1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] DTM Cup [PRO] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 9 mrt 2012.

  1. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Thanks,

    grt A
     
  2. VanDen

    VanDen Denvan

    Berichten:
    1.970
    Leuk Bevonden:
    28
    Veel te veel risico nemen met Menno achter me. :+

    [​IMG]
     
  3. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Raport wordt nog gepubliceerd, dus scores zijn nog niet definitief.


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  4. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Gelukkig viel achteraf de "puntenschade" mee op de Nurburgring GP.
    plaats 3,4,5 worden beslist in de laatste race op Le Mans.
    Volgens mij kan Menno niet meer worden ingehaald met punten.
    Mogelijk is zelfs plaats 2 niet eens beslist als ik de puntenverdeling voor Le Mans nu zie.
    Die gevaarlijke pechvogel kan zomaar voor iedereen toeslaan.
    Ik hoop echter voor iedereen een schadeloze spannende race.
    Wordt wel een uitputtingsslag. Zelfs kans op een heel onverwachtse uitslag.
     
    Laatst bewerkt: 4 jun 2012
  5. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Hopen dat ik kort op iemand zit in de slipstream, zonder ben ik kansloos en mensen die bij mij achter komen zullen mij binnen no-time gepasseerd zijn.

    Wordt zeker een spannende race! 2,3,4,5 nog onbeslist :)
     
  6. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Zeker en vast.
    Ik hoop echt dat wij met ons allen de eerste bochten clean doorkomen en dat daarna de echte race begint.
     
  7. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    after race report Nurburg


    DTM 2012

    Locatie incidenten: Nurburg GP
    Datum incidenten: 30-05-2012


    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/38/Circuit_Nürburgring.png
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    1. Heat 1 / Start

    Asjemenou 75 (hierna te noemen auto nr. 75) en Alpha (hierna te noemen auto nr.: 10)

    Uitspraak: Race incident

    Motivatie:

    Bij de vliegende start rijdt auto 75 direct links naast auto auto nr 24. Auto 24 houdt even in, daardoor remt auto 75 af om niet voorbij te gaan alvorens de start finish lijn. Auto nr. 10 heeft dit te laat in de gaten, probeert nog naar links uit te wijken maar raakt auto 75 aan de linker achterzijde. Beide auto’s ontvangen veel schade.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    2. Heat 1 / 2e ronde

    Nori Ceramic (auto nr. 16) en Rovaro2 (auto nr. 7)

    Uitspraak: Race incident

    Motivatie:

    Bij het aanremmen van bocht 11 remt auto nr. 7 te laat ten opzichte van auto 16 en raakt auto nr. 16 aan de linker achterzijde. Auto nr. 16 spint en verlies 2 plaatsen. Auto nr. 7 wacht op auto nr 16 en verliest daardoor 3 plekken. Beide auto’s hebben schade.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    3. Heat 2 / 6e ronde

    Rovaro (auto nr 7 ), Bergje 360 (auto nr. 24) en Denvan (auto nr. 11)


    Uitspraak: Race incident

    Motivatie: Bij het aanremmen van bocht 11 remt auto nr. 24 te later ten opzichte van auto nr 7 die tussen auto nr 24 en 11 in rijdt. Auto nr. 24 raakt auto nr. 7 aan de linker zijde die op zijn beurt auto nr 11 raakt.. Zowel auto nr. 7 a;s 11 spinnen . Auto nr. 24 wacht totdat op auto nr 7 en 11 weer vertrokken zijn.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    4. Heat 3 Hoofdrace / 1e ronde

    Asjemenou75, (hierna te noemen auto nr. 75) en Bergje 360 (autonr. 24)

    Uitspraak: Race incident

    Motivatie:

    Bij het aanremmen van bocht 11 remt auto nr. 75 te laat ten opzichte van auto 24 en raakt auto nr. 24 aan de linker achterzijde. Auto nr. 24 spint en verliest 1 plaats. Auto nr. 75 wacht op auto nr 24 en verliest daardoor 1 plaats. Beide auto’s hebben schade.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Resumé:

    Niet alle incidenten zijn in het rapport verschenen. Alle incidenten hebben, behoudens de eerste, betrekking op bocht 11.


    De incidenten waarbij iemand van de organisatie bij betrokken is zijn beoordeeld door een extern persoon.


    Tegen deze uitspraak is geen bezwaar of beroep mogelijk.
     
  8. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Drivers Briefing Le Mans

    Drivers Briefing Le Mans

    Morgenavond staat Le Mans endurance op het programma. Let op dat in je deze wedstrijd in de eerste bochten meer kunt verliezen dan winnen. Houdt dus i.i.g. het bodywork van jezelf en tegenstander heel en gun je tegenstanders het licht in de ogen. De FlAA gaat ervanuit dat iedereen het circuit kent en dus ook de rempunten van jezelf en dus ook de remputen van je voorganger kan inschatten let daarop bij slipstreamen. Iemand die achterop een voorganger botst ivm te laat remmen is in eerste instantie fout.

    [​IMG]

    Verder let op bij de beide chicanes op de Mulsanne Straight, indien je een chicane mist, c.q. verremt en buiten de baan komt, ga dan svp rechtdoor door de slalom barriers en niet direct terug het circuit op. Dit is geen verplichting maar als er tegenstanders in de buurt zijn wel de makkelijkste en veiligste oplossing.

    Let op dat de pit ingang voor de Ford Chicanes aan de rechterkant ligt. Je mag dus niet de pit in op het rechte gedeelte voor start/finish want dan telt het niet als reguliere pit en moet je nogmaals. . Pitten is 1x verplicht vanaf ronde 3 t/m 21.

    [EDIT] Mocht iemand tijdens de race op zijn kant of dak terechtkomen en daardoor de race niet kunnen vervolgen, dan svp race verlaten. Een replay zal later worden toegezonden als dit de reden is om in de lobby te blijven.

    De Kwalificatie zal bestaan uit 3 rondes ipv tijd. Men mag achteruitrijden om een aanloop te nemen voor de eerste lap, dit is wel voor eigen rekening en risico (driehoekje?).[EDIT]

    Voor de rest iedereen veel succes met de race.

    Verder wil ik jullie verzoeken om het incidenten rapport van 16 mrt jl. te lezen m.b.t. de Scirocco Cup op Le Mans.

    Scirocco R VISA/MasterCard cup 2012

    Locatie incidenten: Le Mans, Full Circuit , 4 incidenten,
    Datum incidenten: 14-03-2012

    http://img842.imageshack.us/img842/7...occolemans.png
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Endurance Heat Ronde 1, incident nr. 1
    Incident met Asjemenou75 (hierna te noemen auto nr. 9), en Mt Cook (hierna te noemen auto nr. 37)

    Uitspraak:
    Race incident, geen individuele consequenties

    Motivatie:
    Direct na de start ,voor de Dunlop curve raakt aan de linkerkant van het circuit auto 9 in een slip. Auto nr. 9 glijdt vervolgens van de linkerkant van het circuit richting de rechterkant. Hierbij wordt hij aan de achterzijde geraakt door auto nr. 37. Auto nr. 37 kon niet ontwijken vanwege het feit dat direct na de start de auto’s nog dicht op elkaar rijden. Auto nr. 37 wacht totdat auto nr. 9 weer vertrokken is.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Endurance Heat Ronde 1. incident nr. 2
    Incident met Denvan (hierna te noemen auto nr.: 11) en Bassiebaas (hierna te noemen auto nr.: 194) en Rovaro (hierna te noemen auto nr. 7)

    Uitspraak:
    Race incident, geen individuele consequenties

    Motivatie:
    Direct na de start, in de Dunlop curve remt Auto nr. 11 voor verkeer van rechts. Auto nr. 194 zit op korte afstand en remt te laat en raakt auto nr. 11. Aan de achterzijde. Auto nr. 11 snijdt, door de aanrijding, een gedeelte van het circuit af om botsing met andere auto’s te vermijden. De gewonnen plaatsen worden direct terug gegeven door auto nr. 11.

    Auto nr. 194, raakt na de aanrijding met auto nr. 11 de gele banden aan de binnenzijde van de eerste bocht, hierdoor wordt de auto iets gelanceerd en komt terug op de baan met een zwaai naar rechts. Hierbij raakt auto nr. 7 auto nr. 194 twee keer. Beide auto’s kunnen hun weg, weliswaar met veel schade, vervolgen.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Endurance Heat Ronde 1, incident nr.3
    Incident met Bergje (hierna te noemen auto nr.: 24) en Arnaud unltd (hierna te noemen auto nr.: 8 )

    Uitspraak: Race incident, geen individuele consequenties.

