1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] 207 S2000 Cup Season 2 [AM] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 10 mrt 2013.

  1. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Thanks! We werken hard om alles strak en vooral leuk te maken! :)
     
  2. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ik denk dat ik start heat 1 waarschijnlijk ga halen maar de quali. om 20.15 uur mis ik net op 10 minuten.

    Maar ik zou al blij zijn als ik laatste/2e heat kan meedoen.
    Ik start mijn Xbox tijdens mijn afwezigheid alvast op, omstreeks 19.50 uur zodat ik bij terugkomst (hopelijk al 20.25 uur) gelijk kan joinen.

    Family first, Forza second:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2013
  3. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Prima, Hopelijk lukt het!


    Mooie liverie Divimus! Lekker clean.
     
  4. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Nog even XBOX Live aanschaffen en ik ben er bij vanavond. Daarna wel gelijk weg want heb vandaag een deadline voor een essay.

    Ik ben van te voren nog wel online om te oefenen want is alweer een tijdje terug dat ik in de Peugeot heb gereden. (en ik moet nog m'n livery maken)

    Tot vanavond!
     
  5. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    De eerste race onder XBWracing is in mijn ogen zeer geslaagd!

    Kwalificatie slecht gereden. Waar ik in de vrije training nog een 1.25.9xx reed kwam ik in de kwalificatie niet onder de 1.26.6xx.

    De sprintrace begon goed. Was beetje bang voor de eerste bocht. Vaak wanneer ik op die momenten voorzichtig ben verlies ik een hoop en deze baan was het niet makkelijk om te halen. Ik heb toch op het laatste moment voor safe gegaan en voor mij ging nori erg wijd en kon daar van profiteren. Het leek treintje rijden te gaan worden maar nog leuk gevochten met nori. Uiteindelijk voor nori geëindigd. 7e dacht ik.

    Race 2 zelfde tactiek. Lang stuk achter asjemenou gereden en het ging wel lekker. Tempo was bij te houden en het was wachten op de fout. Die kwam helaas niet en steeds meer kwamen zich bemoeien met het gevecht. Tot ik uiteindelijk achter Rene kwam en dat ging fout. Ik zag een ruime in bocht 5 en zat er naast. Rene kon me op dat moment waarschijnlijk niet zien en stuurde in. Ik kwam in de slip en kwam achter Flavourlicious. Laatste ronden kon ik aanhaken bij het groepje maar kon er niet voorbij komen helaas.

    Leuk dat t weer zo volle lobby was en ben benieuwd naar flavours filmpjes
     
  6. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Helaas was de GoPro nauwelijks opgeladen dus ik heb alleen maar de eerste paar rondes van heat 1.


    [yt]H_TYmDFGlBk[/yt]

    Ooh en let niet op de rommel! :+


    Ik zal morgen de puntenindeling in de OP zetten. Het is voor heat 2 een F1 systeem met Heat 1 een light versie van de punten. Kwali is 3, 2 en 1 punt voor de top 3.

    Ook komen de highlights en de resultaten op de frontpage. Als je leuke acties heb meegemaakt of een spectaculaire crash heb gezien. Post het dan vóór morgen 20:00 in dit topic. Dan kan ik dat verwerken in de highlights! :)



    Mijn kwalificatie kwam wat traag op gang. 4 minuten voor het einde een 4e plek en toen in mijn laatste rondje de 2e plek kunnen bemachtigen.

    In de eerste heat kwam ik na de 2e bocht net in het het gras. Ik remde wat ongelukkig en had net teveel snelheid om het netjes te doen. Bigga kwam ervoor en ik heb de hele race op een 3e plek kunnen blijven rijden. Halverwege natuurlijk wel weer wat probleempjes met het rempedaal waardoor ik de 2 voor mij wat verloor. Toen kwam Menno wat dichterbij en heb ik de laatste paar rondjes gepushed om mijn 3e plek vast te houden en binnen te halen.

