1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Final Fantasy XV

Discussie in 'Games' gestart door Yellow 13, 24 nov 2016.

?

Voor welke console ga jij de game kopen?

  1. Xbox One

    11 stem(men)
    40,7%
  2. Playstation 4

    16 stem(men)
    59,3%
  1. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Vanavond weer een tijd gespeeld, en behoorlijk veel tijd gestopt in side missions, monster hunters en foto missies.
    Ook het harvesten van bepaalde side missies is leuk om te doen.

    In de nacht had ik een tof iets dat ik met de auto rondreed en er ineens een iron giant op me afrende en het gevecht aanging.

    Chapter 4 vond ik echt episch, voor mij is Final Fantasy XV echt de game van het jaar 2016


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  2. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Wat vinden jullie: Nu spelen, of wachten op de patch die chapter 13 aanpakt?

    Heeft deze game ook een Pro mode. KOn wel iets instellen, mooi of performance? Is dat voor de Pro of alle versies ?
     
  3. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.282
    Leuk Bevonden:
    344
    Nog geen pro patch, hopelijk januari. Beetje snuffelen aan het spel en dan echt beginnen als de patch beschikbaar is, zou een optie kunnen zijn.
     
  4. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Twijfel, twijfel. Heb wel zin in een RPG. Maar een pro patch en ch13 aangepakt zijn ook het wachten waard... hmmm
     
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Jezus, wat zijn die imperial dropships irritant zeg. Noctis kan zijn kont niet keren, of er valt alweer een squad met die gasten op zijn dak. Soms meerdere keren tijdens één encounter. o_O

     
    Laatst bewerkt: 25 dec 2016
  6. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb een beginnetje gemaakt en de game is erg tweestrijdig voor mij. aantal zaken snap ik nog niet zo goed, waaronder de combat, maar toch voelt het allemaal ook wel entertaining aan.
    Combat is wel chaos en de camera is echt om te janken. Ook buiten combat om btw. Met RB kun je locken, maar dan moet je steeds RB ingedrukt houden. Kun je niet vast op een target locken? (dan blijft de camera tenminste wat gefocused). Heb ook wait mode aangezet, dat helpt ook wat.

    Klopt het dat je in dungeons niet kunt saven? Saves zijn sowieso gaar; maar 10 slots, niet de laatste save bovenaan en het duurt lang, alleen al om het save menu te openen...

    Over dungeons gesproken, ik ging ergens in het begin met mijn level 7 party de ... mines binnen. Leuk een dungeon dacht ik. Ook veel vertakkingen dus lekker uitpluizen waar je allemaal naar toe moet. Enemies allemaal level 7 en 8 goblins, no sweat. Maar dan ineens een level 52 (!!!) mob. Gare was dat ik een trap af was gegaan en toen combat had getriggerd. Toen was ik dus de sjaak; in combat kun je geen ladder gebruiken en die area had geen andere exit. Wegrennen kon dus niet. Ik had ook geen save, want saven kan niet. die enemy One Shotted me voor 6.5 k damage. Game over. Maw een uur gameplay voor noppes. Really SHITTY game design!
     
  7. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Game vanmorgen uitgespeeld (tenminste het verhaal)
    Vond het een zeer toffe reis met een goed verhaal, maar vooral de band tussen de 4 vrienden vond ik zeer sterk, heb dit enkel meegemaakt bij The Last of Us.
    Heb eigenlijk geen minpunten betreft deze game alles was in mijn ogen zeer goed, eind gevecht was super!

    Deze week nog even een aantal sidequests doen en de laatste paar trophies binnen halen voor de platinum

    Final Fantasy is voor mij DE game van 2016
    [​IMG]
     
    Zifnap en allstyles vinden dit leuk.
  8. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    29 uur en level 48? Wow, ik zit met 10 uur op level 20 :) Struin wel echt alles af, dat wel :)

    Wel steeds meer gare monster groups, bijvoorbeeld stuk of 4 van rond mij level en eentje twee keer zo hoog. Dan red ik het meestal niet. Overigens ook al paar keer meegemaakt dat halverwege de battle de enemy gewoon despawned en dus foetsie is ??
     
  9. John_Petrucci

    John_Petrucci Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    40
    Ik had de game vorige week ook uitgespeeld en was er toen ook even klaar mee, maar na een paar dagen toch weer opgepakt. Ik ben nu level 77 en heb alle standaard dungeons gedaan. Sidequests ook aardig doorheen gegaan. Volgende stap is toch wel de special dungeons.
     
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Voor degene die FFXV hebben uitgespeeld. Een mening over het spel met de nadruk op de main storyline:



    Ondanks dat het de mening van 1 persoon is, vond ik het goed uitgelegd. Bevestigt ook een beetje het gevoel dat ik bij deze game heb, althans wanneer het gaat over het verhaal. Ik verwacht dat ik ook erg ga genieten van The Last Guardian. En ook van deze game, maar wel met bepaalde reserveringen. :)
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  11. John_Petrucci

    John_Petrucci Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    40
    Het verhaal was op zich niet verkeerd, alleen ik vond de uitwerking ervan wel matig (Heb het filmpje niet gekeken trouwens).
    Ik vind het sowieso raar dat je andere bronnen nodig hebt om meer van het verhaal te kunnen snappen, zoals de film bijvoorbeeld. Ik vond FF XV ook echt in 2-en gesplitst op een niet goede manier. Eigenlijk kwam de game redelijk op gang storywise tot na het gevecht met Leviathan. Daarna leek het compleet afgeraffeld. Er gebeurde teveel dingen zonder enige uitleg en ik ook na moest lezen of ik het uberhaupt wel goed snapte. Moet wel eerlijk zeggen dat het laatste gevecht 1 van de tofste (Wel veel te makkelijk helaas) endfights was die ik ooit in een game heb meegemaakt.
     
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
  13. Sasuke26

    Sasuke26 Active Member

    Berichten:
    1.085
    Leuk Bevonden:
    278
    De game uitgespeeld. Voor mij persoonlijk DE game van 2016. Redenen genoeg waarom. De meeste redenen die ik wil noemen zijn spoilers. Beetje spoilertag problemen dus ik kan het er even niet bij zetten. Chapter 13, wel bekend, was wel een #@$$# chapter. Mocht verder de pret niet drukken. Ik heb veel sidemissies nog niet gedaan dus een new game plus gaat er zeker komen.
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Ik verdeel mijn tijd tussen main en side mission content. Ben nu in chapter 4 of 5 meen ik. Leuke game hoor. Vraag me af hoe lang het nog duurt voordat Square die main campaign uitbreidt met patches...
     
  15. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Heb de game uitgespeeld. Het zolang mogelijk proberen te rekken, maar op een gegeven moment moet je toch eens door met de Story. Verhouding story vs overige content is echt ontzettend scheef. Chapter 9 was episch, maar daarna wordt het allemaal erg weinig en erg mager. Heb me er, ondanks genoeg minpunten, prima mee vermaakt. De extra dungeons ga ik niet meer doen, dat voelt meer aan als werken dan wat anders/

    Ben niet zo'n trophy hunter, maar ik mis er slechts 2, vissen op max level en de Adamantoise killen. Dat eerste vind ik niet zo leuk en zal ik nog zeker een uurtje of twee aan moeten spenderen. De tweede is echt een onzinnige HP spons Boss. Afhankelijk van je setup kan dat ook wel twee uur duren. Gaap!

    Ik hik er al de hele dag tegen aan, doen of gewoon zo de verkoop in :)
     
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Ik denk dat je zelf al het antwoord hebt gegeven.
     
  17. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ga er vanavond toch nog maar eens voor zitten. Spotify aan en gaan :cool:
     
    Nol vindt dit leuk.
  18. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Klaar! Plat is binnen ;)

    Wat een saai gevecht met die Turtle. Heb het slow maar steady gedaan. Al met al een leuke game. Op de fixes en extra content ga ik niet wachten...
     
  19. Sasuke26

    Sasuke26 Active Member

    Berichten:
    1.085
    Leuk Bevonden:
    278
    Zag het via de 'what's new' pagina. Netjes! Ik heb de rest nog niet gedaan. Komt later in het jaar nog wel eens een keer.
     
  20. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Plat was ook wel goed te doen met deze game. Kwestie van voldoende tijd erin stoppen. Ik ben niet zo'n trophy hunter, maar daar hadden ze wel beter werk van kunnen maken. Trophies als "unlock all ascension nodes", "reach max level", "do a limit break", "complete all ultimate dungeons", "complete all hunts", "score top level item in Altissia Justice monster Five" hadden er zeker in gemoeten.

    Dan had ik nog 6 ultimate dungeons moeten doen voor de Platinum :). En nog een paar hunts ...
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2017

Deel Deze Pagina