1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS [Finished] BMW 320TC cup UK/FR

Discussie in 'XBW Racing' gestart door asjemenou75, 15 aug 2016.

  1. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Snap ik, maar in dit geval spreken we van meerdere mensen die zich ergeren aan één bron. moeten we dan maar gewoon slikken of mogen we het kenbaar maken aan die persoon? Als je het niet kenbaar maakt, veranderd het sowieso niet.
     
  2. NovaCaine

    NovaCaine XBW Racer

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    80
    Ik wil je ook wel ff waarschuwen al ik er langs kom hoor:whistle:
     
  3. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Dan dien je als collectief/betrokken racers toch effe via een PB aan de raceleiding een melding in? Die raceleiding is er niet voor de kat zn viool. Zonde raceleiding hadden we niet eens een competitie gehad. Nu word er mening op mening geroepen, zonder uberhaupt contact te hebben met de raceleiding. Tabbloids smullen er van, dat dan weer wel.
     
  4. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik herinner me dat ik me op Silverstone tweemaal helemaal rotschrok. Eenkeer was het Unitedart die plots in m'n spiegel héél groot opdoemde en een keer was het @Kimi NL . Dat waren situaties waar ik een paar bochten ervoor nog lekker veel voorsprong had, voor m'n gevoel de bochtjes verder lekker nam en er dus vanuitging dat ik nog veilig zat, maar blijkbaar waren United en Kimi in staat die bochten nog lekkerder te nemen. Schrok me dus twee hoedjes, maar ze anticipeerden zelf gelukkig goed waardoor er verder geen contact was.
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  5. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Er is toch ook geen behoefte aan de raceleiding, het is een kennisgeving van ergernis / mededeling aan het adres van Loyall. Daar hoeft Asjemenou niets mee te maken. Er wordt ook gevraagd om een reactie van Loyall en niet van Asjemenou. Voor de verdere afwikkeling van het probleem (in afwachting van hoe Loyall zich opstelt tegen de geleverde kritiek) is Asjemenou misschien wel genoodzaakt een conclusie te trekken. Hij zal dan, hem kennende, uiteraard ook contact opnemen met de beide partijen. (ik ken het als veroorzaker van de onrust).

    het is in mijn ogen niet netjes om iemand via de PB aan te geven, zonder dat deze kennis genomen heeft van de ergernissen. We zijn allemaal volwassen en kunnen volgens mij allemaal wel met kritiek omgaan. Dat die discussie misschien 5 pagina's lang wordt, dat is helaas niet anders. Maar het zat Rossi dwars en mij ook (en anderen ook, maar daarvoor spreek ik niet). en volgens mij is het heel netjes gegaan.

    Stoor jij je eraan?, helaas kan ik dat niet voor je oplossen en zul je deze week even de andere kant op moeten kijken. Dit doen we enkel omdat we aankomende zondag WEL een goede sfeer willen in de lobby. En laat dat nu enkel kunnen als er kennis is over het onderwerp aan beide adressen.
     
    Racerblade01 en B Tender vinden dit leuk.
  6. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Of ik me er aan stoor is niet belangrijk, maar ik kan je gerust stellen. Die tijd heb ik gehad. De andere kant op moeten kijken is dan weer vreemd als een forum ook dient voor meningen. Mijn mening heb ik gegeven.

    Ik hoop dat er nieuwe aanwas bij komt. In F1 2016 topic is al wat gespammed voor de XBWr.
     
  7. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Onder andere de WW Cup inderdaad, maar ik kan me ook nog wel in de Ginetta GT4 van de Slow &
    Steady herinneren dat ik in een gevecht om de leiding een tik kreeg van Loyall na een bijna 10 ronden lang gevecht, en dat hij toen op mij wachtte en we het gevecht weer voort konden zetten. Dat ging allemaal erg netjes.

    Ben daarom van mening dat Loyall wellicht wat teveel kritiek in een keer over zich heen krijgt. Ik vind wel dat Loyall fout zat op Silverstone (en Le Mans), maar ik weet dus ook dat fair maar hard racen hem niet vreemd is.
     
  8. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Ik ben hier ook niet uit om Loyall aan de schandpaal te nagelen. Het racen is juist leuk omdat we met z'n allen zijn. Dus met Loyall, met Kimi, met Wiethok, met iedereen. Zelfs met Beltoon :+ Maar dat moeten wel zo zien te houden en bepaalde zaken aankaarten en/of iemand tot de orde roepen hoort daar ook bij, vind ik.

    Overigens vind ik de reacties van Loyall tot nu toe teleurstellend. De reactie op Le Mans rijmde niet met wat de beelden lieten zien, op Crook werd vorige week überhaupt niet gereageerd (dat terwijl ik die actie eigenlijk de meest kwalijke vind, iemand onnodig eraf rijden en doorrijden) en nu zit ik te janken en te zeuren. Wellicht is dat laatste in een opwelling geplaatst, maar het steekt mij behoorlijk en dan weet Loyall als het goed is wel waar ik op doel...
     
