1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Final Fantasy XIII [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 10 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.456
    Hoe? :eek:

    Ik heb er nu eentje, maar die heb ik gekocht en die Long Gui gasten zijn kut om te verslaan. Ik haal ze net niet in 1 stagger periode...

    Voor de rest moet ik ook alleen nog maar cash grinden en nog even een klein ander dingetje doen en dan ben ik ook klaar. Ik schat nog zo'n 5-10 uur, wat m'n totale speeltijd op zo'n 85-90 uur brengt.
     
  2. Alpine

    Alpine Active Member

    Berichten:
    2.450
    Leuk Bevonden:
    5
    Yeah hele week vrij :D
    Hele week om die Hunt Mission te doen en daarna nog de rest op 5 sterren te completen.
    Zit nu rond de 55% met de missions.

    [SIZE="-8"]Het lukt me als ik waarschijnlijk geen PS3 koop deze week[/SIZE]
     
  3. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    Hmmz begin aegisol en Fortisol (als je dark matter krijg is het die twee namelijk waard maar ook als je een gold nugget krijgt (dan heb je alsnog 36.000 winst) Als ik geen van beide heb load ik.

    Doe het met Ligthning, Fang en Hope (dus hieronder maak ik ook gebruik van hun paradigms in deze volgorde)

    Daarna begin ik met Tortoise (Sen Sen Sen) en switch ik zodra hij klaar is naar Sab Sab Med. Hope is namelijk sterk genoeg om in zijn eentje te healen --> Zorg dat de Saboteurs Imperil, Deprotect en Deshell maar vooral Slow op hem casten, zonder slow niet verder gaan. Vergis je trouwens ook niet in de pictogrammen van Daze (klokje met x ipv slow klokjje met pijl naar beneden)

    Hierna switch ik naar Med Med Syn. Fang en Lightning casten Cura Cura Cura moves en healen de shit terwijl Hope snel Enfire cast op iedereen!! dit is heel belangrijk.

    Na deze korte stop switch ik tussen een paradigm Rav, Com Rav en het Paradigm Rav Com Med voor als er healing nodig is. Zodra hij staggered is doe ik Army of one tot 999 (of in ieder geval boven de 950) en switch ik naar Com Com Med (healing is belangrijker dan damage die Hope doet en met 999 en Enfire is hij zo dood)

    Let erop dat je zo vaak mogelijk (ook tijdens de stagger naar 999 brengen) ook Hope gebruikt als RAv, gaat hij lekker snel

    En zodra hij ultima gebruik switch naar Tortoise (drie sen) en gelijk terug switchen!

    Btw equipment: Lighningt: iets tegen earth damage, genji glove, consioneurs item en imperial armlet
    Fang: Power Glove (*), Genij glove, Armlet (die voor Imperial) en warrior wristband
    Hope: Collecters catalog, zo'n Armlet, Weidring Glyph en vrije keuze.

    Soms wil hij gewoon echt niet dood (Bay en Quake achter elkaar is killer) Maar 9 van de 10 keer lukte het me zo. Als het niet lukt maakt het niet uit aangezien ik er rond de 1 minuut dertig tot twee minuten over deed!

    BAH heb echt geen zin in grinden van geld!!!!
     
  4. Ravebeast

    Ravebeast Active Member

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
  5. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.456
    Ja, zijn wel handig, maar voor 90% heb je geen info nodig omdat ze zo makkelijk zijn.
     
  7. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Wat ik erg shit blijf vinden aan het spel is dat je niet kunt ziet hoeveel dmg iets doet. Als een enemy nergens bijzonder vatbaar voor is, pak ik dan fire, sparkstrike, thunder,
    wat anders? Of net als de auto battle option maar van alles wat ....

    EDIT:
    ook raar dat RENEW bij een sen staat ipv bij een med ???
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2010
  8. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    Master's Seal 30
    Fully developed all characters


    ik vroeg me af, voor die achievement
    moet je dan bij alle characters in alle 6 de rollen alles maxen?

    en ik heb nu meerdere rollen op 4, en ben ik chapter 11
    kan ik pas verder upgraden na de eind boss nu?
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.456
    Ja, maar zoveel werk is dat niet. Dat is maar een fractie vergeleken met Treasure Hunter.
     
  10. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Gebruiken jullie vaak techniques? ik alleen libra. Heb nog nooit quake ofzo gedaan.
    Zag ook dat Renew onder techniques komen te staan (??). Gebruikt de AI ook techniques ?

    EDIT:
    Zit ik weer alleen met Sazh en Vanille. Die combo gaat me het slechtste af ...

    EDIT2:
    Lekkere AI. Zit ik net met fang, Lightning en hope in een battle met drie Vikings en heb ik de eerste gestaggerd, gaat Fang een van de andere aanvallen, zodat ik em niet in 1 stagger dood heb......

    EDIT:3
    Fang doet bij alle gevechten. En dan target ik die van haar, maar dan gaat zij weer over op een ander |:-
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2010
  11. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    Jup Renew is relaxt, Gratis nieuwe health in noodspotten (gebruik bij bazen) zonder te hoeven switchen. Mooie is dat je met 5 tp één summon (free health) en één renew kan doen!
     
  12. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    ik wist niet eens dat quake een technique was , kun je nagaan hoe vaak ik in dat menu kijk :+
     
  13. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    Quake is btw super relaxt als je meerdere vijanden hebt, twee commando's en een pre emtive strike hebt. Als je dan quake gelijk na de openingsslagen gebruikt (die je hoofdpersonage doet) staggers je iedereen en met twee commando's pakt de andere commando één van de vijanden terwijl jij samen met de derde persoon snel er eentjje afmaakt om vervolgens weer een andere te pakken!
     
  14. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    dus het is idd normaal dat je met twee com twee verschillende enemies aanvalt? Ik had een com +rav + com gemaakt om lekker snel 1 enemy an te pakken, maar in het geval van meerdere enemies gaat dat dus niet op.

    Ik vind 5 TP ook zo weinig, dat ik het eigenlijk nooit gebruik En volgens mij krijg je alleen TP erbij met 5 sterren en dat wisselt nog wel eens bij mij...

    Staat erg veel handige info, niet alleen voor die missions! Super!
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2010
  15. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    Ja hoor. Meestal als een vijand is gestaggerd doe ik com com rav zodra de staggerbalk hoog is. Commando's doe meer damage dan ravagers (behalve hope dan en vanille)

    Je krijgt ook tp als je gewoon wint en wat ik bedoelde met quake gebruiken kan altijd want eerste balkje is zo vol. Is vooral lekker tijdens een cp run met meerdere vijanden die je kan surprisen. Verder gebruik ik het eigenlijk nooit behalve tijdens de boss battles. Daar kan je het plotseling nodig hebben

    Ik ben nog steeds heel saai aan het grinden van admantoise (die huge ass beesten) kan ze momenteel in 1.10 afmaken maar het is zo saai!!!

    Weet iemand of het nut heeft twee collecters catalogen te equipen?
     
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.456
    Nee, het heeft geen meerwaarde.

    Er is overigens een klein trucje met die Adamantoise in Eden, nouja... dat lijkt bij mij tenminste zo, dus misschien is het toeval.

    Als hij een platinum ingot dropt moet je naar de deur helemaal achteraan lopen en ondertussen je TP aanvullen en weer terug en even saven. 90% van de tijd dropt hij dan weer een platinum ingot. Zo heb ik weleens 5 van die drops achter elkaar gehad. Maar zoals ik zei: Het kan pure toeval zijn.
     
  17. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Zit echt te twijfelen of ik überhaupt ga beginnen aan deze game. Heb hem al sinds de release in seal liggen :mad: Wil iig 1000/1000 halen als ik aan een dergelijke game begin...
     
  18. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    Gforce: De game is echt prima. Het begin (tot Chapter 11) is echt gewoon een leuk verhaal, dungeons en leuke gevechten (het is best strategisch met je paradigms switchen) Het enige wat ontbreekt zijn de towns waar je moet praten en dingen kan kopen en sidequesten in het begin.

    daarnaast kan je redelijk vlot hier doorheen lopen (guide is een aanrader om alles mee te pakken en niet later hoop items en wapens te moeten kopen voor de laatste achievement) en je hoeft weinig te grinden (kan wel maar echt nodig is het niet)

    Zodra je in Chapter elf komt word het wat vrijer en kan je side missies doen (niet fetch questen maar gewoon kill questen) die best leuk zijn omdat je strategie moet toepassen om ze te vijf sterren. Daarnaast kan je verder gaan.

    Het spel is eigenlijk net als tien alleen met een leuker vechtsysteem en tactischer. Daarnaast wordt je niet overpowered zoals je in tien bent. Je bent wel heel sterk en sommige vijanden zijn zo dood maar zeker op het laatst blijven er challanges (niet hele grote als je weet wat te doen)

    Towns en praten ontbreekt maar het verhaal is prima. De Achievemetns zijn daarnaast goed te halen (5 sterren op alle missies is goed te doen). Sommige duren alleen even maar het zijn niet van die irritante waarvoor je tweemaal het spel moet spelen!

    Modder eter: tot aan de deur of eronder door! niks maakt mij meer uit! geloof alles!
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.456
    Echt er ook door, anders laad hij die Adamantoise niet. Maar alleen nadat hij een Platinum Ingot heeft gedropt. Dat dus in plaats van saven -> laden. Als het bij jou ook werkt is het meer dan toeval. :p
     
  20. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    Zal het wel even proberen als ik tijd heb!. Hoe ging shalong gui killen?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina