1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] GoPro V12 Aston Martin Cup [PRO] [Zondag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door f1freaky, 15 jan 2014.

  1. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Laat maar, na restart doet ie t wel. Normaal begon ie meestal over security nog voor ik een game opende. Dan klikte ik t weg, startte de game en signde dan alsnog in. Maar nu begon ie tijdens de game moeilijk te doen. Maar als t goed is doet ie t weer :)
     
  2. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Vraagt tie bij mij ook wel is. Dan wilt hij dat ik of e-mail, mobiel nummer of sms wil toevoegen. Klik dan op de Guide-knop zodat je dashbord weer verschijnt. Dan ga je weer inloggen en dan doet tie het.
     
  3. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    2e, 2e, en 2e geworden. Precies waar ik vandaag thuishoorde. Met een sterke opening, een klein foutje en daarna constante subtoprondjes naar een tweede plaats gereden. Complimenten voor Menno, die moe en onvoorbereid toch een een schitterend en onnavolgbaar tempo kon laten zien, en knap van Rynq, die het ook niet misselijke tempo van freaky best lekker bijbeende!

    Mooi teamresultaat trouwens ;)
     
  4. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Gefeliciteerd Menno met de overwinning! Was een leuke race, ik houd wel van die enduranceraces! Reed uiteindelijk een mooie cleane 4:16.4, meer dan 3 seconden sneller dan met oefenen.
     
  5. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Leuke race gehad.
    Kwalificatie was echt weer ongelofelijk wat de top 2 reed.
    Opzich een goede start...moest alleen Menno uitwijken die weer uitweek voor Tender...teruggevallen van P3 naar P6. Na rechte stuk lag ik al weer 3e met 150m achterstand op Menno. Wist dat mijn pace niet goed genoeg was dus maar gaan hotlappen en hopen op een foutje voorin...die kwam er uiteindelijk van Tender, uitkomen Porsche S-bochten...maar lag al te ver achter.
    Complimenten voor Rynq die het tempo er goed in heeft zitten.
    3e, 3e en 3e max. haalbare.
     
  6. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Niet goed, niet slecht...

    Zaterdag ging het hotlappen wel erg gemakkelijk, reed daar gemiddeld een 4.08 verrassend gemakkelijk, bleek even later dat ik de verkeerde PI auto had.
    [​IMG]
    [​IMG]
    De race op zondag ging minder de kwalificatie een 6e plek. Bij de start bewust erg rustig aan gedaan en verloor wat plekken. Daarna gaan hotlappen. Kon profiteren van een foutje van Flavour en Denvan en ging toen op zoek naar Cold. Die maakte in ronde 3 een foutje in de laatste chicane dus schoof ik nog een plekje op. Op de 4e plek 1 ronde kunnen rond rijden want toen maakte ik een remfout in Mulsane. Gelijk kwamen Cold en Rinck voorbij, het foutje kon ik niet meer "rechtzetten".
    [​IMG]

    Witteveen zette zijn auto ook nog ernaast, maar 1 bocht later kon ik terug komen.

    Opnieuw op zoek naar Cold die zelf weer een plek aan Rinck verloren had. Vanaf ronde 5 t/m 11 druk op Cold gehouden en proberen hem tevergeefs in een foutje te manouvreren. Maakte in ronde 12 zelf een foutje en kon toen geen druk meer op Cold zetten. Die ging nu op zoek naar Rinck. Misschien dat mijn battle met Cold genoeg is geweest om Rinck nog voor Cold over de finish te krijgen....,Goed gedaan Rinck en dus goede zaken voor het klassement met zijn 2tjes }:]
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2014
  7. Smallerboat

    Smallerboat Rynq

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    1
    Dank voor de complimenten heren :)... het gaat steeds beter. Hopen dat ik de stijgende lijn vast kan houden.

    Kwalificatie was licht teleurstellend, ik kon alleen de eerste ronde clean rijden. Daardoor van P8 gestart.

    Na goed teamoverleg de race heel rustig gestart. Had de eerste bocht even Witteveen naast me, maar we lieten elkaar genoeg ruimte. Vervolgens volgen op P8. Einde rechte stuk ging de eerste 2 buiten de baan (Denvan en Flavour), door naar P6. Een ronde later gevolgd door Asjemenou. In ronde 4 zat ik inmiddels dicht achter Cold na een klein foutje van hem bij het opkomen rechte stuk. Ook Cold verremde zich aan het einde, daardoor P4 gepakt.

    Kon daarna Freaky in de verte zien en probeerde wat gas te geven, lukte me een paar rondjes :). Vervolgens was het beste er wel af en na de pit kwam Cold snel dichterbij. Gelukkig zat ik, dankzij wat 'battle-werk' van mijn teammaat :thumbs:, nog net genoeg voor om als 4de over de finish te komen. Met Asjemenou op P6 een goed resultaat voor het kampioenschap :D!
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2014
  8. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik wil nog even een toelichting geven op mijn standpunt van gisteravond voor wat betreft het pitten. Dit heeft niks met Denvan persoonlijk te maken en als het in de regels staat dan zij het zo (maar ik kan er niks over vinden), maar ik zei het niet zomaar.

    Ondanks dat ik nu zelf schakel is het verschil nog steeds erg groot. Mijn kracht ligt dan alleen in het feit dat ik probeer netjes en foutloos te rijden, om zo eventueel te profiteren van foutjes van anderen. Ik ben gister daarom bewust rustig van start gegaan om niet in het gedrang te komen.

    Er is een pitwindow zodat je niet de hele wedstrijd mag pitten, maar bewust in een paar van tevoren bepaalde rondes. Echter heeft dit weinig invloed op de uitslag omdat iedereen moet pitten en dit per saldo weinig of geen tijdsverschil geeft.

    Als iemand echt door schuld van een ander schade wordt toegebracht vind ik coulance uiteraard meer dan op zn plek.

    Maar een deel van racen, zeker bij zo'n endurance, is ook gewoon dat je je kop erbij moet houden en je auto op de baan moet houden. Als je dan een foutje maakt en schade krijgt ga je natuurlijk de pit in. Gister ging dat op de verkeerde manier met een short cut en dat begrijp ik gezien de plek van de schade.

    Maar ik snap niet waarom er dan niet alsnog gepit moet worden in de pitwindow. Dat is de manier waarop je kan profiteren van iemand anders die een foutje maakt. Die moet een keer noodgedwongen pitten en dat levert de rest tijdswinst op. Het is totaal niet realistisch dat je over de kop slaat, uiteindelijk ongeveer dezelfde rondetijden rijdt dan degene voor je en uiteindelijk toch voor hem eindigt.

    Ik vind het logisch dat je bij een eigen racefout noodgedwongen een keer extra moet pitten om de schade door je foutje je verhelpen en daarnaast gewoon aan de raceregels (pitten in de pitwindow) moet voldoen. Dat hoort bij het racen. Als je schaatst moet je ook blijven staan.
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2014
  9. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Uitslag Week 3 Le Mans d'Edurance

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  10. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Rijdersbriefing Infineon Raceway

    Heren,

    bijgaand de rijdersbriefing.

    [​IMG]

    1 - Coureurs zijn verplicht te melden als ze de pits uitkomen. Pit-uitgang zit aan de linkerkant van de baan en de eerst volgende bocht is een bocht naar links. Pits ligt vlak naast indiale racelijn, dus melden is erg handig en zo worden eventuele ongelukken voorkomen.

    2 - Met betrekking tot de rollende start: 120/130 km/u rijden. Houd een klein beetje afstand, zodat je niet tegen iemand aanrijdt, anders moeten we weer gaan herstarten. Bij de V8 moesten we volgens mij ook herstarten op deze baan, en dat kwam omdat iemand niet genoeg afstand hield volgens mij. Houdt rekening met elkaar.
    Vanaf bocht 9 gaan we naar elkaar rijden en uitkomen bocht 10 rijden we in rijen van 2.
    Vanaf bocht 11 mag er bepaald worden door degene die vooraan rijdt wanneer we van start gaan (zie map). Eenmaal op gas is ook doorgaan!:)

    3 - Melden als je gespint bent. Op deze baan, met name in sector 1 en deels sector 2 (t/m bocht 6 uitkomen bocht) is het zicht slecht als je de bocht uitkomt. Zo weet iedereen waar je staat en kunnen daarmee rekening houden.

    4 - Have fun vanavond en hopelijk op een leuke/schadevrije race:thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2014
  11. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Weet je al of je vanavond mee kan racen Loyall?
     
  12. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Leuke races/duels gehad, met name heat 2 was leuk.
    Kwalificatie ging goed, zette me PB neer, maar kon sneller vond ikO-):+
    Shoot out was drama, gleed weg bij uitkomen bocht 3 en ronde was dirty.
    Heat 1 weinig dreiging kunnen vormen helaas, zat wel vlakbij ze maar kon niet sneller. Na mijn pitstop kwam ik voor AZT B Tender uit, maar na bocht 4 was hij me voorbij, door me linkerhand die zat te slapen was het moeilijk sturen. 3e geworden:)
    Heat 2 goede start. Kon volgens mij 1/2 man buitenom pakken uitkomen bocht 2. Na bocht 4 werd het een beetje een chaos, kon daar gemakkelijk doorheen en schoof van plek 9/8 naar plek 4:thumbs:Kreeg jammer genoeg een onnodige tik van Witteveen aan het einde van het rechte stuk:mad:Lang achter Flavour gezeten, had even moeite om er naar toe te kruipen. Flavour maakte fout in bocht 10 en schoof een plekkie naar voren. Asjemenou die mooi aan de leiding lag, ging meteen pit in, dus dat scheelde ook weer een gevecht en leverde plek 2 op. Toen achter ColdZero geracet, die ook mooie lage 1:36's reed. Uiteindelijk uitkomen kombocht richting het rechte stuk zette ik de aanval aan de buitenkant in om zo ColdZero in te halen, 2 bochten later zat ik voor hem:)
    Toen als een gek gaan hotlappen om een beetje uit te lopen wat niet meeviel. Ronde 13 de pits ingedoken, uitkomen pits een ruime voorsprong op de nummers 4/5/6. Ronde 15 de leiding overgenomen van Coldzero die zijn verplichte pitstop nog moest doen. Menno kwam dichtbij en ik liep weer op hem uit. Zo ging het tot aan het einde. Bijna nog overwinning kwijt door remfout, maar gelukkig bleef ik Menno voor, leverde nog wel een spannend slot op:thumbs::thumbs::)
    Eindelijk een overwinning op mijn naam mogen schrijven in me eigen cup haha:+:+:cool::b:
    Op naar Bernese Alps!!:b::b:
     
  13. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Er was 1 incident in de eerste ronde na de vliegende start van de 2e heat volgens mij in bocht 4. Ik lag daar tweede en Flavour botste daar tegen mij waardoor ik dwars kwam te staan, dat was wel jammer. Maar ik denk niet dat Flavour daar veel aan kon doen, behalve mss iets meer anticiperen op het duel van mij en asjemenou, maar meer ook niet.
     
  14. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Race om snel te vergeten, tijdens de kwalificatie vergeten tcs aan te zetten, ja sorry zonder wordt het voor mij echt ff te moeilijk......uiteindelijk een 8ste tijd....

    Eerste heat viel (opnieuw) mijn stuur uit:mad: en kon pas na 25sec wegrijden, wel een geluk dat niemand erop klapte, maar aan de andere kant was het meteen een kansloze missie.[​IMG]

    De tweede heat daarom vooraan mogen starten. Kon in bocht 5 Alfa voorbij, die meteen zorgde voor wat ruimte achter me 8). Kon daardoor iets uitlopen, maar genoeg snelheid had ik niet op Infinion. In ronde 6 een foutje in bocht 13 en toen maar gelijk de pit ingeschoven. Uiteindelijk achter Flavour en had moeite om hem in te halen, wild het proberen met een snellere excit uit de hairpin, maar had een misunderstanding met mijn teamgenoot :b:. Uiteindelijk Rinck voorbij gelaten om te kijken of hij in het kader van het teamklassement Flavour wel kon passeren, ging mij niet lukken, maar helaas lukte het hem ook niet.....shit

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2014
  15. Smallerboat

    Smallerboat Rynq

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik sluit me aan bij mijn teammaat :), was niet al te fantastisch.
    Kwali geen goede ronde clean gereden, dus 10de.

    Heat 1 uiteindelijk nog wat plekken gepakt, maar ging niet van harte. Heat 2 lang achter Asjemenou en Flavour gereden. Door onoplettendheid van mij klein tikje aan de andere JMW bolide uitgedeeld :mad:, excuses daarvoor. Uiteindelijk nog geprobeerd Flavour in een foutje te dwingen, maar hij reed strak en dus geen extra punten voor het team. Dit weekend hopelijk wat meer geluk.
     
  16. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    1e rijdersbrief Bernese Alps

    Heren,

    bijgaand de 1e rijdersbrief Bernese Alps.

    [​IMG]

    Bovenstaand plaatje is niet reverse!!!

    1 - Tracklimits worden vrijgegeven in bocht Festival. Bocht daarna (Lake) mag je met 2 wielen over de lijn zitten aan de binnenkant.

    2 - Over de pitstop: Pitstop is op deze baan wat lastiger als normaal. Ligt vlak naast de ideale racelijn. Daarom heeft de organisatie dit besloten:
    Pitstops moeten worden aangegeven 3 bochten voor start-finish als je iemand vlak achter je heb zitten, dat is dus na de meting van de laatste sector, voor bocht Drop Off
    • Als je een pitstop maakt, houd de auto strak aan de binnenkant, dan zit je een klein beetje net naast de ideale racelijn. Zo kan je veilig je pitstop maken.
    • Uitkomen pits melden als je eruit komt!
     
  17. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Dus lake heeft dus de normale tracklimits en is dus niet helemaal vrijgegeven.
    Interpreteer ik dit juist?

     
  18. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Klopt Loyall :)

    Morgen komt de definitieve rijdersbriefing
     
  19. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Uitslag Week 4 Grand Prix of Sonoma

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  20. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    =(Gebeurt niet vaak,maar ik ben er van er vanavond en volgende week zondag niet bij...ga denk ik nu wel verder zakken in hetklassement=(

    Rinck, veel succes !!!!:thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2014

Deel Deze Pagina