1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] 207 S2000 Cup Season 2 [AM] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 10 mrt 2013.

  1. VanDen

    VanDen Denvan

    Berichten:
    1.970
    Leuk Bevonden:
    28
    Handrem meegerekend? :+
    Die had ik in Heat 1 in de laatste 3 ronden getest om te voelen hoe de grip was in de Peugeot.

    Ik moest erg wennen aan de Peugeot in de Kwalificatie en Heat 1.
     
  2. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Ik merkte toch wel dat ik moeite had om mee te doen op dit niveau. Rijden verleer je tot op bepaalde hoogte toch nog wel ;). Ik scheur nog te weinig met de Peugeot denk ik. Toen Menno 20 meter achter mij zat kon ik ineens wel een paar rondes 1.25.5/1.25.6 rijden. Niet constant genoeg uiteraard.

    Verder had ik erg last van een soort van blokkerende koppeling. Alsof ik de koppeling heel lang ingedrukt houd. (Voor wie het interessant vindt om te zien, in bijna elke ronde gebeurde het wel 1x, voornamelijk bij de hairpin). Had daar in het begin van mijn "koppelingperiode" ook last van en zal hopelijk vanzelf weer verdwijnen.

    Erg leuke gevechten gehad al was heat 1 ook wel een beetje een chasse patat :)

    Dit waren voor mij de momenten waarop het fout ging (in aanvallende positie). Ik heb nog niet de zekerheid die ik eerder wel had waardoor ik zonder overtuiging de bochten in ga. Snel even wat meer tijd in racen steken, als dat lukt!
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2013
  3. Rovaro2

    Rovaro2 I am the Stig!

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    0
    Interessant (lees: pikant) sponsorpakket voor team asjemenou.
    Dat paars/roze kleurtje, waar hebben we dat eerder gezien:

    [​IMG]
     
  4. generationq87

    generationq87 Active Member

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    11
    Wel gaaf om na te maken! Staan die foto's ook in de store van forza wat alsjemenou had...??
     
  5. Alexij

    Alexij Alexij NL

    Berichten:
    93
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: [Running] [FM4] [Level 1] [W] 207 S2000 Cup Season 2

    Ja hoor er staan genoeg half naakte meiden in het storefront.

    verstuurd met telekinese
    Greetz
    Alexander
     
  6. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik zeg niet snel van mezelf dat ik een écht goed rondje reed, maar ik heb me net toch een tijd op Laguna Seca neergezet met de Peugeot. Die kwam volgens mij in de buurt van perfectie en die tijd die rijd ik nooit meer!_O_ Zal m dadelijk eens op Youtube erbij zetten \o/
     
  7. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ben benieuwd. Afkijkuuuuuh
     
  8. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Een toch wel erg lekker rondje 1:34.858 op Laguna Seca? EDIT: Wou dat ik er met die tijd bij was bij de 1e peugeot cup haha
    [yt]xlLCui3BSI8[/yt]

    [​IMG]

    Wat algemene tips, doe ermee wat je wilt :) Ik merk dat ik de bochten vaak het liefst graag in een relatief lage versnelling neem (zie bijv. bocht 2/corkshrew/laaste bocht (1e versnelling) of bocht 3 (2e versnelling). Niet eens zozeer vanwege de betere acceleratie uit de bochten, maar vooral omdat de auto in die lagere versnelling net wat scherper in lijkt te willen sturen.

    bocht 2 Ik neem deze altijd het liefst heel kort, weinig afstand afleggen en zowel in het begin als verderop aan de binnenkant de cerbs raken. Het wisselt een beetje af moet ik bekennen of ik deze in de 1e of 2e versnelling neem.

    Bocht 4 Uiteraard altijd zoveel mogelijk ruimte benutten hier (buiten/binnen/buiten), maar ik paste hier ditmaal ook een klein trucje toe om de ronde clean te houden. Ik stuurde vrij vroeg in (i.c.m. met gas los), maar merkte dat ik té vroeg had gestuurd en uiteindelijk teveel zou afsnijden en een ongeldig rondje kreeg. Als je kijkt en luistert zie je dat ik daarop nádat ik begon met inhouden en sturen nog héél eventjes wat gas bij gaf, waardoor de auto een fractie wijder gaat en de ronde clean bleef, zonder tijd te verliezen :)

    Bocht 9 Net als 'die ene' bocht op Maple Valley Reverse daalt deze bocht enorm. Merk op dat er niet geremd wordt en ik erop wacht en vertrouw dat de auto kortstondig enorme grip krijgt wanneer het dalen in de bocht eindigt (en de 'vallende'auto tijdelijk extra hard op het afalt gedrukt wordt). Hierdoor ga ik met heel veel snelheid de bocht in, terwijl de tijdelijke grip ervoor zorgt dat ik de bocht ook gewoon haal.

    Bocht 11 Óp de cerb aan de binnenkant al gasgeven, de mini-onbalans daardoor laat de auto net wat beter de bocht uitdraaien (idem geldt eigenlijk voor bocht 2)
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2013
  9. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
  10. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Mooi verhaal geworden Flavour! :thumbs:

    2x 1e gefinisht en 1x 2e, en ik leg het (met alle respect_O_:b:) qua punten af tegen Menno die 6e, 4e en 1e finisht |:- :b:. Dat is natuurlijk wat we (ik ook) eigenlijk gewenst hadden voor de nieuwe cup (méér onderlinge puntenverschillen), maar het is eventjes wennen.

