1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] Final Fantasy XIV: A Realm Reborn [Beta]

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 29 jun 2013.

  1. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Zoals?

    Ik heb gister dus ook keyboard gebruikt voor chat, en dulle zei al dat de map selecteren makkelijker is, maar kan ik ergens terugvinden welke knoppen welke functies hebben icm een gewone controller?
    (een makkelijk overzicht dus, kan ik het uitprinten en langs me houden totdat ik het ken)
     
  2. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Hier in dit artikel wordt het bevestigd:

    http://www.edge-online.com/features/something-about-japan-naoki-yoshida-on-final-fantasy-xiv/

    Ik gebruik kb voor veel dingen in FF11 en dat zal in 14 niet anders zijn. Ik moet in 14 echter nog teveel uitzoeken maar om je wat concrete voorbeelden te geven zal ik FF11 als voorbeeld gebruiken.

    - locken op party members/ monsters, ging in 11 via de F-keys en voor elke partymember / monster / NPC's 1 F-key.
    - macro's, dit zijn gearsets of commands die je instelt. Veel ability's worden versterkt door bepaalde stats. Met een macro kan je dus snel je gearsets switchen wanneer je een ability gebruikt.
    - chat uiteraard

    En zo zijn er nog meer dingen maar ik zou me daarop nog niet teveel focussen. Dat soort dingen maak je jezelf wel eigen wanneer je basis beheerst. Zo heb je ook een hoop commands om dingen makkelijker/ sneller te maken, zoals dichtstbijzijnde monster waarnaar Dulle al verwees. Maar deze zaken worden bij Endgame content pas echt relevant want dan moet je goed en snel kunnen reageren.
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2013
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik dacht dat je het via het menu kon zien bij Key Binds, ook op de PS3? (M is iig de map :p)
    Als ik nog in de beta kon komen zou ik wel wat screens ervan maken, maar ja... :+
     
  4. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Ja daar stonden welke toetsen of combinaties wat deden. Maar je doet meer, die macro's in 11 bv. schreef je zelf. Moet dat zien als een hotkey maar dan met een hele hoop commands erin, bv. Equip bepaalde body gear, equip hands,equip feet etc. , maar dan met 1 druk op een knop.

    Een leuk voorbeeld waarom dit belangrijk kan zijn, in 11 hadden bepaalde vijanden een move die alle gear van je unequipped. Als je dan tijdens een battle met een eindbaas via je menu handmatig alles weer moet equippen dan kijk je tegen een game-over scherm wanneer je menuutjes verlaat. Met een macro equip je alles met 1 druk op een knop.
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2013
  5. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Ach fuck it, in de pre-order gezet bij Yourgamezone.
    Ben ook wel gewoon nieuwsgierig of ik een MMO lang kan volhouden.:+

    Na deze week toch vakantie, kan ik hopelijk mijn backlog een beetje wegspelen voordat deze game uitkomt.:9
     
  6. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Nice, helaas geen LE daar dus dat wordt hem voor mij niet.
     
  7. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Is er ook een LE dan?:confused:
     
  8. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Actually, het bestaat minstens 12 jaar. :+
     
  10. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Ah....prijskaaryje bij de Game Mania is 80 euro...da vind ik toch echt teveel voor een sub game. Bovendien doen die extra's me niets, op de minions na maar om daarvoor 40 euro te betalen nou nee.
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
  12. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Zon 60 euro is dat dan voor de PS3 versie toch? Denk dat ik hem daar maar pre-order dan.
     
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Dat is idd zo'n 60 euro.
     
  14. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Klopt, maar 60 euro voor een game met sub vind ik gewoon teveel, zeker met wat erbij zit. Artbooks zijn leuk, maar daar kijk ik 1 keer in en that's it.

    Als er nou een paar maanden free play in zat.:9


    Nu heb ik em voor 32 en kan ik meteen gamen, hoef ik niet een week te wachten of ie binnen komt.
     
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Ach, er zijn altijd mensen die graag een CE hebben van hun favoriete game. Helemaal als ze zoals Wizz het jarenlang spelen. :)
     
  16. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Klopt, echter ben ik wel een fan van de serie dus ik wil bij deze wel de LE hebben. Week wachten hoeft niet, want laatste keer had ik de game van Amazon in 2 dagen en je hebt early acces.
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2013
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Dit doet me er aan denken, ik moet weer eens verder met FF2. :+
     
  18. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Oh natuurlijk, als fan kan ik het ook wel begrijpen, maar voor mijzelf is het het gewoon niet waard.


    Wie weet koop ik wel de LE van de PS4 versie tegen de tijd dat die uitkomt en ik ook verslaafd ben aan FF14.:9
     
  19. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Bij Amazon.co.uk krijg je de game bij pre-order ook soms eens eerder dan de release date of gewoon net op tijd. Momenteel is bij Amazon.co.uk de prijs vrij cheap voor de Collector's Edition. Ik heb deze CE ook gewoon bij Amazon.co.uk op pre-order staan.



    Dat zal anders moeten kunnen door een jou bijvoorbeeld een waypoint te geven naar een locatie waar je eigenlijk heen moet. Zo moeilijk is dat ook toch weer niet? Of willen ze het zo lastig mogelijk maken :+
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2013
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Daar lijkt het wel op, want iedere andere RPG doet dat wel gewoon. :+
     

Deel Deze Pagina