    2e heat was ik op een aantal momenten te voorzichtig en andere momenten slordig. Ik stond 1 moment naast Denvan maar hield me in voor bocht 4. Daarna meerdere malen remfouten gemaakt in bocht 2 (was niet de enige daar) waardoor een echt mooi resultaat zoals heat 1 niet mogelijk was. Bijna de hele heat 9e gelegen, maar door wat botsjes in de laatste bocht voor mij kon ik net nog 1 plekje omhoog.

    3e en 8e + 2e in kwali betekent 3X punten dus ik ben zeer tevreden. :)
     
  7. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    ^^Nice^^

    \o/:thumbs:\o/
     
  8. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ik moest gisteren "koud" van start gaan in heat 2.
    Ik vond het wel spannend of ik op een veilige manier naar de rechter kant van de baan kon sturen vanaf mijn startplaats links op de grid, zodat ik in de 1e snelle 130R bocht op het grijze vlak aan de kant kon gaan.
    Ondanks de ontbrekende warming-up en de noodzakelijke "move over aktie" om aan de staart van het startveld ronde 1 in te gaan, werd heat 2 voor mij toch een leuke en spannende race met wat inhaalakties.
    Aangekomen op plek 5 probeerde ik nog tevergeefs te "pushen" bij -ReneNLnieuwvenn-
    voor plek 4.
    UIteindelijk een verdienstelijke plaats 5.
    Jammer dat Rene, op plek 4, niet bezweek onder de druk. Hij gaf geen krimp., vermoedelijk door de Monster energy-drink.:+
    Nog geprobeerd wat speldeprikjes te doen maar het risico werd te groot om mij te verremmen.
    Ik zag maar een enkel foutje en gelegenheid om in te halen maar ik maakt zelf op dat moment ook een kleine stuurfout en kon er dus niet van profiteren.

    Al met al blij dat ik toch nog de 2e heat kon meedoen.
    Kijk al uit naar de race op Laguna Seca.
    Heat 2 met de ongebruikelijke twee pitstop wordt ff nadenken over de pit-taktiek en opletten dat de schade weer terug op simulatie staat.
    Meeste schade zal wel alleen (niet te repareren) aero-schade zijn opgelopen in of nabij de cork-screw bocht.
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2013
  9. Alexij

    Alexij Alexij NL

    Berichten:
    93
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: [Running] [FM4] [Level 1] [W] 207 S2000 Cup Season 2

    Met mij ging het wel aardig... uiteraard 2 keer laatste maar goed.
    Heat 1 was alleen ff vervelend omdat generation voorbij kwam zetten op een plek waar ik het niet verwacht had en iets later even zijn rem aantikte om zijn lijn te houden en ik tegen zijn achterbumper tikte waardoor ik even de controle verloor en in het gras raakte.... In de rondes daarna het gat toch redelijk gelijk kunnen houden maar later begon ik toch meer foutjes te maken en verloor hem uit het zicht...

    Heat 2 voor op gestart... hoe komt het toch dat sommigen zo f***ing snel starten??? Ik geloof dat ik een paar mensen peentjes heb laten zweten omdat ze bijna op mijn achterbank zaten. Na de haarspeld waar ik mij verremde lag ik weer keurig laatste en heb ik de rest van de race redelijk constant uit kunnen rijden.

    Volgende week (Laguna Seca) ben ik er niet bij, de plicht roept.

    verstuurd met telekinese
    Greetz
    Alexander
     
  10. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Koppel je zelf? Het zou namelijk daaraan kunnen liggen, zelf koppelen scheelt behoorlijk in je start en acceleratie. Verder kun je dankzij de vierwielaandrijving (en het relatief 'beperkte' vermogen) gewoon prima volgas starten met de Peugeot en hoef je je daar ook niet mee in te houden, maar dat zal het probleem niet zijn gok ik ;). Tijdens heat 2 ging/raakte je één keer in de haarspeldbocht op het gras aan de buitenkant wat veel plaatsen kostte. Zonder dat dingetje was de uitslag misschien wel anders geweest :)

    Heel leuke racedag gehad gisteren! Door nogal gestuntel van me in de openingsrondes van de eerste race (klein beetje zichtbaar vanuit Flavour's filmpje (_O_) ging Bigga me al snel voorbij, waarna we eigenlijk rondenlang om de leiding raceten. Uiteindelijk ervoorbij gekomen en de race veilig uit kunnen rijden.

