1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS [Finished] - BMW M3 GT3 CUP [Woensdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door loyallronin, 2 sep 2015.

  1. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Jongeh chill, ik heb vier jaar lang geracet en georganiseerd hier dus ik weet prima hoe het werkt. Enige reden dat ik nu post is omdat ik (net als Novacaine) wou kijken hoe pCARS nu met v3 was. En zo lang de lobby niet aan 16 man zit sta jij niet in een positie om te bepalen hoeveel races ik doe. :)
     
    asjemenou75 en B Tender vinden dit leuk.
  2. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Mannen,.............be cool.
    Ongeacht de aanleiding of mijn bedoelingen, mijn auto had niet op de racelijn moeten komen.

    Ook doet mijn argumentatie en motivatie er niet toe waarom ik op de racelijn kwam, het is toch niet objectief te controleren wat er in mijn hersenen omgaat wat tot mijn besluitvorming heeft geleid.
    Ik kan een heel mooi wollig verhaal gaan vertellen, maar het blijft mijn invalshoek van het verhaal dus niet objectief.

    Mijn auto komt gewoon onhandig en onveilig op de racelijn, mijn schuld klaar uit, ongeacht de aanleiding wat geleid heeft tot het verlaten van de track.
    Afgezien van de 10 seconden penalty door de game uitgereikt aanvaard ik zonder voorbehoud een penalty of waarschuwing al dan niet voorwaardelijk.
    Het belangrijkste is dat ik de volgende race op dit soort voorvallen beter ben voorbereid en mij kan aanpassen.
    Zo ging de 2e heat de start en de 1e chicane veel meer gediciplineerd, doordat er lering is getrokken uit de eerste heat.

    Ik heb mij door mijn slechte starts ook zelf onnodig in de problemen gebracht. Mijn reflexen en reacties op het groene licht
    zijn onder het gemiddelde. (ouderdom). Ik moet hier meer op oefenen. Had ik ook last van bij rollende starts in Forza cups,dat ik veel te laat reageerde.
    Ik heb het online racen wat verwaarloosd en daardoor het belang van de start onderschat.
    Is ook niet nodig bij time attack spelen.
    Ik ga oefenen op de beste en snelste startmethode.

    Ik ben nu ff helemaal afgedraaid na de heerlijke maar inspannende race-avond.
    Ben ook blij dat de lobby LAG vrij bleef voor het race-gedeelte. (bedankt Zeelandnet.)
    Ik was en ben happy met deze nieuwe cup.
    Laten we gewoon ff wennen aan de nieuwe cup en vooral aan elkaar voor wat betreft de verschillen in karakter, skills, persoonlijkheid en manier van communicatie.

    Trouwens een compliment voor iedereen voor wat betreft de etherdicipline in de partychat tijdens de race en qualifying.
    iedereen was muisstil.
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2015
    Rossi46 vindt dit leuk.
  3. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Dat was ook mijn enige intentie. :thumbs:
     
  4. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Dan hoef ik jouw ook niet meer in te halen:+
     
  5. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Los van bovenstaande heerlijke Raceavond gehad.
    Voor het eerst voor mij een serieuze poging tot competitie in PJCars en man ik heb dit wel gemist na FM3 t/m de laatste V8 competite in FM5……Bathurst

    Jammer van Detje en Cr00k; is dat niet het “Failed to save data” probleem? Laat even dat weten, want daar is een oplossing voor (zie o.a. post #427 Algemeen pCars Racen topic)
    Kwalificatie liep niet echt goed, soms teveel risico waardoor rondes niet clean waren. En nu ook de tijdsdruk en 2x een auto die net voor mij de pit uitkwam als ik op het rechte stuk voor de vliegende rond kwam aanscheuren…….., maar dat hoort er dan ook echt bij. Wat ik kon zien hield iedereen zich wel keurig aan de witte lijn bij de pit exit . Top!

    Heat 1 vertroken vanaf P8 of 9 weet ik niet meer. De eerste grote clash meteen in de eerste bocht. (Dat Moet volgende keer echt beter hoor!!) Ik kon er nog omhgeen, maar werd nog ff door Flavour naar het gras verwezen. Vervolgens doorstomen die eerste ronde tot op het rechte stuk naar paribolica. Daar door tikjes de controle kwijt geraakt, de vangrail in, achterom kijken en op achteropkomend verkeer letten, op je tong bijten en achteraan verder gaan. Een inhaal race met de nodige unforced errors was het gevolg, ik kreeg ook ontzettend veel problemen met mijn remmen die te warm werden, dit verbaasde mij enigszins want mijn brak educt stond open. Ik moest rempunten steeds verder weg leggen, ik heb halverwege Rossi (?) geprobeerd achter mij te houden, maar na 9 rondes was dat echt over. Voor de 2e heat de brake duct opengezet tot 50%. Allerlaatste ronde zat ik tussen Cr00k en NovaCain. Ik tikte Cr00k bij ingaan paribolica aan, waardoor ie net wijder ging. Ik heb nog ff gewacht op hem om hem nog voor te laten gaan, was het niet alleen Cr00k maar ook Nova die mij daardoor voorbij ging op de laatste meter.

    Heat 2 nu met beter werkende remmen, weer vertrouwen krijgen in de remmen. Helaas na Ascari hetzelfde geval als in Heat 1, opnieuw aan de kant en achteraan beginnen. Wel een heerlijke race gehad. Erg leuk gebatteld met Rugnummer die nadat ik hem passerde in ronde 5 constant druk gaf. De auto voelde wel beter aan. Heerlijke avond gehad en zal een mooie Cup worden. Hopelijk blijft de lobby zo stabiel en kunnen Detje en Cr00k volgende week gewoon beide heats meerijden.
     
    Rossi46 en loyallronin vinden dit leuk.
  6. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Had je nog iets aan de setup veranderd om je remmen beter te laten (blijven) werken voor de 2e heat, @asjemenou75 ? Mijn brakeduct stond op 36% in de races en het remmen bleef prima gaan. 50% open zou dus sowieso prima moeten zijn zou je verwachten.

    Met 0% open, zoals ik in de eerste kwali perongeluk had, haalde ik vanaf rondje 4 of 5 m'n rempunten al niet meer.

    EDIT: Verkeerd gelezen. Zie dat je ze voor de 2e heat op 50% hebt gezet. Hoe stonden ze in heat 1, weet je dat nog? :)
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2015
  7. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Failed to save data was het geloof ik niet. Cr00kk had zelfs zijn savegame verwijderd en toch deed die het de volgende race weer niet. Een probleem dat wij verder niet eerder hebben meegemaakt. Wat betreft Detje, die had inderdaad hetzelfde probleem, maar die had ook problemen in de party. Wij konden iedereen horen in de party behalve Detje, en de Party-app gaf ook aan dat 'network settings' van Detje ervoor zorgden dat we hem niet konden horen. Misschien dat hij dus sowieso problemen had met zijn verbinding.

    Iets anders dat in onze party trouwens opviel, we konden geen invites sturen. Niet via de friends-app in ieder geval, we moesten dat via een omslachtige manier ingame doen. Toen we na de races nog heel even kort verder gingen (jammer dat jullie hele party direct na de race weg was, overigens) onder een andere host, werkte inviten weer wel.

    Over je Brake Duct. Als je hem in je tweede race omhoog hebt gezet naar 50% begon je véél te laag. De default op deze auto is geloof ik 75% (bij bijna alle auto's is dat zo) 50% is dan al op het randje, laat staan op wat voor percentage je hem dan ook had staan tijdens je eerste race.

    Ik snap hem niet. :p

    Edit: Je bedoelt dat je dan sowieso voor me zou blijven? :D Waarschijnlijk wel, jij en Wiethok zijn toch wel een niveautje te hoog denk ik, hoewel ik wel met een ruime voorsprong (0,001 seconde) voor Wiethok kwalificeerde in heat 2. :+ Ik was een beetje 'best of the rest' gisteren, gevecht met jou in heat 2 was het enige noemenswaardige dat ik had meegemaakt.
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2015
    loyallronin, Rossi46 en HRT WietHoK NL vinden dit leuk.
  8. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Wat dit betreft overigens, de party-verdeling die we gisteren hadden bij race 2 was wel een goede denk ik. UnitedArt, Rossi, Cr00kk, ik en een paar anderen die in onze party zaten (zeg maar iedereen die ook regelmatig meerijdt tijdens open lobbies) lullen vaak maar raak tijdens races/kwalificaties. Ik zou er persoonlijk ook enorm zenuwachtig worden als je met z'n allen in een party zit en niemand zegt iets. Ik stel dan ook voor dat we de party-verdeling van gisteren behouden voor de volgende races.
     
    Rossi46 en HRT WietHoK NL vinden dit leuk.
  9. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Het is gewoon een weinig constructieve en onlogische houding. Een cup staat of valt bij een vast deelnemersveld. Ik probeer de komende weken ook mijn agenda op woensdagavond vrij te houden, omdat ik er vanuit ga dat anderen dat net zo proberen te doen. Zodat het voor elkaar leuk blijft. Neem Pim, die had duidelijk het tempo niet, iets wat super frustrerend is. Maar over afhaken hoor ik hem niet. Daarbij ga ik hem proberen te helpen om middels wat tweaks aan de settings e.d. ervoor te zorgen dat hij de volgende keer lekker mee kan vechten in het middenveld. Dat is voor iedereen leuker.

    Ook is een cup uitkiezen "om de kijken of de game nu bevalt" wel een beetje een ongelukkige keuze. We rijden al weken op dinsdagavond (en andere avonden) met een XBW groepje tegen elkaar, waarover ook altijd gepost wordt.

    Van iemand die er prat op gaat veel gereden en georganiseerd te hebben verwacht ik beter.
     
  10. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik wou kijken hoe de game nu is in competitieverband, niet als fun event want dat is sowieso al goed in de game. Op een competitieavond volgt alles een planning, is de lobby voller en wordt er cleaner en voorzichtiger gereden dus vandaar.

    En als je terugkijkt naar alle competities dan zal je zien dat ik een van de meest constante deelnemers ben. Van alle competities waaraan ik heb meegedaan vanaf Forza Motorsport 4 (op twee na waar de foto's niet meer online van zijn) heb ik in totaal 202 van de 215 avonden meegemaakt. Die 13 avonden kwamen altijd door vakantie of andere zaken die in de weg stonden, nog nooit heb ik een avond gemist om geen geldige reden. Je komt net een tijdje kijken en ik snap dat je graag met een vol veld racet, maar doe alsjeblieft niet zo denigrerend als ik gewoon een avondje mee kom kijken zeg. Als de organisatoren er een probleem mee hebben dan hoor ik het wel van Ronald of Pieke. :)
     
    FuzzySkittle en Surreallistic vinden dit leuk.
  11. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Amen. Ben t met Flavoyr eensch. Al jaaaaaaaren racet een aantal man altijd mee. Lekker boeien als je dan een keer afhaakt. Volgens mij is er plek zat in de gamelobby tov deelnemers. En idd, de leiding beslist. Zo gaan we met elkaar om binnen xbwr. "Tegen deze beslissing staat geen bezwaar of beroep open", heerlijk die racereports.

    Rossi spreekt verder in de "ik vind" vorm. Kortom, een mening. Niks mis mee.

    Now kiss and make up guys!
     
    B Tender en Flavourlicious vinden dit leuk.
  12. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Met een mening is niks mis. :)
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  13. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Debriefing
    Voorlopige Uitslag Grand Premio BMW M3 GT3 Internationale D'Italia a Autodromo Di Monza

    [​IMG]

    Lobby settings:

    Volgende week zal de lobbyhost meteen op 16 man. Wij hadden zelf niet verwacht zoveel animo, wat alleen maar goed is voor de competitie. Verder is het helaas zo dat de chat niet optimaal werkt helaas kunnen er maar 8 man in een party, dit is iets wat de host helaas niet kan oplossen. We zullen daarmee moeten leren omgaan. Er kan altijd een 2e Party geopend worden. Maar in het algemeen is het startschema bekend.

    Livery's:

    Graag iedereen ook nog even een upload van de livery waar men mee rijdt en het daarbij behorende ingame nummer. Onderstaande nummers/liveries heb ik genoteerd.
    HRT Wiethok rijdt met ingame livery PVS NR 20
    Asjemenou75 rijdt met ingame livery RGB NR 14
    Flavourlicious rijdt met ingame livery Jancon M NR 01
    Loyall Ronin rijdt met ingame livery BPP NR 55


    Racereports:

    Vanwege het feit dat dit de “eerste” keer in lange tijd weer is dat er echt in competitie verband wordt gereden en het feit dat er relatief veel “onbekenden” met elkaar rijden zullen zaken wat milder worden beoordeeld.
    Volgende week dient echt iedereen zich bewust te zijn van de regels.

    Verplicht aan iedereen de volgende stukken door te lezen http://forum.xboxworld.nl/threads/algemeen-regels-voorwaarden-november-2013-v4.169096/ en dan met name art. 4.1 t/m 4.10 van het XBW Racing Regels en Voorwaarden. Dit wordt desnoods volgende week overhoord!

    - Dus als je van de baan raakt (ookal is het niet jou schuld) kom je terug als het veilig is. Dit kan helaas inhouden dat je het hele veld moet voorbij laten gaan;

    - Als je (denkt dat je) sneller bent of meer snelheid meeneemt uit een bocht of op het rechte stuk, maar je kan je directe voorganger niet voorbij omdat er b.v. aan de zijkant een auto van je zit, tik je je voorganger niet aan, je moet dan helaas van je gas af;

    - Probeer zoveel mogelijk je lijn aan te houden die je rijdt, met name in het begin waarbij veel auto’s om je heen rijden zodat mensen niet hoeven te anticiperen op totaal onverwachte bewegingen.

    Wij begrijpen dat in het heetst van de strijd zaken anders kunnen lopen, dat crashes iets wat bij autosport hoort en dus niet altijd voorkomen kan worden, maar feit is wel dat de algemene raceintentie moet zijn dat inhalen clean and tidy gebeurt.

    Iedereen veel succes met "trainen" en volgende week uitdagend Donnington!!
     
    Racerblade01, B Tender en HRT WietHoK NL vinden dit leuk.
  14. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
     
  15. Detje NL

    Detje NL XBL: Detje NL

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    32
    # 28

    Gisteren lag het inderdaad aan mij verbinding ;die in de hele buurt ruk was. Volgende week ben ik vastbesloten om twee races te voltooien en hopelijk weer wat puntjes te pakken!:thumbs:

    Ik zit graag in een party waar veel wordt gelul......
     
  16. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ik ga aan mijn start werken en ontdekken of dit een high or low downforce baan is.
    Ik denk medium.
    Maart eerst nog de Ruf time attack.
    Eigelijk is racen racen leuker, was dat ff vergeten.
     
    Racerblade01, HRT WietHoK NL en Rossi46 vinden dit leuk.
  17. djtcc

    djtcc Active Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    1
    uh.... Hier blijft rugnummer in rijden.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2015
  18. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    #99 van team grizzly
     
    Laatst bewerkt: 11 sep 2015
  19. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Mijn auto is de #45 van Oilzanol Racing Incorporated :cool:

    [​IMG]
     
  20. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046

Deel Deze Pagina