1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] Mini Challenge Cup [AM] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Divimus, 30 sep 2013.

  1. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Welkom Ron76!

    De definitieve tune is inmiddels te vinden in mijn winkel (GT: AZT B Tender) en/of door de winkels te zoeken op ''Mini Challenge Cup".

    Loyall Ronin en ik hebben deze tune samen ontwikkeld zodat zowel stuurgebruikers als controllerrijders straks goed met de auto uit de voeten kunnen. Het is een uitdagende -je kunt welhaast zeggen lastige- auto geworden om direct in hard te gaan. (Overmatig) pushen wordt namelijk keihard afgestraft, beheersing is de sleutel tot een snelle rondetijd in deze auto. Rustigaan met het gaspedaal om het vermogen gedoceerd op de voorbanden los te laten, en beheerst en rustig de bochten in (zodat de balans bewaard blijft) om er vervolgens keihard uit te kunnen knallen.

    Deze rijeigenschappen zijn bewust aan de auto meegegeven om ons doel om er een léérzame auto en cup van te maken, om de overgang van AM-competitie naar PRO-competities zo vloeiend mogelijk te maken voor de "nieuwkomers" met minder ervaring.

    We kijken ernaar uit om straks bumper aan bumper met z'n allen in deze auto's te racen!
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2013
  2. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Gisteren even een paar ronde in de Mini gereden en, ja het is zeker een 'tricky' autootje. Het valt mij sowieso op dat FM4 wat meer simulator is als voorgaande Forzas (of is dat gewoon mijn gevoel? ).
    Nog een dingetje, mijn 'beste' tijd komt niet in de leaderboards, alleen mijn eerste rondetijd staat erin de rest word niet opgeslagen????


    Sent from beyond.
     
  3. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Zeker met sturen op simulatie is Forza 4 wat twitchiër dan vorige delen, en ik heb Forza 5 gespeeld en die gaat nog lastiger worden. Vooral de snellere auto's zijn echt een hele opgave om op de weg te houden.

    Wat je tijd betreft, misschien is het een tijd met een uitroepteken ernaast? Als er tijdens een race een uitroep teken naast je ronde tijd staat betekend dat dat de tijd 'dirty' is. Je bent dan ergens de weg af geweest en om vals spelen te voorkomen markeert de game je ronde tijd als 'dirty'. Als je dus een langzame cleane ronde heb gereden telt deze wel mee en je snellere dirty lap niet.
     
  4. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Duidelijk.
    Note too self, drive clean. :D


    Sent from beyond.
     
  5. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Is zeker handig om daar op te oefenen. Met kwalificatie worden de cleane rondes boven de dirty rondes gezet. :)
     
  6. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Mini cooper-tune en curbs op Maple full Reverse

    Nog een berichtje over de tune.
    De MINI vliegt letterlijk over de Maple full reversed track.
    Dus rem op tijd na de bult in de afdaling voor de lange bocht naar rechts.

    Op Maple zijn de curbs in het hoge gedeelte van het circuit altijd al gevaarlijk geweest. De meeste auto's gaan op hun dak als je de curbs te hard raakt.

    Bij de mini is dit ook van toepassing omdat de auto licht is.
    Dus blijf van de curbs af want anders lig je op je dak.

    De downforce settings van de mini zijn bewust laag gehouden dus in de snelle bochten rekening houden dat de mechanische grip een limiet heeft.
     
  7. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Okee, dat is bij mij dan het verschil tussen de laatste plek en.. Uhm... De laatste plek... :p


    Sent from beyond.
     
  8. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Ik heb eindelijk 1 of 2 clean rondes kunnen rijden pp Maple full reverse, word veel oefenen voor mij!!

    Ik zie geen tijden van jullie in de leaderboards.


    Sent from beyond.
     
  9. Potje-Zout

    Potje-Zout Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik doe mee en ben al bezig geweest met de paint ervan;)[​IMG]
    Gebaseerd op de F40 monte Shell.
    [​IMG]
     
  10. Bolle blanke

    Bolle blanke New Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Graag zou ik voor het eerst een keer mee willen doen in de georganiseerde online racen. Samen met JoeWie zou ik in het team willen rijden.
     
  11. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Welkom, ik zie dat je jezelf al heb aangemeld op het Sign-Up Topic.

    Het is ook handig als je dit topic even doorneemt voor je gaat racen. Dan ben je op de hoogte van alles

    P.S.
    Neemt dit topic ook even door. Er zijn 2 verschillende soorten cups qua level. Dan weet je de verschillen
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=169213

    Hoop dat je het hier naar je zin krijgt!:thumbs:
     
  12. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Ik zie dat ik toch echt aan m'n tijden moet werken, ik mis zo'n 3sec. op Potje-zout. :mad:

    Op de Nordschleife is het werkelijk een feest met de Mini.


    Sent from beyond.
     
  13. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Als je in een andere auto een snellere tijd hebt gereden, dan kom een nieuwe langzamere tijd met de MINI niet op de leadereboards te staan.
     
  14. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Ohja, natuurlijk!
    [​IMG]


    Sent from beyond.
     
  15. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Met een beetje oefenen kom ik er wel :)
    1,5 sec. van mijn tijd af weten te schrapen.
    Wat zijn jullie tijden zo'n beetje? (Op Maple Valley reverse)


    Sent from beyond.
     
  16. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    @ B Tender: lees ook ff jouw pm.
    Toch nog een last minute suggestie om de tune wat milder/tammer te maken.

    Mij viel dat zelf op tijdens de de practice met de mini's na de V8 supercars , dat ik de auto toch wat te nerveus vond en te veel KW's/Nm om als beginnersCUP-auto te voldoen.
    Ik moet zelf altijd heel erg wennen als ik van auto/klasse wissel. Daarom viel het mij nu pas op.
    Ik hoorde hier en daar ook wat opmerkingen.
    Zelf ook wat nagedacht. Ik denk dat de "opbouwende kritiek"terecht was.
    De verleiding om de auto spannend te maken was denk ik te groot. (ik spreek voor mij zelf)
    Ik denk wat meer downforce en minder Kw's het voor de nieuwe cup-coureurs wat makkelijker maken om de instap naar de XBWR-cups te maken en wat belangrijker is om te blijven meedoen.

    De aandacht hoeft dus niet uitsluitend op voertuigbeheersing te zijn gefocused maar kan verdeeld worden met de race-awareness.


    Ik hoop dat B Tender ook nog overstag gaat en mogelijk de tamme-tune nog iets kan/wil aanpassen.

    Er is toch nog tijd genoeg voor de 1e race.
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2013
  17. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Goed nieuws, de Mini mag van mij ook wel iets tammer.
    Naar mijn idee zal het niet eens zozeer in de PK's zitten (iets minder mag) maar ik denk dat er veel winst te halen is door een wat zachtere vering en wat meer 'rol' in het chassis, wat langere versnellingen doen naar mijn mening ook altijd wonderen aan de grip in de bochten bij te veel gas.


    Sent from beyond.
     
  18. FuzzySkittle

    FuzzySkittle Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    37
    Ik vind het een goed idee Loyall, die Opel vrx van mij had weinig grip vergeleken met een aantal clio's maar toen ik in de Mini stapte schrok ik me een hoedje. Ik heb nog niet veel gereden met de Mini maar ik vergaarde een hoop drift punten. Het is een uitdagende tune maar ik denk ook dat als je makkelijkere tune hebt het allemaal wat dichter bij elkaar komt en voor nieuwelingen leuker is.


    RACING.... because football,baseball,bowling and golf only require ONE BALL!!!
     
  19. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
  20. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ben nu samen met Loyall bezig om de Mini-tune toegankelijker te maken! Het gaat heel erg de goede kant op, verwacht dat jullie het eindresultaat straks goed kunnen waarderen allemaal :)

    Nog heel erg bedankt voor alle feedback trouwens! Uiteindelijk is iedereen er gebaat bij wanneer we een heel geschikte auto hebben, daar wordt de cup het leukst van!
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2013

Deel Deze Pagina