1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] BTCC meets WTCC [PRO] [Z]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Divimus, 10 nov 2012.

  1. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Het klopt
     
  2. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb echt geen idee waarom ik in tegenstelling tot heat 1 ineens lag had in heat 2... toch paar keer ff lag moment gehad. Het was met name vervelend toen ik in de buurt van bigga reed. Vond het ook wel jammer gezien mijn tempo om uit de lobby te gaan, dus ik hoopte dat het weg zou gaan. Het kwam ook ineens opzetten. Nu zag freaky mij al tijdje beetje heen en weer schieten, maar daar hoorde ik andere eigenlijk niet over.

    Dit circuit was best wel gemaakt voor de BMW volgens mij. Heat 1 kon ik dankzij de RWD start natuurlijk vrij goed voor weg rijden. Btender kwam einde van rondje 1 nog wel dichtbij, maar kwam niet goed de oval op.
    Heat 2 dus die lag problemen gehad, enorm frustrerend omdat je daar vrij weinig aan kan doen. Zodra ik vrije baan had kon ik ook goed richting de 1:39.0. Snelste ronde was iets in de 1:38.8 ofzo. Volgens mij was het 2de rondje voor menno een 1:38.7, maar daar zat ie nog beetje in mijn slipstream. Wou zo snel mogelijk een veilig gat hebben mocht ik weer lag krijgen. Volgens mij had ik voor menno 1x een lag moment en bij bigga 3/4x. Gewoon klote. Als ik het de volgende race weer heb, zal ik wel quitten.
    Kan natuurlijk met de triple alleen erg tevreden zijn, komt ook wel door de wagen natuurlijk. Had bij het oefenen ook 1:38.5 en paar keer 1:38.6 gereden, dus de BMW was vrij imba hier _O_
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2013
  3. VanDen

    VanDen Denvan

    Berichten:
    1.970
    Leuk Bevonden:
    28
    In de replay was het wel duidelijk waarom ik voor het kleinste gaatje ging.
    Ik ging namelijk zelf bijna op mijn dak. Tender was niet zo "Lucky".

    [​IMG]
    [​IMG]

    Replay verstuurd naar Divimus, Asjemenou, Tender.
    Mocht je de replay niet hebben komt het omdat mijn xbox vast liep.
     
  4. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
    Dat is inderdaad het kleinste gaatje8)

    Er is nog niks beslist. Op Maple kan nog veel gebeuren. Met het oefenen ben ik over de kop geslagen. De Honda was erg snel, dus er is nog van alles mogelijk. Uiteraard ziet het klassement er nu wel gunstig uit (helemaal omdat deze race pure schadebeperking moest zijn).

    Mental, dit weekend had jij een absurt hoog tempo te pakken. _O_ Gefeliciteerd met de triple!
     
  5. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Thanks Denvan voor de replay.

    2x een leuke race gehad. De Q1 ging zoals verwacht en ik mocht als 6e of 7e vertrekken in heat 1. Leuk gevecht daar gehad met Divimus en Flavour, was een aantal keren plekkie ruilen. Jammer dat Rovaro niet kon aanhaken, maar een extra credits voor hem voor het invallen voor opruim, c.q. "wegsleep" dienst.
    [​IMG] :thumbs:

    Flavour kon mij maar niet voorbijkomen tot in ronde 11, kon hij hem ernaast prikken, shit.....

    De 2 heat wederom in gevecht met Flavour, maar ik had daar een iets beter tempo en/of getimde pitstop, want daar kon ik hem voorblijven. Leuke avond gehad. [​IMG]

    Jammer voor BTender 2x DNF......., we moeten de aankomende weken maar even lief zijn voor hem :9
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2013
  6. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
    Bij deze :)::b:_0/
     
  7. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Zal zondag waarschijnlijk kwali/1ste racen moeten missen. Ben op familie bezoek en red het niet op tijd terug. Kan nog niet echt zeggen hoe laat ik terug ben, maar zal wel oefenen voor het geval dat ik nog op tijd ben van voor een race.
     
  8. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Ik merk dat ik nog niet gemeld had dat de nieuwe uitslagen al in de OP stonden. Door een vaag iets kon ik ze niet in dit bericht plaatsen.

    Na nieuwe berekening zal H1 12 Rondes bevatten en Heat 2 21 rondes.
     
  9. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
    Edge racing heeft 328 pnt ipv 322. Tot vanavond
     
  10. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    En ik 90 ipv 76! :)
     
  11. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    o wacht dit is de verkeerde die ik geupload heb .... even aanpassen
     
  12. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Ik heb 20 punten i.p.v 19 bij Sunset (7 punten + 13 punten = 20 punten)
     
  13. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Ja klopt ... Maar ik zei toch dit is de verkeerde versie die ik gepost heb dus maak je geen zorgen. Ben nu alleen niet op de PC dus kan het nu niet posten.
     
