1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] GoPro V12 Aston Martin Cup [PRO] [Zondag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door f1freaky, 15 jan 2014.

  1. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Officiële rijdersbriefing Bernese Alps

    Heren,

    bijgaand de definitieve/officiële rijdersbriefing Bernese Alps.

    [​IMG]

    Bovenstaand plaatje is bewerkt tot reverse circuit, dit is gedaan om het beter te begrijpen!

    1 - Tracklimits worden vrijgegeven in bocht Festival (zie rode vierkant op plaatje). Bocht daarna (Lake) gelden weer tracklimits. Dus je mag met 2 wielen aan de binnenkant zitten.

    2 - Over de pitstop: Pitstop is op deze baan wat lastiger als normaal. Ligt vlak naast de ideale racelijn. Daarom heeft de organisatie dit besloten:
    Pitstops moeten worden aangegeven 3 bochten voor start-finish als je iemand vlak achter je heb zitten, dat is dus na de meting van de laatste sector, voor bocht Drop Off.
    • Als je een pitstop maakt, houdt de auto strak aan de binnenkant, dan zit je een klein beetje net naast de ideale racelijn. Zo kan je veilig je pitstop maken.
    • Uitkomen pits melden als je eruit komt!


    3 - Rollende start regeling: Op de baan is de rollende start iets anders/moeilijker. Uitkomen laatste bocht heb je meteen start-fnish voor je neus. Hier geldt ook gewoon: Vanaf laatste bocht mag degene die 1e ligt bepalen wanneer hij op het gas gaat.
    LET OP: Eerste bocht is een brede bocht naar rechts. Kijk alsjeblieft uit met het doorglijden van je auto. Baan is breed genoeg, er zijn dus uitwijkmogelijkheden, maar zorg ervoor dat je niet meteen in de eerste bocht de race verziekt voor een ander en voor jezelf. Zo voorkomen we (onnodig) herstarten

    4 - Het is een hoge snelheidsbaan waar lastig in te halen is, kijk dus goed waar je je aanval plaatst. Baan is breed, dus je kan goed uitwijken eventueel.

    5 - Have a nice race!

    P.S.
    Ben zelf misschien een kwartiertje later, vinden jullie het dan erg als ik dan eventueel om 20:00 pas de lobby opent? Dan verschuif het schema een kwartiertje
    Misschien ben ik gewoon optijd, dan open ik de lobby gewoon weer om 19:45;)
     
  2. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Duidelijke briefing! Kwartiertje later is wat mij betreft niet erg.
     
  3. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Bernese Alps en ik zullen wel nooit vrienden worden... Ik kan niet zeggen dat de finishplaatsen me tegenvielen, had dit ongeveer wel gehoopt/verwacht, maar om nu te zeggen dat ik goede zaken voor het klassement doe.. Nee. In race 1 fijn geraced tegen Rynq, en in race 2 veel met Coldzero en Loyall in gevecht geweest.

    Dieptepunt van m'n race was overduidelijk het contact tussen mij en Loyall in de eennalaatste ronde, wat leidde tot de eliminatie van Loyall.. :mad: De laatste en de eerste bocht was ik telkens véél sneller dan Loyall waardoor ik ná bocht 1 elke ronde vlak op z'n huid kon zitten. In die onfortuinlijke eennalaatste ronde kon ik hem er zelfs buitenom langsprikken in de eerste bocht..

    Maar dan zit je dus naast elkaar in die slalom die daarop volgt.. Zoals Alpha terecht waarschuwde best risicovol. De videos zeggen het verhaal eigenlijk. Twee mannen die allebei heel graag als eerste uit die bochtencombinatie willen komen, terwijl er maar ruimte voor één is (??). Ik trachtte Loyall alle ruimte te geven die ik kon geven maar het was niet genoeg, er was contact en het was Loyall die daar eigenlijk de maximale pech had die je maar kunt bedenken, met die muur haaks zo dichtbij.

    :'-(:'-( Niet blij mee, posities winnen is leuk, maar niet op deze manier.

    https://onedrive.live.com/redir?resid=B46B6D2F3230F199!588&authkey=!AD36nTQ3XAzxIHw&ithint=video%2c.mp4
    https://onedrive.live.com/redir?resid=B46B6D2F3230F199!589&authkey=!AEapKi3wS1vSgcE&ithint=video%2c.mp4
     
  4. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    HattrickaaO-):+:)
    Eindelijk weer een race waar ik 2 overwinningen pakt,,,lang geleden:)
    Kwalificatie ging zoals verwacht, 1.44.3xx. 1e pole:) Schoot out maakte ik een klein foutje, 3e.
    Start heat 1 ging meteen goed, pakte Menno meteen in de 1e bocht en heb leiding niet meer uit handen gegeven:)
    Heat 2 ging lekker. Leuke duels gehad. Had bij de start al een paar man te pakken. Durfde niet zoals normaal in een keer goed naar voren te rijden vanwege hoge snelheidsbochten en bang om schade te rijden, wist dat hier me kansen lagen om voor het mkampioenschap goede zaken te doen. Pakte pas in ronde 8 de leiding van Denvan over. Daarvoor was er wel een leuke actie van AZT B Tender en Menno. AZT B Tender wou Menno voorbij laten om dan mij op te vangen, maar zelf ging hij wijd en pakte 2 man in een bocht ^^:+:+
    Heat 2 met een ruime voorsprong gewonnen:)
    Jammer dat mijn teammaat er erg hard van af ging in heat 2, maar goede zaken gedaan teammaat!:b::b:
    Hoop dat ik deze lijn kan doortrekken. Nürburgring wordt lastiger voor mij, ga me best doen:thumbs::thumbs:
     
  5. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    [​IMG]
    Links en rechts vlogen ze me om de oren!

    Zou je de volgende keer niet iets meer insturen Menno (check de hoek van die voorwielen8)8)) Zal wel iets met de verbinding te maken hebben wss.:b:
     
  6. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Heb net de Kartfabrique gebeld. Er staan tot nu toe nog maar 2 heats gepland op zondag 6 april. Ik had dit in gedachten:
    • Rond 13:00 - Eerste heat;
    • Heat rust;
    • Heat karten.
    • Heat rust;
    • Heat karten.

    Komt dan bij elkaar op €37,50 per persoon uit als we 3 heats gaan karten (€12,50 per heat)
    Wat vinden jullie daarvan? Laat het snel weten zodat ik kan reserveren:thumbs:
     
  7. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Misschien ook even goed om dit in het kart topic te vermelden.

    Ik vind 1 heat vanuitgaande dat dit een kwartier duurt wel erg kort voor een pauze. Zo'n kwartiertje is zo om natuurlijk. Het is niet dat we binnen een uur weer buiten moeten staan. En gezellig kletsen tussendoor en rustig een drankje doen is ook niet verkeerd :D. Zeker niet als je daarna ook nog eventueel een hapje wil eten dan ben je volgens dit schema best vroeg klaar. Ik zou dus iedergeval de pauze's tussen de heats door wat verlengen.
     
  8. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Zeg maar wat jullie willen, dan kan ik gaan reserveren
     
  9. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Qualifying en 1e heat was lekker. Tweede heat ging lekker tot ongeval.
    Nam zelf ook risico en stuurde iets te snel naar binnen en raakte Tender.
    Daarna in de muur en game over.
     
  10. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Leek op filmpje dat Stijn een klein beetje weggleed toen hij de cerbstone raakte. Kan gebeuren...wel jammer dat je met ruim 220 de muur raakte. Zondag revanche time mate!:p
     
  11. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Uitslag Week 4 Bernese Alps Grand Prix

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  12. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Kan vanavond niet: werk :mad::mad:
     
  13. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Ah jammer Ronald, had je nodig gehad vanavond (as usual;))
    Werk ze!
     
  14. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Het ging lekker vandaag! Jammer van de punten die ik verspeelde in de shootout, dat was zonde, maar verder kijk ik tevreden terug naar m'n races.
     
  15. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Ging wel lekker. Kwali beste ronde neergezet, had klein momentje laatste gedeelte wat me een tiende koste. Shoot out 2e :)
    Heat 1 goede start, maakte alleen in ronde 3 of 4 een beginnersfout wat me P2 koste. Nam genoegen met P3.
    Heat 2 slechte start. Zat op Coldzero te letten die zat te slapen. Kostte me een plek t.o.v AZT B Tender. Toen kwam ronde 3. Menno dook aan de binnenkant waar het volgens mij niet kon, tikte mij aan en tikte daardoor Alpha aan. Uiteindelijk met schade toch nog een goede pace. Leuke duels gehad, met name de laatste 3 rondes met Coldzero, was erg leuk. Uiteindelijk P4, niet ontevreden.
    Hopen dat ik op Sunset revanche kan pakken :)^^:+;)
     
  16. Smallerboat

    Smallerboat Rynq

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    1
    Quali: P5, tevreden. Shootout helaas door foutje uitkomen stadion dirty, maar was uiteindelijk toch vijfde geworden :).
    Race 1: P6 na een 7 ronde lang gevecht met Denvan :). Kwam na de pit voor hem uit, maar maakte een klein foutje. Gelukkig nog recht kunnen zetten. Mooi gereden Denvan!
    Race 2: P9 na ronde 1 door al het geduw en getrek, vervolgens net te lang achter Witteveen gezeten, was wel een leuk gevecht. Daarna rustig tijd pakken op de mensen voorin. Uiteindelijk na de pitstops in de buurt van Flavour, alleen die maakte de dikke Aston kont nog breder. Uiteindelijk in ronde 15 op het laatste rechte stuk er nog naast gezet, maar zat helaas aan de verkeerde kant. P7 als eindresultaat. Top verdedigt Flavour!
     
  17. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Volgende race op SUNSET kan ik weer niet. Ik moet werken in Den Haag ivm de (N S S)-TOP.
    Ik blijf vanaf a.s vrijdag tijdens de NSS-top 3X overnachten in Den Haag tussen de diensten en kom pas dinsdag-avond weer terug in Zeeland.

    Spijtig voor team-resultaat/klassement. Maar goed: alles voor de wereldvrede denk ik maar :+ [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2014
  18. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Heren, schema is anders geworden. Kon niet anders, maar dit is het geworden:
    Om 12:45 melden bij receptie, zorg dat je optijd bent haha:+;)
    13:15 Karten
    14:00 Karten
    14:45 Karten
    Dan doen we daarna wel ff langer gezellig wat drinken:b:
     
  19. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Lekker dan, ..... we kunnen dan dus op strooptocht in Zeeland!!
     
  20. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Lekkere Zeeuwse appel-STROOP :thumbs:
     

Deel Deze Pagina