  9. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Jullie moeten voor de grap eens met 20+ AI-tegenstander-BMW's (skill op ong. 85%) op Monaco starten. Totale chaos in bocht 1 :D:D
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  10. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Al meerdere keren gedaan, ook redelijk vaak dat ze in de bocht voor de doordraaier crashen en vervolgens 3 of 4 ronden nodig hebben om weer op het juiste pad te komen..

    Wel leuk dat je er over begint, want na aanleiding van de testsessie die Rossi, Dex en ik hebben gereden afgelopen zondag, kunnen we concluderen dat er het één en ander duidelijk moet zijn en geregeld moet worden voordat we beginnen aan Monaco.

    1. Safety Car
    Niet te vermijden. Er gaat gecrasht worden en veel ook. Krijg een beltoontje op je achterkant in bocht 1 en gegarandeerd dat er 4 of 5 mensen vast staan. Dit geld ook voor de bochten rond de lange doordraaier. en de laatste serie bochten. Hier MOET duidelijkheid over komen. Gaan we met een safetycar rijden of niet? en hoe gaan we oplossen dat iedereen daar gehoor aan geeft. (Wie maakt de SafetyCar Calls en heeft iedereen een MIC / headset?). Mijn mening na de testsessie van afgelopen zondag is dat we om het eerlijk te houden, WEL gebruik moeten gaan maken van een safetycar. Je kunt kiezen voor een safetycar(Nr. 1 gaat in de eerste versnelling rijden en de rest sluit aan) en een virtual safetycar (iedereen rijdt in de eerste versnelling, hierdoor blijven de gaten gelijk)

    2. Penalty's
    Ook gegarandeerd aan de orde voor aankomende race, de penalty's. Alle Chicanes hebben een bepaalde Penaltyzone die niet echt duidelijk is. Daarnaast is een "beltoontje" niet weg te denken in de chicane na de tunnel. Iemand hoeft maar iets last te hebben van Rubber banding en je hebt een penalty aan je broek, waarvan de uitdeler van het tikje de winnaar is. aangezien hij nog wel op tijd kan remmen. Moeten we penalty's uitzetten en vertrouwen dat niemand de chicane na de tunnel of bocht 1 afsnijd, of moeten we penalty's aanlaten en na de race hard straffen op drukken etc?

    3. Inhaalverbod / Startprocedure
    Hier begon Dex of Rossi over, misschien moeten we de start wel NA de eerste bocht laten plaats vinden. De eerste bocht gaat gegarandeerd brokken opleveren als er naar hartenlust ingehaald mag worden. Mocht 1 iemand de buitenkant bocht 1 raken, dan sta je stil en de persoon achter je ook. Bocht 1 teveel afsnijden is een Penalty en omdat het verloop zo smal is, wellicht ook een crash.

    4. Resetknop

    Wel of niet gebruiken? Het manoeuvreren in stilstand is tijdrovend en tevens voor de mensen achter je heel irritant aangezien je in de weg staat. Met de resetknop sta jij sneller weer op de baan, en kunnen achterliggers je eenvoudig passeren ivm het ontzichtbaar worden tijdens het resetten.

    5. Schrapresultaten
    Schrap je in Monaco dubbele punten of enkele??

    @asjemenou75 Zou je hier over na willen denken en toelichten.
     
  11. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Zo zondagavond de laatste check op het forum gedaan, vandaag dan maar even de stand bijwerken…….ik open het forum, boel compleet ontploft? Het leeft dacht ik nog….. nu 2 uur later alle bevindingen doorgelezen en zeker met gemengd gevoel dit nu aan het typen.

    De opzet van de cup was aangepast ten opzichte van eerdere cups, n.a.v. diverse vragen en opmerkingen van jullie omtrent het feit dat er iedere keer maar 1 winnaar was. Ja ik hoop ook op een zo breed mogelijke top, maar ja niet iedereen kan Max Verstappen zijn…. Nu 2 maal reversed grid obv stand en uitslag om het in ieder geval zo lang mogelijk zo close mogelijk te houden. Het risico daarbij op confrontaties als die geschetst, zijn door de reversed grid meer dan ooit aanwezig . We kunnen in die zin zeggen dat de cup geslaagd is qua opzet. Er wordt meer dan ooit gevochten en het is op dit moment nog zo spannend dat de nrs 1 t/m 10 nog kans maken op de eindoverwinning……., maar het blijkt dat het e.e.a. dus ook een keerzijde heeft. Mensen worden (te) fanatiek, gunnen elkaar daardoor wellicht minder ruimte en doen waarschijnlijk ook meer openlijk hun beklag. Wellicht had ik alles bij het oude moeten laten dan was er wellicht minder commentaar op elkaar geweest en had iedereen het leuk. Jongens het is wel een SPELLETJE en we doen dit voor ons plezier want er valt niets te winnen……, althans dat neem ik aan. In die zin was wellicht mijn keuze voor deze opzet en de keuze voor de auto niet goed geweest . Dit is een cup auto voor “mannelijk racen”, waarbij er inderdaad contact kan zijn

