1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS [Finished] PCars BMW 320 TCC – Worldtour!

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Kimi NL, 30 sep 2016.

  1. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Ik ben wel klaar met de cup.. Wat een schijtbak is dit zeg. Elke race ga ik me meer aan die wagen irriteren. Tot de volgende cup mannen


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  2. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Voorin zag het er spannend uit, daar achter was het vooral rondjes rijden en Wiethok ontwijken. Penalty's waren te bepalend tijdens deze race, dat was wel jammer. Rondetijden laatste race lagen best dicht bij elkaar maar het veld lag al te ver uit elkaar.

    Hoop dat er volgende week weer wat mensen bij zijn.
     
    Racerblade01 vindt dit leuk.
  3. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Standen bijgewerkt!

    Even de top 3 bekeken met schrapresultaten:
    1. Rossi - 61 punten (2 overwinningen)
    2. Kimi - 61 punten (1 overwinning)
    3. Loyall - 60 punten (2 overwinningen)

    Echt spannend dus, ik had die schrapresultaten nooit moeten toepassen.

    Gisteren, ondanks het kleine veld, toch lekker geraced.
    Tijdens de 20 minuten practise eindelijk de flow gevonden van de baan. Het verschil tussen de contante 1.54-ers en de 1.53-ers, zat hem voor mij in het uitzetten van de TCS en het aanremmen van de eerste 2 bochtencombinaties. Die remde ik te hard en te laat aan, terwijl het er door laten rollen sneller is. Daarnaast greep de TCS bij elke exit/curb/bump in bij mij en verloor ik aanzienlijk veel tijd.

    Race 1 ging stroef in het begin. 2e ronde na de start, aanremmen van de chicane met die hoge drempels, remde ik te laat. En in plaats van mijn voorganger te raken, koos ik ervoor om er rechts langs te rijden. 5sec penalty! Toen een aantal ronden lage 1.53-ers kunnen rijden en door fouten van anderen met een ronde of 10 te gaan op P3 uitgekomen. Rossi en Loyall waren hard (en clean) aan het vechten en verloren daardoor veel tijd. Binnen een paar ronden zat ik daar achter en kon ik Loyall voorbij steken. Bij een aanremactie voor de laatste bochten Rossi geraakt, die ging rechtdoor, en konden loyall en ik voorbij. Na de start/finishlijn (ik had een 1.52-er op de klok staan, dus moest doorrijden) Loyall en Rossi weer voorbij gelaten, want was mijn fout.

    Daarna Loyall voorbij kunnen geraken en naar P2 gereden. Laatste ronden was mijn tempo echt ruk!

    Hier mijn penalty:


    Kusje van mij aan Rossi:


    Race 2 was ronduit KUT! ondanks mijn overwinning geen enkele ronde fatsoenlijk tempo/ritme kunnen rijden. ik was bezig met alles behalve racen.
    - mijn ouders kwamen binnen om even te kijken/gedag zeggen (wel hele lieve ouders!, maar praten en racen kan ik niet meer zo goed als vroeger #oudworden)
    - verwarming deed ik zachter
    - mouwen opstropen
    - stuur zat los
    - Sequentiele Shifter schoof iets als ik opschakelde (naar mij toe trekken).

    In het begin Asjemenou van de baan getikt. Ik zat naast Racer achter Asjemenou, en kon 3 dingen doen:
    - Remmen en positie kwijtraken
    - uitwijken en penalty pakken
    - Bidden en gashouden

    Helaas dat laatste gedaan en met alle gevolgen van dien. Eerst dacht ik nog dat het meeviel, maar zag hem in de spiegel tegen de muur aankomen.


    Voor de rest van Race 2, zoals ik eerder al zei, gewoon slecht tempo gereden en vanaf ronde 8 vgm Pos 1moeten verdedigen op Rossi. Die was aanzienlijk sneller dan dat ik was.
     
  4. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Hou vol. Of je kan alvast gaan oefenen voor de volgende cup met de Megane rs v6 cup MET TUNING.
     
  5. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Die situatie met Asjemenou was wel jammer. Gebeurt helaas nog te veel. Mensen zijn zo bang om een plek te verliezen als ze in moeten houden omdat iemand voor ze langzamer door een bocht gaat. Nu verlies jij geen plekje maar verpest je wel de race van Asjemenou en dat aan het begin van de race...
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  6. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Was inderdaad, achteraf, beter geweest!
     
