Final Fantasy XIII

Discussie in 'Algemeen' gestart door Pegas, 14 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22

Genre: RPG
    Developer: Square Enix
    Publisher: Squar Enix
    Releasedate: n.n.b.

Het is eindelijk zover, Final Fantasy komt naar de Xbox 360 en zal gelijktijdig met de PS3 versie gereleased worden!

Screenshots
    Coming Soon

Filmpjes
    [GT]36222[/GT]
    (Japanse versie van de trailer die op de Press Conference is getoond)

[GT]36239[/GT]

Met dank aan Alonso voor de startpost van de PS3 variant waarop deze gebaseerd is.

2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    :eek: daar valt mn mond van open?

3. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Inderdaad. Het was niet geheel onverwacht, ik had het gewoon nu nog niet verwacht. Ook had ik eerder MGS4 verwacht.

4. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    De 360 begint echt een JRPG heaven te worden.

5. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    hahaha de enigste reden voor mij waarom ik ps3 wilde hebben

eindelijk naar xbox :)

en klopt het dat er 2 versies zijn van dit spel? Hoorde ergens dat er een action rpg en een turn based versie van komen

6. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Het mooiste, en vrijwel enige interessante van de pers conf. Jammer dat ze van turn-based afgestapt zijn, maar lijkt me vooralsnog een toffe game te gaan worden.

7. Red XIII

Red XIII Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Let op wel op! Er komen 2 FFXIII spellen:

Final Fantasy XIII
    Final Fantasy Versus XIII

FFXIII wordt een "gewone" FF titel, en de Versus versie wordt gemaakt door het team dat Kingdom Hearts gemaakt heeft.

Alleen FFXIII komt, vooralsnog, op de 360. Versus blijft exclusief voor PS3. (Hoe exclusief valt nog te bezien)

8. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Er is FF XIII en er is ook FF XIII Versus. Beiden zullen wat gameplay betreft ongeveer hetzelfde zijn maar de setting is helemaal anders. FF XIII speelt zicht echt af in een fantasy wereld terwijl Versus zich meer af speelt in de hedendaagse wereld zoals wij hem kennen (maar dan met wat fantasy gedoe erbij).

Maar ik vraag me dus af of Versus ook naar de 360 gaat komen?

EDIT: Trailer van de Press Conference aan de OP toegevoegd, maar dan de Japanse versie (valt te zien aan het feit dat er nog 'PS3 only' op het einde komt) en iets groter beeld (SD).

9. cfreak24

cfreak24 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben benieuwd heb deel X en deel X-2 met veel plezier gespeelt. Meer FF games heb ik eigenlijk nooit echt gespeeld. Crisis Core voor de PSP binnenkort dat wel:p

10. MoBiLe SuiT

MoBiLe SuiT Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ongeloofelijk dit had ik echt niet verwacht

11. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Versus blijft PS3 exclusive. Schijnt ook meer actie gericht te zijn.

12. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    De beelden zien er echt bizar mooi uit! _O_ Wat een game zeg! Echt zwaar indrukwekkend!

Laatst bewerkt: 14 jul 2008
  13. Valentiney

Valentiney LE Collector

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is echt het nieuws van het jaar WHohoe !! kan nu al niet wachten kippenvel bij het zien van het flimpje hier gaan toch weer aardig wat uurtjes in zitten, maar iedere seconde is een genot...

14. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Weet wacht geen turn based? :9

Vind zelf turn based games nooit echt leuk, tenzij het op een hand held console is waar je ff rustig voor gaat zitten.

Vond de FF games altijd leuk uitzien maar nooit mijn ding geweest omdat ik het niet had op turn based.

Maar als het normale gevechten heeft veranderd het de zaak dat ik de game wil hebben. =D

15. dubbelstinkkk

dubbelstinkkk Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is trouwens alleen voor de Europese en Amerikaanse markt. Het blijft in japan wel een PS3 exclusive.

16. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
  17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    whehehe, mag hopen dat dat stuk sarcastisch is....

Maar dit nieuws is echt niet te geloven. FF naar de 360? :eek:

Na de laatste acties van Square misschien niet zo vreemd, maar waarom heb ik ook alweer een ps3?

18. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    sommige mensen met ps3 moeten niet zo janken. Wat is het probleem dat wij hem ook op ons syteem krijgen? Ze hebben misschien spijt dat ze een ps3 hebben gekocht en de titels daarop hun minder aanspreken. Dit ligt niet aan squaresoft

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik snap het ergens wel. Een stukje 'exclusiviteit' hebben voelt gewoon goed. Je koopt een ps3 voor de j-rpgs, gt en mgs. Dan is het wat vreemd als cat1 bijna helemaal komt te vervallen.

Daarnaast associeer ik de playstation nog steeds met een bepaald imago en dat heb ik minder met de 360. Echter er wordt hard afbreuk gedaan aan dat imago en sommige mensen voelen dat blijkbaar diep in hun hart :9

20. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    ²

Ergens vind ik het erg dat FF naar de 360 komt maar zolang die game niet hard op al dat online gedoe gaat leunen ga ik me waarschijnlijk de PS3 versie aanschaffen. Als doe ik het ook om de stilte en nee, ik ga al die dvd's niet op m'n 360 installeren. Daarvoor heb ik te weinig plaats met m'n 13GB :+

Having said all that ben ik ook wel blij voor de mensen met alleen een 360 die nu ook van FF kunnen genieten (al was de 12 imo een kleine tegenvaller).

Nu is wachten op de aankondiging van Versus :+.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina