1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] BTCC meets WTCC [PRO] [Z]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Divimus, 10 nov 2012.

  1. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Carrièreswitch; ik zal er eens over nadenken ;) . eeeeeeeeeeeeeeeh, toch maar niet..

    Hotlappend kom ik in de BMW uit rond 1:01.8-1:01.9 (niet genoeg voor pole waarschijnlijk maar best prima voor in de race, en ik laat vast nog wat tijd liggen in de BMW), maar vind zelf de lastigste bocht die linksaf ná de band-brug, waar hij bij mij nog te vaak uitbreekt. Tót dat punt lig ik gelijk met mn eigen Honda-ghost.

    Wat bij die BMW (vind ik) veel meer speelt dan bij bijv. de SEAT en de Honda is dat je gevoelsmatig altijd op het randje van uitbreken moet rijden om hard te gaan. Als je met die Honda met teveel gas een bocht uitkomt dan komt er wat rook van de banden maar blijft de balans in orde en acceleert hij er ook nauwelijks minder om, maar met die BMW verlies je gelijk tijd, waardoor ik daarin veel moeilijker en vermoeiender vindt om continue hard te gaan dan in de Honda.

    EDIT:
    Heb nu met de SEAT, BMW en Honda gereden en denk dat de SEAT het snelst is op Tsukuba is, gevolg door de Honda.
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2013
  2. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
    Wat zijn je tijden met de Honda en Seat? Ik kom met de Seat nu tot een 1;01,7xx
     
  3. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    1:01.5 in beide, met nog een heel klein beetje ruimte in vooral de SEAT.
     
  4. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    @ BTender: OOK Graag een VW Golf inclusief filmpje .........:)
     
  5. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Mja, als advocaat kan je wel makkelijk van die dikke wagens kopen die je boven noemde ;)

    Dat juist het leuke aan RWD, het probleem heb ik dus echt met die langzaamste bocht waar de voorkant soms niet luistert en ik ineens 0.3-0.5s mis.. Als dat niet gebeurd kom ik wel onder de 1:02, 1:01.6 is heel goed mogelijk. bij de band brug linksaf heb ik vooral last om goed om niet te wijt te gaan. Maar ik ben aan de BMW gewent, dus wheelspin is normaal niet een issue (tenzij het opzettelijk ff moet)

    Probeer nu in bocht 2 meestal wat eerder gas te geven om de achterkant klein beetje te laten slippen om op die manier de voorkant wat te laten draaien, moet nog wat meer oefenen, gok ik ;)
     
  6. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    wireless adapter is binnen! Kijken of het goed werkt.
     
  7. VanDen

    VanDen Denvan

    Berichten:
    1.970
    Leuk Bevonden:
    28
    Zondag is het druk met testen.
    Moet je nog een 48uurs kaartje? :+
     
  8. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Als je die hebt, graag! Straks geef ik geld uit voor een jaar xbox live en werkt het onwijs kut.
     
  9. VanDen

    VanDen Denvan

    Berichten:
    1.970
    Leuk Bevonden:
    28
    Ik dacht dat ik er nog eentje had kan hem alleen niet vinden.
     
  10. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Haha lol oke, ik zoek wel even wat.

    EDIT: gevonden. Iemand die vanavond/vanmiddag even met mij wilt racen?
     
    Laatst bewerkt: 16 feb 2013
  11. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    U vraagt, wij draaien!

    Gelijk m'n 2e rondje in de GOlf was al 'raak', met een tijd van 1.01.8xx. Tot het rechte stuk lag ik gelijk aan mn Honda-ghost, misschien zelfs ietsje ervoor, maar vanaf het rechte stuk verloor de Golf terrein.
    [yt]akWcXAxHY-o[/yt]
    Het scheelde dat ik voor Fujjimi Kaido al een videootje maakte, daardoor was het opnemen van deze video eigenlijk nauwelijks moeite (niet zeggende dat ik geen moeite voor je wil doen Asjemenou) :thumbs:

    EDIT:
    Het vriendelijke verzoek om de Honda Civic deze week niet uit de clubgarage te gooien. M'n cloud-save heeft zich niet helemaal goed geupload waardoor ik er nu eventjes geen toegang tot heb, en ik kan de setup niet van m'n winkel downloaden omdat het m'n eigen setup/winkel is ;) Rijdt zondag dus noodgedwongen in de effen rode club-Honda :)
    EDIT2: ^Brengt ook met zich mee dat de DTM-auto-ontwikkeling stilstaat dit weekend, behalve proefrijden in de club-garage-varianten :mad:
     
    Laatst bewerkt: 16 feb 2013
  12. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Wou voor de zekerheid even vragen of we bij een bezoek aan de pits ook het binnenste spoor van de bocht moeten volgen, de hele pitlane dus. Ben er wel vanuit gegaan en heb dat stukje even geoefend.
     
  13. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Had je berichtje over het hoofd gezien.. Had wel gewillen opzich :)
    Was bij de Clio's wel de bedoeling, dus hier ook gok ik.
     
    Laatst bewerkt: 17 feb 2013
  14. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Jep, Gewoon heel de binnenbocht meepakken.

    Ik heb een klein probleempje. vd week is me mobiel ermee gekapt en ben nu dus de foto's kwijt van de uitslagen. Denk dat het wel op te lossen is vandaar de vertraging.
     
  15. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Ik weet dat ik in de sprintrace eruit werd geknikkert door me internet. In de hoofrace werd ik 8e
     
  16. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    shit happens.. Ik kan je helaas niet zoveel verder helpen, buiten dat ik 5de werd in de sprintrace en 1ste in de hoofdrace.
     
  17. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Tender \o/_O_\o/_O_
     
  18. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Wat mij betreft gebeurt er niks vreemds in de eerste bocht. Divimus houdt de juiste snelheid aan/rijdt constante snelheid. Goede start van Menno88 gewoon, niks verkeerds. Ik zat al aan de binnenkant toen Divimus mij licht toucheerde, die ging weer naar rechts en raakte licht iemand anders.

    Wel een leuke inhaalactie van jou Tender, die duurde 4 bochten lang haha

    Als ik de herhaling terug kijk, zie ik dat Menno een stuk eerder remt vergeleken met Tender, ik rem normaal precies op de plek waar Tender ook remt. Menno gaat net voor het zwarte asphalt in de remmen. Tender begint pas te remmen op de plek waar rechts het zwarte asphalt begint. Ik zit zo dicht achter Menno dat ik niet meer op tijd kon reageren op zijn vroege remmen.
    In mijn ogen is het een race-incident.
     
  19. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Plaats graag 2 opmerkingen hierbij, ter volledigheid. Moet bekennen dat ik de replay kort heb gezien, maar niet heb gelet op waar menno en ik exact remmen, maar ik denk dat het hierboven net wat te kort door de bocht is.

    1) Menno zat ten tijde van het accident op een verdedigende lijn en niet op een (ideale) hotlap-lijn, waardoor hij simpelweg eerder moet remmen.
    2) De Honda en de SEAT zijn 2 verschillende auto's die niet per definitie dezelfde rempunten hebben :)

    Verder laat ik het aan de hoge heren over om te oordelen.
    Dat ging er inderdaad leuk aan toe! Had er inderdaad een halve ronde voor nodig!

    Wel top dat jullie (Freaky/Menno) na wat korte commotie allebei het incident vrij aardig lieten rusten in de race en verder gingen met racen! We leren het nog wel eens :)
     
    Laatst bewerkt: 17 feb 2013
  20. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Punt 1 geef ik je een beetje gelijk in, ik zag nog ruimte om hem in te halen.
    Punt 2: Ik haal altijd perfect te bocht als ik op hetzelfde punt als jou remt, daarin zit dus geen verschil. Dus de SEAT's kunnen gewoon op hetzelfde punt remmen als de honda's.
     

Deel Deze Pagina