  7. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Denk dat ik dan voor optie 2 ga Ben met die bmw op schaatsen wel klaar
     
  8. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ik bijt door de zure haring heen......en hou vol.:+
     
  9. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Jammer voor asjemenou. Is al de tweede keer dat hij van de baan wordt getikt..
     
  10. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Je mag ook wel een ronde pauze nemen hoor :p (dan krijg ik tenminste adem in het kampioenschap :p)
     
  11. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    :+ Ik krijg zo meteen een serie van 8 werkdagen met als toetje de laatste 3 nachtdiensten om het af te maken.
    Ben brak op zondagavond..
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  12. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Jammer dat het veld gisteren zo uitgedund was. En dat op zo'n prachtige baan!

    Desalniettemin twee zeer intensieve races gehad! Buiten twee kleine tikjes werd er weer bijzonder strak en clean gestreden. Ik blijf dat prachtig vinden :) Race 1 pakte uiteindelijk prima uit. Race 2 kwam ik maar niet om die verdomde Kimi heen! Ik kon me ook niet echt fouten permitteren want ik had die dekselse Loyall aan m'n achterspoiler hangen.

    Verder is het - zoals anderen ook al hebben gezegd - goed te onthouden dat de races best lang zijn en zeker niet gewonnen worden in de eerste paar rondes. De tik die Asjemenou kreeg is daar een goed voorbeeld van. Erg lullig, zeker gezien dat inderdaad al de tweede keer is (al was die op Dubai lastig te voorkomen).
     
    B Tender vindt dit leuk.
  13. Crookk

    Crookk Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    189
    Gewoon schade aanzetten misschien doet ie wat voorzichtiger als ie na een beuk de rest van de race met een scheef stuur moet rijden :F: :whistle:
     
  14. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Of... degene die er in rondje 1 uitgebeukt wordt heeft niet alleen een enorme achterstand vanaf dat moment, maar ook een beschadigde auto waarmee hij dat gooit nooit meer dichtrijdt... AKA Dubbelpech.

    Zolder is een leuk baantje, Het stijgen en dalen maakt ook de flauwe bochten interessant! Denk dat het zich loont om hier zonder TCS te rijden. De auto wordt er sowieso iets 'beweeglijker' van waarmee hij (als het meezit) wat makkelijker door die chicanes te 'dansen' valt, en daarnaast wordt hij wat minder afgeknepen bij het uitaccelereren van de langzame bochten.

    Ik rijd nog 1,5 sec achter @loyallronin dus er valt nog genoeg te winnen denk ik, maar heb er nu al zin in! :)
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2016
  15. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ik vind het een rotbaan voor deze BMW TC, vooral de chicanes.
    Ik moet (te) hard werken achter mijn TX-stuurtje.
    Kijk al uit naar de volgende cup met de Megane V6:)
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2016
  16. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Klooien jullie nog met de brake-bias van de BMW eigenlijk?

    Helemaal aan het begin van de cup heb ik er wat mee ge-experimenteer en kwam ik tot de conclusie dat ik de BMW prettig vond rijden als ik BB op 53/47 zette. Sindsdien zet ik hem altijd daarop zodra een sessie begint, maar ik heb daarna eigenlijk nooit meer getest of dat nog altijd de 'beste' setting is.

    Alleen al een soort placebo-effect maakt al dat ik me nu lekkerder in de BMW voel als de bb 'goed' staat.
     
  17. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik zet hem echt per baan verschillend en soms, afhankelijk van de actie, per bocht. (Sporadisch)
    Standaard begin ik met 50/50 (standaard is 44/56) maar dat bouw ik af per baan. Imola heb ik gewoon standaard gereden vanwege de eerste bochtencombinaties. Daar hoef ik niet vol te remmen, dus dan heb ik liever achter iets meer om het geleidelijk te maken.

    Dubai stond hij bij mij op 52/48 vanwege de hairpin.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  18. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Kijk, dit soort dingen vind ik dus zo mooi :) Super compact op elkaar, maar het gaat allemaal goed :thumbs:

     
    B Tender, hillss en Dex vinden dit leuk.
  19. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Dat stukje herinner ik me nog! <3 zat eerste rang als toeschouwer.
     
  20. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Bij deze ook geloof ik? :p

     
    Rossi46 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina