1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] BTCC meets WTCC [PRO] [Z]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Divimus, 10 nov 2012.

  1. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Bedankt voor het meedoen heren aan deze cup! Heb het met plezier mogen organiseren en een goede leerschool geweest! Ik heb zin in het volgende kampioenschap en hoop daar wat moois van te gaan maken!

    Over het incident komt zsm een oordeel.

    Morgen worden ook de winnaars bekend gemaakt
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2013
  2. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik voelde eigenlijk al voor de race aan dat er rottigheid zou komen; no offence maar je ving de race gewoon aan met een schijtinstelling.

    1) Je valt mij persoonlijk aan door te stellen dat de Honda overall de betere auto is, daarmee zeggende dat ik mijn 'werk' niet goed heb gedaan, maar zonder enige onderbouwing. Gezien het feit dat ik zelf ook in de Honda rijd plaats je me bovendien publiekelijk in een nog kwader daglicht, omdat ik niet alleen de auto's slecht heb getuned, maar er bovendien zelf van heb geprofiteerd door met de Honda te rijden... Hierbij jezelf, net als bij de GT2-Corvette's in de slachtofferrol plaatsend omdat je met een zgn minderwaardige auto hebt moeten rijden (terwijl dat hier naar mijn mening absoluut niet het geval is), waarbij je bovendien vergeet dat je als eerste de auto hebt gekozen en het je vrij stond om met de Honda te rijden.

    Bovendien spreekt het klassement tegen je... Jouw SEAT en mijn Honda liggen in het kampioenschap nek-aan-nek en hebben dat vanaf het begin gelegen. Wanneer de Honda echt zoveel sneller was dan had ik Menno toch wel achter me gelaten?? Menno en ik zijn denk ik even snel, en, zie het klassement, we eindigen ook zowat even hoog; ergo de auto's waren gelijkwaardig.

    2) Je valt Nori uit het niets aan op het feit dat hij deze race met een Honda rijdt, daarbij vrij expliciet insinuerend dat hij bewust de volgens jou beste auto rijdt om zo voordeel te behalen, terwijl je vergeet dat (volgens mij) de SEAT hier minimaal evengoed als de Honda was maar waarschijnlijk nog flink beter zelfs, en uit niets blijkt dat Nori de Honda hier neemt bewust voordeel te pakken (dan had hij de SEAT wel gepakt).

    3 ) Je valt iedereen op onverklaarbare wijze aan op het feit dat ik met een neutrale vraag heb geïnformeerd of ieders slechtste resultaten worden geschrapt of niet... Wederom heb ik het verkeerd gedaan door die (voor de hand liggende, belangrijke en logische) vraag te stellen. Insinuerend dat er door het stellen van die vraag sprake is van vals spel, benadeling van Menno (schrappen van slechtste resultaat is juist in het voordeel van Menno als hij niet meerijdt), oneerlijkheid en weet ik wat niet meer. Dat is nogal wat! Wat vervolgens nog volgde (maar wat ik niet helemaal snapte) is dat Menno zogenaamd vanwege mijn vraag woensdag niet meerijdt en dat wij daar schuld aan zijn?? Als Menno het ergens niet mee eens is kan hij prima voor z'n eigen mening opkomen dunkt mij.

    De toon was gezet en de kwalificatie moest nog beginnen. Niet alleen jij, maar ook ik reed nu rond met een schijtinstelling. Je hebt met die rant iedereen (denk ik?), maar mij in het bijzonder, tegen je in het harnas gejaagd, en ik was ditmaal helaas niet in de stemming om het te laten lopen. Heb wat van me afgebeten in de lobby en tijdens de kwali waardoor ik ook wel kon uitrekenen hoe jij over me dacht daar...