    Ook in race 2 mezelf prima vermaakt! Het ontbreken van pitstops bracht met zich mee dat iedereen 'op de baan' moest worden ingehaald en je met eens handige pitstop i.c.m. wat hotlappen geen plaatsen kon goedmaken. Redelijk uitdagende klus dus op Suzuka West, wanneer je achteraan start. Dat ging echter boven verwachting goed waardoor ik halverwege de race 3e lag, met Nori en Menno 5 seconden voor me. Vanaf dat moment heel hard m'n best gedaan om daar dichterbij te komen, wat niet meeviel. Eigenlijk alleen de momenten waarop Nori en Menno elkaar een beetje in de weg zaten (of inhaalden) kon ik flink dichterbij komen. Uiteindelijk één kansje gekregen om Nori in te halen, wat lukte, maar Menno was gevlogen:thumbs:

    Vond ieders (race)snelheid trouwens erg dicht bij elkaar liggen, dichter dan ik van andere cups gewend ben, of vergis ik me daarin?

    [​IMG]
    Asjemenou zou als eerste uit deze bocht komen (maar wat wil je, hij heeft lachgas geïnstalleerd ;))


    [​IMG]
    Met ongeveer 200k km/h op de klok bumper aan bumper door bocht 1:thumbs:

    [​IMG]
    Dit is wat ik het allerliefst doe: zo dicht mogelijk achter iemand (in dit geval Rene) kruipen, dat ik door zijn voorruit moet kijken voor de komende bochten. Ben er zelf heel gevoelig voor wanneer dat bij mij gebeurt|:-

    [​IMG]
    Tendertrain...
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2013
  11. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Kijk, die foto's zijn leuk! Kunnen mooi bij de highlights.


    ik vind het vooral leuk om te zien dat er na 1,5 jaar nog steeds 12 man in een lobby zit! :)
     
  12. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    13 in heat 2:)
     
  13. generationq87

    generationq87 Active Member

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    11
    Wordt weer een leuke cup!
    Niveau ligt weer behoorlijk hoog!
    De Peugeot rijd lekker, stukkie sneller dan de clio.
    Heat 2 was een beetje een zooitje doordat iedereen zo snel mogelijk mij wou inhalen! Jammer dat ik er niet voor kan blijven, maar met 10 auto's achter me komen de zenuwen wel bij mij..... :9


    Denk dat het wel een race inhaal actie was. Denk dat je die actie bedoeld dat ik binnendoor kwam. Blijft close-racing!
    Heb het idee dat wij elkaar nog wel meer gaan tegenkomen deze cup!
     
  14. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409

    :)
     
  15. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Gisteren hadden we het erover of we nu sneller waren dan 'vroeger'... Kijk eens wat ik heb gevonden in het topic van de vorige Peugeot Cup! De 'eindfoto' van een van de 2 Laguna Seca races (door Denvan)!
    [​IMG]
    1.36.513 is het snelste wat werd gereden en het middenveld rijdt tijden rond de 1:37.xxx (al wordt één 'langzaam' clean rondje wel boven alle (snelle) dirty rondjes waarin iemand bijvoorbeeld bij jou slipstreamt geschaard).
    Ben benieuwd hoe onze tijden er volgende week uitzien:b: De tijden kunnen natuurlijk ook vertekend zijn als gevolg van schade die race.

    EDIT: Was er zelf helaas niet bij die race zo te zien, was wel benieuwd of er enige progressie was.
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2013
  16. Alexij

    Alexij Alexij NL

    Berichten:
    93
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: [Running] [FM4] [Level 1] [W] 207 S2000 Cup Season 2

    Ja die bedoelde ik ja... dat het een raceactie was ben ik met je eens, alleen wat ik al zei ik had je niet verwacht, ik dacht dat je zou wachten tot het rechte eind erna.
    Ik hoop dat wij wat elkaar wat vaker gaan tegenkomen... rij ik niet zo alleen...
    En dat met die tien hongerige wolven in je nek ken ik... heb ik ook


    verstuurd met telekinese
    Greetz
    Alexander
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2013
  17. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
    Flavour, had je een helm opgezet en daar de GoPro opgeplakt?? 8)

