Final Q & A over breedbeeld

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door murkland, 22 sep 2002.

1. murkland

murkland Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Okay,
    Ik ben er nog steeds niet uit.

Ik heb een breedbeeld TV. De Xbox kun je onder options op breedbeeld zetten.
    Vraag: wat gebeurt er als een spel geen B-beeld ondersteund?
    Wordt het beeld dan ook uitgerekt, met alle gevolgen vandien? (Gameplay imput raakt gedesorienteerd)

En hoe kun je zien (op de doos? in de inlay?) of een spel b-beeld aankan?

ik snapput allemaal niet mer zo goed denk ik.

2. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Het beeld wordt uitgerekt als het spel geen breedbeeld ondersteund. (of je moet je TV op 4:3 zetten maar dan verlies je dus groot deel van je scherm)

"Gameplay imput raakt gedesorienteerd"

Tsja, ik denk dat dat weinig scheelt, behalve als je misschien vaak wisselt van een 4:3 TV en 16: 9 TV.

En helaas.. Het is niet op de doos te zien.

3. murkland

murkland Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het ligt iets subtieler dan " het scheelt weinig"..

Let me explain:

Bij een niet b-beeld uitzending (4::cool: wordt het beeld opgerekt naar 16:9.
    Als een spel geen B-beeld ondersteund, wordt dit beeld dus ook opgerekt.

Als je een spel op een normale tv speelt, is de relatie beeld-gamepad input gewoon 1 op 1; een meter op het scherm is gelijk aan een bepaalde vaste input van de gamepad.

Als je op een uitgerekt beeld speelt, bestaat deze verhouding aan de zijkanten niet meer (immers, het beeld is uitgerekt; afstanden zijn nu subtiel iets groter, terwijl je wel input geeft op gebaseerd op een 4:3 niet uitgerekt, normaal scherm)

Dus een meter op het scherm is nu uitgerekt tot 1,5 mtr, terwijl je wel de input zou moeten geven voor 1 meter, aangezien het spel dit nog steeds aanneemt.

4. Jaxcellent

Jaxcellent Jyaku

Leuk Bevonden:
    0
    hey:)

Ik weet niet wat voor breedbeeld tv jullie hebben, maar ik heb een Sony 100 Hz 32kvfx ofzo,

Als een spel breedbeeld ondersteund springt ie automatic op "breedbeeld", anders blijft mn tv op "smart zoom" staan

Ik heb ook adv scart cable ik denk dat dat het verschil maakt........

Want in een "rgb scart cable" zit een speciale "pin" diet het overspringen van het "16 : 9" signaal regelt enz

hope that helps........

cya

Laatst bewerkt: 22 sep 2002
  5. Versteegh

Versteegh Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hum... irritant al die smilies tussen door, leest egt verrot!

6. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    welke pin is dat dan?
    volgens mij wordt er een signaal met het beeld meegezonden.
    bij sommige tv uitzendingen wordt het signaal ook meegezonden,
    en dan wordt er ook geen scart gebruikt.

7. Jaxcellent

Jaxcellent Jyaku

Leuk Bevonden:
    0
    als ik me niet vergis pin 8, maar de manier van pinnen tellen is anders dan je denkt..........

Als er op TV een breedbeeld uitzending is, heb je van die gigantiese balken boven en onder right? nou je tv ziet die balken en zoomt het beeld in

Bij echte breedbeeld ook met Dvd enz, komt het beeld verticaal uitgerekt binnen, en doordat je breedbeeld TV Horizontaal uitrekt krijg je het beeld met de goede ratio
    waneer moet je tv horizontaal uitrekken dan? dat krijgt ie dus binnen via de scart cable pin 8

hope that helps,

cya

8. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    het verhaal rammelt een beetje :)
    dus volgens jou kun je geen breedbeeld dvd kijken via s-video of composiet video?
    en het uitzenden van breedbeeld uitzendingen? je hebt de "echte" breedbeeld uitzendingen ook wel pal plus genoemd. deze zenden een extra signaal mee die je tv herkend. en je hebt uitzendingen zoals tmf die met balken uitzenden. de tv "ziet" dat er in die balken niets gebeurd en zal inzoomen. de 1ste variant zal altijd een scherper beeld geven.

/edit update
    http://www.vhn.nl/vhnweb/midden/vhu/techniek/scartbus.gif
    ik heb het even opgezocht, en als ik het goed heb gaat je tv op een av kanaal staan als er op pin 8 5 volt staat.
    als je bv. je xbox aandoet (met een advanced scart) schakelt je tv naar dat av kanaal.

Laatst bewerkt: 23 sep 2002
  9. Jaxcellent

Jaxcellent Jyaku

Leuk Bevonden:
    0
    hey,

Ja het rammelt een beetje, maar dat komt dat ik ook geen expert hierin ben, maar toch.........
    -----
    "dus volgens jou kun je geen breedbeeld dvd kijken via s-video of composiet video?"
    -----
    Dit heb ik niet gezegt, ik denk dat je, als je s video, of die tulpjes aansluiting gebruik, de tv zelf op breedbeeld moet zetten
    Zoals jullie nu ook moeten doen als je breedbeeld of gewoonbeeld op je xbox wil zien.( want daar ging deze topic toch over?);)

En pin 8 is wel degelijk de pin die 16: 9 regelt hoor, ik zal je uitleggen hoe ik dat weet..........

Ik heb een oude Sega saturn, de sega saturn is op een of andere manier niet compatible met sommige breedbeeld tv's: Het beeld springt heel de tijd van 16: 9 naar 4: 3 enz enz, das dus heel irritant

Toen ben ik een beetje gaan navragen, en het blijkt dus dat pin 8 het breedbeeld signaal, (enja ook het automatic aanspringen van het av kanaal) regelt.
    Maargoed, toen heb ik dus pin 8 verwijdert, en nu springt mn saturn niet meer over in de verschillende Beeldtypes.

dus als je het zo bekijkt, vallen toch wel alle puzzel stukjes in elkaar.

10. RelaXXinG

RelaXXinG 98223 posts

Leuk Bevonden:
    0
    Wat doet dat woordje WIDESCREEN dan op mijn Moto GP, Enclave, Sega GT 2002 etc ???

11. jprommen

jprommen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het staat op een aantal doosjes wel, maar op veel doosjes ook niet. Zo heb ik zaterdag The Thing gekocht en daar stond niks op, maar tada... wel widescreen gameplay, en dat is met veel titels zo.

Ik heb op maar 2 of 3 van mijn doosjes dat widescreen staan en dat terwijl ze het bijna allemaal ondersteunen.

12. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Dat is dus totaal niet boeient. Als jij het 'leert' spelen op een16: 9 TV is er geen probleem. MIsschien WEL als je het speelt op een 4:3 TV terwijl je 16: 9 gewend bent

13. Ikke

Ikke New Member

Leuk Bevonden:
    0
    juist of op desert storm?

Deel Deze Pagina