    Hiermee had ik het eigenlijk al redelijk gehad voordat de race was aangevangen en zat ik met enige irritatie te racen. Dat ik dan tijdens de hoofdrace m'n gedachten de vrije loop laat als ik tijdelijk niet m'n racepace kan rijden en wat rustiger aan doe (op zoek naar een kans om in te halen) is logisch, en de richting van die gedachten (vooral gezien m'n stemming deze race) laat zich ook raden... Wat niet handig was dat ik die impulsieve gedachten tijdens een gesprek met een gast bij mij thuis (fluisterend) ventileerde terwijl de microfoon nog aanstond, maar het is helaas gebeurd. Heb er bovendien last van dat ik tijdens het racen niet heel helder kan nadenken dus wat ik daar hardop dacht was eigenlijk ook erg ongepast en feitelijk nergens op gebaseerd. Merk op dat het ook niet als verwijt was bedoeld (dan had ik het ook op een heel andere manier gezegd tegen m'n gast) maar vooral als illustratie naar hem van hetgeen ik op dat moment in de race mee dacht te worstelen, en de achtergrond daarvan t.a.v. het klassement (stukje verhaal achter de race voor m).

    Dat je vervolgens (wederom; want ook op Fujimi met de Clio's kreeg ik de zwartepiet over de microfoon) insinueert dat ik (ook ditmaal ik weer) je van de baan af ram was voor mij de druppel qua negativiteit en toen heb ik eventjes m'n mening geventileerd. Zoals ik het ervoer remde je veel te laat voor de chicane, waarop je Freaky hard raakt en met je auto exact voor de mijne belandt. Voor mij valt er daar dan niks meer uit te wijken (ook met Nori vlak achter me) en ja, we hebben elkaar geraakt, maar dat was volledig buiten mijn schuld om.

    Wel top dat je toen de race afgelopen was gelijk de baan verliet, zodat wij niet met z'n allen 10 minuten hoefden te wachten:thumbs:

    Denvan, zo ken ik je helemaal niet; heb eigenlijk altijd prima met je geraced en gecommuniceerd, maar dat van vandaag was niet hoe ik je kende, waardoor ook bij mij het beste niet uit mezelf naar voren kwam moet ik toegeven.
    Hierboven is hoe ik een en ander ervoer, niet best dus, maar kan me voorstellen dat je dingen anders bedoelde dan zoals ik het hier plaats.

    Wat mij betreft vergeten we deze avond samen zo snel mogelijk, zand erover, en gaan we met een schone lei van start in het komend seizoen.

    Wanneer je een keer zou zijn uitgekeken op Menno als teamgenoot (merk op; ik zeg dit op een gekscherende manier, want Menno lijkt me een prima teamgenoot die je niet snel wilt inruilen voor een ander) hoop ik dat wij tweeën nog eens een raceteam kunnen vormen!
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2013
  3. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik vond het van begin tot (en met) het eind een supercup! Elke race was eigenlijk wel close en ook het klassement is voor allerlei posities tot aan de laatste race superspannend gebleven!\o/

    Bedankt voor de strakke organisatie Divimus, we zijn een lastig clubje om altijd strak binnen de lijntjes te houden maar je hebt het voortreffelijk gedaan vind ik, zeker als je bedenkt dat dit 'jou' eerste grote cup alleen was!

    En de rest (allemaal!) bedankt voor de leuke races die we er samen van hebben gemaakt :b:
    EDIT: dubbelpost; sry
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2013
  4. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Nou, Bigga zat ook zonder dat incident voor je he, en die was goed bezig vandaag. :thumbs:
    Ik was zelf door het gebeuren ook wat afgeleid en reed even wat minder, maar kon het tempo weer oppikken richting de 2:11, om zo de 2s die ik voor biggas stop achter lag, goed te maken. Volgens mij hadden ze een leuk gevecht en het is jammer dat het in ronde 7 zo mis gegaan is, vooral de manier waarop door de betrokkenen gereageerd werd.

    Over lap 7, denvan verremt zich, dat is wel goed te zien. Op het moment dat ie freaky raakt, lijkt ie in te houden om een 2de crash met een slippende freaky te voorkomen, iig dat idee krijg ik als ik het zo bekijk. Maar daardoor kon Btender geen kant op, met alle gevolgen van dien.
    Ik kan moeilijk beoordelen of er opzet in het spel zit en aangezien Denvan zelf zegt van niet, zou ik hem maar op zijn woord geloven in dit geval. Het blijft echter wel een erg onhandige actie van denvan. Misschien als ie wat eerder had gemerkt dat ie te laat remt, dat ie freaky en het incident had kunnen voorkomen. Maar aan de andere kant is het racen en kan het soms wat te snel gaan om tijdig te reageren.

    Over Btenders opmerking, het was zeker een domme. Hij geeft dat zelf immers ook aan, maar ik had niet het idee dat hij dit erg gefrustreerd of boos zei, het leek mij veel meer een "uitleg" voor diegene die aan het kijken was. Maar goed, kan me vergissen.

    Misschien moeten we volgende week een peace drive doen? :):
     
  5. VanDen

    VanDen Denvan

    Berichten:
    1.970
    Leuk Bevonden:
    28
    Tender ik kan in de Honda een stuk sneller en de Seat ligt me totaal niet.
    Ik heb hiervoor gekozen omdat ik samen met Menno aan de start wou verschijnen.
    Menno koos bewust voor de minder snelle auto maar toch ging hij zelf goed mee.
    Over de Chevy ben ik ook duidelijk geweest die had slechte remmen, vervolgd door slechte banden.

    Ik was al een beetje in een mindere doen omdat Menno helaas niet mee kon doen vandaag.
    Ik gaf zoals ik ook al eerder aangaf dat het niet eerlijk is dat er races worden geschrapt als jij wel altijd aan de start verschijnt. Hierbij gaf ik niet alleen mijn mening.

    Ik tik niemand er bewust af en dat weet je zelf eigenlijk ook wel.
     
  6. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Teamissue, niet op ons afreager. Bovendien ging Menno (en jij ook) wel wat beter dan 'goed mee'.
    Begrijpelijk.
    Die regel is juist ingesteld om mensen (dus ook Menno) de kans te gunnen om eventueel een raceje te missen, zonder grote gevolgen! Menno heeft er dit kampioenschap juist baat bij dat deze regel geldt, omdat hij een race mist terwijl dit voor zijn puntenaantal niks uitmaakt, en ik (omdat ik alle races gereden heb) punten moet inleveren.

    Het klopt dat ik van te voren eventjes dacht dat ik er juist voordeel bij had wanneer het slechtste resultaat geschrapt werd, maar daarbij heb ik me vergist met rekenen. Heb me ook heel diplomatiek uitgedrukt bij m'n vraag daaromtrent om te voorkomen dat de schijn van een poging tot vals spel op mij viel.

    Nooit mijn doel geweest om een oneerlijke situatie te creëren, integendeel. Het zou pas oneerlijk/flauw/gemeen van me zijn wanneer ik er alles aan zou doen om ervoor te zorgen dat het slechtste resultaat niet geschrapt zou worden:b:
    Klopt, weet ik. Als ik dat geroepen heb tijdens de race wil ik daarvoor hierbij m'n excuses aanbieden. Was toen een beetje opgefokt, hebben jullie misschien gemerkt. :x
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2013
  7. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    \o/ AZT B TENDER\o/
    \o/ EDGE RACING\o/

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]





    Nog een special thanks naar AZT B Tender voor het maken van de tunes!​
     
  8. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Divimus, ik heb 18 punten i.p.v 17.
    Dus ik kom in totaal op 140 punten uit
     
  9. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Gefeliciteerd Tender! En natuurlijk ook Edge racing met een geweldig seizoen.

    Het was erg leuk om na ruim 2 jaar weer eens echt en competitief te racen. Heb ook zelf het idee dat het beter en beter ging gedurende het seizoen, niet gek gezien mijn gebrek aan ritme. Ik verheug me al op de DTMs en hoop dat ik daar niks hoef te missen.
    Hopelijk zal het daar om meer gaan dan 2 veel te snelle gasten :thumbs:

    Thanx voor het tunen Tender en divimus voor het regelen van de cup!

    EDIT: Ook een bedankje voor alle deelnemers, ik heb me enorm vermaakt met het racen
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2013
  10. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Yeee! lekker 7e :+ Ik heb wel lekker zin in de DTM. :)
     
  11. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Deze cup is voor mij een kleine opwarming geweest richting de nieuwe cup! Ik zit nog niet op m'n oude niveau maar hoop dat dat snel weer komt.