    Motivatie:
    Voor bocht indianapolis rijdt auto nr. 24 een autolengte voor auto nr. 8. Auto nr. 24 remt bij het normale rempunt, auto nr. 8 remt te laat en raakt auto nr. 24 aan de achterzijde. Beide auto’s raken van de baan en hebben schade. Men kan de weg weer vervolgen. Beide auto’s wachten totdat het veilig is om weer terug op het circuit te komen. Auto nr. 8 wacht totdat auto. Nr. 24 weer vertrokken is.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Endurance Heat Ronde 3, incident nr.4
    Incident met Menno 88 (hierna te noemen auto nr.: 88 ) en Alpha (hierna te noemen auto nr.: 71)

    Uitspraak:
    Race incident, geen individuele consequenties.

    Motivatie:
    In de 3e ronde rijdt auto nr 88 uit de pit. Bij het ingaan van de Dunlop curve zit auto nr. 71 vlak achter hem. Auto nr. 88 remt bij het normale punt voor de bocht. Auto nr. 71 remt te laat en raakt de achterzijde van auto nr. 88. Hierbij raakt auto nr. 88 van de baan. Auto nr. 71 rijdt door en wacht niet of verminderd geen vaart om plek direct terug te geven.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Resumé:

    De aanrijdingen hebben voor de individuele coureurs geen gevolgen. Ze zijn allemaal gekwalificeerd als race incidenten, waarbij voor zover de FlA kan boordelen geen moedwilligheid, opzet of grove schuld aan de orde is. De aanrijdingen, veroorzaakt door Arnaud en Alpha waren echter wel te vermijden. Deze gebeurden in beide gevallen op de racelijn en er was geen sprake dat er

    1.) geanticipeerd moest worden op fouten van de voorganger;
    2.) geanticipeerd moest worden op andere (externe) factoren ( b.v. slippartijen ) van de voorganger;
    3.) rekening gehouden moest worden met meerdere auto’s in de directe omgeving, b.v. druk verkeer direct na de start, waarbij je niet de racelijn kunt aanhouden.

    Ookal heeft dit nu individueel geen gevolgen, bij de aankomende cup zullen er, indien dit soort aanrijdingen binnen een bepaalde tijd bij een coureur vaker voorkomen, maatregelen getroffen worden.

    Houdt daar dus rekening mee bij het eventueel (dicht)remmen van een achterstand op je voorganger waarbij schade en of plaatsverlies bij je voorganger ontstaat. Indien de voorganger een “brake test” uitvoert zal dit opgemerkt worden door de wedstrijdleiding.

    Verder ook een algemene opmerking over het wachten op een tegenstander. Indien je naar je eigen mening betrokken bent bij een botsing waar je naar je eigen mening de veroorzaker van bent, is het wel zo netjes (ongeschreven regel) om te wachten en de plek terug te geven (tenzij de schade bij je tegenstander te groot is om verder te rijden of dat de tegenstander op zijn zijkant ligt).

    Verder een algemene opmerking over het communiceren via de microfoon. Men moet zich weten in te houden. Soms kan er een kreet losbarsten als er iets gebeurt, maar daarna moet het over zijn en hoe moeilijk ook, je moet je inhouden en zeker geen “discussie of een monoloog ” starten. Dit staat in de regels en daar moeten we ons aan houden. Je haalt niet alleen jezelf en betrokkenen uit de concentratie, maar ook de andere coureurs die er niets mee te maken hebben kunnen hier last en ergernis van ondervinden.

    Incidenten kunnen altijd gemeld worden, maar worden meestal, zelf al opgemerkt door de wedstrijdleiding. Deze kijkt daar onafhankelijk naar en indien nodig zullen er sancties volgen.

    De incidenten waarbij een coureur van de organisatie bij betrokken is, zijn beoordeeld door een extern persoon.

    Tegen deze uitspraak is geen bezwaar of beroep mogelijk
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2012
  9. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Let er ook op dat een cleane lap op deze baan lastig is. Een lap kan gereden worden in 4:12 - 4:20. Om iedereen een gelijke kans te geven wordt de kwalificatie ingesteld op 3 rondes inplaats van 15 minuten. Er wordt aangeraden om bij de start van de kwalificatie eerst achteruit te rijden zodat je eerste lap ook al gelijk een flying lap is.
     
  10. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
    Heerlijk het race report van de Scirocco CupO-)

    Toevoeging, Denk om het snelheidsverschil tussen degene op de baan en degene die uit de pit komt richting de eerste bocht.:+
     
  11. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Aanpassing in de Brieving

    [EDIT] Mocht iemand tijdens de race op zijn kant of dak terechtkomen en daardoor de race niet kunnen vervolgen, dan svp race verlaten. Een replay zal later worden toegezonden als dit de reden is om in de lobby te blijven.

    De Kwalificatie zal bestaan uit 3 rondes ipv tijd. Men mag achteruitrijden om een aanloop te nemen voor de eerste lap, dit is wel voor eigen rekening en risico (driehoekje?).[EDIT]
     
  12. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Toevoeging 2: wees bedacht op de "langzame rijders" en aub niet koste wat het kost een plekje willen winnen. Gelet op de lengte kan dat gerust ook een paar bochten of ronden later.
     
  13. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Dat gaat echt een heel aparte qualifying worden, het grote gevecht tegen het driehoekje.
    Driehoekje laatste gedeelte betekent volgende ronde ook verknald en dus al twee ronden verspeeld. En hou je nog maar 1 rondje over om te vlammen.
    Dat wordt meditatie-muziek op de achtergrond tijdens de quali tegen de stress.
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2012
  14. VanDen

    VanDen Denvan

    Berichten:
    1.970
    Leuk Bevonden:
    28
    Ik denk dat de snelle elkaar dan extra in de weg zitten. Zorgt alleen maar voor meer ellende.
    Je kan ook gewoon opzij gaan. :+

    Ik verwacht weinig problemen voorin. Alles daar achter moet zich inhouden in de eerste bochten en niet proberen later te remmen.
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2012
  15. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik hoop dat alles goed gaat. De eerste bocht is echt een game braker voor de race als er iets fout gaat. Maar ik heb er alle vertrouwen in. Onze GoPro fans hier in Gouda beplakken fanatiek hun eigen auto's om ons te supporten!

    [​IMG]
     
  16. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378


    Klassiek voorbeeld van jezelf boven de rest stellen als je vindt dat diegene voor je rijd aan de kant moet. Dat MOET als je op een ronde gezet wordt, verder niet. Dergelijk haantjes-gedrag heeft me de laatste paar weken teveel plaatsen gekost. I know, what if telt niet. Dus haantjes (meervoud), wees bedacht. Zeker met deze auto kost het wellicht meer ellende dan winst als je net te snel wilt (zie briefing).
     
  17. VanDen

    VanDen Denvan

    Berichten:
    1.970
    Leuk Bevonden:
    28
    De enige manier waarop je nu achter een langzamere zou komen is als je zelf al gepit hebt.
    Dan lijkt het me dat er niemand express in de weg gaat rijden.

    Het is maar de vraag of ik bij de snellere ga zitten in mijn Opel.
    Er zijn zeker wel 8 kanshebbers morgen.

    Hoelang houden die banden het eigenlijk vol? :+
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2012
  18. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Tot ronde 11 geen probleem. zette zelfs in ronde 11 de snelste tijd. Na ronde 11 unknown territory.
    Ik hoop alleen dat na de start dat voorzichtig en tijdig afremmen voor de eerste bocht door de eerste startrijen niet door achterliggers wordt gezien als een kans om in te halen.

    In theorie kan iedereen ergens achteraan of voorin starten omdat er maar drie rondjes quali zijn en de kans op een driehoekje groot is.
    Ik ben in ieder geval er niet gerust op dat het driehoekmonster mij met rust zal laten.

    Kukelekuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!! (mislukt haangekraai. Sorry kon het niet laten. Flauwe grap)
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2012
  19. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Zo de allerlaatste brieving/update voor deze cup, het leeft en een aantal heeft al behoorlijke stress voor vanavond. Ik heb er i.i.g. zin in!

    Bij het verlaten van de pit, svp de linker uitgang nemen, en vervolgens niet over de witte lijn aan de linkerkant gaan!

    Verder zal de qualificatie 3 rondes betreffen. Iedereen moet wel begonnen zijn aan zijn 3 rondes voordat de eerste aan zijn 2e lap begint. Anders kan men maar blijven afwachten totdat iedereen zijn rondes heeft gereden.

    Als laatste geldt op het hele circuit 2 wheels on tarmac.

    Succes iedereen en veel plezier met hopelijk een cleane, gave en (mentaal) slopende race met een mooi podium en eindklassement.

    Tot straks, nog 5 uur en 20 minuten tot de ontknoping van de DTM 2012!!!
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2012
  20. BassieBaas

    BassieBaas Active Member

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga niet redde niet ga straks pas eten, plus moet weer eerder weg. Ik kom wel effies spieken als ik zit te eten en de lobby niet vol is!
     

Deel Deze Pagina