1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] DTM "The Golden Years" Championship [PRO] [Z]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Divimus, 2 feb 2013.

  1. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Okee, is dit de laatste update? Want ik heb de keuze al gemaakt tussen de auto's :9:)
     
  2. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Nee, was zeker niet de laatste update. Het echte afstellen en finetunen moet nog beginnen, maar voel me te grieperig om dat nu goed te doen, weet ik van mezelf. Alleen het grove werk is al achter de rug. :b:
    EDIT: Kan dus zijn dat 'jou' auto straks wat minder snel is, en/of dat de andere auto's nog wat sneller/stabieler worden. ;) :b:
     
    Laatst bewerkt: 10 feb 2013
  3. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Goed bezig stijn! Mooie foto's ook

    VD week komen er nieuwe updates betreft de OP!
     
  4. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb even met alle wagens op hockenheim gereden. Ik begon met Merc, Alfa ford en dan BMW. Ten slotte nog een keer paar rondjes met ford, alfa en merc
    Ik weet dat het voorlopige tunes zijn, maar ik heb toch ff mijn indrukken erbij gezet.

    Merc: 1:50.834, Top 246
    Zeer stabiele wagen, heb het idee dat deze het meeste onderstuur heeft, waardoor het niet aan mij besteed is ;). Vind deze wagen zeer aan de ford gewaagt, misschien wat sneller zeker op rechte stuk.

    alfa: 1:51.160, Top 239
    Beetje gegokte rondetijd. Kreeg niet echt een goed representatief rondje. Beste was 1:51.46, met echt 0.3s die ik miste in sector 2, dus ~1:51.1. Dit lijkt me de langzaamste wagen en ik heb niet het idee dat ie het goed maakt met bochten. Daarnaast ook niet de makkelijkste wagen

    ford: 1:50.883, Top 245
    Erg stabiele wagen en samen met de merc makkelijkst om te rijden. Het rondje was al best goed, in verhouding fractie beter dan met de BMW, maar is gewoon langzamer. Alleen op het rechte stuk is ie even snel, misschien wat sneller op het einde.

    BMW: 1:50.121, Top 242
    Veruit de beste wagen, misschien niet voor iedereen want het is ook de moeilijkste wagen. Ik vind de tractie uit de bochten echt geweldig, niet makkelijk te controleren, maar ik had voor dit rondje 3 laps nodig. Zit sowieso nog 0.3/0.4s in. Zwakkste punt is de snelle bocht na de Spitskehre, daar met volgas doorheen is soms wat lastig omdat de achterkant dan kan gaan slippen.

    Maar goed dit zijn mijn ervaringen, ben wel benieuwd wie er nog meer heeft gereden en op welke tracks, want misschien haal ik gewoon niet de goede snelheid uit bv de Merc, Alfa of ford.
     
  5. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Bedankt voor je feedback:thumbs: Dat zijn ook ongeveer mijn gedachten tot nog toe, al ben ik vergeleken met jou wat minder fan van de Ford. Vindt die zelf niet zo prettig rijden. Verder gaat vooral de BMW inderdaad nog wat te hard en de Alfa wat te langzaam. Sta verder open voor elke feedback:) en ga morgen of donderdag weer verder tunen denk ik!
     
  6. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Heb het verzoek gehad om zo veel mogelijk de originele DTM-body-parts op de auto's te schroeven, maar in het geval van de Alfa en de BMW is dat lastig...

    De Alfa heeft alle handling-verbeterende upgrades nodig die er zijn, omdat hij van zichzelf wat minder goed rijdt (tevens wat Mental aangeeft) en dit niet zomaar met alleen tunen verholpen kan worden. De BMW-setup heb ik omgegooid om hem meer in lijn met de andere auto's te laten zijn. Heb er namelijk wat meer gewicht in gestopt maar dit moest dan (uiteraard) worden gecompenseerd met meer vermogen. Dit had tot gevolg dat enerzijds de handling enorm inkakte en anderzijds de topsnelheid omhoogschoot, wat ik beide weer heb kunnen compenseren met een flinke bak downforce, waarvoor ik de race-bumpers/spoilers nodig had.

    Denk dat aan-elkaar-gewaagde auto's waardevoller zijn dan dat we rijden met auto's die dezelfde bumpers hebben als vroeger... Updates staan bijna in de clubgarage, maar met name de BMW en de Alfa hebben nog wel wat aandacht nodig denk ik.
     
  7. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Denk idd dat gelijke performance belangrijker is.
    Ik zat trouwens nog op bernese alps te testen, daar leek de merc wat meer gewaagt aan de BMW (reed alleen die 2), heb jij dat ook gemerkt? (misschien dat mugello hetzelfde geld)
     
  8. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Aangezien ik nurberg GP beetje aan het oefenen was, ook nog ff paar (ong 4/5) rondjes met de BMW en Merc gereden. Met de BMW 2:06.3 en merc 2:07.0. BMW was wat makkelijker, denk door de aero voorop misschien. Misschien dat ik morgen nog even naar die andere 2 kijk op dit circuit. Zal iig niet mee vallen om de BMW en de Merc op zelfde niveau te krijgen, lijkt me :'-(

    EDIT: De ronde tijd van de merc naar 2:07.0 aangepast, ik had theoretisch wel een 2:06.9 kunnen halen, gezien de sector tijden, maar nu net weer rondjes gereden en ik kom gewoon niet in de 2:06 over een hele ronde. Met de BMW lukte dat weer vrij makkelijk. Met de ford kwam ik niet verder dan een 2:07.3 (met moeite). Met de alfa heb ik alleen al moeite om een 2:07 te halen.
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2013
  9. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Vandaag even geoefend met de Ford, Mercedes en de BMW.

    De BMW & de Ford vind ik beide goed rijden. De rondetijden kan ik zelf niet echt verglijken omdat ik met achterwiel aangedreven auto's nog best welleens wat foutjes maak. De BMW is soms misschien wat agressief maar dat maakt hem dan ook uitdagend.

    De Mercedes heb ik het gevoel dat me remmen soms het maar half doen. Zal wel aan het gewicht liggen. Maar ook een leuke auto! :)

    Denk dat er met wat getweak een leuk veld auto's uit komt rollen die aan elkaar gewaagd zijn.
     
  10. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Hopelijk komen iig de mercedes en BMW op zelfde niveau, hebben we iig 2 wagens.
    @Tender, als je graag wat vergelijkingen van de wagens op een specifieke track wil, moet je het maar zeggen.
     
  11. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Is er een reden dat ik niet ben opgenomen in de startpost???
     
  12. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Heb je je aangemeld? :p

    Oja ik zie dat je dat wel heb gedaan. Hmmm geen idee dan?
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2013
  13. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Ik schrijf me ook in #16
     
  14. Alexij

    Alexij Alexij NL

    Berichten:
    93
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Forza Motorsport 4 - DTM "The Golden Years" Championship

    Lijkt mij wel heel leuk om mee te doen. Probleem is een beetje dat ik bang ben om in de weg te rijden omdat het nivo hoger is dan de Cliocup en ik al moeite heb om dat bij te houden.

    Mocht ik meedoen dan weer nr 46 aub

    verstuurd met telekinese
    Greetz
    Alexander
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2013
  15. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    O sorry kimi. Nee is geen reden gewoon over het hoofd gezien ;)

    @alex

    De auto is inderdaad wat moeilijker. Iedereen heeft dat probleem wel (behalve mentalJezus). Het zou leuk zijn als je er bij bent. Ik heb ook moeite met rwd hoor
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2013
  16. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    RWD is juist leuk!
     
  17. Alexij

    Alexij Alexij NL

    Berichten:
    93
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Forza Motorsport 4 - DTM "The Golden Years" Championship

    Waarom ook niet ik heb wel weer plezier gekregen in F4, ik probeer het gewoon. Als privateer, ik denk niet dat iemand mij in zijn team wil hebben ;) :rolleyes:
    Dat zou trouwens ook niet eerlijk zijn omdat ik een aantal races niet kan.

    verstuurd met telekinese
    Greetz
    Alexander
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2013
  18. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Gedurende het seizoen heb ik regelmatig gehoord dat deze of de andere wagen een voordeel heeft. Vandaag voor de race ook weer, denvan die het geen fijn idee vond dat nori in de honda reed, omdat die te snel zou zijn.
    Het maakt me even niet uit of het waar is of niet, maar het doet me een beetje denken dat het misschien geen slecht idee is om met maar een van die DTM wagens te gaan racen zodat iedereen even dezelfde wagen heeft. Misschien levert dat een wat "rustiger" seizoen op met leuke duels en kunnen we dan weer bij de volgende cup over tot verschillende merken.
    Ik heb sowieso al het idee dat het een lastige klus wordt om die wagens goed gelijk aan elkaar te krijgen. Misschien lukt het met de BMW en de Merc, maar ook die zullen dan op verschillende tracks verschillende voordelen krijgen.
    Ik begreep dat Btender vanaf woensdag weer goed naar de wagens kan gaan kijken en misschien valt het mee, maar zou het zelf totaal geen probleem vinden om de cup met 1 auto te doen. (in ieder geval sterkte met tunen woensdag, tender)
     
  19. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    lijkt mij ook een prima idee. Maar het ligt er idd maar aan hoe goed ze gelijk te krijgen zijn.
     
  20. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Hoe goed die ook gelijk zijn, er zal altijd verschil zijn. Of het nou een daadwerkelijk verschil is of een verschil wat op gevoel is.
     

Deel Deze Pagina