  14. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Internet gooit me er weer uit, grrrrrrrrr, wordt er echt niet goed van, vandaag al veel problemen gehad met het internet, erg jammer, want ik lag op de 5e positie :mad:
     
    Laatst bewerkt: 10 feb 2013
  15. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Geen goede races gehad.
    Sprintrace internetproblemen :mad::mad:
    In de hoofdrace ga ik in de 3e ronde op mijn kop, hele stomme actie, want ik gebruik die cerbstone normaal nooit voor die brug :mad: Jammer van deze race, ik was de laatste 2 races goed bezig (3x4e en 1x 3e), zonde.
    Deze week goed oefenen voor Tsukuba en hopen dat ik beter scoor
     
  16. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    ik was pas om 19:52 thuis en ontdekte toen ik mijn xbox aanzette dat ineens de NAT weer moderate was.. Miste daardoor kwali en de kans wat in te rijden, maar kreeg in ieder geval nog wel na modem reset mijn nat open.
    Begon de sprintrace erg rustig, had 2 dagen niet geraced, dus het was ff wennen. Reed nog wel naar plek 5. Eigenlijk prima gezien de omstandigheden.
    De Hoofdrace ging boven verwachting. Ik had van te voren geen idee wat de rest zou gaan rijden en dus het viel me mee dat ik kwa tempo zeker mee deed. Ik zag Btender achter me de pits in duiken zodra het kon dus besloot ik maar door te blijven racen. De snelheid kwam weer terug en nadat ik flavour voorbij kon en ik nog 2x boven de 1:41 zat, ging het tempo rond de 1:40.1/2 of sneller. Ging zo lekker dat zelfs een minder rondje soms nog gewoon 1:40.2 was. Het was dus gewoon een behoorlijk tempo wat ik redelijk goed volhield tot aan de pits. Daarna kwam ik weer met 7.5s voorsprong op BTender de baan op en kon ik vooral verliezen door de wagen op zn dak te leggen. Dat deed ik niet en bleef rond de lage 1:40s kwa tijden, lekkere winst :)
     
  17. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik kom vanavond even terug op mijn ongelukkige aanvaring met Denvan in race 2...
    EDIT: En het is avond:
    [yt]9oLS-SMkJcY[/yt]
    ^Tjah...
    Met Denvan schuin langs/achter me en Menno vlak voor me naderden we samen de bocht waar het een beetje fout ging. Mijn auto lag op koers om voor het naderen van de bocht aan de binnenkant net op het gras/de cerbs te belanden, niets spannends zou je zeggen en ik corrigeerde wat naar rechts om op het asfalt te blijven. Gewoon routine in feite, zoals we dat allemaal zo vaak doen...

    ...Ware het niet dat ik tijdens het maken van deze correctie net over 'mini-berg' in de weg 'omhoog' kom rijden. Dit had toch gevolg dat de correctie naar rechts, vanwege plotseling verhoogde grip (gróte groene cirkels om m'n voorbanden aldaar) onbedoeld te ver uitvergroot wordt en ik veel meer naar rechts schuif dan de bedoeling. Je ziet de auto een beetje naar rechts springen eigenlijk... M'n hieropvolgende correctie terug naar links, is door diezelfde balansverschuiving n.a.dit bergje (inmiddels 'stijg' ik niet meer maar is de auto horizontaal/afdalend, over de top van de heuvel) én de correctie naar links, de auto dan juist sterk verminderde grip heeft (rode cirkeltjes) en de correctie weinig veel te weinig effect heeft. :mad:

    Had die miniheuvel daar niet voorzien, omdat ik tijdens het hotlappen nooit daar rijd (meer de lijn van de auto voor Menno) en liet me er daardoor verrassen :mad: Ik was heel eventjes passagier in m'n eigen auto en Denvan zat zo dichtbij dat hij me niet kon ontwijken. Heb zelf naar omstandigheden ontzettend geluk gehad bij de aanvaring (geen enkele schade en nauwelijks snelheidsverlies), maar ik had er ook slechter af kunnen komen (zoals Denvan helaas...). De actie ziet er lelijk uit en kan me voorstellen dat hij erg onrechtvaardig voelde tijdens de race, maar er zat geen opzet in het spel.

    tl;dr: Aanvaring van mij en Denvan lijkt op het oog een gemene aanslag, maar is in werkelijkheid het onbedoelde gevolg van een stuurcorrectie die door het onregelmatige wegdek uitvergroot werd. Denvan zat met de gebakken peren.
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2013
  18. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Jou kennende lijkt me het ook geen opzet en dus meer een ongelukkige samenloop van omstandigheden.

    Tsukuba verheug ik me niet op, bmw misdraagt zich nogal in bocht bocht 2 (als je die knik ervoor niet als bocht telt). Neem aan dat je ook op deze track niet teveel uit mag waaieren over de curbs heen in laatste bocht? Zal ook wel niet veel tijdwinst geven eerlijk gezegd ;)
     
  19. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Probeer de auto zelf in bocht 2 altijd helemaal aan het binnenkantje te houden, echt vlak langs de cerbs. Daar lijkt het asfalt namelijk wat naar binnen te hellen en kun je makkelijker door de bocht dan wanneer je de auto daar een beetje naar buiten waaiert. Misschien kan dat bij de BMW net nog wat helpen :)
    :) Ben zelf ook wel benieuwd naar die cerbs in de laatste bocht. FM4 tolereert behoorlijk veel voordat ze een driehoekje geven daar, en ook 'in het echt' wordt er wel gebruik van gemaakt.

    Kennen jullie hun video's. Kan er zelf al jaren geen genoeg van krijgen :) _O__O_ Leuk beroep heb je dan zeg ;)
    [yt]TpqrEDjbhp8[/yt]

    [yt]MGYGSqGz3gM[/yt]

    [yt]Za349C4LkVA[/yt]
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2013
  20. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    ^^ NICE , kende ze niet


    Mooi verhaal Tender, je zou zo advocaat kunnen worden ! :cool:

    Ik heb er trouwens in de race niks van mee gekregen....
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2013

Deel Deze Pagina