1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS [Finished] Slow & Steady Sunday Cup

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Dex, 9 mrt 2016.

  1. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Mooi persoonlijk verhaal :)

    Wat betreft dat onderdelen kopen ook wel weer beetje herkenbaar. Ik rijd motor en had een tijdje een tik om zoveel mogelijk verschillende uitlaten op de kop te tikken :) Gewoon, was gaaf, beetje wisselen enzo. Iedere pijp klonk toch weer net anders :D Het blijft toch een hobby.

    Wat die wrap betreft snap ik je overigens écht niet :+ Het is juist zo'n prachtige kleur, dat donkerpaars. Ik vind het zelfs bijna zonde dat je die prachtig OEM Volvo velgen wit hebt laten spuiten (was dat type velg niet leverbaar op de 940, of daarvoor ook al?).
     
  2. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Motorrijder moet ik ook maar eens weer mee beginnen. Mijn motorrijbewijs al bijna 5 jaar op zak, maar nooit eentje aangeschaft (450cc supermotard gaat mijn voorkeur naar uit). Is super leuk spul en doet mij denken aan mijn brommertijd, want daar begon de verslaving eigenlijk mee.

    Ik heb alle bonnetjes nog, en alleen aan onderdelen heb in in die tijd dik 2k uitgegeven aan onzin. En als ik dan eindelijk een andere uitlaat had, dan moest ik hem weer inkorten etc want anders vond ik hem niet mooi
    Over doe velgen, op dit moment is het nog plastidip, dus dat witte trek ik er zo af. Maar ze worden op den duur wel RAL 9010 wit.

    Grijs stond gewoon niet op deze auto. (Mijn vader heeft een Carrosseriebedrijf met spuiterij. Dus als ik wit zat ben gaat de kleur er zo weer af)

    Die velgen kon je indd als optie kopen voor de 940, hebben maar weinig mensen gedaan want ze zijn nu vrij zeldzaam en een net setje gaat eenvoudig richting de 1300 euro.

    Ik heb ze samen met de auto gekocht, zit een klein beetje schade op 1 velg en dat moet er nog af. Had er zelf nooit 1000 voor gegeven, dan heb ik liever 17" 2 delige OZ Futura's. Die vind ik persoonlijk nog mooier.

    Alle modificaties aan mijn auto kan ik weer herstellen, dus ook de wrap. Ik ga hem met de hand uitleggen zodat er wel goed veel paars zichtbaar blijft, maar ik wil gewoon een keer wat proberen

    Wrappen doe ik al een tijdje voor de hobby, en wil dit jaar gewoon iets dat opvalt.

    [​IMG]

    Beetje zoals de bovenste, alleen dan met paarse onderlaag.
     
    Rossi46, ColdzeroNL en AnubisNefer vinden dit leuk.
  3. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Leuk man! (alleen zou ik dat wrappen ook achterwege laten haha)
    Huisgenoot van mij heeft een 940 (2,3 Turbo) als daily (met een andere wastegate waardoor dat ding nu veel te snel is voor z'n uiterlijk). Super komisch om achter hem aan te rijden. Geen gezicht om zo'n familie-boot als een debiel te zien vlammen, en overal waar het maar kan dwars te zien gaan :D Maar hij is ook een 360 richting de 250 pk aan het bouwen en heeft nog een 244 'on hold' om aan te pakken als de 360 af is (en die moet écht snel worden).

    En dan kom ik aan met m'n OPC... 100% standaard, 0 druppels olie verbuikt en met als enige 'onderhoud' een winterbandenwissel :+ Heb hiervoor ook oudere bakkies gehad (vorig jaar nog een 106 GTI) maar het is wel lekker om een keer iets te rijden waar helemaal NIKS aan gedaan hoeft te worden. Was vroeger ook nooit fan van airco/elektrische ramen/bladiebla want allemaal extra gewicht... maar komt met de leeftijd denk ik dat je dat soort dingen gaat waarderen :9

    We vertrekken trouwens donderdagnacht op wintersport. Hij in de 940 en ik in de Nurb erachteraan. Dat kan nog wel eens leuker worden dan het skiën zelf :lol:
     
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2016
    Rossi46 vindt dit leuk.
  4. NovaCaine

    NovaCaine XBW Racer

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    80
    2JZ erin...
     
  5. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Als je een 2jz-gte met R154 versnellingsbak weet voor ongeveer 3000,- of minder dan volg ik graag je advies op.

    6 in lijn wil ik nog graag een keer bouwen.

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
     
  6. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Je hebt de B230FK (motor uit een 940) redelijk eenvoudig op 190pk. Met een bleedvalve kom je daar al redelijk eenvoudig mee.

    Een 360 vind ik zelf niet zo tof. De 200-serie is toch wel mijn favoriet. Een mooie 780 Bertone coupé zal ook een hele leuke dagelijkse cruiser zijn, maar 8000 euro voor 1 auto gaat mij te ver (liever 2 van 4000)

    Het leuke aan een 240 is dat er letterlijk allerlei motoren in passen. 4 cilinders, 5 cilinders (met een versnellingsbak van een 960), 6 cilinders(2jz, Whiteblocks, BMW), V8's in allerlei soorten en maten en zelfs V10 en V12 motoren.

    Als ik mijn droom 240 mocht bouwen:
    - oud type 245
    - 2JZ met single turbo conversie
    - wielkast verbreden
    - 17" OZ Futura's
    - Donker grijs
    - group A eggcrate grille en koplampen
    - Carbon flathood
    - kaal interieur
    - geflocked nieuw type dashboard
    - 6 Pots remmen voor en 4 achter
    - Rolkooi
    - 2 kuipstoelen voor, 2 kuipstoelen achterin.
    - +- 700pk

    Maar dat is een 10(0) jaren plan
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  7. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik heb al de nodige screenshots gezien van AI's in Project Cars die massaal in de file staan op Monaco. Wil vanavond eens voor de grap met zoveel mogelijk Rookie's over Monza Short gaan, kijken of het ook zo'n opstopping wordt bij de chicane daar dan :) .

    Heb veel zin in deze cup :D
     
  8. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Kwam van de week in een Rookie race in een public lobby. Begon er eentje de race op de kop... die werd gewoon ondersteboven op de grid gedropt haha. Toch maar eens die reset button toewijzen!
     
    HRT WietHoK NL vindt dit leuk.
  9. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik heb erg veel zin in deze cup, vooral de Rookie's. Openwheel racen vereist toch een stukje meer concentratie en het feit dat de banden lekker koud zijn bij de start geeft mij goede hoop op een leuke en chaotische start.
     
  10. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Zijn de banden bij de start van de race niet wel warm?
     
  11. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Als het goed is begin je de race wel met warme banden (na warm up ronde simulatie eigenlijk).
     
  12. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ik ga vanavond zeker ff racen met de rookie.
    Zo rond 19.45 uur.
    Zijn er nog liefhebbers?
    Vrouw is werken en kids hebben huiswerk.
    En mijn zoon speelt maar een andere avond the Division.:+
     
    Olijke Poffer en HRT WietHoK NL vinden dit leuk.
  13. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Vgm niet.

    Leuke zin trouwens. ;P

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
     
  14. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Koude banden is alleen bij vrije trainingen en kwalificatie. Bij de race begint iedereen gewoon met opgewarmde banden.

    Speelt hij dan op jouw account of heeft hij daar een eigen account voor? Zie je namelijk best vaak The Division spelen.
     
    loyallronin vindt dit leuk.
  15. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Dat is junior die gek van shooters is.
     
  16. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Welke?
     
  17. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Denk dat het om de zin van B Tender gaat:

     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  18. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Ik doe wel mee vanavond

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
  19. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ik ook, heb toevallig pt die afbellen en ben om 13.00 uur al vrij, heel vervelend :) dus ben vanmiddag ook wel aan het oefenen en uitproberen
     
    HRT WietHoK NL vindt dit leuk.
  20. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik ben er vanavond ook wel denk ik :)
     

Deel Deze Pagina