    Vervelender is daardoor een aantal incidenten en ieders verschillende visie daarin en als ik zo vrij mag zijn haal ik even de actie vorige week tussen mij en Wiethok aan (waarna Wiethok vertrok). Ik zit aan de buitenkant, hij is de aanvallende auto, hij “wurmt” hem ertussen , vervolgens stuur ik in, in mijn optiek rekening houdend met ruimte voor hem…tetteren we er beide af. GVD!!!!, Klootzak had je niet ff kunnen wachten (alle woorden en verwensingen binnengehouden). Wat blijkt in de replay…..mmmmm wellicht is het het plaksyndroom, waar wellicht niemand iets aan kon doen. Wellicht liet ik of Wiethok te weinig ruimte. Wiethok had waarschijnlijk een totaal andere visie en intentie dan dat ik concludeerde. (DIt is dus een voorbeeld, van hoe er verschillend naar situaties gekeken kan worden). Wat ik in al die jaren gemerkt en ervaren heb is dat achter elke situatie (behalve dan vaak in de kop/staart botsingen, want daar is het vaak duidelijk wie te laat of helemaal niet geremd heeft), 2 waarheden schuil gaan. Het is niet zo zwart wit en soms ook zeer moeilijk te beoordelen om vervolgens ook nog eens te veroordelen. Zeker als er een paar van die hotshots tussen zitten die hun overwinning willen veiligstellen.

    Ik prefereer nog steeds, zoals in het regelement staat dat als je een probleem met een bepaalde (inhaal)acties van iemand hebt en het zit je (te) hoog dat je dan een PMtje stuurt. Los van het feit dat ik dan een seintje krijg op mijn email dat er een bericht gestuurd is (Sorry ik kan zeker niet elke dag de tijd opbrengen om op het forum te kijken) Dan kan wedstrijdleiding er op dat moment nog objectief naar kijken, zonder""schade" toe te brengen aan een persoon. En ja vaak wordt het afgedaan dan met een “raceincident zonder gevolgen” en dat is vaak ook nog eens zuur omdat je zelf als “hotshots” 100% overtuigd zijn van je eigen gelijk, zeker als je de moeite neemt om een racereport aan te vragen. Overigens worden dan wel vaak de betrokken coureurs er even “vriendelijk” op gewezen dat ze betrokken zijn geweest bij een incident en dat dit nu nog als race incident is afgedaan. Ook daar gaat al een “waarschuwing” van uit. En dat er bij excessen daadwerkelijk gesanctioneerd wordt, daar weten sommige wel over mee te praten.

    Neemt niet weg dat als Loyall daadwerkelijk over de schreef is gegaan dat daar sancties op staan, ookal denk ik zelf dat hij al zijn conclusies heeft getrokken n.a.v. alle commotie. Ik zou nog graag de heat en rondenrs waarbij het gebeurt is ontvangen (regels en voorwaarden, art 5.4.) Dan kost het mij de minste tijd en kan ik de tijd die ik beschikbaar heb er nuttig naar kijken.. nogmaals dit wil ik zo doen, niet om jullie te pesten, maar omdat het mij gewoonweg teveel tijd anders kost. Dit doen we voor jullie en niet voor mezelf, ik rij sowieso al achteraan……. (n.b. ik kon alleen de 2e heat opslaan van silverstone)
    Door alle commotie en het feit dat iedereen zich ermee bemoeit in mijn optiek, wordt de persoon zonder verdediging “en plein public” voor de leeuwen geworpen (ookal wordt er gezegd dat dat niet zo wordt bedoeld) en staat het leidende voorwerp zelf met 1-0 achter als je niet direct kunt/wilt reageren. Dat maak je nooit meer goed en kan je niet meer objectief overkomen. Dat is niet fair in mijn optiek. Soms kan via het forum het e.e.a. worden nagevraagd, maar dit ging volgens mij wel erg ver en was naar mijn mening meer (al dan niet bewust) stemmingmakerij, 1 reageert, de ander gaat er overheen daar bemoeit iemand zich weer mee en voor je het weet is het e.e.a. ge-esclaeert en als ik mij goed herinner was dat al eens eerder gedaan. Dit is in mijn optiek ook het nadeel van het forum. En eigenlijk denk ik dat we dit met name in race situaties ontgroeid zijn. Je gaat namelijk tijdens de lopende competietie een situatie bespreken waar iedereen een mening over heeft. Dat komt de sfeer niet te goede en wordt er beoordeeld en veroordeeld. Volgens mij komen de coureurs die bij een incident betrokken zijn bij Charlie Whiting op de bank zitten en onder het genot van een hapje en een drankje zijn het dan weer vriendjes, werkt veel beter!! Dus bij elke incident in het vervolg even naar Amersfoort, voor een borrel met bitterballen en het is weer pais en vree……
    Resume…….schat even in wat een melding kan doen op een forum. Zeker als je bepaalde situaties bespreekt, mail de wedstrijdleiding, verwacht niet dat elke post op het forum gelezen wordt. Dan had wellicht het e.e.a. voorkomen kunnen worden. Ik vind jullie allemaal even lief en ik hoop dat we geen coureurs onderweg verliezen…..
     
