1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] Scirocco R Cup [AM] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 13 jan 2012.

  1. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ik denk haar gamertag:+
     
  2. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Zouden ze op de kartbaan ook collissions 'off' kunnen zetten tijdens de kwalificatie:)
     
  3. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Grip handicap -75. Heb ik stiekem door gegeven.
     
  4. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    karten

    Heb er nu al zin in en zit me nu al kapot te lachen over alle opmerkingen, gaat wat worden!!!

    grt A. :)
     
  5. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Maar nu weer ff serieus, after race report Mugello

    Scirocco R VISA/MasterCard cup 2012

    Locatie incidenten: Mugello, Club Circuit
    Datum incidenten: 21-03-2012


    http://img837.imageshack.us/img837/7640/mugellob.jpg

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Heat 1

    Incident met LloyalRonin (hierna te noemen auto nr. 33 ), Bergje360 (hierna te noemen auto nr 24), Arnaud Unltd (hierna te noemen auto nr. 8 ) en Blauw Hok (hierna te noemen auto nr. 192

    Uitspraak:


    Race incident, geen individuele consequenties.

    Motivatie:


    Voor het ingaan van de bocht San Donato, direct na de start rijdt auto 24 voor auto nr 33. Auto nr. 33 snijdt de bocht naar de binnenkant aan maar glijdt en raakt daarbij auto nr 24 voor hem. Door het contact gaat auto 33 naar recht en komt op de kerbs, door een overcorrigerende beweging raakt auto nr. 33 opnieuw auto nr 8 en opnieuw auto nr 24. Zowel auto nr24 als auto nr. 33 komen hierdoor dwars op de rijbaan te staan. Auto nr. 192 kan auto nr. 33 niet meer ontwijken.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





    Heat 2

    LloyalRonin (hierna te noemen auto nr. 33 ) , Surreallistic (hierna te noemen auto nr.: 79) en Asjemenou75 (hierna te noemen auto nr.9)

    Uitspraak:

    Race incident, geen individuele consequenties.

    Motivatie:

    Direct na de start van de 2e heat haalt auto nr. 33 auto nr. 79 rechts in. Auto nr. 33 moet anticiperen op verkeer voor, auto nr. 9 wijkt uit naar links. Auto nr 33 maakt een corrigerende beweging en raakt daarbij de nog niet volledig ingehaalde auto nr. 79. Auto nr. 79 komt hierdoor op het gras en verliest daarbij plaatsen.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Heat 2

    Flavourlicious (hierna te noemen auto nr.: 199) en Mt Cook (hierna te noemen auto nr.: 22)

    Uitspraak:

    Race incident, geen individuele consequenties, zie opmerking resumé

    Motivatie:


    In de eerste ronde rijdt auto nr. 22 ruim voor auto nr. 199. Auto nr. 199 probeert achterstand dicht te remmen in de eerste bocht (San Donato) maakt daarbij een remfout. Daarbij raakt hij auto nr. 22 aan de achterzijde . Beide auto’s kunnen hun weg vervolgen.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Heat 2

    Denvan (hierna te noemen auto nr.: 11) en Rovaro (hierna te noemen auto nr.: 7) en MT Cook (hierna te noemen auto nr. 37)

    Uitspraak:

    Race incident, geen individuele consequenties, zie opmerking resumé.

    Motivatie:

    In de eerste ronde van de 2e heat rijdt auto nr. 11 achter auto nr. 7 en 37. Auto nr. 7 snijdt de bocht aan, maar wordt daarbij aan de achterzijde geraakt door auto nr 11. Door de botsing raakt auto 7 bovendien auto nr. 37. Autonr. 11 wint 2 plaatsen omdat auto 7 en 37 schuin komen te staan.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------






    Resumé:

    De aanrijdingen hebben voor de individuele coureurs geen gevolgen. Ze zijn allemaal gekwalificeerd als race incidenten, waarbij voor zover de FlA kan beoordelen geen moedwilligheid, opzet of grove schuld aan de orde is. Een aantal aanrijdingen waren echter wel te vermijden. Deze gebeurde op de racelijn en er was geen sprake dat er

    1.) geanticipeerd moest worden op fouten van de voorganger;
    2.) geanticipeerd moest worden op andere (externe) factoren ( b.v. slippartijen ) van de voorganger;
    3.) rekening gehouden moest worden met meerdere auto’s in de directe omgeving, b.v. druk verkeer direct na de start, waarbij je niet de racelijn kunt aanhouden.

    Ookal heeft dit nu individueel geen gevolgen, bij de aankomende cup zullen er, indien dit soort aanrijdingen binnen een bepaalde tijd bij een coureur vaker voorkomen, maatregelen getroffen worden.

    Houdt daar rekening mee bij het eventueel (dicht)remmen van een achterstand op je voorganger waarbij schade en of plaatsverlies bij je voorganger ontstaat. (er is tijdens de replay van Mugello nog een “alles of niets poging” opgevallen bij de FlA waarbij uiteindelijk geen contact tussen de auto’s onderling is geweest, maar dat was meer geluk dan wijsheid). Indien een voorganger een “brake test” uitvoert zal dit opgemerkt worden door de wedstrijdleiding.

    Verder een algemene opmerking over het wachten op een tegenstander. Indien je naar je eigen mening betrokken bent bij een botsing waar je naar je eigen mening de veroorzaker van bent, is het wel zo netjes (ongeschreven regel) om te wachten en de plek terug te geven (tenzij de schade bij je tegenstander te groot is om verder te rijden of dat de tegenstander op zijn zijkant ligt).

