik hou het maar even op autobattle, kijken hoever ik er mee kom :eek:

    EDIT:
    Ik kreeg net met Vanilla & Sazh NUL stars rating :x

    EDIT2:
    Wat ik jammmer vind is als je handmatig abillities selecteert de cursor wel steeds automatisch op de laatst geselecteerde ability
    staat, maar niet op de laatst geselecteerde enemy...
     
    Laatst bewerkt: 1 apr 2010
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    En je hebt hem zelfs op halve snelheid staan? Ik begrijp echt niet dat je daar zo moeite mee hebt. Het wordt wat dat betreft alleen maar complexer.

    Persoonlijk vond ik Vanilla & Sazh wel een klote combinatie, daar scoorde ik ook niet goed op. Maar nergens zero stars als ik mij niet vergis...
     
  7. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689

    Nee, ik speel op full speed en manual. Ik heb de battle over gedaan en heb nu wel 5 sterren. Zijn van die battles tegen multiple enemy groups. Kwestie van de juiste groep als eerste attacken.

    En ik heb net ontdekt dat (RB) altijd het gevecht pauzeert en dat je dan op je gemak even kunt kijken welke enemy minste health heeft, etc. Wel handig!

    EDIT:
    Ik zit dus in Ch4 met alleen Sazh en Vanilla. Ik krijg die Pulsework soldiers niet gestaggerd, zelfs niet als er meerder enemy groups op attacken en ik twee maal ravanger als paradigm heb...
    Maar ik moet toegeven dat ik nog nooit een game heb gespeeld die me zo slecht ligt qua mechanics...

    EDIT2:
    Als je eenmaal een medic hebt gebruiken jullie dan nog potions of switchen naar een paradigm met healing ?

    EDIT3:
    Ik zit wat te proberen met de synergist om de battle steeds te beginnen met wat buffen, maar dann kom ik meestal uit op 3, soms 2 sterren. Buffs alleen bij bosses gebruiken ?
     
    Laatst bewerkt: 1 apr 2010
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Vanille & Sazh leek op het begin een klote combinatie, maar ze zijn echt ziek. _O_

    Lekker Sab-Syn Paradigm daarna afgewisseld met Rav-Com en de vijanden zijn binnen no time verdwenen.
     
  9. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Op dit moment met vanille, Hope en Sazh. Geen van drieen is een Com.
    Maar ik kom er nog steeds doorheen. Wisselende ratings van 5 naar zelfs nul stars. Ik merk overigens niet echt veel verschil ongeacht de rating bij de spoils ?
     
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Dat komt omdat in het begin de spoils percentages enorm hoog liggen.

    En volgens mij was Sazh toen toch echt al Commando. Kan zijn dat dat pas de volgende chapter is.
     
  11. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Damn, net bij een boss in chapter4, zo'n Pulse armement, heb ik em down, moet je nog een tweede vorm, grrrrrrrrr en tuurlijk ga ik dan dood...

    En die tweede vorm heeft 2,5 keer zoveel hp, aaaaargh

    EDIT:
    Down binnen de target time en toch maar drie stars ?
    Ik ben well defensive geweest met regelmatig een rav-com-med para...

    EDIT2:
    Zijn er missables in de chapters ?
     
    Laatst bewerkt: 1 apr 2010
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Er zijn geen missables in deze game.

    Ik heb net trouwens 3 Platinum Ingot drops gehad binnen 20 minuten. Voor mij een nieuw record! _O_
     
  13. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik zit nu bij de Eidelon battle van lightning (samen met alleen Hope).
    Hope wordt steeds gekilled en die blijf ik maar reviven. Op het eind als ik die paarse balk bijna vol heb, gaat lightning ook ko....

    Pfff, kom er niet voorbij ...
     
  14. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Odin?
     
  15. Alpine

    Alpine Active Member

    Berichten:
    2.450
    Leuk Bevonden:
    5
    Je weet dat je de paarse balk niet helemaal vol hoeft te hebben ?
    Als de balk bij de eerste letter is dan kan je gewoon op X drukken en heb je gewoon gewonnen
     
  16. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    Het gakki over die paradigms van je met overal een medic instoppen.

    Niet handig.

    Ten eerste hoe sneller je vijanden afmaakt hoe meer de kans is op goede rewards en bij de meeste normale gevechten hoef je weinig te healen. Dus aanval is beste verdediging

    Bij boss battles is het handiger om de paradigm medic medic commando te maken om zo als je geel bent, even te switchen. Snel te healen en terug te switchen naar een offensieve. Dankzij de commando blijft je stagger balk er bestaan en kan je daarna met ravagers hem weer verder uitbreidne

    Later moet je de sentinel de commando laten vervange!

    succes ermee
     
  17. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Aaargh, dat zasl het hem zijn.... ik had die balk al een aantal maal vol en noppes. (x) dus :D
    En volgens mij is het idd Odin. Probleem is dat hij steeds Hope target en die staat dan na 1 ronde al in het rood ...

    Dat had ik al door idd. En die Sentinel, laat die ook de Staggerbalk bestaan ?
     
    Laatst bewerkt: 2 apr 2010
  18. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    Jup sentinels zorgen er ook voor dat de stagger balk blijft bestaan! maar een

    ravagers en saboteurs zorgen dat hij stijgt (ravagers de top)
     
  19. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik snap echt niks van de game mechanics. Ik heb de battlespeed op slow gezet en Odin verslagen in 2:30 min terwijl de tager time 26 min (??) was. 5 stars... en dat met een slow battle speed....
     
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Daar hoef je niks van te snappen, want de tijden voor Eidolons zijn altijd extreem en dus haar je daar altijd 5 stars. ;)

    Maar voor de rest is er toch niet veel moeilijks aan de game mechanics? Zo simpel als wat!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina