1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] Summer Showdown Season 2 [PRO] [Z]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 9 jul 2013.

  1. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
    Hahah de clio pit incident blijft leuk om terug te zien_O_

    Leuk gemaakt!!:thumbs: En af en toe nr 88 in beeld}:]
     
  2. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Ja Menno, wanneer ben je er weer bij? En Denvan waar heb je die gelaten?
     
  3. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    nvm
     
    Laatst bewerkt: 24 sep 2013
  4. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
    _0/_0/_0/Geen idee. Op woensdag gaat het de komende tijd sowieso niet lukken i.v.m. werk en studie. De zondag eventueel bij de start van de nieuwe cup. Ik blijf wel het forum in de gaten houden._0/_0/_0/

    @ Tender veel plezier met deze unieke ervaring!!!! \o/
     
  5. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Update van de standings inclusief after race report. In de openings post staat bij de wekelijkse standings alleen de uitspraak. Door op "klik hier voor de motivatie" te klikken komt de complete report tevoorschijn.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  6. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Vind het nogal zwaar gestraft naar mijn mening. We rijden allemaal ongeveer 325 km/u op het rechte stuk. We rijden dus 90,3 meter per sec ongeveer. De normale reactietijd is 1 à 2 seconden. Ik lag ongeveer op 2 meter afstand van AZT B Tender toen hij die rare beweging naar links maakte. Je hebt dan in totaal 0.022 seconden om te reageren. Hoe kan je zo snel reageren, die tijd heb je daar gewoon totaal niet voor. Als ik naar rechts had gestuurd, waren we er samen afgegaan en hadden we allebei pech. Ik deed naar links sturen omdat om een ongeluk te vermijden. AZT B Tender heeft zelfs nog een mega mogelijkheid gehad om mij in te halen, maar raakte goed me achterkant waardoor hij achter me bleef. Wat AZT B Tender fout doet staat in het FIA Regelement bij artikel 16.1 E+G (Forced a driver off the track and illegitimately impeded another driver during overtaking). Het enige wat ik fout doet is de binnenkant pakken om een ongeluk te vermijden en daardoor een positie pak. Als ik buitenom had gegaan had ik ook de eerste positie genomen en ook 1e geworden, dus snap totaal niet waarom ik een penalty daarvoor krijg.
    Hele rare/aparte beslissing van de raceleiding als ik het zo mag zeggen.
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2013
  7. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Het feit dat je naar links stuurt om een crash te vermijden is heel goed en daar wordt de penalty niet om gegeven. Het feit dat je vervolgens naast de baan je inhaal manoeuvre door zet is in tegenspraak met de regels. Volgens de regels had je je inhaal manoeuvre moeten staken, of direct na het terug komen op de baan de plek terug moeten geven.

    Het is niet voor niks dat we allebei meerdere filmpjes + de replay hebben bekeken. Het was lastig en op het randje. Jullie hadden allebei een standpunt en een mening en wij moeten uit dat alles een beslissing nemen.
     
  8. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Als ik direct had terug gekomen had op de baan was ik bestraft omdat ik dan AZT B Tender een beuk geeft. Maar naar regel 16.1 van het FIA regelement kijken jullie dus niet naar?
     
  9. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    De vraag is of je met zulke snelheden in zo'n inieminie gaatje moet duiken...
    Hoe kan ik zo snel reageren op iemand die in zo'n minigat duikt?
    Volledig irrelevant
    Hierover is geen klacht ingediend door iemand. Bovendien toets je aan een hier niet (officieel) geldende norm. In Nederland als Nederlander met Nederlanders kun je ook niet gearresteerd worden voor iets wat uitsluitend in België strafbaar is.
    Deze had je me terug moeten geven, conform artikel 4.3
    Wellicht waar, maar niet te zeggen. Dan had je wel (veel) meer afstand af moeten leggen.
    Overtreding van artikel 4.3 en/of 4.4 gok ik.
    We moeten het ermee doen:)
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2013
  10. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Je had ook kunnen remmen en achter me de baan op kunnen komen, of me kunnen inhalen off track en dan inhouden om me voorbij te laten. De auto vvVol de baan op rammen (incl. moi raken) had ook tot een penalty geleid gok ik.

    Effe voor de duidelijkheid: Ik ben/was niet boos op je hoor, begrijp je manoeuvre ook, maar vind/vond dat je die plaats gewoon had terug moeten geven, kijkend naar de regels die voor ons allemaal gelden. Stewards zijn het met me eens (al was het op het randje). Daar moeten we het samen met z'n allen mee doen:)
    EDIT: Dubbelpost, sry

    @ Asjemenou/Flavour Bedankt voor de tijd die jullie hierin hebben gestoken. Het zal geen gemakkelijke call geweest zijn dit keer!:thumbs::b:
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2013
  11. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    FIA is iets anders dan het XBWR Reglement. Vaak worden beslissingen die gedaan worden in de echte racerij bekeken en kan ook meegewogen worden in de motivatie maar de regels die gebruikt worden zijn de XBWR Regels en hier dien je ook van op de hoogte te zijn :)
     
  12. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    De vraag is: Is het wel zo slim om dan vol de deur dicht te gooien op het aller aller laatste moment??


    Wat AZT B Tender fout doet staat in het FIA Regelement bij artikel 16.1 E+G (Forced a driver off the track and illegitimately impeded another driver during overtaking).

    Had ik eigenlijk wel moeten doen.

    Daarmee bedoel ik had dan een meter naast je gezeten. En na die inhaalactie van zondag liep ik nog aardag wat uit op je dus had je dan zowiezo te pakken, 100% zeker
     
  13. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Ik heb een tijdje geleden gehoord van iemand van de raceleiding dat ze het zo realistisch mogelijk proberen te maken. Zijn die regels dan niet realistisch?
     
  14. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Mag je uberhaupt wel meerijden dan? Heb je je FIA Super Licence al? ;)
    Had je wel naar de andere bandensoort geswitcht in de pitstop ;)
    Klinkt een beetje als het lenen van Formule-1 regels op momenten dat het goed uitkomt :)
    Volledig irrelevant. Als je me wilde inhalen had je dat óp de baan moeten doen ipv ernaast. Zo zijn nu eenmaal de regels.
    Nogmaals, ben echt niet boos op je en ik vond het ook geen supersmerige actie, hij was alleen simpelweg niet volgens de regels.
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2013
  15. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Ik zei: Zo realistisch mogelijk. Van bandensoort wisselen kan je niet op Forza.
    Veel regels zijn niet mogelijk, maar andere weer wel. Sommige staan niet in het XBW regelement. Deze competitie is geen officieel FIA competitie dus de FIA Super Licence heb je totaal niet nodig hiervoor. En het zijn niet speciaal de Formule 1 regels hoor. Zijn de standaard FIA regels. Mijn mening (die ik al veel langer had) is dat bijvoorbeeld artikel 16+17+18 allang in het XBW regelement had moeten staan. Maar dat is mijn mening

    Je zei tegen mij dat je dat zelf ook zo had gedaan
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2013
  16. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ik wil super V8's en Nascar:D
    [​IMG][​IMG]
    [​IMG]

    Volgens mij heb ik mijn livery voorbeelden gevonden.
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2013
  17. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ja maar,
    a) ik héb het niet gedaan, en
    b) dan zou ík naar achteren gezet zijn, conform reglement.
    [​IMG]
    Wat een schoonheid!!!! Ik wil ook V8 Supercars!! Heel seizoen Nascar wordt beetje tijdrovend voor de stewards hihi.
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2013
  18. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    :+Ik wil V8 supercars en Nascar en een turbo op mijn CLIO:+
    En mijn sixpack terug op mijn buikspieren.

    Dan kan er op een sportieve manier revanche worden genomen.
    [​IMG]

    Dit gaat op zeker mijn livery worden.
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2013
  19. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    V8's waren vet, alleen jammer dat we nog geen Bathurst kunnen doen. Maar des al niet te min een goede kanshebber!

    @freaky, zoals ik aan gaf, het was op het randje en voor ons lastig om te bekijken. Maar om onze mening nog een uit te leggen:

    Je ziet dat jij aanvalt in een gaatje dat gewoon al klein is. Op het moment dat jij er naast komt rijd Tender al op de rand van de baan en jij ernaast en op dat moment mag je gewoon niet je inhaal manoeuvre doorzetten. Als je al een stuk naast tender zat met jouw wielen op de baan en tender beweegt naar links, dan valt dat onder blocken en gevaarlijk rijgedrag vanuit zijn kant.

    Kijk zo zag het er zondag bij ons uit, net op het randje van verdedigen in onze ogen:

    [yt]rmKPqX9dp5Y[/yt]

    En zo hoort het gewoon niet:

    [yt]E3nSOKdTWuQ[/yt]

    Als tender het zo had gedaan had hij een mooie dsq gehad.
     
  20. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Ja die laatste mag meteen ze licentie inleveren.
     

Deel Deze Pagina