    Incidenten kunnen altijd gemeld worden, maar worden meestal, zelf al opgemerkt door de wedstrijdleiding. Deze kijkt daar onafhankelijk naar en indien nodig zullen er sancties volgen
    De incidenten waarbij een coureur van de organisatie bij betrokken is, zijn beoordeeld door een extern persoon.

    Tegen deze uitspraak is geen bezwaar of beroep mogelijk.
     
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2012
  6. $uperman.nl

    $uperman.nl Active Member

    Berichten:
    1.516
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze zullen niet weten wat ze overkomt bij de kartfabrique wanneer iedereen bij de Kwalificatie achteruit gaat rijden..
     
  7. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik lig dubbel :lol:
     
  8. Bergje

    Bergje Active Member

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb er zin in
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2012
  9. VanDen

    VanDen Denvan

    Berichten:
    1.970
    Leuk Bevonden:
    28
    Nee. Ik won 1 plaats en verloor die ook gelijk aan Bergje omdat Cook mijn weg blokte toen die weer de baan op ging.
    Op dat moment was het ook druk achter me waardoor ik geen plaats terug kon geven aan Rovaro.
     
  10. BassieBaas

    BassieBaas Active Member

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Beroep is niet mogelijk xD


    @ kart mensen. Ik mis nog wel een paar bevestigingen, dat maakt het moeilijk te organiseren jongens.. Want ik wil gewoon een akkoord omdat we met 9 man zijn en voor 10 moeten betalen.. Akkoordjes nog nodig van:

    1. Tender Wel bevestigd
    2. Bergje Wel bevestigd
    3. Blauw Hok Niet bevestigd
    4. Bassiebaas Wel bevestigd
    5. Asjemenou Wel bevestigd
    6. Nori Ceramic Niet bevestigd
    7. Menno Niet bevestigd
    8. Lircky Niet bevestigd
    9. Rovaro2 Niet bevestigd

    Ook gelijk naam doorgeven graag ;)!
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2012
  11. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Voor de laatste race maar snel voor de Scirocco een APKtje gedaan en olie ververst.:+
    Jammer dat deze cup al zo gauw voorbij is.
    Maar met de DTM cup voor de deur wordt het alleen maar beter en beter.
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2012
  12. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Scirocco Final Race

    Coureurs,

    Morgenavond de laatste race van Scirocco cup op het Iberian cicruit. Gaat Menno de eindoverwinning pakken daar waar hij op dit moment alle touwtjes in handen heeft of kan Nori nog met de eerste plaats er vandoor gaan. De 3e plek, nu in handen van Denvan is ook nog bereikbaar voor Lloyall en Flavour. Ook verder naar beneden is het spannend, wie eindigt er uiteindelijk in de top 10 of wie valt daar net buiten, morgenavond zal het bekend worden na hopeleijk een spannende en "schone" wedstrijd. Er zijn extra tribunes langs de baan geplaatst want men verwacht erg veel publiek.

    M.b.t. heat 2 en de pitstops, let op bij het uitrijden dat je meteen op de ideale lijn in een bocht tercht komt, plan je pitstop dus goed en let op verkeer. Verder is de pitlane erg kort!

    Veel succes iedereen met de voorbereiding.
     
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2012
  13. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
    Mbt de pitstops. Als je de pit komt uitrijden blijf dan links op de baan rijden zodat je niet op de ideale lijn zit. (uiteraard alleen noodzakelijk als je in verkeer terecht komt) Geef het ook aan als je de pit uitkomt zodat de andere daar ook rekening mee kunnen houden.

    Heb er zin in!
     
  14. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Onderhoud Servers Forza

    Heren,

    Zojuist een email ontvangen, morgen middag (woensdag 28-3 ) vanaf 16.00 uur (NL tijd) zal Turn 10 onderhoud aan de servers plegen. Of dit inhoudt dat de Scirocco cup wel of geen doorgang kan vinden weet ik niet.

    We houden het gewone tijdschema aan, met uitloop tot start Q1 om 20.30 uur. Mocht het zo zijn dat het niet door kan gaan vanwege het bovenstaande zal alles (dus ook DTM) naar alle waarschijnlijkheid 1 week opschuiven.

    grt A
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2012
  15. tracks789

    tracks789 Active Member

    Berichten:
    377
    Leuk Bevonden:
    0
    kan vanavond niet meedoen heb een afspraak
     
  16. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    er is zelfs een mogelijkheid om een paar meter over het gras te rijden en links te blijven zodat je helemaal van de ideale lijn afblijft en daarom zelfs niet noodgedwongen hoeft te wachten.

    Erg ongelukkig pit-exit!!
     
  17. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    PUTZOOI, wat een PUTinternet heb ik zeg. Elke week kom ik netjes online kwart voor acht en elke week kom ik er niet in. De tussenstand zou er anders uitgezien hebben als ik een punt kreeg voor elke keer dat ik niet kon joinen :mad:

    EDIT:
    Ik neem het terug voor vanavond :)
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2012
  18. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Volgende keer even Flavourlicious eruit gooien en dan kunnen Bergje en B Tender joinen ;) Daarna Flavour er weer in.

    Nee zonder gekkigheid, weet niet waar het aan ligt.

    Menno, gefeliciteerd :) Was een leuke strijd, helaas niet tot het einde spannend! Alhoewel....
     
  19. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Nummer 3 kan nog van alles worden! Spanuuuund.


    Edit: net niet, maar wel eindelijk mijn eerste race gewonnen!!!\o/
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2012
  20. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Twee keer derde, dat had ik van tevoren niet op durven hopen op deze baan :) :). Twee leuke cleane races gehad :thumbs:
     

Deel Deze Pagina