1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] DTM "The Golden Years" Championship [PRO] [Z]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Divimus, 2 feb 2013.

  1. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    2 auto's moeten denk ik wel te doen zijn. Denk dat we uit moeten gaan van 2 auto's als het blijkt dat ze niet gelijk aan elkaar zijn kunnen we altijd nog 1 van die 2 kiezen.

    Betreft de heats. Nog steeds een kwali/sprint en hoofdrace of misschien is wat anders ? Bijvoorbeeld vrije training waar je met de snelste ronde tijd punten scoort. Roep maar ideeën
     
  2. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik zou nog steeds liefste 1kwali + 2 heats willen zien. Het hoeft van mij niet zo lang als een aantal van die hoofdraces in de BTCC, misschien 20/25min per race en weer 15min kwali?
    Het voordeel blijft dat je altijd met een omgekeerde 2de race kan starten, denk dat zoiets het seizoen altijd het leukst maakt.
     
  3. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Ja dacht ik ook. Bij de BTCC waren de sprintraces 20 minuten en bij de hoofdrace 35 minuten. In het begin wijkte dit nog welleens af door een verkeerde berekening.

    En met bijvoorbeeld tsukuba rij je even lang als op de nurnberg. alleen het aantal rondjes zijn dan gewoon meer.
     
  4. Alexij

    Alexij Alexij NL

    Berichten:
    93
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Forza Motorsport 4 - DTM "The Golden Years" Championship

    Een aanmoedigings bonus voor diegene die laatse wordt???? :D:p;)

    verstuurd met telekinese
    Greetz
    Alexander
     
  5. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Vandaag geoefend met de Ford, Mercedes en de BMW op de Hockenheimring Full

    Ford: 1:52.977
    De Ford is een stabiele wagen en heeft goede snelheid op het rechte stuk. Naar mijn ervaring is het ook de lekkerste auto om in te rijden qua handeling. Van deze rondetijd kan ik nog 0,4/0,5 seconden afhalen.

    Mercedes: 1:52.936
    Aan de Mercedes moest ik erg wennen, voor mij is deze auto de slechtste qua handeling, ik heb ook 20 rondjes nodig gehad om onder de 1:53 te komen. Remmen is ook iets minder dan de Ford vind ik. Ik vind dit ook geen auto voor mij om in te rijden tot nu toe.

    BMW: 1:52.310
    De BMW is een leuke/goede auto om in te rijden. Moest even wennen aan de stabiliteit van de auto. De BMW is wat makkelijker te rijden dan de Mercedes. De snelheid op het rechte stuk is gelijk aan de Ford. Deze auto vind ik ook gelijkwaardig aan de Ford.

    Ik moet er bij zeggen dat ik niet al te lang heb geoefend met deze auto's. Ik zal deze vakantie meer oefenen met deze auto's. Kijken of ik dan misschien betere rondetijden kan rijden (ik hoop van wel :))

    Voor mij is de keuze tot nu toe de Ford, omdat die iets meer stabiliteit heb dan de BMW, maar dat kan nog altijd veranderen na de definitieve tuning-setups.
     
  6. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Mijn computer waar ik de afbeeldingen mee maak is naar de reparateur. Verwacht hem donderdag/vrijdag terug te hebben dus dan zullen er meer updates zijn!
     
  7. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
    Helaas moet ik mededelen dat de term "Forza moe" bij mij is toegeslagen. Het iedere week aanwezig zijn en het oefenen kan ik niet meer opbrengen. Daarnaast ben ik de komende periode erg druk met werk/studie wat voor gaat. Uiteraard moet er ook tijd overblijven voor de misses.

    Ik wil iedereen bedanken voor de leuke tijd die ik heb gehad op -en naast de racebaan!:thumbs: Alle organisatoren een extra dank voor hun tijd en inzet die erin is gestoken.:b:Uiteraard blijf ik het forum in de gaten houden en zul je mij af en toe online zien verschijnen.

    Veel fijne/schadeloze racekilometers toegewenst!!_0/
     
  8. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    =(:'-(

    Kan het van een kant ook wel begrijpen hoor, gaat stiekem best veel tijd inzitten. Hopelijk niet vaarwel, maar tot ziens!
     
  9. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Jammer, maar uiteraard begrijpelijk. Het was leuk om je indrukwekkende race pace te mogen mee maken. Hopelijk krijg je van zelf zin/tijd om weer even een race mee te pakken, zodat je het niet verleerd he
     
  10. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Heren, even een vraagje.
    Mijn headset is uit elkaar gedonderd, er moeten 2 draadjes weer vastgemaakt worden aan het 'oor' van de headset. Alleen ik zou niet weten hoe de draadjes moeten zitten. Moet het witte draadje links en de oranje rechts in het midden of andersom?
     
  11. FuzzySkittle

    FuzzySkittle Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    37
    Geen idee....
     
  12. Alexij

    Alexij Alexij NL

    Berichten:
    93
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Forza Motorsport 4 - DTM "The Golden Years" Championship

    Ik zou, persoonlijk, de andere kant bekijken (als dat lukt) of anders de trial en error methode. Gewoon aansluiten en als je niets hoort dan andersom.


    verstuurd met telekinese
    Greetz
    Alexander
     
  13. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    En anders gewoon een nieuwe :)
     
  14. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Vandaag goede stappen kunnen zetten met de DTM auto's! Hoop morgenavond auto's met een dikke update terug in de clubgarage te kunnen zetten, zodat we eens kunnen testen of het wat geworden is en er nog veel tweaken nodig is :)
     
  15. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Nice :). Morgen ook nieuws over woensdag cupje.
     
  16. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Heren,
    De meest recente tunes van de (vooralsnog) 4 auto's voor de DTM-cup zijn gesynchroniseerd met de Club Garage.

    Ik ben bang dat vooralsnog de BMW en iets mindere mate ook de Ford nog steeds wat sneller (sneller in de zin van laptimes, doel niet topsnelheid) zijn dan de Mercedes en de Alfa. Elke auto heeft vooralsnog een beetje zijn eigen karakter, waarbij de BMW maar vooral de Mercedes het gemoedelijkst en makkelijkst zijn om mee te rijden en de Ford en de Alfa wat meer aandacht vragen om hard te kunnen gaan.

    Ik ben allereerst benieuwd of jullie na wat hotlaps ook de BMW (en de Ford) als de nét wat betere auto zien, en wil bovendien graag het volgende ter discussie stellen:

    Stel dat de BMW en/of Ford inderdaad ietsje sneller zijn, zou het dan een idee kunnen zijn om de auto's niet tot in den treuren aan elkaar gelijk te proberen te maken, maar deze verschillen als gegeven aan te nemen en daar ons voordeel mee doen: Wat als we, ten behoeve van de spanning tijdens de races en in het klassement, nivellering van het deelnemersveld en voor een algemeen gevarieerder wagenpark tijdens de races, de snelste (pak hem beet) vijf deelnemers uit het verleden verbieden deze 'snelle' auto's te gebruiken, zodat (de keuze voor) die auto's alleen voorbehouden is aan de net wat minder snelle deelnemers.

    Gevolg zal zijn dat uitsluitend de net wat minder snellen de kans krijgen om met de potentieel beste auto's te rijden en de snelsten het met de nét wat mindere auto's moeten doen, wat alleen maar tot nog spannendere en closere races zal leiden!

    ^Mocht het bovenstaande in welke vorm dan ook worden geïmplementeerd, dan is het natuurlijk wel handig om van te voren zo objectief mogelijk vast te stellen samen óf en welke auto's er over het algemeen gezien, sneller zijn dan de andere auto's.

    [​IMG]
     
  17. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Heb paar rondjes getest en op bernese alps lijkt me juist de merc het beste met 1:49.5. Nu heb ik met de oude bmw wel een 1:49.2 gereden, maar daar kom ik nu niet aan (ook niet met de ford). Zal vanavond nog wat meer testen :)
     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2013
  18. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Begon met paar rondjes op laguna met merc en bmw om te kijken of ik ongeveer op de tijd van tender zat, en dat was zo. Daarna ben ik alps gaan doen, omdat tender al de verschillen op seca heeft aangetoond.

    BMW: 1:49.2 (deed 2de run na alfa)
    Merc: 1:49.2
    Ford: 1:49.2 (minder speling naar beneden dan de merc hier, denk ik)
    alfa: 1:50.2 (minst fijn op mee te racen hier)

    Ik vond op dit circuit de merc het fijnst, de BMW het leukst en de alfa het lastigst. Ik denk dat de Merc op dit circuit 0.2/0.3s sneller is dan de BMW en ford. Bij de ford zit misschien nog beetje winst, maar met de bmw kan ik hier niet harder (denk ik). Kan aan mij liggen, maar de alfa vind ik hier niks

    Hockenheim

    Merc: 1:50.9
    Ford: 1:50.8
    Alfa: 1:52.2 (minste wagen, denk ik)
    BMW: 1:50.5

    Verschillen van de Merc, Ford en BMW lijken hier mee te vallen. Ben stukje langzamer met de BMW nu dan de vorige build (1:50.2 reed ik toen). Zal morgen wat rondjes nurburgring doen
     
  19. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    In ieder geval mooi om te zien dat de BMW nu wat langzamer is dan voorheen. Zal de auto's zelf eens loslaten op Tsukuba, om te zien hoe de auto's gaan op zo'n bochtig circuit (en omdat ik Tsukuba goed ken).

    Tsukuba Full
    Alfa: 1:00.412
    BMW: 59.746
    Ford: 1:00.095
    Mercedes: 59.962

    Wederom de Alfa die de rest niet helemaal bijbeent, de BMW voorop en de Ford en Mercedes kort daarachter..
     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2013
  20. Alexij

    Alexij Alexij NL

    Berichten:
    93
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: [FM4] [Sign-Up] DTM "The Golden Years" Championship

    Tender, is het een idee om net als bij de DTM de winnaar een handicap mee te geven bv: de PI met 10 of 20 punten te verlagen? Destijds gebruikte ze gewichten, 10 kg per winst dacht ik...

    Zal binnenkort eens wat gaan testen en oefenen.

    verstuurd met telekinese
    Greetz
    Alexander
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2013

Deel Deze Pagina