    Thanks voor de organisatie!
     
  12. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    *)

    Was vergeten dat er in de hoofdrace meer punten verdiend konden worden. Dacht dat ik gelijk zou staan met Menno, dus dit was een leuke meevaller om mee online te komen! :9
     
  13. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Gefeliciteerd Tender, knap gedaan! \o/

    Verder m.b.t. de race op Nurburg heb ik specifiek geken naar ronde 7 en het incident met Freaky, Tender en Denvan. Ik heb mijn onderstaande mening reeds geventileerd naar Divimus.

    Nadat de replay van alle kanten is, inclusief de bijbehorende data en de voorgaande rondes, kom ik tot de conclusie dat er geen aanleiding is om te denken dat er opzet in het spel zou zijn. Denvan tikt Freaky ongelukkig aan, maar het was voorzover ik kan nazien geen do or die poging. Het grootste "slachtoffer" van deze actie is echter Denvan zelf ik zou het classificeren als incident.

    Wat echter niet handig is, is de communicatie en instelling van personen in het algemeen. Niet handig van Denvan om aan te geven dat auto's niet gelijkwaardig zijn. Dat is en blijft een issue bij multi-mark racing. Het ene merk auto gaat nu eenmaal beter op de ene baan dan de andere. Dus als men daar moeite mee heeft moet je daar niet aan meedoen. Over het algemeen denk ik dat de tunes redelijk gelijkwaardig zijn en dat deze niet alleen per baan kan verschillen qua prestatie maar ook dat de ene auto beter bij de ene persoon past ten opzicht van de andere.

    Verder was het natuurlijk op z'n minst gezegd handig wat BTender communiceerde over de chat. Die conclusie heeft hijzelf natuurlijk ook getrokken. Ik zou er zelfs voor pleiten om een algeheel chat verbod tijdens de race op te leggen, behoudens de raceleiding. Voorafgaand in de lobby kan natuurlijk alles op tafel worden gegooid. Teamgenoten onderling kunnen eventueel in de private chat, maar voor de rest zou het stil moeten zijn zoals in het echte race, maar dit is iets wat in principe bij de organisatoren van de verschillende cups ligt.

    Ook de organisatie moet nog ff wat strakker zodat er gedurende de cup geen problemen kunnen ontstaan over hoe de puntentelling tot stand komt en of je van merk/auto etc mag wisselen. Dit moet allemaal in duidelijk in de OP staan.

    Neemt niet weg dat we blij mogen zijn dat de cups georganiseerd worden want daardoor kunnen wij wekelijks met elkaar aan de bak. Het wordt straks allemaal "strakker" :)

    grt Asjemenou
     
  14. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Ik sta hier volledig achter. Zand erover en een nieuwe start bij de volgende cup
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2013
  15. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik vind een algeheel communicatie verbod wel ver gaan, bedoel het is vaak gezellig in de chat. Alleen kunnen er tijdens nou eenmaal ongelukken gebeuren en het probleem is dat elke discussie daarover in de race zinloos is en nogal afleid. Al helemaal omdat je op dat moment niet altijd even helder kan nadenken.
    Het beste is (denk ik) als er andere racers zijn die gelijk de betrokkenen even helpen herinneren aan het feit dat deze discussie zinloos is en dat er pas na de race naar de beelden gekeken kan worden. Want het is niet gek dat de betrokkenen dit even vergeten zijn bij een incident. Ik dacht dat zondag uiteindelijk Asjemenou er wat van zei, waardoor het op dat moment weer rustig werd.


    Ik vind die hele disussie over Honda vs Seat wat vreemd als ik zo terug kijk naar de races. De ene keer was Menno wat sneller, de andere keer Tender en het verschil was (met uitzondering van sunset) nooit erg groot volgens mij. Het seizoen verliep eigenlijk erg vergelijkbaar met de clios, of niet?
    Op het moment dat je iedereen in 1 auto merk zet, krijg je de discussies dat de wagen iemand niet ligt en dat ie zich daardoor benadeelt voelt. Ik vrees dat je dan de discussie vooral verlegt ipv vermeid.
     

Deel Deze Pagina