final fantasy

Discussie in 'Algemeen' gestart door masterS, 12 okt 2002.

1. masterS

masterS Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    weet iemand of final fantasy ook uit komt op de xbox.

2. Angelfire

Angelfire 360'ed

Leuk Bevonden:
    0
    Er was sprake van wel , maar volgens mij heeft Nintendo daar nu rechten op gekocht ( weet niet zeker ).

3. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    nintendo ?

whaa . ik dacht dat het uitkwam op de SONY Playstation .. en nu ineens naar Nintendo 8) 8) :r

4. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Nintendo krijgt een eigen FF en FF 11 komt misschien naar Xbox.

5. Tr@m$

Tr@m$ inactieve gebruiker

Leuk Bevonden:
    1
    Game Help is voor als je vast zit in een spel.
    Vragen over games kunnen gewoon in Games Chat :)

6. thaking

thaking Ik ben geband

Leuk Bevonden:
    0
    op Xbox komt geen FF delen voor de degene die er zit op te w8ten helaas maar er komt nog 1 FF op de cube namelijk FF: crystal cronicle's en 1 FF op de PS2 nog namelijk FF11 maar ik weet niet of het ''online van de ps2'' wel nog ooit kom in europa

7. cyber

cyber De oude garde

Leuk Bevonden:
    1
    sony bezit 50% van de aandelen van square (makers van ff) dus sony heeft ook inspraak

verhaaltje.. (zo ging het d8 ik)

eerst maakte square final fantasy games voor nintendo, maar toen de nintendo 64 kwam zijn ze hiermee gestopt en overgestapt op sony omdat de n64 de games die hun wouden gaan maken grafies niet aan zou kunnen..
    Toen maakte square een film (final fantasy the spirits within) maar dit werd een flop, en hun maakte dus heel veel verlies. Hier maakte sony slim gebruik van, en kocht de aandelen (die nu veel minder waard waren)
    Hierdoor was square gebonden aan sony.
    Nintendo was omdat square was overgestapt naar sony heel boos op square, daarom verbode ze square om games te maken voor de gameboy. Square wou dit echter heel graag, omdat ze daar wel succes in zagen.
    Toen zij nintendo;" Je mag games maken voor de gba als je ook een game maakt voor de gamecube". En hiermee is square accoord gegaan...

;)

uit me hoofd, dus er kunnen enkele fouten inzitten, maar zo ging het volgens mij allemaal.. :D

8. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Misschien ben je vergeten waar FF groot is geworden. Maar de eerste 6 delen waren op de SNES uitgekomen. Daarvoor waren er nog delen op de NES. Ook heeft de SNES nog speciale edities uitgebracht zoals FF Mystic Quest.

9. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14

Uhhhh FF 7,8,9 waren allang voor de film op de PSX hoor dus ik weet niet waar je dat verhaaltje vandaan haalt :confused:

10. cyber

cyber De oude garde

Leuk Bevonden:
    1
    jah, ik zeg toch ook niet dat dat zo is????

toen square ff 7-8-9 maakte toen had sony nog geen 50% van de aandelen, dat gebeurde pas naar de film...

ik zeg toch al dat ze waren overgestapt op sony voordat ze die film maakte..
    met overgestapt bedoel ik dus, games voor de psx maken..

en waar ik dit verhaaltje vandaan heb??
    ik heb hem zelf getypt van wat ik mij nog kan herrineren, en volgens mij klopt het allemaal wel hoor...

Deel Deze Pagina