1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Final Fantasy XV

Discussie in 'Games' gestart door Yellow 13, 24 nov 2016.

?

Voor welke console ga jij de game kopen?

  1. Xbox One

    11 stem(men)
    40,7%
  2. Playstation 4

    16 stem(men)
    59,3%
  1. jansen007natas

    jansen007natas Active Member

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    28
    Zometeen halen!!. ben heeel benieuwd.
     
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Mijn versie is niet verstuurd van YGZ. Ik denk net iets te laat besteld, maar dan na het weekend maar. Heb wel zin in de game, maar het kan ook best zijn dat er een titel of wat sneuvelen in mijn collectie. Ik moet namelijk nodig weer eens naar Leeuwarden en de Game Mania daar en dan kan ik even wat games inleveren waar ik niets meer mee doe. Wellicht dus nog een andere game erbij halen, weet alleen nog niet wat. :)
     
  3. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand met een bon plaatsen of zo? Kan hem bij de media hier op zuid in Rotterdam niet mee krijgen...

    Wil nu jagen in de stad dus ben onderweg, alvast bedankt!
     
  4. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Iets zegt me dat hij er ziek nice uit gaat zien op de Pro. :)
     
  5. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    als ik hem nog ergens kan halen vandaag laat ik het weten
     
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.445
    Leuk Bevonden:
    3.416
    PS4pro uitgepakt. PS4 factory reset uitgevoerd, maar die is nog even bezig (duurt meer dan een uur ook bij een "lege" PS4). Wat me opvalt is dat er een kortere controller kabel bij de PS4Pro set zit. Bij de reguliere PS4 is de lengte nog 1,5 meter (of iets rond die lengte) en bij de Pro nog maar 1 meter. Gelukkig is mijn TV niet *te* groot, zodat ik nog steeds redelijk dicht op het scherm kan gamen, maar dat is wel een bummer voor degene met een 50 inch scherm ofzo.




    Zou graag een HDR TV willen hebben, maar de implementatie van deze techniek is nog niet helemaal 100% en de kwaliteit verschilt ontzettend per model. Nog een jaartje wachten denk ik.

    EDIT: Judgment Disc demo

     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2016
  7. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik heb er 1 moet zeggen 4k met HDR is toch wel erg mooi hoor maar je moet wel echt de HDR10 standaard hebben en dus niet pro. En reviews kijken welke niet opeens met HDR aan enorme inputlag gaan hebben...

    Heb trouwens FFXV bij de mediamarkt in de stad in rotterdam opgehaald dus als er iemand nog zoekt kan je hem daar vinden
     
  8. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    @Zifnap Waarom doe je een factory reset op een nieuwe PS4 (pro) ? :confused:
     
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.445
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Nee, op mijn oude PS4. Die gaat juist de deur uit. :)




    Yep, deze battle theme zit *nu al* in mijn hoofd. /like
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2016
  10. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Input lag is belangrijk maar ik ben er achter gekomen met mijn eigen TV dat het eigenlijk alleen heel belangrijk voor shooters en fighters is. Ik heb zelf een OLED van LG, helaas niet 4K/HDR en ik game de laatste tijd met een picture mode die volgens reviews 100ms brengt aan input lag en toch red ik me er uitstekend mee in FFXV en zelfs Gears 4 campaign ook (Horde of MP beter van niet) . Maar dit verschilt weer per persoon. Met game mode aan zit ik op zo'n 29ms. Volgend jaar maar eens kijken naar eentje met 4K/HDR, zeker nog voordat Scorpio verschijnt. Welke tv heb jij?
     
  11. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.445
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Zojuist Kingsglaive gekeken. Lang geen slechte FF film en een mooie introductie voor FFXV.

     
  12. Cliff

    Cliff Active Member

    Berichten:
    1.196
    Leuk Bevonden:
    127
    Oke zonder spoilers. Iemand zin om een kleine opinion te schrijven voor me. Ik kan niet weg uit huis. Dinsdag krijg ik hem pas binnen :eek:...
     
  13. xerofox

    xerofox were given today

    Berichten:
    1.263
    Leuk Bevonden:
    63
    Ik zit in chapter 3. Het spel begint goed, het verhaal boeit al heel snel net als de meeste personages.
    Battle system is (nog) niet diepgaand/tactisch, dit vind ik zelf een beetje jammer maar nieuwkomers pakken het snel op.
    Het verhaal zelf is erg lineair maar je kan genoeg doen zonder het verhaal te volgen, wil namelijk zelf niet underleveled de verhaallijn volgen.
    Het levelen en upgraden doe je tijdens het slapen/rusten, je krijgt XP na elk gevecht/quest maar je moet slapen/rusten om levels omhoog te gaan.
    Het upgraden moet ik mij nog in verdiepen maar het ziet er redelijk standaard uit.

    Ik was bezorgd over het feit je van punt A naar B moet rijden en dat er geen mogelijkheid was om dit te skippen (je kijkt dus 2 - 5 minuten naar een rijdende auto zonder zelf te rijden) maar er zijn mogelijkheden om naar plekken te fast travelen.

    Het spel voelt als een goede Final Fantasy en ik lees her en der dat mensen het spel al hebben uitgespeeld en aangeven dat de bad guy misschien wel de beste is uit de serie.
    Ik kijk er naar uit.
     
  14. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ik zit ook in chapter 3 en nu vooral sidequests aan het doen.
    Battle mode heb ik nu op wait staan; als je dan niets doet gaat het spel op pauze zodat je wat tactischer te werk kan gaan :)
    Verder vind ik het vissen tof om te doen beter dan in andere games iig.
    Jammer dat er weer een lange werkweek aankomt ;)
     
  15. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Net bij chapter 2, so far wel tof, tijd gaat snel haha. Moet zeggen, grafisch doet het me weinig, af en toe best lelijk to be honest. Kwaliteit schommelt een beetje, ook qua cutscenes.
     
  16. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Dat komt denk ik omdat ze in de laatste patch cutscenes uit de film Gingsglaive er in hebben gestopt, dat is een aardig verschil inderdaad ;)!!
    Inderdaad gaat de tijd wel snel staat bij mij al op 10uur.. maar ik merk dat als het spel op pauze staat de timer gewoon doorloopt dus het is niet allemaal gameplay tijd.
     
  17. Guilty 343

    Guilty 343 Active Member

    Berichten:
    782
    Leuk Bevonden:
    91
    Speel jij op de xbox one toevallig ?
     
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Mijn exemplaar voor de Xbox One is ook verzonden. Morgen binnen dus, maar ben nog wel even druk met Mass Effect, dus denk ik niet dat ik hem gelijk opstart. :)
     
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.445
    Leuk Bevonden:
    3.416
    The story so far...




    Recensies tot nu toe zijn positief, allemaal in de 8/10 range. Zeker niet perfect, maar zeker een goede game.

    Eurogamer is kritisch:

    "This troubled history is one of the reasons Final Fantasy 15 is so difficult to pin down. For a series universally known and loved for its emphasis on storytelling, can I recommend a Final Fantasy game despite its unsatisfying story? Instinctively I'd say no, but even as someone who prized the narratives of previous games I still found myself going back to 15's early stages to seek out new challenges after I'd concluded the main campaign. And it's clear that Final Fantasy 15 benefits from a vision, one that emboldened its developers to try new things and reinvent a series while reclaiming the scale that its most ardent fans are used to. In chasing that scale the bigger picture can sometimes get a little obscured, but importantly Final Fantasy 15 retains that love of smaller stories, the ones that often prove to be so much more memorable."

    Andere sites zijn weer positiever..







    Wat ik vooral lees en zie is het volgende: main campaign is rommelig, vooral het laatste gedeelte. Dat gedeelte is dan ook nog een keer lineair. Combat is goed, camera is zwak. Summons zijn niet altijd beschikbaar. Magic is tactisch interessant maar soms onpraktisch. NPCs zijn slecht uitgewerkt, maar Noctis vriendengroep is juist een goede toevoeging. Post-game content is ook erg goed. De nieuwe FF leidt weer tot veel polarisatie. Bottom line is dan gelukkig wel dat het overwegend een game is die zeker de moeite waard is.
     
  20. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Nope, PS4.

    Vooral benieuwd naar de wereld, las op NeoGaf best meh reacties dat er weinig interieur was. Wereld doet me so far denken aan Afghanistan uit Metal Gear haha.
     

Deel Deze Pagina