    Laatst bewerkt: 27 sep 2016
    B Tender en Kimi NL vinden dit leuk.
  12. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Jeetje, ik ben nog niet klaar met typen of de volgende....lijkt wel werk

    1. Safety Car
    Ja gaat er zeker komen. De Call gaat via de wedstrijdleiding. De situaties wanneer een safty car er komt bespreek ik niet, want dan kunnen mensen daarop anticiperen. Het wordt overiegens geen virtual safety car.

    2. Penalty's
    Moet ik nog bekijken, maar in beginsel staan penaltys aan. Anders gaan mensen juist die bewuste bocht "rechtdoor" als ff niemand kijkt.....

    3. Inhaalverbod / Startprocedure
    Startprocedure komt gewoon in de brieving. De geschetste zaken zijn reeds bekend.

    4. Resetknop

    Wel of niet gebruiken? Ja resetknop mag je gebruiken indien je de weg blokkeert. Dit laatste zal met name in Hotel Hairpin en Sainte Devote zijn.

    5. Schrapresultaten
    In monaco worden de dubbele punten geschrapt, indien dat je heats zijn met mins behaalde punten. ALs je bv in heat 1 en heat 2 allebei 4 punten haalt, en de rest van de competitie heb je iedere heat minimaal 5 punten gehaald, dan worden de 2 heats van Monaco geschrapt.


    Alstublieft.
     
    HRT WietHoK NL, B Tender en Kimi NL vinden dit leuk.
  13. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Dank je wel!! duidelijk volgens mij!
     
  14. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Bedankt @Rossi46 Begon toch te twijfelen of mijn reputatie überhaupt nog ter sprake kan... Ik hoop dat jullie begrijpen dat het in mijn geval pure onkunde is.

    Denk dat een hoop frustratie ontstaat doordat er tijdens of na de race geen reactie komt. Dat er dan tijdens de discussie hier alles van 1 kant moet komen is erg jammer. Zit er niets anders op dan het tijdens de race uit te vechten. Krijgt @asjemenou75 het volgende week weer lekker druk. :lol:
     
    Rossi46 en asjemenou75 vinden dit leuk.
  15. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    ^^Niet als men het netjes aanlevert zoals gevraagd.......
     
  16. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Inhaalverbod in de Loews Hairpin lijkt me wel op zijn plaats ja. Je kunt hem er daar erg makkelijk naast zetten, maar meneer-buitenkant is dan sowieso de zak. Permanent geel daar zeg maar, net als de Melco Hairpin op Macau.
     
    ColdzeroNL en Rossi46 vinden dit leuk.
  17. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Hoe wordt er op Monaco omgegaan met "visual damage"? Verschillende coureurs welke gebruik maken van de cockpitview - wat ik sowieso al prijzenswaardig vind - hebben aangegeven dit problematisch te vinden, doordat de motorkap al na matig contact het zicht belemmert. Je kunt de klok er op gelijk zetten dat dit probleem op Monaco vaker voor zal komen dan op andere circuits.
     
    ColdzeroNL en HRT WietHoK NL vinden dit leuk.
  18. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    [​IMG]

    Stand per 28-09 ovb. Ben benieuwd, volgens mij maakt de top 4 reëel nog kans op.....

    Visual Dammage zal inderdaad uit staan. Terrechte vraag op Monaco van Crook.

    Ben benieuwd wie er nog meer in cockpit view rijdt, geen lijntje aan heeft of overige hulpmiddelen.

    Ikzelf rijdt inderdaad ook in cockpit en alles uit (vind ik het leukst), volgens mij Crook en Gold PW ook??
     
    GoldPwnageNL, B Tender en Kimi NL vinden dit leuk.
  19. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Beltoon ook geloof ik.
     
  20. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik rijd met hoodcam en instelbare remverdeling

    Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina