1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Final Fantasy XIII [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 10 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Zoals ik zei staan ergens in de thread linkjes naar de desbetreffende plaatjes voor de weapons, je moet even terugzoeken.

    En dat duurt nog wel even. En waarom Gladius? :eek: Wacht gewoon tot je Lionheart. :cool:

    Edit:

    Weapons charts plaatjes:

    http://www.flickr.com/photos/48263855@N04/
     
  2. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik zo kijk in die schema's staat de Lionheart niet zo hoog aangeschreven...
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Jawel, Lionheart heeft Quick Stagger en aardige stats. Die dingen met die hoge balkjes hebben allemaal nadelen, zoals langzaam zijn en stagger lock. Je wilt Lightning later in de game toch echt als gebalanceerde character hebben die switcht tussen Ravager en Commando.
     
  4. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    Inderdaad...
     
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Heb net eventjes 15 missies op 5 sterren gehaald. Morgen weer een stuk of 10-20 doen. Met sprint shoes + aurora scarf is het echt heel makkelijk om 5 sterren te halen (zal bij de laatste paar missies wel moeilijker worden, maar ik bedoel over het algemeen).
     
  6. Zer0ch@0s

    Zer0ch@0s Active Member

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    2
    Was een beetje zat van het grinden in chapter 11, dus ben een paar missies gaan doen. Heb nu de R&D Depot beschikbaar, waar is deze ook alweer goed voor? Om goede transformational components te kopen oid?

    Ook nog een vraagje: Wanneer upgrade je crystarium weer in chapter 11? Is dit na de eindbaas oid? En kan ik dan terug naar Gran Pulse nog? Wil Vanille's Death namelijk halen en dan de missies doen voor de Growth Egg.

    Ik snap die negatieve reviews over dit spel trouwens echt niet. Vind het werkelijk een fantastische game, ook al lijkt hij totaal niet op een FF VII bijvoorbeeld. Er valt vanaf chapter 11 toch genoeg te ontdekken, unlocken, missies doen, goede wapens te verzamelen? Ik snap dat niet.
     
  7. Mezzla

    Mezzla Times Like These

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    R&D Depot is inderdaad om de duurste transformers te kopen (Dark Matter, Trapezohedron etc.) maar ook de dikste upgraders (Ultracompact Reactor, Particle Acc. etc.).

    Voor zover ik me kan herinneren upgrade je Crystarium tot vóór de eindbaas tot level 4; pas na het verslaan van de eindbaas wordt alles beschikbaar. En je kunt zowel voor als na de eindbaas nog terug naar Pulse, dus maak je daar maar geen zorgen over :).

    Wat betreft de endgame. Mja mwa, ikzelf vind het ook een geniaal spel en heb nog zat te doen. Maar in vergelijking met voorgaande FFs valt de endgame wel tegen ja. Het gebrek aan echt lompe bosses (Dark Aeons uit FFX bijvoorbeeld) beperkt de playtime toch wel.
     
  8. Zer0ch@0s

    Zer0ch@0s Active Member

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    2
    Oh, ik speelde FF's meestal alleen uit en zodra de story afgelopen was had ik het wel gehad. Misschien de oude FF's toch nog een keer uit de kast halen om die big mothafucka's eens neer te halen. Lijkt me echt leuk.
     
  9. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Thanks voor de lengthy en duidelijke reply!

    ok, ik wist niet dat Ruin op STR gebaseerd was, alleen dat het non-elemental magic is!

    Ik dacht dat rav +rav +com beter was dan 3x rav, omdat de stagger dna weer te snel omlaag gaat ...

    Ok, duidelijk.

    Ok, ook duidelijk

    Dat is duidelijk, ik wacht nog wel met upgraden. De achievements ga ik in eerste instantie helemaal niet voor. Misschien in 2e instantie als dat tenminste nog leuke gameplay oplevert...
     
  10. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    Uitieindelijk is wat voor je gevoel het handigste lijkt het belangrijktst. wie je partymembers zijn en hoe slap/sterk je vijand is!
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Nou, dan kan ik het je alvast afraden. :+

    Ondertussen 24/64 missies op 5 sterren. Later op de avond nog een stuk of 10 halen en dan is het weer mooi voor vandaag.
     
  12. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Daar was ik al bang voor. 30 uur grinden alleen om wapens te upgraden voor een achievement is niet mijn ding...

    EDIT:
    Ben net in Ch7 aanbeland en heb moeite met de volgende fight:
    Alleen met snow tegen Orion (gevecht waarbij je in gestahlt mode begint). Probleem is dat ik alleen kan healen met potions en om de een of andere reden krijg ik er dan nauwelijks health bij. Snow kan alleen Com, Rav of Sen zijn.

    Tips anyone ?
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2010
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Het hangt allemaal af van de battle situatie Gakkie.

    3x Rav is helemaal niet beter dan Rav/rav/com als die stagger bonus niet omhoog gehouden kan worden.

    Com zorgt ervoor dat de stagger langzamer zakt en dat effect verdwijnt weer na een paar rondes zonder de inzet van een Com. Aan de andere kant: heb je de tegenstander met een Com aangevallen, waarom dan niet de stagger bar als een gek opvullen met 3x Rav? Alleen: is een tegenstander staggered, dan zal *meestal* een Com meer damage doen (tenzij de tegenstander resistance vs melee heeft). In een situatie waarbij een tegenstander niet specifiek gevoelig of juist beschermd is tegen melee of elemental magic, zal een Com met melee damage altijd veel meer damage doen dan een Rav. Waarom? Omdat juist een Com de stagger bar niet snel opbouwt... en zo heb je toch weer een Rav nodig om tot de echte hoge damage bonussen te komen.

    It all comes together after a while. :)
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2010
  14. svenn15

    svenn15 Active Member

    Berichten:
    3.154
    Leuk Bevonden:
    0
    ben nu opt einde van chapter 7
    Word het spel nog echt moeilijk want tot nu toe heb ik nog niet echt deze indruk.
    Vind bijvoorbeeld de eind bazen lang duren maar niet echt moeilijk.
     
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Dat vond ik inderdaad ook het probleem aan de game, de eindbazen duren inderdaad wel lang, maar ze zijn nooit echt gevaarlijk (op een enkele na). Maar toch geniet/heb ik van de game genoten.
     
  16. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Hmmmm, nice, ik had niet door dat het Com effect een paar turns duurt ...

    With this game and me, I doubt it sir :9
     
  17. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    Gakkie: als je er nog niet langs bent. Druk op start en select retry: dan kan je snow upgraden. Hij heeft namelijke een shitload verzamelt aan CP terwijl hij er constant niet was maar is dus nog aardig zwak!
     
  18. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Dat heb ik gedaan! Maar ik kom er nog niet langs. Ik krijg hem gewoon niet gestaggerd en healing met potions levert nog geen 0,5 cm aan levensbalk op...

    Dusse, tips nog steeds welkom :)
     
  19. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    Hmmmz nooit veel moeite mee gehad. Je kan eerst toch die gasten aanvallen? (die zijn dood voor gestalt voorbij is en daarna moet je gewoon vechten!) vond dit niet echt moeilijk en hebs niks bijzonders gedaan (ik had het gedaan zonder retry) dus weet het niet.

    Modder-Eter: Heb alle mark missies gedaan, allemaal 5 sterren (tweede keer missie 64 is echt makkelijk!) en ook 5 sterren voor de eindbaas. Bijna zielig hoe snel de einbazen nu dood gingen.

    oké in deel tien was het nog triester (één klap per vorm) maar dit ging ook snel!
     
  20. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Bij mij gingen ze allemaal al neer tijdens de gestalt 8)
    Maar bij 10 had toch echt meer uitdagingen vind ik met dark aeons e.d.

    Ben je nu helemaal klaar met de game?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina