1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Final Fantasy XIII [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 10 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alpine

    Alpine Active Member

    Berichten:
    2.450
    Leuk Bevonden:
    5
    1e battle van vandaag tegen Adamantoise
    En weet je wat hij dropt ?!

    Trapezohedron!!
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Die dingen haten me echt! :mad:
     
  3. Alpine

    Alpine Active Member

    Berichten:
    2.450
    Leuk Bevonden:
    5
    Haha :p

    Wou ik die Trap Trick doen maar kom er achter dat ik met 1.1 Miljoen GIL te kort kom om een staff naar level 1 naar 100 te brengen :mad:.
    Kom pas bij level 85 ....
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Je moet ook 1.5 hebben (sommige wapens zelfs nog meer). :p
     
  5. Alpine

    Alpine Active Member

    Berichten:
    2.450
    Leuk Bevonden:
    5
    Nu op 505G op FFXIII na vandaag de Limit Breaker te hebben gehaald.
    Na eindelijk de Trapezohedron te hebben ga ik weer verder met me Huntmissions en die moeten niet al te moeilijk voor me zijn omdat ieder zijn HP dik in de 13.000+ is.

    Hoop om 800G te halen met FFXIII en dan is het voor mij wel genoeg geweest
    Heb nu 62 uur erop zitten en heb geen zin om nog eens te zoveel uur te grinden voor die ene rot achievement.
    Denk dat als ik rond de 80-90 uur zit er wel klaar mee ben met FFXIII en dat te hopen voordat ik Splintercell ga halen.

    Heb al zin in de volgende FF maar heb gehoord dat die alleen maar voor de PS3 komt dus moet maar dan een PS3 aanschaffen :p
     
    Laatst bewerkt: 7 apr 2010
  6. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Staat reeds meerdere malen in dit topic vandaar dat ik geen spoiler tag meer gebruikt hebt. Excuses als je dit nog niet wist maar is nauwelijks een spoiler imo.

    Moet nog 2 marks halen, 62 en 64, en dan heb ik deze ook allemaal. Ben tevens met de laatste rol bezig, vrijwel iedereen op level 4 van laatste rol dus bijna maxed. Ben echter ook met DA: Origins begonnen dus zal er voorlopig wel niet van komen :)
     
  7. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Na de game een week geleden gekocht te hebben, ben ik eindelijk ermee begonnen. Ik vind het echt zo'n game waar je voor moet gaan zitten, heb er gewoonweg de tijd niet voor genomen, maar nu dus wel.

    Hoe dan ook, mijn eerste battle zit erop en het valt me op dat je eigenlijk alleen maar kunt aanvallen en potions gebruiken, later komen er zeker nog dingen bij als ' guard' en dergelijken? Want ontwijken kan ik nog niet....
     
  8. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    Ontwijken en Guard komt niet. :9
    Het vechtsysteem wordt later wel dieper en strategisch. Ik ga niet teveel verklappen, maar ik vind het erg tof gedaan!

    Net de Boss van Chapter 9 verslagen. Na vijf pogingen is het me dan eindelijk gelukt! :lol:
    Weet iemand hoelang Chapter 10 duurt? Ik heb begrepen dat je in Chapter 11 op Gran Pulse land (daar waar je lekker kan grinden en al je wapens kan upgradeden).
     
  9. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    Wizz heb je ze ook al vijf sterren?

    En draimaister chapter 10 is zo klaar. Je hoeft ook niet echt te levellen (10 is toch alleen de

    Arc? of is dat ook het stuk op het schip dan duurt het langer!
     
  10. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Heb er zo'n 30 op 5 sterren maar aangezien ik mark64 nog niet heb, heb ik ook reward van die mark niet ( spoil ik ook niks :p ) . Nog niet echt bezig gehouden met 5 sterren halen, meeste marks pas 1x gedaan tot nog toe.
     
  11. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks! Kan niet wachten! Is het verstandig om op Gran Pulse al je wapens te levelen? Of is dat verspilde tijd en moeite?
     
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Niet liegen, er is wel Guard. ;)

    OniRyo heeft alles op 5 sterren.
     
  13. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    Hmmz ik heb tot missie 58 5 sterren. Rest gaat ook zeker wel lukken!

    Draimaister: niet echt. Je mist dan hoe dan ook nog de echt nuttige wapens die je wilt maxen en die je wilt maxen kan je het beste als eerste doen en je nog niet druk maken om de rest voor de cheevo!
     
  14. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    net bij chapter 11 aangekomen

    kom ik ergens binnenkort een goeie grindspot tegen?
     
  15. Zer0ch@0s

    Zer0ch@0s Active Member

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    2
    Loop helemaal naar dat goude puntje in de northern plains. Daar kom je sowieso een Behemoth King vs een of andere wolf tegen, zijn in gevecht. Je hebt altijd pre-emptive strike en 6600 cp in een minuut oid in het begin. Nu doe ik er nog max 20 seconden over. Als die nog iets te sterk is, loop even door naar dat gouden puntje en ga grinden op de robots die je tegenkomt. Die zijn ook leuk voor components.
     
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Ik heb nu mooi m'n chrystarium roles helemaal vol.

    Ondertussen nu ook zo'n 3 miljoen Gil in de pocket, terwijl ik al 4 ultimate weapons heb gemaakt, dus die kan ik mooi uitgeven aan heel veel upgradespul! :cool:

    Daarnaast ga ik nu ECHT beginnen aan de missies. Ik heb al een twintigtal willekeurige gedaan, maar ik ga er nu echt voor zitten. Zal daar ook nog wel een miljoen Gil bij elkaar schrapen, gok ik.
     
  17. Grievous NL

    Grievous NL Active Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    7
    vlak na de release gekocht omdat hij toen zo goedkoop was nu net pas aan begonnen zit nu in chapter 3 speel lekker weg
     
  18. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik wil morgen weer eens verder gaan, na een paar daagjes afwezigheid. Heb nog een paar vraagjes (ik zit in het begin van Ch6)

    1. Als ik een major enemy gestaggerd heb, switch ik van naar dual casting, dus rav + rav, zeker als de enemy gevoelig is voor een elemental damage. Is dat slim? Gaat dan de stagger balk sneller weer leeg omdat ik geen Com meer gebruik? En wie doet zowiezo meer damage een Com of een Rav ?

    2) Wat is doorgaans het beste moment om een Eidolon in te zetten? Ik doe dat als de stagger balk weer half leeg is om de laatste massa damage uit te delen. Want als de Eidolon veredwijnt ben je de opgebouwde stagger kwijt toch? Dus heeft het geen zin een eidolon in te ztten als de enemy nog niet is gestaggerd ?

    :cool: Als ik een Eidolon summon dan doe ik eerst zoveel mogelijk 'gewoon' aanvallen totdat de blauwe balk bijna leeg is en switch dan met (X) naar gestahlt mode. Zo haal je volgens mij het meeste uit de Eidolon, klopt dat ?

    4) Ik heb nog steeds niks geupgrade. Kan ik iets fout upgraden of de verkeerde wapens of maakt dat allemaal niks meer uit ?
     
  19. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, ik begrijp dat als er een sterretje achter het ge-upgradede wapen staat ie klaar is om te transformeren, maar hoe weet je welke component je daarvoor nodig hebt? Ik heb nu twee components waar achter staat dat ze een wapen kunnen laten transformeren. Weet alleen niet voor welke...
    Mijn Gladius voor Lightning is nu lvl. 10. Hoe lang nog totdat het sterretje komt? Is hier misschien een Wiki voor?
     
  20. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    1: ligt volledig aan wat ze gevoelig voor zijn. Commando's delen meestal het meeste damage maar ligt echt aan waar ze resistant voor zijn. Vergeet niet dat commando's rruin hebben wat een magische aanval is maar wel bepaald word door de strenght.

    Maar uiteindelijk het belangrijkste is misschien de stat van de char zelf. Zo heeft het weinig zin hope naar commando over te schakelen maar kan lightning weer heel goed beide doen. Ook na stagger maar dit ligt weer aan de vijand.

    Het "hidden" karakter kan je meestal het beste gelijk naar commando over schakkelen als er een stagger is. Haar strenght is gigantisch en ik gebruik haar alleen als rav in het paradigm Tri-assault (drie rav) om te staggeren. Daarna switch ik altijd over zeker om dat waneer zij ook rav kan zijn(tot die tijd is commando haar enige damage dealer) lighting Army of One heeft om de staggerbalk wanneer de vijand gestaggerd is zo naar de 999% stagger te helpen en zij tegen die tijd zo gignatisch sterke commando is dat het niet meer grappig is!

    2: maak je hier maar niet druk om. Eidelons gebruik je in endgame maar met twee redenen dus daarvoor doe je maar lekker je ding wat goed voelt.

    redenen in endgame zijn 1: adamantoise hun legs onder hun vandaan schoppen en 2: quick heal : als ze weer verdwijnenen is iederen gehealed, gerevived en hersteld van statussen. Beter dan dispelga soms want daarmee verdwijnen ook de goede dingen

    3: Precies te zijn: inderdaad zoveel mogelijk de gestalt mode vol want dan kan je meer aanvallen in gestalt doen. Maar zodra je ;'health"van je eidelon op is (die nummers) gelijk naar gestalt switchen anders gaat hij je gestalt balk gebruiken om nog lang te blijven voor één aanval en als je dan gestalt doet is die dus minder effectief!

    4: Upgrade wat je fijn vindt maar beter van niks aangezien je later andere wapens krijgt met betere voordelen (zoals quick stagger) aangezien upgraden nogal duur kan worden kan je dus beter wachten en eerrst die upgraden voordat je de rest upgrade voor de cheeevo. Zelf ben ik pas gaan upgraden in level 12 toen ik lightnings lionheart kreeg het wapens dat ik wou voor haar. Als je iets wilt upgraden vroeg kan je het beste Hawkeye van hope upgraden zoveer mogelijk (incl versie 2) dat kan al heel vroeg en dan wordt hij echt een super ravager!

    drai: als je hem hebt word hij bruikbaar in je menu. Zo niet. gooi het item in de groep of stuur me even een friend request (NL Black Dragon) dan geef ik je de antwoorden!
     
    Laatst bewerkt: 7 apr 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina