1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] Final Fantasy XIV: A Realm Reborn [Beta]

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 29 jun 2013.

  1. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Ja das wel jammer, alle voortgang voor niks nu. Maar ja, ook de reden waarom ik me nog niet verdiept hebt in crafting of andere klassen. En ik had verder niet al te lang stilgestaan bij de character creation of bij het kiezen van mijn naam, dat doe ik wel in fase 4.

    Edit: ga deze week maar eens even op de forums lezen, kijken of ik nog wat bekenden zie uit 11 en even uitpluizen welke server goed is voor EU mensen. Anders kan ik na fase 4 weer opnieuw beginnen.
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2013
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ja, ik wist niet toen ik ze aan het maken was dat ze gewiped zouden worden. Ik had het wel verwacht dat ze voor de full game weg zouden zijn, maar niet tussen de verschillende beta fases :mad:
     
  3. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Voor mij zou een sub wel beter zijn, als ik de game wil blijven spelen; zonde van het geld om het dan niet te doen, dus het zou voor mij een steuntje in de rug zijn.:+

    Ik vind de wereld nu al te interessant om het eigenlijk te vergeten....het voelt best goed aan....als je tenminste minstens een toetsenbord hebt, want zonder is het verdomde irritant chatten.:9

    Aan de ene kant jammer dat alles gewist wordt, maar aan de andere kant geeft het je nu wel meer vrijheid te stunten...je moet toch opnieuw beginnen.


    Diegene die fase 3 nu doen, krijgen die automatisch ook toegang tot fase 4?
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Fase 4 is een open beta, dus dan heeft iedereen toegang. En de characters die je dan maakt neem je mee naar de full game.

    Ik weet gelukkig nog precies hoe ik Miauw heb gemaakt, dus die is gemakkelijk opnieuw in elkaar te zetten. Het is de verloren progressie wat pijn doet.
    Schotel Melk (8)) weet ik niet meer precies...

    Ik hoef denk ik iig niet bang te zijn dat mijn namen worden ingepikt! :+
     
  5. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Daarom doe ik nu ook niet teveel, en klooi ik wat rond om de controls beter onder de knie te krijgen, want dat is echt nodig bij mij.
    Kan ik bij de open beta (hopelijk) soepeler mee.:+
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Iemand enig idee hoe lang fase 3 nog duurt? Als het bv nog maar een weekje is kan ik net zo goed volgend weekend overslaan en terug inspringen bij de open beta. Anders verlies ik nóg meer progressie. :+
    (het probleem is dat het veel te lang duurt voordat je naar buiten mag. :p Domme tutorial quests die verplicht zijn, anders level je in het begin niet...)

    In Guild Wars 2 heb ik 6 characters. Met plezier gedaan, simpelweg omdat er niet echt een tutorial is. Je hebt een startgebied, maar die is al behoorlijk open en houdt je niet bij het handje.

    Wacht, dan post ik het filmpje van mijn chars daarvan gelijk hier, kan ik gebruiken om iets te laten zien.


    Dus, daar zie je ook wat combat/skills. Van 6 verschillende classes. Die is imo toch wel beter dan die van FFXIV. Alleen al door de toevoeging van een dodge knop. Je voelt je gelijk veel meer betrokken erbij, ipv dat je nu op een plek stil staat en je powers activeert. Of heb ik de dodge knop gemist?
    Een ander ding wat GW2 ook goed doet qua combat is het automatisch targetten van de dichtstbijzijnde enemy. Bij zo een Fate event in FFXIV is het eerst een heel gedoe om een vijand te selecteren voor je los kunt gaan. Steeds heb ik eerst een hoop andere spelers te pakken voor ik het beest heb geselecteerd. En dan is ie inmiddels al dood. En ook als je gewoon door de wereld aan het roamen bent kan het irritant zijn. Misschien dat dat in de opties te veranderen is?
    iig zo 'out of the box' met de standaard opties werkt het allemaal niet perfect.

    Dat zijn iig 2 dingen waardoor de combat van GW2 een stuk soepeler en meer betrokken aanvoelt. Niet slecht, maar... minder.
     
  7. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Veel dingen die jij nu noemt als mindere puntjes liggen idd aan de instellingen. Deze zijn in de Beta voornamelijk uitgeschakeld. Om een voorbeeld te noemen, ik was gisteren even de chatlog a t bekijken en zag hierbij al dat alles uitstaat, zo zie je dus niet de schade in je log, de ability's welke jij gebruikt of anderen gebruiken, de aanvallen die een tegenstander voorbereidt en ga zo maar door.

    En volgens mij is er idd een manier om te dodgen. Buiten dat kan je vrij rondbewegen tijdens battles, ik had bv. een battle tegen een tegenstander met een lans als wapen. Door op het juiste moment opzij te stappen ontwijk je in dit gevecht een hoop schade. Blijf je gewoon voor hem staan dan word je enorm geraakt.

    Zo heb je in 11 ook een auto-attack die op de dichtstbijzijnde mob locked, of een manier om enkel op tegenstanders te locken en niet op PC's/NPC's. Vergeet niet dat dit de Beta is en een hoop functies uitstaan of er nog niet inzitten.

    @Mad: sub kan je ook uitzetten wanneer je een break neemt van de game, je characters blijven dan bewaard. Klein dingetje maar wel handig als je eens een maandje of meerdere maandjes een break wilt.

    Edit: hoelang fase 3 duurt weet ik niet, maar aangezien ze de Duty Finder nog moeten testen verwacht ik nog wel een ronde. Ook is er momenteel het gerucht dat er ook in fase 3 nog een volle toesteek komt voordat we over gaan naar 4. Gewoon even de testforums in de gaten houden, linkje staat in je email. Of anders ff hier checken, ik post wel wanneer er iets bekend is ( als Dulle me niet voor is :p )
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2013
  8. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Sure, maar ik beoordeel de beta op datgene wat ik voorgeschoteld krijg. ;) Als die dingen er inderdaad allemaal in zitten hadden ze dat beter mogen zeggen en/of implementeren, want bij Guild Wars 2 was dat allemaal gelijk duidelijk en werkte het zonder gedoe. En dat zonder de eerste paar uur in tutorials door te brengen!

    Natuurlijk kun je gewoon bewegen, maar dat is niet hetzelfde als als een malle rond te dodgen. Dát is pas rondbewegen. :cool: Onmisbaar. Dubbel tap op de richting waar je naartoe wilt en je rolt.
     
  9. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik weet niet wat ze in het verleden allemaal gezegd hebben mbt de beta, ben de game pas weer aan het volgen sinds de E3.

    Dodgen zoals jij bedoelt betwijfel ik of dat erin zit, maar dat hoop ik eerlijk gezegd niet. Past in mijn ogen niet bij FF zoals ik het ken, dan krijg je meer een kingdom hearts. Volgens mij werkt FF15 wel zo. Tactics in FF werken normaal iets anders als gewoon dodgen. Maar we hebben pas zo weinig gezien en we hebben niet alle classes beschikbaar en nog geen job zelfs ( bij release 9 geloof ik ).

    Edit: volgens mij inmiddels meer als een miljoen mensen die de beta spelen, dat geeft ook wel aan hoe groot de fanbase is voor FF. Een hoop gaan uiteraard stoppen als het betaald wordt, maar ik denk dat er een behoorlijk percentage hiervan de game wel haalt. En een hoop FF11 spelers moeten nog de overstap maken, ik weet dat er best veel mensen pas eind van het jaar overstappen omdat FF11 recent weer een enorme add-on ( inclusief 2 nieuwe jobs ) heeft gehad ( 11 jaar loopt de game inmiddels ), dat wil ik nog eens zien bij een f2p haha.
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2013
  10. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    De game komt 27-8 al uit...dus zo lang lijkt mij fase 3 niet te zijn dan....toch?
     
  11. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Niet lang meer nee, maar geruchten op forums zijn dat fase 3 eindigt rond 14 juli. Dat zou dan nog 1 weekend en 1 volle week fase 3 testen zijn. Daarna open beta fase 4 en een week voor de release zou de beta voorbij moeten zijn, aangezien je bij pre-order een week eerder al kan spelen ( of dit zou een week fase 4 moeten zijn aangezien je toegangscodes via mail krijgt een week voor release ).
     
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dat is niet eerlijk! F2P Bestaat nog niet eens 11 jaar. :+
     
  13. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    :+
     
  14. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Waar ga jij de game eigenlijk voor halen Wizz? PS3 zeker?
     
  15. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Ja PS3, ik ben helaas geen PC gamer. Waarom weet ik ook niet maar ik leef nog in de veronderstelling dat PC gaming muis en kb is, weet wel dat het niet zo is.

    En dan volgend jaar op PS4 wanneer die in 2014 uitkomt, characters etc kan je toch overzetten, ik wil alleen geen half jaar/ jaar achterlopen dus eerst op PS3.
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2013
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Gebruik jij nu niet muis en toetsenbord voor FFXIV? :+

    edit: Of alleen toetsenbord? :p
     
  17. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Sssstttt jij bent ook niet eerlijk Dulle! En ja idd alleen keyboard en alleen voor chat, en een heel klein beetje voor gameplay gerelateerde zaken ( beetje maar ahum )
     
  18. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    :confused:
    Komt ie pas in 2014 naar de PS4?! Damn....zo lang wil ik niet wachten.
    Bij Yourgamezone is de game 32 euro, das ook een mooi instap-prijsje.

    Weet je zeker dat je je karakters mee kan nemen als ie op PS4 is?
     
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik kan mijn PS3 character ook op de PC gebruiken, dus ik zie niet waarom PS3 > PS4 niet zou kunnen.
     
  20. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Check E3 trailer maar, op eind laten ze zien PS4 2014. En ja, overzetten characters is reeds bevestigd door SE.
     

Deel Deze Pagina