    Moet eens nadenken of je andere races hierom tactisch anders benaderen kan.
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2013
  11. FuzzySkittle

    FuzzySkittle Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    37
    Nog even een verhaaltje van mijn kant, na wat geoefend te hebben dinsdag en woensdag had ik een goed gevoel voor de race, waar ik 1:25,5 en constant 25,7 reed ging ik vool goede moed de kwali in.
    Helaas zat ik daar een beetje in de 26,5 te harken en reed met pijn en moeite een 26,1|:- wat goed was voor en vierde tijd.
    Een beetje in de war begon ik aan race 1 waar ik in de eerste ronden totaal niet in ritme kwam. Na een fout in bocht 4 had Menno mij in bocht 5 ingehaald en pas daarna ging het beter. Ik ben van Denvan weggereden en het gat naar Menno bleef tot de finish tussen de 50/70 meter.
    Race 2 had wat meer actie in zich. Slechte start (zat niet op te letten) en een redelijke eerste ronden verloor ik uiteindelijk weinig. Plan was om Menno te volgen en dat ging goed tot we bij Asjemenou en Divimus aankwamen, waar Menno die in 1 keer voorbij reed kwam ik vast te zitten. Het gat achter me werd door Tender dicht gereden en toen was het aanvallen en verdedigen wat mij slecht afging. Tender mij voorbij met een mooie exit van de laatste bocht, ik Divimus voorbij en het gat dichtrijden naar Asjemenou was weer begonnen :). Een onverwachte "clash" met Divimus stopte dat nog even. Een uitremactie in bocht 5 had ik idd niet gezien maar belangrijker misschien helemaal niet verwacht :'-( , leek mij niet echt de juiste bocht daarvoor. Met wat achterstand weer richting Asjemenou en weten in te halen. Loyall meteen met me mee achter me aan en de rest van de race heb ik hem verdedigt en niet bezig geweest met knappe rondetijden.
    Blij met dit resultaat, iets minder met de rondjes maar heb weer zin in de volgende race_0/
     
  12. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Hey Tender....,mooi rondje!, ik rij op woensdag tijdens de competitie in de view 8)die jij ook rijdt, vanaf 1min 44 in je filmpje.....misschien moet ik eens wat anders proberen :):, zal het daaraan liggen ?
     
  13. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
    Hahaha vet!\o/:D Heerlijk zo een puntensysteem. De hoofdrace wordt idd belangrijk! Maar als iedereen zijn best gaat doen en niet expres laatste wordt om vooraan te starten bestaat de kans op meerdere winnaars. Cup blijft dan wel lekker spannend.:thumbs:

    Maare Tender, dat kan best wel ff wat minder op Laguna8) Wat een tijd joh! Zit je aan de doping????:x
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2013
  14. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ik zie dat door de nieuwe puntentelling mijn afwezigheid in heat 1 en de daarbij horende zero score, wordt gecompenseerd door mijn dubbele punten in de tweede heat.
    Gezien de situatie is de schade beperkt gebleven voor de leaderboard.

    Waar kan ik terugvinden hoeveel punten je krijgt per plaats T/M #10.
    Want als je in heat twee het dubbele aantal punten krijgt dan kan het aantal toch niet oneven zijn zoals 15 of 25 of 1?
    Laatste plek met punten (PLEK #10) in heat 2 is dan toch 2 punten waard EN #1 is 20 punten ipv 25 punten?
    Of ben ik nog niet goed wakker?
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2013
  15. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    In de OP onder Suzuka staan rechts van de gamertags de punten voor elke heat. Divimus had in eerste instantie dit punten model geintroduceerd voor de DTM en die vonden we wel mooi. Misschien dat de stap van heat 1 naar heat 2 qua punten net te hoog is? Daar moeten alle deelnemers dan over oordelen vind ik.
     
  16. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Leek me wel leuk autotje om even wat rondjes met stuur te oefenen, al maanden niet meer geprobeerd met FM4. 1:36.0 ofzo, zonder clutch ofc. Met controller duurde het even voordat ik daar (ook zonder clutch) onder kwam en dat kwam eigenlijk omdat ik met stuur sector 3 niet helemaal goed had. Lijkt me echt een leuke wagen voor de stuur bezitters :)
     
  17. FuzzySkittle

    FuzzySkittle Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    37
    Qua punten pfff moeilijk hoor, het kan door de grote stappen heel interessant worden maar aan de andere kant lijkt het me als je pole rijd, race 1 wint en race 2 2e word dat je dan wel het kampioenschap moet aanvoeren. Maar goed het is wel een lastig verhaal.
     
  18. generationq87

    generationq87 Active Member

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    11
    Next race...

    [​IMG]

    Kom trouwens tot nu toe niet verder dan 1:37:4..
    Bocht nr 2 is behoorlijk irritant! Verlies hier heel wat tijd.
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2013
  19. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Die liverie is toch veelste sexy! _O_
     
  20. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ik zie lijstje puntentelling in de OP bij de Golden years DTM staan maar ik heb gemist dat dit ook voor de 207 cup was.
    Ik zag alleen dat de hoofdrace reversed X2 was, vandaar mijn opmerking.
     

Deel Deze Pagina