1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] GoPro V12 Aston Martin Cup [PRO] [Zondag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door f1freaky, 15 jan 2014.

  1. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Rijdersbriefing Nordschleife

    Heren,

    bijgaand de rijderbriefing voor Nordschleife.

    1 - Het is een lange (zware) race. Veel bochtenwerk, in totaal 176 bochten:)Kijk uit dat je niet te ver over de kerbstones gaat, kan gemakkelijk daardoor de controle verliezen over de auto en eventueel over de kop slaan.

    2 - Met betrekking tot de kwalificatie het volgende:
    We draaien om en gaan 2 vliegende rondes rijden. In totaal zal dit ongeveer 17 à 20 minuten duren.

    3 - Er zal GEEN shoot-out plaats vinden. Dit om tijd/energie te besparen. Er zal een pauze tussen kwalificatie en race van 5 minuten zijn. Controleer wel voor je gaat racen of je genoeg batterij heb in je controller;):+

    4 - Er zal een rollende start plaats vinden. We gaan de bocht na de pit-ingang op het gas. Zorg ervoor dat er geen ongelukken/botsingen gebeuren. Race is lang genoeg om in te halen:)

    5 - Als je pits ingaat en je hebt iemand achter je, zeg optijd dat je gaat pitten om botsingen te voorkomen.

    6 - Uitkomen pits geldt weer deze regel:
    • Melden als je de pits uitkomt, ideale racelijn ligt vlak naast de pit-uitgang. Dit om ongelukken te voorkomen
     
  2. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
    @Freaky, kun je de huidige stand in het kampioenschap plaatsen?
     
  3. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Oh shit, ben ik helemaal vergeten. Zal ff kijken of ik nog tijd heb. Moet straks al namelijk gaan rijden naar Amsterdam, Ajax - FC Twente:+
     
  4. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Uitslag Week 7 Grand Prix of Sunset

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  5. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    afzegging

    Nog steeds benauwd door keelontsteking en bronchitis.
    Ik sla Nordschleife over.
     
  6. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
  7. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Hoeveel pech kan je hebben....laatste ronde geen verbinding meer|:-|:-:mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:
    Goede kwalificatie. 1e plek:thumbs:
    Start was goed, bleef lekker voor Menno. 3 sector voor finish maakte ik foutje wat me P1 kostte. Aanremmen einde rechte stuk maakte ik foutje en toucherde de muur, liep wat schade op maar pace bleef goed. Ronde 5 viel controller|:-|:-:mad::mad::mad::mad::mad:geluk dat het op rechte stuk gebeurde maar veel tijdverlies. Meteen gepit. Ronde 7 sloeg ik over de kop -_-
    Ronde 8 viel me verbinding weg, race voor jan met zijn korte achternaam gereden:mad::mad::mad::mad:Had als laatste rondetijd wel een 07:57:791, kon daar helaas geen foto van maken. Tablet was leeg en telefoon lag beneden|:-|:-
    Nu echt het kampioenschap verloren,,,,gat is veel te groot geworden...helaas
     
  8. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Fijne race gehad! Een uur lang geraced, elk moment auto's vlak voor en/of achter me gezien, en uiteindelijk met een krappe seconde voorsprong gewonnen!

    Tijdens de kwalificatie zat ik er nog niet helemaal in, maar tijdens de race kon ik het tempo van de heren voor me goed volgen! Volgen... daar kwam m'n race op neer. Menno en Freaky hadden er samen een uitstekend tempo inzitten en ik had me voorgenomen om niet constant tot het uiterste te gaan om ze onder druk te zetten. Deed m'n best om met minder-risicovolle lijnen (weinig cerbs aangeraakt deze race) het tempo te volgen en te wachten op foutjes. Dat vergde veel geduld, maar uiteindelijk kwamen die foutjes dan toch. Eerst Freaky wiens controller uitviel en daarmee veel tijd verloor (niet echt een foutje). Toen ik tweede lag het tempo wat opgeschroefd, terwijl Menno plots wat mindere rondes noteerde, waardoor ik er bij het uitkomen van de pitstops vlak achter zat. In de eennalaatste ronde een gek moment bij Menno, wiens auto bij een haakse bocht niet in leek te willen sturen waarop hij in het grind belandde en ik hem kon passeren. Laatste ronde onder druk van Menno gestaan, maar geen gaatjes laten vallen en redelijk veilig naar de finish kunnen scheuren!

    Uitstekend teamresultaat!! Het zou men iet verbazen wanneer we ons na dit resultaat misschien al kampioen mogen noemen! Eventjes afwachten nog natuurlijk!:b::b:\o/\o/
     
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2014
  9. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Dat was je vorige race al haha ;)
     
  10. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Voor de mensen die gaan karten, een mededeling/brief zodat je wat dingen weet:

    ● Hoelaat wordt je verwacht?: Om 12:45 bij de receptie, ik sta er al 12:30
    ● Zorg ervoor dat je optijd vertrekt, tip: Kijk op www.vananaarbeter.nl voor eventuele werkzaamheden op je route.
    ● 13:15 eerste kartsessie;
    ● 14:00 tweede kartsessie;
    ● 14:45 derde kartsessie.
     
  11. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Veel plezier allemaal morgen met karten!
     
  12. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
  13. Potje-Zout

    Potje-Zout Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    3
    Is het erg als ik vanavond mee doe?
     
  14. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Nee hoor...prima als je meedoet!
     
  15. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Klassementen en uitslagen zullen morgen gepost worden. Heb ik deze week helaas geen tijd voor gehad. Druk met examens. Morgen een dagje vrij dus ze staan morgen op het forum:)

    Mooie crash Maldonado:
     
    Laatst bewerkt: 6 apr 2014
  16. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    http://gfycat.com/UnpleasantHiddenApisdorsatalaboriosa
     
  17. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Even routerinstellingen wijzigen...kom zo snel mogelijk
     
  18. Smallerboat

    Smallerboat Rynq

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    1
    Na een bijzonder leuke middag op de kartbaan (en bijzonder succesvol ;), alleen Stijn was me te snel af) was het vanavond wat minder best.

    Heat 1 klapte ik na een domme remfout bij ColdZero op de bumper, excuses daarvoor; ik blokkeerde. Daarna dusdanig veel schade dat echt doorrijden er niet meer inzat.

    Heat 2 klapte Freaky in ronde 1 al achterin. Ik liet wat ruimte vallen tot de coureurs voor me zodat ik niet een 'heat eentje' had, maar dat moest ik met mega veel schade en een spin bekopen. Ook heat 2 geen best resultaat.

    Hopelijk op SilverStone wat meer geluk :)

    Fijne avond!
     
  19. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Het was niet echt lekker om die tik te krijgen maar werd uiteindelijk toch nog 5e dus de schade viel mee. Ik had geen schade daardoor trouwens. Daarna in twee rondes vier man in kunnen halen o.a. doordat mijn teamgenoten vrij coulant verdedigden of anderen kleine foutjes maakten.

    2e heat begon wat choatisch lag met de start weer één na laatste omdat ik al vol op het gas was na de bocht en moest remmen omdat er nog niet gestart was en net toen ik begon te remmen werd er gestart dus 3-4 man achter mij die nog op het gas zaten vlogen mij voorbij. Toen voor mij allemaal chaos o.a. een onbedoelde inhaalactie van mij op Freaky omdat ik me verremde en hij een bocht daarna contact had met Denvan. Vervolgens in de doordraaier voor het rechte stuk vlogen Tender en nog iemand eraf en toen lag ik al 4e. Daarna proberen met hotlappen Flavour te pakken en in de buurt te komen van Stijn maar dat ging niet meer lukken. Dus 3e plek voor mij.
     
  20. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Heats met gemengde gevoelens:
    Kwalificatie ging boven verwachting. Reed 0,3 seconden sneller. 2.10.9 2e
    Shoot out ook lekker, 2e
    Heat 1 een goede start meegemaakt. Kwam al gauw aan de leiding.
    Top 3 maakte veel kleine foutjes, waardoor het wel vermakelijk/heel spannend werd. Menno ging me uiteindelijk voorbij nadat ik met 2 wielen in het gras kwam. Trok toen me stuur iets te ver naar rechts en raakte bijna Menno, sorry daarvoor:b:Uiteindelijk 3e geworden na een fout van mij in de 1e bocht, verloor controle over auto, maar wist hem nog maar net uit de bandenstapels te houden. Balen, want het ging best lekker.

    Heat 2 schade opgelopen. Ondanks de schade heerlijk gereden. Reed na me pitstop toch een behoorlijk gat dicht wat tussen Witteveen en mij was. Maakte toch ruim 4 seconden goed, daar ben ik wel heel tevreden over:):)
    Kwam net 2/3 rondjes tekort om Witteveen in te halen voor P5, maar P6 is schadebeperking...

    Sorry daarvoor, schrok ervan dat Menno het gras opkwam en raakte helaas jou|:-:):
    Gaat goedkomen met jou op Silverstone!:b:

    Start was idd wat chaotisch. Zal in de toekomst verbeterd worden op die baan.
    Jammer idd van de chaos. Auto kwam op het gras en moest hem corrigeren door naar links en rechts te sturen. Helaas raakte ik daarbij Denvan die daardoor via mij de bandenstapel invloog. 'Onbedoelde actie/crash' om het zo te noemen.
    Wou Cold voorlaten omdat we samen uitkwamen in die bocht. Zei toen ook tegen Cold: Ga maar, ga maar. Denvan reageerde daar te laat op en knalde vol op me achterbumper, helaas...

    EDIT:
    Er is een foutje in het bestand opgetreden. Wordt aan gewerkt. Excuses
     
    Laatst bewerkt: 7 apr 2014

Deel Deze Pagina