1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS [Finished] GT3 (endurance) cup

Discussie in 'XBW Racing' gestart door asjemenou75, 2 mei 2016.

  1. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Wanneer iedereen met dezelfde overgetypte setup zou rijden.. heb je dan uiteindelijk niet dezelfde situatie als wanneer iedereen met dezelfde (default) setup rijdt..
     
  2. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Kan je niet controleren.
    Geen locked set up als forza.
    Anders krijg je weer verdenkingen en schijn tegen onderling etc.
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2016
  3. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Of gewoon om en om per cup of show down tunen wel en niet toestaan.
    Dan is iedereen evenveel tevreden als ontevreden.
    Zelf vind ik aan de set up sleutelen verslavend.
    Ik wil wel losse summer showdown race met tuning organiseren.
    Als eerste de Lmp2 endurance Show Down als opwarmertje voor de echte 24H Le Mans na de GT3 cup.
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2016
  4. Crookk

    Crookk Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    189
    Ja maar dat zou natuurlijk niet gebeuren hè. Als een heel groepje dezelfde basistune gebruikt, zal misschien één persoon opmerken dat ie wel snel z'n grip verliest bij uitaccelereren, en een ander kan z'n gas beter doseren en wil juist meer vermogen direct op de wielen hebben. Allebei gaan ze even rommelen met het differentieel, en allebei hebben ze een auto die ze fijner vinden. Een derde gozer merkt op dat z'n linkervoorband wel heel heet wordt, en probeert met een zwakkere vering ervoor te zorgen dat ie minder onderstuur heeft in de doordraaier. Etc, etc.
    En een ander heeft geen tijd om te oefenen, en rijdt gewoon met die basistune waar iedereen op het forum best wel positief over was. Misschien iets langzamer dan ie had gekund, zoals het hoort.

    Maar zelfs als iedereen ineens unaniem besluit dat die éne tune toch wel de allerbeste is voor elke rijstijl in elke situatie, is het alsnog een verbetering. Omdat je niet dat gedoe krijgt met "wel een setup aanmaken jongens", en je tenminste je eigen pitstrategie kan bepalen zonder een gekke workaround te hoeven gebruiken. Dan kan je ervoor kiezen om niet op softs maar op mediums te rijden zodat je met een beetje mazzel geen pitstop hoeft te doen. Dan zouden we nog meer kunnen doen met veranderende weerseffecten en brandstofverbruik. Het zou de lol alleen maar ten goede komen.

    Bring back the tuning!
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2016
    loyallronin en Beltoni vinden dit leuk.
  5. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ik dacht echt dat haast iedereen tuning niet wilde voor de cups. :+:) blijkt dus niet zo te zijn.:thumbs:
    en helemaal eens dat je meer met de pit strategy kan doen.
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  6. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Ik geloof dat ik beter m'n mond had kunnen houden over de tunes :x

    Ik zie bij nader inzien dan ook af van het organiseren van de cup. Iemand anders mag het oppakken.
     
  7. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.359
    Vind het jammer dat je nu de gebeten hond voelt, maar je verwoording was misschien niet de beste.

    Je geeft ons namelijk een ultimatum, namelijk kiezen tussen tunen of jouw aanwezigheid.

    Hoe kunnen we daar nu uit kiezen? Ja ik ben vóór een snelle deelnemer en ja ik ben vóór Tuning. Maar dat is dus geen optie.
     
    Beltoni vindt dit leuk.
  8. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.359
    Ontopic!

    ik zit inmiddels op de 2.19.5 met nog best veel fouten, maar ik kan inmiddels Eau Rouge volgas :D
     
  9. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Oh shit, ik zie het nu ja. Dacht dat GT3 een stoere mannen cup was, maar valt tegen dus :9

    Super Mario is geen sim, wel?
    In PCars krijg je met totaal onrealistische setups soms gewoon meer grip dan zou moeten. Dat vind ik gewoon krom en haalt de lol er af voor mij.
     
  10. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Dat "ultimatum" was natuurlijk een geintje. In de zin dat de te bepalen regels nooit af mogen hangen van de omstandigheid van 1 persoon. We zijn hier met ongeveer 16 man en niemand is belangrijker dan de ander. En racen zonder jou was ook hartstikke leuk Kimi ;)

    Verder is het duidelijk dat er een sterke behoefte is aan de terugkeer van tuning mogelijkheden. Ik kan die vraag echter niet positief beantwoorden, dus is het beter als iemand anders een cup opzet.
     
  11. ruud_p

    ruud_p Autogespot

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    94
    Ik mag geen mening hebben over tunen aangezien ik sporadisch aanwezig ben. Maar het lijkt mij aan de ene kant wel leuk als iemand een goede setup wil delen en zelfs wat dingen wil toelichten. Ik heb zelf simpelweg in deze periode geen tijd om avonden aan een auto te sleutelen. Ik ben vaak weg of op pad met echte auto's voor een dag. In de winter zou ik er meer tijd voor hebben net als dat ik met de Aston etc compleet heb meegedaan. Meedoen met een tuning cup heb ik dan ook geen bezwaar tegen zolang er mensen bereid zijn te helpen me afstellen ;)
     
    Beltoni vindt dit leuk.
  12. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Toch jammer dat het nooit goed is kwa cup.. Wat er ook wordt opgezet.. Maar als ik even moet kijken na alle cups die we gehad hebben.. Dan mag er van mij ook wel wéér een cup met tuning komen.. Verder vindt ik alles best zolang het voor iedereen maar leuk is
     
  13. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Mee eensch. En we zijn allemaal Nederlanders. Kortom, we moeten toch wát te zeiken hebben ;-)
     
  14. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    'Nooit goed' is wat mijn mening betreft iets te hard uitgedrukt hoor. Ik heb liever geen tuning, maar als er een cup is met, dan doe ik alsnog met alle plezier mee hoor :) Maar als we dan toch nog in de brainstorm fase zitten ventileer ik liever m'n mening nog ff, nu het nog kan :p Belangrijkste vind ik nog altijd een volle lobby.
     
    Kimi NL en B Tender vinden dit leuk.
  15. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Zondag 12 juni 2016 zal voor de meesten geen optie zijn
    voor een Summer showdownrace omdat F1 GP Canada om 20.00 uur start (correct me if Ï'm wrong).
    En eigenlijk is een weekje Pcars sabatical wel lekker.

    Dan wordt de eerste datum voor een losse Show Down race zondag 19 juni 2016 op de laatste dag vn de echte 24H Le \Mans.
    Maar als het goed is dan is de finish al in de middag.
    Dus is het op deze datum wel toepasselijk om een LMP2 24H-circuit race te doen op 24H-circuit van Le Mans
    met set up/tuning en pitstops. endurance stijl.

    Daarna weer een andere datum prikken voor een open wheel race FA of FB of FC auto Show down race Grand Prix stijl.
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  16. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.359
    Gisteren met de GT3 op Monaco smaakte naar meer.m
     
  17. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Kwalificatie vanaf 19:00, race om 20:00 inderdaad.

    Ik heb serieus dan gewoon een Tinder date waarmee ik die GP ga kijken (chicks die net zo geschift zijn om vrije trainingen en live timingen te volgen bestaan schijnbaar ook) dus ik kan die avond sowieso niet haha
     
    Kimi NL en B Tender vinden dit leuk.
  18. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.359
    Als het niks wordt, stuur haar nummer maar door.

    Volgens UnitedArt wordt het hoog tijd dat ik aan de vrouw ga, want ik mag geen grappen meer maken over de zus van Cassi.
     
  19. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Volgens mij snapt Art niet zoveel van online gaming. Grappen over zussen/zusjes hebben de hoogste prioriteit op het internet.
     
  20. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Jongens, Ik heb net ff met het KBMI gebeld, maaruh................voor heat 1 wordt code oranje afgegeven...heat 2 belooft mooi en zonnig te zijn...
     
    Kimi NL vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina