1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS [Finished] Slow & Steady Sunday Cup

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Dex, 9 mrt 2016.

  1. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Haha, dit blok komt uit een sloop 940 die we destijds gekocht hebben om als donor te gebruiken. Echter had dit blok lagerschade en hadden we nog een reserve blok liggen.

    Dit blok gaat dus helemaal op de schop en gaat alles naar overmaat 1.

    Ik heb verf-afbeit besteld en wordt weer netjes rood gespoten zoals ik met het vorige blok ook heb gedaan. Is het voordeel van een spuiterij hebben.

    Onderstaande foto is van ons huidige blok. Is nooit uit het elkaar geweest maar die heb ik toen ook even vlug gespoten. Nieuwe blok wordt uiteraard veel netter.

    [​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
     
  2. Crookk

    Crookk Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    189
    Mwoah, voor mij was het behoorlijk saai gisteren. Verbaasde me wel dat iedereen em er zo hard ingooide meteen na de start, ik deed (te?) voorzichtig dus kon direct achteraan aansluiten , met alleen de pechvogels die helemaal van de baan af waren gekegeld/geplakt nog achter me. En dan hing ik achter iemand die op zich iets langzamer was, maar als ik een keer een betere exit had kon ik daar met geen mogelijkheid winst uit halen omdat de volgende bocht er alweer aan kwam. Moest op de rechte stukken op de rem omdat het enige alternatief was om de tegenstander van de baan af te persen, kon totaal geen ruimte voor spannende manoeuvres vinden. Heb heel af en toe m'n auto ergens naast weten te zetten maar dan heb je zo'n bout-lijn dat het alleen maar tijd kost dus dat gaf ik ook snel op, en toen werd het gewoon de race uitrijden achter m'n voorganger aan.
    Normaal zeggen we altijd 'de race wordt niet gereden in de eerste bocht/ronde' maar nu had ik voor het eerst het gevoel dat het wel zo was, de enige positiewisselingen die ik meemaakte gebeurden als iemand een fout maakte.
    Was er niet rouwig om dat ik er in de derde race na 30 seconden werd uitgegooid, kon ik weer wat leuks gaan doen.

    Maar ach, kan gebeuren. Heb er vertrouwen in dat het volgende week weer tof wordt.
     
  3. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Haha dat klinkt wel erg deprimerend. Is inderdaad een circuit waar je makkelijk kan verdedigen waardoor het inhalen vrij moeilijk is. In race 1 nog een paar mensen kunnen inhalen omdat zij met elkaar aan het vechten waren. Bij race 3 Wiethok er voorbij gelaten aangezien hij een stuk sneller was. Daarna ook een vrij saaie race gehad.

    Eerste bocht is wel pittig. Tijdens de eerste race deed ik het ook rustig, er werd toen al redelijk snel geduwd van achteren. Toen heb ik het ook maar stevig mijn plek verdedigd. 2 bochten later belandde ik alsnog buiten de baan. Bij race 3 ging het volgens mij een stuk netter.

    Volgende week is het waarschijnlijk wat minder druk, zal de start dus ook wat rustiger verlopen :)
     
  4. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    "Mijn Corsa":+
    [​IMG]
    ook gepoetst.:D
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2016
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  5. Crookk

    Crookk Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    189
    Jij gaf mij in race 1 ook nog een mooi 'kusje', toen liet ik je er langs in de hoop dat je hetzelfde bij mijn voorgangers zou doen maar toen was je ineens heel netjes geworden =(.

    Hier zo'n voorbeeld van die start, die paarse wagen vloog gelijk na de start aan alle kanten over de baan dus ik minderde wat vaart om een ongeluk te vermijden, gelijk door 3 auto's ingehaald. Dan gooit #48 em er nog tussen, neem ik em niet kwalijk want ik had misschien dat daar ook gedaan maar het werkt gewoon niet. En dan hoopt Rossi nog op een wereld-exit na die bocht, maar volgens mij had ie niet door dat ik daar aan de buitenkant zat, zag ineens vanuit rechts een auto m'n beeld in vliegen. Hoorde een hoop frustratie door de mic komen toen ie van de baan af ging maar daar voel ik me lekker niet verantwoordelijk voor :p.



    Grappig clipje, toen ik in de derde race een disconnect kreeg werd ik er niet uitgegooid, maar jullie stuurden allemaal tegelijk de muur in. Leuk wtf-momentje :p.

     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2016
    Dex vindt dit leuk.
  6. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Sorry :9

    Ik had een aardige wereldstart en Loyall niet zo. Kon geen kant meer op.
     
  7. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Haha die 2e. Alle punten voor Crookk! Dat tikje kan ik me nog wel herinneren, net voor de hairpin, gelukkig viel de schade mee. Moet weer wat meer gaan racen, was gefocused op mijn eigen rempunt. Jij zat vlak achter iemand en moest daardoor wat eerder op de rem. Actie van #48 zou wel iets zijn wat ik misschien ook had gedaan. Met 4 auto's kom je er alleen niet doorheen. Als de auto's niet zo hadden geplakt was het ongetwijfeld een stuk beter afgelopen.

    Haha ja een bekend probleem. Ben altijd wel blij als ik niet achter Loyall sta op de grid :D
     
  8. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Als dat plakken toch gefixed kon worden met een patch zeg... wat een wereldspel is het dan :'-(
     
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  9. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Eens :D

    Ik zat vanochtend zelf even wat te brainstormen:

    • Wat het dan ook wordt, graag met reversed grid. Dat maakt de races zoveel afwisselender. Nu zie je bijna iedere wedstrijd alsnog dezelfde mensen voorin starten. Ondanks de korte quali's in race 1 en race 2.
    • Als reversed grid, dan single file en met verbod op inhalen in de 1e bocht. Zo voorkom je dat er achterin "vals" gespeeld wordt, wat bij de Wednesday Cup bijna altijd wel gebeurde. Je voorkomt dan ook dat de reversed grid direct half teniet gedaan wordt door gekut in het middenveld tijdens de start en in de 1e bocht, waar de starters achterin dan direct grief van profiteerden.
    • Om het realisme nog verder te benaderen, wellicht leuk om bij het kiezen van een auto ook rekening te houden met de beschikbare liveries (teamgenoten in dezelfde kleuren). Met daarbij als doel dat iedereen een virtuele teamgenoot heeft, net als in het echt ;)
    • Zelf ben ik een groot liefhebber van de GT3-klasse. Wellicht leuk om een cup van 6 races te organiseren met 2 te kiezen GT3's auto's, met daarbij de verplichting dat je uiteindelijk 3 races in de ene auto rijdt en 3 races in de andere.

    Je tekst rijmt niet echt met het filmpje ("...zag ineens vanuit rechts een auto m'n beeld in vliegen") :confused: Ik had je inderdaad niet gezien, maar je doet er ook niets aan om het contact te voorkomen.

    Maar goed, staat genoteerd.
     
  10. Crookk

    Crookk Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    189

    Ja maar dit filmpje is derde persoon, met cockpit view heb je natuurlijk veel minder zicht richting de zijkanten o_O
     
  11. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Man man man wat rijdt die Ginetta toch heerlijk zeg. Ik wil deze in de volgende cup :'-( Al is een stabiele GT3 ook niet verkeerd.

    [​IMG]
    Penalties in Time Trial zoals gewoonlijk zeer streng. Ik denk dat er voorin 1:13's gereden gaan worden.
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2016
    loyallronin vindt dit leuk.
  12. ruud_p

    ruud_p Autogespot

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    94
    Die #48 was ik! Sorry, dat plakken was niet zo fijn!

    En een foto van mijn echte schatje

    [​IMG]
     
    Rossi46, loyallronin en Dex vinden dit leuk.
  13. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Geweldige auto Ruud! Ook mooie locatie. Je eigen garage?

    Is dit een M3 met SMG of met Handbak?

    Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
     
  14. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Heerlijke wagen! :D

    Met hetzelfde plakkerige rubber eronder zo te zien :thumbs:
     
  15. ruud_p

    ruud_p Autogespot

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    94
    M3 met SMG en full options :) Helaas niet mijn garage, dan was ik heel blij geweest. Dit is bij carclean.nl :)
     
  16. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik was al bang, ik zou daar geen olie durven te verwisselen.

    Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
     
    loyallronin vindt dit leuk.
  17. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Als ik tijdens de race onder de 01:15.000 kan blijven rijden met rode hete banden dan ben ik al blij!!
     
  18. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Deze jongens houden ook van close racing, lijkt ons wel.

    Volgens mij is het toch de bedoeling om zo te rijden.:+
     
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  19. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Ze worden wel heet ja. Van de week maar even testen wat er gebeurd als ik de klok weer op zonsondergang zet (en of dat niet storend is qua zicht). Pace met versleten bandjes was 1:15.3 ofzo, maar als je de chicanes wat enthousiaster kan pakken in race trim zal dat veel schelen.
     
  20. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Hadden jullie op Oschersleben tijdens de droge races ook warme banden? Ik had echt nergens last van. Tegen het einde van race 1 begonnen ze wel een beetje grip te verliezen maar ze zijn nooit rood geworden.
     

Deel Deze Pagina