1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] FIA GT2 Championship [PRO] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 2 aug 2012.

  1. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Goed bezig mevrouw Ronin =(

    =(
    Hoe is het mogelijk!
    Uiterekend op mijn raceavondje Heeft " mevrouw loyallronin" haar ouders, mijn schoonouders dus uitgenodigd voor een gezellig avondje8)8)8)8)8)=(|:-|:-|:-|:- .

    Uiteraard zijn deze mensen geen gamers en is er weinig begrip voor hun volwassen schoonzoon die een spelletje moet spelen.

    Uiteraard toch gewoon op de startgrid verschenen, maar wel onder zware psychologische druk.
    Voortdurend op de achtergrond: Ben je al klaar? Hoeveel ronden nog? Koffie is klaar, kom je nog?

    Gisteravond was schadebeperking op het circuit en in mijn huwelijk:+
    Vandaar ook mijn mic op mute gezet.

    Sprintrace was voornamelijk B Tender in de weg rijden voor de eerste plek totdat het onvermijdelijke gebeurde en ik de witte vlag moest hijsen.
    Daarna nog tevergeefs tegengesparteld dat leidde tot nog twee plekken verlies en wat lakschade op de achterzijde van de Ferrari van B Tender.
    Sorry nog daarvoor mister B.

    Hoofdrace was erg spannend. Ik zat voortfurend met Denvan te bakkelijen.
    Wat inhaalmanoeuvres over en weer.

    Ook nog bijna de auto helemaal kwijt geraakt in de zig zag bocht wat twee plaatsen kwijt was aan Coldzero en Denvan.
    De spontane uitroep: F**K werd niet door de visite gewaardeerd.:+
    Ik gaf eigenlijk de hoop op, maar zag toen dat Coldzero wegliggingsproblemen had en dat Denvan ook snelheid begon te verliezen.


    Vaak kon ik gebruik maken van het voorzochtige rijden van Denvan. Ik was mij bewust van zijn voorwaardelijke straf en maakte ik daar onbeschaamd misbruik van door af en toe juist wat meer risico te nemen.
    Pas in de laatste ronde en in de laatste bocht kon ik Denvan voorbij komen omdat hij wijd ging in de bocht en tijdens uitaccelereren even in de berm kwam.
     
    Laatst bewerkt: 24 sep 2012
  2. BIGGA84

    BIGGA84 Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat was weer een geweldige hoofdrace heletyd achter tender lopen pushen en een fout proberen af te dwingen maar dat lukte niet elke keer vlak voor het rechte stuk kwam ik dichtbij maar op het rechte stuk verloor ik het weer en kon ik weer opnieuw beginnen
     
  3. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
    Gisteren even geoefend op Laguna Seca. Op de leaderboards zag ik tijden staan van 1;26,0xx en 1;26,2xx. Met de Corvette ben ik nog niet verder gekomen dan een 1;27,5xx. Weet niet waar ik de 1,5 seconde vandaan moet gaan halen:confused: Gaat een zware race worden.
     
  4. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Wees maar niet bang menno.. wanneer we met het hele circus over LeMans gaan zul je van ons als lambobrigade geen last hebben.
     
  5. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
    Geen zorgen. LeMans ga ik missen ivm vakantie
     
  6. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Je refereert geloof ik naar de sprintrace.
    Niet helemaal mee eens... Omdat Kimi op het rechte stuk (begin rondje 2) over het gras reed (met Flavour meer dan 100m voor je en Bigga vlak achter Flavour) ging Denvan Kimi makkelijk voorbij. Het verstand van NOri voorkwam uiteindelijk dat niet ook hij z'n inhaalactie op Kimi doorzette. Als dat wel gebeurde zou dat voor jullie allebei in tranen hebben geëindigd omdat je gewoon instuurde waar dat eigenlijk al bijna niet meer kon. Een bocht later pakt Kimi Denvan terug op snelheid en weer een bocht later pakt Denvan Kimi weer, obv snelheid (waar ik in mijn beeld Kimi's auto een LAG-stoot zie maken). Heeft verder weinig te maken met inhouden.
    Mijns inziens een correctie move van Kimi hier.
    De neutrale kijker zou het als een aanslag (ook wel: een Schumachertje) op Nori bestempelen imho ;)






    Het gevecht met jou was voor mij het hoogtepunt van de race zondag! Voor ons auto-contact neem ik je niets kwalijk, werd namelijk ook veroorzaakt door mijn eigen move. Ik haalde je op (top)snelheid aan de buitenkant op het rechte stuk in (als aanvallende partij) waarna ik direct naar de binnenkant reed (als verdedigende partij) en plots remde/moest remmen voor bocht 1, waardoor ik jou direct in een lastig parket bracht. Er was contact maar ik heb er weinig van gemerkt. Uiteindelijk heb jij er ook meer last van gehad als ik...

    Na de race vroeg ik nog iets in de trant van 'Loyall, hoe denk jij over die inhaalmove?'. Weet niet of je dat gehoord hebt of niet, maar dat was zeker niet als aanval op je bedoeld, maar meer als overleg/verzoeningspoging omdat mijn move het contact mede veroorzaakte.
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2012
  7. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
    Persoonlijk vind ik dat geen nette actie. Dit is als verdedigende partij het bewust blokken van de aanvallende partij. (dit geval een eventuele counter van Loyall). Dit is het bewust nemen van een risico met mogelijke schade voor beide partijen als gevolg. Wanneer de aanvallende partij een andere lijn rijd om een uitremactie te plaatsen en de verdedigende partij gooit vlak voor het rempunt de deur dicht,waarbij de aanvallende partij vol in de ankers moet, is dit opzettelijk blokkeren. Ik ben van mening dat bij schade de vededigende partij de schuldige is. Wil je leuk en clean racen met veel inhaalacties, moet je deze manier van racen achterwege laten. Helemaal nu we met verschillende auto's racen en de remweg per auto verschilt. Houd rekening met elkaar

    PS. Is geen persoonlijke aanval:thumbs:. Dit racegedrag heb ik vaker meegemaakt in verschillende races. Hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel
     
  8. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik bedoel inderdaad de sprintrace, mijn fout.

    ik moet hem terugkijken, maar ik zat na de start in de eerste bocht al achter flavour, die volgende ronde heb ik niets anders gedaan dan netjes ruimte houden omdat hij bij mij lagde(heel iets, maar steeds een stapje opzij waardoor ik niet zeker wist of ik er zonder schade voorbij kon). Toen Denvan mij inhaalde en toen achter flavour zat(en volgens mij ook inhaalde) verremde 1 van de 2 zich waardoor ze beide aan de buitenkant van de baan kwamen. (ik heb het over de bochtencombinatie 9&10, die links/rechts).

    Dat was DE kans voor mij om er zonder schade voorbij te komen. als je in de replay terugkijkt dan zie je dat ik de eerste ronde vaak vroeg rem en afstand houd en niet eens vol doortrek om zo afstand te houden tot flavour.

    En toen Denvan en Flavour naar de buitenkant gingen door een foutje van 1 van hun 2 ben ik er links voorbij gegaan en de bocht nog breed aangesneden totdat ik zeker wist dat ik er voorbij kon zonder schade te maken. ik heb niets anders gedaan dan voorzichtig rijden en zorgen dat niemand door mij schade zou krijgen.

    En over de actie van mij en nori, nori heeft zelf ook aangegeven dat hij vroeg remde. uiteraard is dat geen excuus voor mijn botsing, maar om nou te zeggen dat het een aanslag was? beetje overdreven..

    Na die "aanslag" heb ik netjes iedereen voorgelaten(zelfs asjemenou die laatste lag en al een stukje achterlag op de 1 na laatste heb ik er nog voorgelaten hoewel ik hem daar ook gewoon tussen had kunnen prikken). niemand heeft daar schade opgelopen(alleen ik door het terugschakelen zonder koppeling toen ik 1x in de grindbak stond).

    ik ben van mening dat ik op dat foutje met nori clean gereden heb..
     
  9. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Mee eens:b:

    Realiseerde me niet dat Nori inderdaad (te) vroeg remde (lastig om in een replay te zien, zeker als je niet gewend bent in de BMW te rijden) maar dat plaats een en ander inderdaad wel in een ander licht. Sorry dat ik het gelijk een aanslag noemde:)::b:
     
  10. BIGGA84

    BIGGA84 Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb helemaal niks van die gevechten mee gekregen ik had alleen tender in het vizier
     
  11. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ik heb in ieder geval een geweldige raceavond gehad.:thumbs:
     
  12. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Het is dat jij een heerlijke liveset plaatste van meester zany.. anders had ik het jhr nooit vergeven :D
     
  13. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Heerlijk dat wij apres-race allemaal nog zo fanatiek zijn over de races!
    Forza 4 leeft nog!!\o/
     
  14. BIGGA84

    BIGGA84 Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    2
    Een echte lambo over het circuit jagen is toch wel prijzig dan maar digitaal
     
  15. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    nou met die setup wat jij je hebt aangeschaft kun je de tank van een gallardo vaak genoeg vullen... :D
     
  16. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Nou KIMI en bedankt en overdrijven is ook een vak....., er zat maar 549 meter tussen de laatste en mij, dus er zo tussen prikken was wel erg riskant geworden !!!

    Hopelijk gaan er ook weer wat jongens van mijn categorie meedoen, hoewel ik er zelf zondag a.s. niet bij zal zijn. Is een beetje eenzaam racen met jezelf....
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2012
  17. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Herkenbaar Asjemenou. En dat heeft bij mij dus ook meegespeeld in de beslissing deze Cup te laten voor wat het is. En als ik naar de Rivals kijk, zie je een duidelijk verschil tussen de top van XBWf en de rest.

    Is het een idee om een soort van promotie/degradatie in te stellen bij de Cups? Zo kunnen de diverse mensen met best wel wat verschillen écht strijden en niet bijvoorbeeld eenzaam vooraan, of eenzaam achteraan rijden. Denk bijvoorbeeld aan een Rival-achtige manier van Qualificeren en een race op een vast moment van de snelste en traagste coureurs apart.
     
  18. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    ^
    En dan twee races houden van 5-8 deelnemers ipv 1 race met 10-16 deelnemers?
     
  19. Lircky

    Lircky who's your daddy

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    1
    blijft een lastig iets, ik rijdt ook altijd onderaan. opzich niks mis mee maar je merkt wel op den duur dat de lol er dan sneller afgaat. misschien toch een kijken of me met een handicap kunnen rijden. Maar de groep knippen gaat toch niet werken. beste is om er gewoon maar mee te leven dat wij oudere garde onze piek hebben gehad met need for speed 1, test drive, stunts en carmageddon. :):
     
  20. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Toch denk ik dat het houden van 2 races dan beter werkt. Zo hebben de slow-guys onderling een leukere strijd en toch de "drive" om te promoveren.

    En een handicap zal niet gaan werken lijkt me, want die kun je meen ik niet per persoon instellen, maar alleen als groep. Om nou per persoon een individuele handicap vast te stellen lijkt me erg subjectief.
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2012

Deel Deze Pagina