    Progressie is er zeker. Had gister een 1,36;1xx ipv de 1,37;4xx toen

    Ik vond het wel weer leuk om mee te rijden gisteren. Was gelukkig op tijd terug van het werk. Deze cup zal ik nog meer wedstrijden meerijden als de mogelijkheid er is. Moest gisteren wel weer flink inkomen met de Peugeot. Gelukkig zat er een stijgende lijn in. Kwali P6, Heat 1 P4 en Heat 2 P1.

    In de Kwali was ik nog echt zoekende naar de grens met de Peugeot en uiteraard de beste lijnen, rempunten en versnellingen op Suzuka West.

    Heat 1 ging het al wat beter en heb ik bij de start Denvan kunnen pakken. Nog wat leuk stuivertje mee gewisseld. Vervolgens Rene met moeite voorbij gekomen, maar niet van weg kunnen rijden. Top 3 was te snel om te volgen.

    Heat 2 weer bij de start wat plaatsjes kunnen pakken. Bij bocht 4 en 5 kon ik nog net achterlangs bij Alexij. Was een spannend momentje. Vervolgens kunnen profiteren van het gevecht tussen Asjemenou en Divimus. In bocht 3 was er tussen hun licht contact waardoor zij snelheid verloren en ik kon profiteren. Daarna naar Nori toegereden en uiteindelijk voorbij gekomen, maar ook niet echt los kunnen rijden. Laatste rondje Tender nog achter me aan gekregen en erachter kunnen houden.

    Leuk dat deze cup zo close is. Hopelijk geldt dat voor alle komende races.
     
  18. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Haha nee geen helm. Zou wel erg extreem zijn. :p Ik heb gewoon een bandje met dat ding erop:


    [​IMG]

    Leuk dat je er voor alsnog bij was! :)
     
  19. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Leuke races gehad......:)

    1e Heat vanaf ronde 8 "chasse patat", dus dan maar eens proberen om zonder remmen bocht 1 te nemen, zoals aangedragen door Flavour en BTender :thumbs:...., dat lukte erg goed als je tenminste je voorkant in de prak wil rijden |:-. Daarna de rondes nog aardig moeten doorkachelen omdat Genrations steeds dichterbij kwam. Het was nog close bij de finish en moest geen ronde langer duren.

    2e Heat een erg leuk gevecht geahad voor de 6e plek met Divimus, Denvan en Bigga. Ik lag 6 e en moest wel constan verdedigen. Voordeel daarbij was tevens dat zodra Divimus of Denvan of Bigga probeerde aan te vallen zij gelijkertijd moeste opletten dat zij niet werden ingehaald!! Erg leuk, clean en close \o/

    Voor de liefhebbers nog wat plaatsjes voor het plakboek:

    Ingaan 130R met 10 auto's

    [​IMG]

    Start heat 2, Alexij gooit rookgordijn op

    [​IMG]

    Voor Rovaro, mijn 101 livery van de vorige cup(maat). Waarschijnlijk ga ik hier weer in rijden ivm afleidings tactiek.

    [​IMG]

    @ Btender, lachas \o/, heb meestal wel lol in de auto tijdens het racen
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2013
  20. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik had tijd over, weet niet waarom, maar ik bedacht me plots dat het wel interessant kon zijn om die tijd in het bekijken van de bandentemperaturen van ons allemaal op Suzuka te duiken, gewoon omdat het kan :)

    Het is een beetje de vraag wat je ermee opschiet als je het onderstaande (voor jezelf) weet, maar ik wilde het toch niet voor mezelf houden! Ik denk dat je met witte cijfers jezelf weinig zorgen hoeft te maken (je moet je sowieso geen zorgen maken over FM4:): ), maar als je met groene of rode cijfers rondrijdt is dat wel ietsje opvallender:)
    EDIT: data

    Vooral leuk om te zien dat er best wel grote verschillen tussen stuurgebruikers en controllergebruikers zijn!


    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2013

Deel Deze Pagina