1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] DTM Cup [PRO] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 9 mrt 2012.

  1. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Snelle papi!

    Ik bedenk me nu pas dat wij de eerste 3 races helemaal niet zo slecht bezig waren..
     
  2. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Wil iemand mij ff de replay van de 2e sprintrace van gisteren cadeau doen? Kan ik hem even nazien.

    Dank, grt A
     
  3. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    En sinds vorige week toch weer een stijgende lijn. Kan alleen maar beter worden!
     
  4. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ondanks dat ik niet geoefend had was het een erg leuke track om te racen! de sprintraces gingen zonder schade en had in 1 een spannend duel met Bergje. Doordat hij in het rood even vastzat kon ik hem inhalen en daarna was het een paar ronden spannend of hij me weer in zou halen op deze smalle en technische track. De druk zat er goed op, maar mede doordat het op deze track moeilijk inhalen is kon ik hem op het nippertje voor blijven, een mooie 9e plek.

    De tweede heat heb ik voorzichtig aan gedaan, toen de snelle mannen eraan kwamen heb ik ze voorbij gelaten, 11e.

    Het internet was er 2 keer uitgeklapt, maar gelukkig kon ik steeds op tijd terug komen in de lobby, bedankt voor als jullie op mij gewacht hebben!

    Daardoor startte ik in de echte race achteraan, maar door de sportiviteit van Bergje mocht ik hem bij de start voorbij waarvoor dank! Het voordeel was echter van korte duur. Blauw Hok stuiterde, waarschijnlijk door lag, alle kanten op en kwam zo de baan weer op en knalde in de eerste bocht al vol tegen me aan, volledige carrosserie was toen geel. Verderop chaos door een crash voor me, maar daarna kon de race verder gaan. Achteraan was het een race tussen gehavende auto's. Een 8e plek, niet slecht, maar heel had ik hopelijk/misschien bij Bergje en Asjemenou aan kunnen haken.

    Al met al een leuke raceavond!

    In het klassement Bassie voorbij, ondanks dat ik nog een race meer gemist heb ;)
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2012
  5. VanDen

    VanDen Denvan

    Berichten:
    1.970
    Leuk Bevonden:
    28
    Sprint 2 zat ik voor Loyal.

    edit: Zelfs de replay terug gekeken en ik was 6de, Loyal 7de.
    Anders was er wel een teamorder plaatsgevonden. ;)

    Done!
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2012
  6. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Vind je? Je hebt anders BIGGA's en mijn hoofdrace aardig verkloot, vanwege een unforced error.

    Edit: Sorry ik ben wat ongenuanceerd.
    Maar die opmerking hier boven van jou schiet even in het verkeerde keelgat.
    Ik had het anders zo gelaten.
    Je wilt BIGGA buitenom inhalen in de bochten-serie vlak na de start van de hoodfdrace.
    Je raakt 1e maal de curbs/zand heel klein beetje wijkt een beetje uit naar rechts waar BIGGA rijdt.
    BIGGA en ik gaan zelfs van het gas voor de veiligheid waardoor jij wat meters voorsprong gratis krijgt.
    En dan maak je nogmaals een fout en knalt tegen de muur en swiept de terug de baan op vlak voor BIGGA.
    Bigga is kansloos en kan jou onmogelijk ontwijken en wordt door de aanrijding met jou tegen de muur rechts gestuiterd en dan tegen mij gelanceerd.
    De A4 is total loss ik ben dan passagier en krijg mijn auto niet meer onder controle.
    Ik bots daardoor tegen Alpha aan. Sorry Alpha.
    Iedereen kan fouten maken, zeker op deze lastige baan. Maar ga dan niet roepen dat er een stijgende lijn in zit als je een incident veroorzaakt waardoor 2 andere deelnemers kansloos worden gemaakt voor een redelijke uitslag.
    Zo dat ben ik ff kwijt. Morgen zou ik het waarschijnlijk heel rationeel en genuanceerder gepost hebben.
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2012
  7. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Flavour heeft het over het puntentotaal van races in teamverband. Weet niet of dat nog wat uitmaakt.

    Verder vind ik het wel overdreven om zo te reageren op een onbedoelde actie. Net even de replay teruggekeken en Flavour pakt dus een stukje vangrail mee waardoor hij naar rechts komt op de baan. Op dat moment zit er niemand naast hem. BIGGA komt daarachter al snel aan. Die heeft te weinig tijd om te reageren (reactiesnelheid is goed alleen de remtijd was gewoon te kort). Daarna vliegt BIGGA weer naar links waardoor Loyall geraakt wordt. Heel vervelend race-incident die nogal wat gevolgen heeft maar om een groot verwijt te plaatsen vind ik weer wat ver gaan ;)
     
  8. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Het was gewoon een incident. Ik wou helemaal niemand inhalen, ik volgde Nori zijn lijn. Maar toen hij naar rechts ging zag ik dat er een rail achter nori zijn auto zat en toen was ik te laat. Gewoon een fout.

    Zo'n reactie is wel een beetje raar nadat jullie vorige week een beetje gekke actie deden en ik half werd geblocked.



    Stijgende lijn :

    92 > 82 > 83 > 78 >>85<<

    85 is meer dan 78.
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2012
  9. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Het is in ieder geval onder de aandacht en Asjemenou en ik zullen er naar kijken ;)
     
  10. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Vooruit ik hap voor de laatste maal en dan is het voor mij gedaan met reageren op dit incident.
    @Flavour,
    Eerst nogmaals ouwe koeien:
    Dat jij denk dat jij in jouw belevenis werd geblokt wil niet zeggen dat jouw gedachten de feitelijke werkelijkheid weergeven.
    Nu wordt fictie voor jou de werkelijkheid en blijf je volhouden dat het blokken was. Zelfs "half" blokken maar. Ik heb elke dag ook "bijna" sex, wat dus niets voorsteld.
    In de replay was je op dat moment nog te ver weg om maar aan de mogelijkheid van een inhaalmove te denken.
    Ik had al eerder uitgelegd dat ik zeer voorzichtig B Tender wilde inhalen en B Tender mij voorzichtig wilde laten passeren.
    De bedoeling was ook duidelijk op de chat door mij aangegeven.
    En volgens mij had jij er geen enkel nadeel van, juist voordeel omdat je dichterbij kon komen.
    Je zei daarover eerder dat je juist niet op mij inliep. Door de voorzichtige inhaalmove kreeg jij juist gelegenheid om dichterbij te komen.
    Jij hebt daar dus geen enkel nadeel van team Koni ondervonden eerder voordeel.

    Wel benadeel jij feitelijk daarna, na mijn inhaalmove een paar bochten verder,
    B Tender door jouw remfout.

    Dus concluderend:
    #1 jouw gedachte dat wij mogelijk wilden gaan blokken terwijl je onmogelijk al een inhaalmove kon maken (zonder feitelijk nadeel) staat niet in verhouding tot het feitelijk nadeel wat jij B Tender hebt berokkend door jouw remfout.

    #2 Jouw opmerking over de race op Camino, "dat het steeds beter gaat", is enigzins ongepast als jij 2 andere deelnemer in de hoofdrace feitelijk benadeeld. Jouw belevenis van beter hoeft dus niet de feite;ijke realiteit te zijn.

    #3 Gebruik van woord: "gekke", in zinsnede "gekke aktie"
    Iets wat nog nooit eerder is gedaan maar wel binnen de regels valt is altijd baanbrekend. Daardoor komt de mens op maan en bestaat er een Ipad.
    Volgens mij hebben ze vroeger nog eens iemand opgesloten die zei dat de aarde rond was.
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2012
  11. $uperman.nl

    $uperman.nl Active Member

    Berichten:
    1.516
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil me niet in de discussie mengen, maar ik moest wel even glimlachen toen ik zag dat 'man op de maan' genoemd word samen met 'iPad' :+
     
  12. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Gelukkig hadden BIGGA en ik onze headset in de hoek gesmeten, want onze verbale reactie overtrof de spontane bedroefde uitroep van Menno op Le Mans tijdens de Scirocco cup, 1000X in overtreffende trap.
    Mijn reactie op het forum was naar aanleiding van de eerste post van Flavour.
    Ik had nog zo voorgenomen om twee dagen lang niet op het forum te kijken en eerst wat af te koelen.
    Door opmerking van Flavour kreeg ik niet de indruk dat hij de gevolgen van zijn rijfout inzag en alleen bezig was met zijn eigen resultaat. En dus niet besefte dat hij 2 deelnemers had benadeeld.
    Tot op heden geen beleefd sorry gezien of gehoord.

    De teleurstelling en reactie komt ook doordat ik de race van afgelopen zondag met de AWD's had gemist en zo had uitgekeken naar de race op Camino.
    Ik had heel de week de moeite genomen om te oefenen met Bigga en wij waren daardoor competatief. BIGGA zeker die reed, 2:35.xxx ,tijdens oefenen. Een simpel sorry was voor mij genoeg geweest. En onderschat de langzame afbraak van de race-adrealine in het menselijk lichaam niet. Ik zit nu nog op 0,5% promille veel te hoog.

    P.s. Dit is echt mijn laatste reactie:+
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2012
  13. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ja ik had eigenlijk alleen de Ipad moeten noemen:+
     
  14. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Toen ik zei dat het leek dat ik geblocked werd vorige hoorde ik ook geen sorry of zo.

    Ik heb mijn eigen race ook benadeeld. Ik ging aardig snel en had gehoopt op een goed resultaat in heat 3. En dan wordt je boos dat ik zeg dat we als nog wat meer punten hebben gehaald dan vorige week? Wauw.

    Natuurlijk is het vervelend als andere coureurs geraakt worden door andermans fout, sorry daarvoor, maar dat spreekt voor zich. Ik heb toch geen bedoeling om express mensen eruit te rijden. Dan bel ik Juniorr wel.
     
  15. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    OKE

    OKE HEREN,

    Zullen we nu de discussie sluiten? Ik begrijp de frustratie van Lloyal, een hele week oefenen en op het "moment supreme"'(uitspreken op zijn frans) gebeurt dit uitgerekend op het gedeelte waarvoor gewaarschuwd is.

    Het punt van Lloyal is duidelijk, echter ik ben van mening (mijn eigen mening en dus niet van de FIAA) dat het een fout van Flavour is, die inderdaad nadelig (onevenredig) voor alle betrokken uitvalt. Maar verder ben ik ook van mening dat het geen opzet is of een actiew waarbij je bovenop iemand knalt omdat je niet goed op je rempunt let.

    Klaar zand erover, Flavour heeft excuses gemaakt, weet dat hij een steek heeft laten vallen. Nogmaals het wordt onderzocht en er zal objectief verslag van worden gedaan;

    INCIDENT INVOLVING CAR NR.'s 199, 33 and 84 UNDER INVESTIGATION BY THE STEWARDS!!
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2012
  16. BassieBaas

    BassieBaas Active Member

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Klinkt goed, jammer dat ik er niet bij was. Hahaha Ik vind die stijgende lijn wel awesome als je hem visueel maakt:

    [​IMG]
     
  17. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Al met al moet iedereen wel weer met een goed gevoel doorgaan natuurlijk :D

    Plezier is het belangrijkst.
     
  18. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    [​IMG]


    DTM 2012

    Locatie incidenten: Camino Viejo Extreme
    Datum incidenten: 16-05-2012





    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Heat 1 / 3e ronde


    Asjemenou 75 (hierna te noemen auto nr. 75) en Blauw Hok (hierna te noemen auto nr.: 192

    Uitspraak:

    Race incident, geen individuele consequenties

    Motivatie:

    Beide auto’s zijn vanaf het begin van de sprintrace met elkaar in gevecht, Bij het insturen van de eerste haarspeldbocht (bocht nr. 6) rijdt auto nr. 75 op de 9e plek en auto nr. 192 op de 10e plek. In de bocht heeft auto nr. 75 een wijdere lijn dan auto nr 192. Hierbij raken de auto’s elkaar licht (linkerachter scherm versus rechter voorscherm). Auto nr. 75 loopt hier schade op. Bij het uitkomen van de bocht probeert auto nr. 192 auto nr. 75 rechts te passeren. Hierbij raakt hij auto nr. 75 op zijn rechter achterscherm waardoor auto nr. 75 spint. Beide auto’s hebben hierna schade. Auto nr. 75 gaat niet direct de baan weer op en laat achtervolgers passeren alvorens de race weer aan te vangen. Auto nr. 192 wacht op auto nr. 75 en laat hem voor gaan. Beide auto’s kunnen hun weg weer vervolgen.
    .
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Heat 3 Hoofdrace / 1e ronde


    Blauw Hok (auto nr. 192), en Alpha (hierna te noemen auto nr. 10).

    Uitspraak:

    Race incident, geen individuele consequenties.

    Motivatie:

    Direct na de start neemt auto 192 de eerste bocht te ruim en raakt van de baan. Bij het terugkeren op het circuit raakt auotnr 192 autonr. 10 in de zijkant. Hierdoor stuitert autonr. 192 terug naar links en raakt de muur. Hierdoor heeft autonr. 192 forse schade. Auto nr. 10 heeft ook schade opgelopen. Of bij bovenstaande actie sprake is van onzorgvuldig terugkomen op de baan (niet achteruitkijken en achteropkomend verkeer niet hinderen) of dat er sprake is van “lag” is niet geheel duidelijk.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Heat 3 Hoofdrace / 1e ronde


    Flavourlicious (hierna te noemen auto nr. 199, Bigga 84 (hierna te noemen auto nr. 84) en LloyallRonin, (hierna te noemen auto nr. 33 )

    Uitspraak:

    Race incident, geen individuele consequenties.

    Motivatie:

    Na de start op het snelle gedeelte richting de haarspeldbocht op het oude circuit haalt autonr. 199 autonr. 84 in. Er is genoeg ruimte om de actie te plaatsen. Auto nr. 199 raakt wel gedeeltelijk het vuil aan de linkerkant van het circuit. Vervolgens rijdt auto nr. 199 door in de slipstream van zijn voorganger aan de linkerkant van het circuit. Hierdoor wordt zijn zicht deels ontnomen, maar dat mag geen probleem zijn indien het circuit bekend is. Auto nr. 199 rijdt door in de slipstream en op het moment een kleine knik naar rechts komt heeft autonr. 199 niet genoeg tijd meer om te reageren en raakt hierdoor het vuil en meteen daarna de vangrail aan de linkerkant v/d baan die op korte afstand staat. Auto nr. 199 wordt terug het circuit op gelanceerd, probeert naar links terug te sturen, maar komt direct voor auto nr 84 terecht. Door het raken van de vangrail en loslaten van zijn gas heeft autonr. 199 minder snelheid dan auto nr. 84. Deze raakt vrijwel direct auto nr 199. (Auto nr. 84 probeert nog te remmen, maar de afstand in relatie tot de snelheid is gewoonweg tekort) . Hierdoor raakt auto 84 in een slip en komt dwars op het circuit. Auto nr. 33 die er direct achter rijdt probeert te remmen en te ontwijken, maar rijd vol op auto nr. 84. Zowel auto nr. 84 en 33 hebben zo goed als terminale schade. Auto nr. 199 heeft zeer forse schade. De oorzaak van het incident wordt bij autonr. 199 neergelegd.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Resumé:

    De aanrijdingen hebben voor de individuele coureurs geen gevolgen. Bij de evaluatie van deze race is er niet gekeken naar incidenten die plaatsvinden in eerdere racers. M.a.w. er wordt altijd per race naar situaties gekeken omdat elke situatie anders is. Het verzoek aan de coureurs om de brieving goed door te nemen voorafgaand aan de race en zich bewust te zijn dat de lijnen tijdens de race anders kunnen zijn dan tijdens hot lapping. Het is in het algemeen handig dat indien je bij een raceongeval betrokken bent geweest en je het gevoel hebt daar negatief aan bijgedragen hebt, ookal is er geen opzet in het spel, je te verontschuldigen. Ookal is dat geen reden voor de FIAA om zaken door de vingers te zien, kan het wel een onnodige discussie op het forum voorkomen.

    De incidenten waarbij een coureur van de organisatie bij betrokken is, zijn beoordeeld door een extern persoon.

    Tegen deze uitspraak is geen bezwaar of beroep mogelijk.
     
    Laatst bewerkt: 20 mei 2012
  19. BassieBaas

    BassieBaas Active Member

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet me weer afmelden voor de DTM! :mad: Sorry Bami teamgenoot, nu scheelt het wel dat ik niet meer dan 21 punten heb behaald in een race, dus zoveel mis je niet aan me. hihi
     
  20. $uperman.nl

    $uperman.nl Active Member

    Berichten:
    1.516
    Leuk Bevonden:
    0
    Damage Control 8)
     

Deel Deze Pagina