1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] Super GT300/500 (Pro-Am R3 & R2) [Woensdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door loyallronin, 1 feb 2014.

  1. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Donderdag komt de Zeelandnet monteur met een nieuwe modem
    De modem/WIFI-router komt nu niet meer boven de 9 Mbps uit.:mad::mad:
     
  2. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Hopelijk ben je dat van het gedoe af en werkt t weer gewoon! :)
     
  3. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Hopen dat nadat de monteur is geweest je internet het weer goed doet. Probeer te oefenen offline, zodat je klaar ben voor a.s. zondag:+
     
  4. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik kan er waarschijnlijk morgenavond niet bij zijn helaas. Gelukkig wordt er 1 resultaat geschrapt voor de einduitslag ;)
     
  5. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    [​IMG]

    Let op Heat 3; Reversed Grid.

    Veel succes aan allen vanavond!
     
  6. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Grand premio di Loyallronin :D LOL Bedankt voor de opsteker.
    Maak er een leuke race van. Ik hoop jullie volgende week woensdag weer te zien op Catalunya.
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2014
  7. Potje-Zout

    Potje-Zout Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    3
    Hopelijk kan ik vanavond meedoen en blijft mijn internet verbinden stabiel ;)
    En ik rijd trouwens mee in een Rothmans Honda NSX, dus hopelijk tot vanavond:)
     
  8. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
  9. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Leuke races en geweldige gevechten gehad.
    Kwalificatie ging minder, reed hem dirty -_- Achteraan sluiten dus.
    Heat 1 lekkere race gehad. Mooie inhaalactie gehad (ging tussen 2 man door:+) Duel gehad met Asjemenou die gauw over was voor mij. Verloor tempo en concentratie en ging minder goed rijden. 3e plek
    Heat 2 was er eentje om in de boeken te schrijven. Geweldige gevechten gehad met Flavour en Asjemenou. Tikje aan Flavour uitgedeeld (Dat was niet mijn bedoeling, mijn gevoel schampte ik je), baalde ik wel van. Uiteindelijk 1e geworden:)
    Heat 3 ging wel lekker, ondanks de schade. Asjemenou was te snel in deze heat, nog interessante duels gehad met AZT B Tender waar er lichte touchés uit stonden. Uiteindelijk 3e plek:)
    Op naar Catalunya
     
  10. Beast81

    Beast81 Member

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    Damn.... Wat een race, bakte er niks van :banghead:, vond het daarom niet minder leuk :D
    En jongens ik zweer plechtig geen braketest tijdens de warm up lap meer te geven :rolleyes:

    Send from Mugello, driving my #77 Impreza
     
  11. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik heb een wat mindere nasmaak aan de races, met name door heat 3. Het lijkt erop dat elke keer als Freaky bij mij een poging deed tot inhalen, er contact was... Elk dingetje individueel is ozpich geen probleem, maar opgeteld ervaarde ik het wel als storend..

    A) Race 1:
    https://onedrive.live.com/redir?resid=B46B6D2F3230F199!566&authkey=!AA-9AEu1_tc211s&ithint=video%2c.mp4
    Contact bij het insturen, een gaatje zoeken/creëeren wat er niet is... Zeker voor iemand die altijd predikt heel voorzichtig te zijn in bocht 1. Wanneer ik zelf een tikje krijg in een bocht, dan heb je aan mij ook een kwaaie en gun ik je (zonder aanziens des persoons) weinig ruimte als de inhaalpoging wordt doorgezet (even later in het filmpje).

    B) Race 1:
    https://onedrive.live.com/redir?resid=B46B6D2F3230F199!567&authkey=!AJwdC0shvJSv5W0&ithint=video%2c.mp4
    Wéér contact....

    C) Race 3:
    https://onedrive.live.com/redir?resid=B46B6D2F3230F199!568&authkey=!AKJbNL4dDRjScTY&ithint=video%2c.mp4
    Als ik je expliciet vraag om de witte lijn in acht te nemen, omdat er mogelijk auto's aankomen, en je bevestigt dat je ALTIJD de witte lijn in acht neemt, omdat Goerree het witte eiland is, dan moet je dat ook doen...

    D) Race 3:
    https://onedrive.live.com/redir?resid=B46B6D2F3230F199!569&authkey=!AGfcqE575vZggQE&ithint=video%2c.mp4
    Dit zag ik als twee keer van kant wisselen op het rechte stuk: Je kiest er initieel voor om in de midden te rijden (in tegenstelling tot wat je over de chat zei dat je rechts reed), wat opzich prima is. Dan kun je nog mooi of naar links, of naar rechts. Bij Start/finish kies je ervoor om naar rechts uit te wijken, prima.. Dan kies je rechts, en blijf je rechts, zou je denken.. Maar vervolgens stuur je naar links, eerst globaal, daarna bruusk. Daarmee verras je me want hier had ik neit meer op geteld. Was er niet op voorbereid, zag m'n rempunt minder (omdat jou auto daar reed (wat normaal geen probleem is maar nu ik er niet op was voorbereid dus wel) en je veroorzaakte daarmee weer contact... Ik bereidde me voor op een buitenbocht-lijn: dus laat (later) remmen en een wijde bocht. Met die late move dwong je me tot een (op dat moment al) onmogelijke binnenbochtlijn, waardoor er contact ontstond..

    E) Race 3:
    https://onedrive.live.com/redir?resid=B46B6D2F3230F199!571&authkey=!ACWTGe7HtvWdsE4&ithint=video%2c.mp4
    Alsof Asjemenou er gewoon niet is... Ik weet dat de Subaru sneller loopt op het rechte stuk, maar dat betekent niet dat je zomaar Asjemenou kunt inhalen in de buitenbocht.. Misschien als je de ideale lijn kunt rijden, maar die kun je niet rijden, want daar rijdt al iemand anders! Normaal gesproken is de buitenbocht gewoon een verloren zaak, en zeker met de minder goed handlende Subaru. Já je bent sneller op het rechte stuk, maar in de bocht moet je gewoon je verlies nemen.

    Op het rempunt zijn je voorwielen ter hoogte van Asjemenou's achterwielen... Dan gaat de buitenbocht m toch niet meer worden...

    F) Race 3:
    https://onedrive.live.com/redir?resid=B46B6D2F3230F199!570&authkey=!AAUEM_ZVud8Aba4&ithint=video%2c.mp4
    Hetzelfde als de ronde hierboven.. Ik rijd er ook nog... Met die Skyline kun je nu eenmaal (aanzienlijk) later remmen dan met de Subaru.

    Fragment F en D zorgden bij mij voor dusdanige schade dat ik een plek verloor aan Freaky, en geen jacht meer kon maken op Renee.

    Geen idee wat er overigens in Heat 2 gebeurde tussen Freaky en Flavour, maar omdat dat over strakke niet bestaande gaatjes leek te gaan, klonk dat ook niet best.

    Zodoende van mijn kant dit keer, niet omdat ik het zo graag doe, integendeel, maar wel voor een klein stukje bewustwording, een klacht over Freaky, ten aanzien van artikel 4.1 en 4.2 van het reglement.
    [​IMG]

    Blijf het jammer vinden dat ik in Heat 2 niet met jullie mee kon strijden:b:
    EDIT: linkje gifixt
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2014
  12. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Na twee races, wat zijn de ervaringen? Zijn de auto's in het deelnemersveld redelijk aan elkaar gewaagd i.c.m. de verschillen in tunes en P.I. waarden. tijdens de echte race-omstandigheden?
    Is er een auto bijv. dominant of ligt het verschil bij de coureur?
     
  13. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Subaru is erg snel op rechte stukken. GT500's sneller in de bochten. Dus elk zo zijn + en - punten. Elke heat won er een andere auto dus tot nu toe erg goed aan elkaar gewaagd! :)
     
  14. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik heb 1 race gereden maar vind het knap hoe de auto's aan elkaar gewaagd zijn. Denk dat de Subaru net een klein tikje te snel is, maar andere auto's maken dat wel aardig goed in de bochten. Toen ik reed was het een GTR op kop, ik in mn GTR een na laatste en bijna alle andere auto's Subaru's. Het enige jammere is dat er niet meer verschillende auto's gekozen zijn maar dat is de vrijheid van de coureurs. Voor de rest echt chaupeau voor de organisatie en het tunen!


    Over de incidenten, ik heb de videos van Stijn bekijken en moet zeggen dat ik zeker in de incidenten van de video en ook in het algemeen met hem eens ben. Ik zit vaak niet op die plekken qua race, dus heb zelf geen grote incidenten gehad in het racen met Freaky, maar af en toe gebeurd het wel bij mij of bij anderen. Ik zelf ben vaak overdreven voorzichtig om maar niemand te raken en dat gebeurd ook eigenlijk nooit. Ook al heb ik soms even meer snelheid dan bijvoorbeeld duelerende voorgangers, ik haal alleen in als het echt kan en rem vaak extra dan nodig is. Freaky gaat te vaak te snel naar voren, is daar trots op en laat dat merken. Soms is het goed in het racen en ook in het communiceren ietsje terughoudener te zijn. Dit zijn echt veel te veel incidenten in 1 race, een paar zijn er ook echt behoorlijk hard op, idd alsof de andere auto er niet is. Je moet eigenlijk niet meer dan 1 van zulke incidenten in 1 racedag hebben en liever ook races waarbij het helemaal niet gebeurd. Anders wordt er toch wel qua plaats geprofiteerd ten koste van anderen. De vaardigheid van racen zit juist ook in afwachten op het juiste moment en inhalen zonder de ander te raken.

    Vat het niet verkeerd op Freaky, want je bent een aardige gozer, maar probeer wat netter te racen en iets meer af te wachten, ook als je even meer snelheid hebt dan je tegenstander. Dan komt het vast goed en kunnen we met zn allen lol blijven beleven aan deze hobby ;)
     
  15. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Klopt helemaal:)
     
    Laatst bewerkt: 27 feb 2014
  16. Beast81

    Beast81 Member

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    @tender

    Ik heb zelf (nog) niet met freaky mogen strijden maar als ik de fragmenten bekijk deel ik niet bij elk fragment jouw mening.

    Nee nee dat gat werd niet gecreerd beste Tender, dat gat was er zeker en freaky prikte hem er mooi naast.
    Mijn inziens was jij diegene die bij uitkomen bocht hem flink kneep. Resulterend in freaky op het gras, als je hem overigens had laten staan had freaky nergens naar toe gekund aangezien de volgende bocht naar links was.

    Over de witte lijn valt niet te discussieren die is er voor een reden.

    Ook twee maal van lijn verwisselen is ook een no go.

    De tikken die uitgedeeld worden, vind ik, zoals in fragment B, erbij horen. In de echte gt series gebeurd het ook met grote regelmaat maaaaaar ik kan me wel voorstellen dat het als vervelend wordt ervaren.
    Denk alleen dat je het moet accepteren omdat het gewoon gebeurd.....

    Ik zie freaky na het bekijken van de fragmentjes als een soort Eddie Irvine, goede coureur alleen af en toe wat te enthousiast :D




    Send from Mugello, driving my #77 Impreza
     
    Laatst bewerkt: 27 feb 2014
  17. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    [​IMG]

    M.b.t. incidenten zal XBW en Raceleiding naar kijken, iedereen kan en mag zijn mening geven, maar wellicht handig om dit alleen te doen als je daadwerkelijk bij de race aanwezig bent geweest en bij de incidenten bent betrokken.
     
    Laatst bewerkt: 27 feb 2014
  18. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Had deze week een paar keer gereden op Mugello en kon toen vrij constant 1min 48.5 rijden. Had er dus wel vertrouwen in dat ik redelijk vooraan kon meedoen. De kwalificatie leverde voor mij en mijn Lexus SC430 een tweede startplek op. Tender in zijn GT-R voor me , Flavour in zijn Subaru achter mij en Potje Zout die netjes een 4e plek pakte met zijn Honda Dome NSX. 4 verschillende auto’s in de top4. Aan elkaar gewaagde tunes!

    Tijdens het laden van heat 1 viel mijn stuur uit. Ik stondstil op de grid en kon niks doen of communiceren. Tof dat iedereen meteen terug ging naar de lobby, dank daarvoor!, maar mocht dat gebeuren zodra er gereden was dan natuurlijik wel gewoon doorijden!

    Tijdens de start van Heat 1 bleek de start van de Subaru met raketaandrijving geweldig, Flavour kwam meteen mij en Tender voorbij. Volgens mij maakte Flavour in de eerste ronde echter een foutje, waarbij zowel Tender als ik er voorbij konden. Ik kreeg later in de race Freaky in mijn nek, die probeerde op het rechte stuk er voorbij te komen. Je merkte echt dat de Subaru harder liep op het einde van het rechte stuk want hij kwam dan steeds dichterbij. In de bochten secties ( met name in Casanova en Savelli en Arrabiata 1 en 2; resp. bocht 6 t/m9) kon ik dan weer meters pakken. En moest zorgen dat ik meer dan 20 mtr had voordat het rechte stuk begon. Erg mooi om te merken dat je auto voor en nadelen heeft ten opzichte van de andere. Dat is het mooie van meerdere merken. Uiteindelijk me toch weten los te werken en nog dicht bij Tender gekomen.
    [​IMG]

    2e Heat weer een snelle start van Flavour en Freaky.. Uiteindelijk ontstond er een erg mooi gevecht tussen Flavour en Freaky voor me. Eerst maakte Freaky een foutje waardoor ik achter Flavour kon aansluiten, vervolgesn haalde Freaky mij weer in en kon met Flavour weer een paar meter pakken. De replay heb ik verder nog niet gezien, maar Flavour lag op een gegeven moment weer 2e en bij uitkomen bocht 5 had ik een betere exit. Opnieuw 2e.
    [​IMG]

    3e Heat Reversed grid, rustig aan gedaan na de start. Ik had nog even een gelukje met Beast waarbij Tender ruimte gaf en alles heel kon blijven. Dat heel blijven was overigens mij geluk de hele avond, want afgezien van wat schade aan mijn bak geen aero dammage opgelopen. Fuzzy had een behoorlijk gat geslagen en ik kon er met moeite naartoe rijden. In ronde 9 de pit opgezocht en kwam er voor Fuzzy uit. Dat kunne vasthouden met het koppie erbij en als winnaar van Grand Premio di LoyallRonin over de finish. Hopelijk is hij er zondag en woensdag a.s. weer bij.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  19. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Hmmm, het was inderdaad niet de allerallerlompste actie, die eerste, en elke actie individueel kan missschien ook wel door de beugel, maar opgeteld had ik er geen goed gevoel bij. Probleem bij dat eerste fragment was het kleine tikje aan het BEGIN van de inhaalactie (6 sec). Dat hij auto er langs zet is prima, maar hij had meer ruimte nodig dan er was (hij raakte me in het begin van de bocht), waaruit ik concludeer dat er onvoldoende ruimte was. Dat dat een keer gebeurt is prima, maar deze race had ik dus het gevoel dat er bij elke inhaalactie contact was...
    Dat bestrijd ik niet, in het tweede deel van de bocht was ik wat stout, n.a.v. dat tikje in het begin.
    Een incidenteel tikje... prima, hoort erbij. Maar structureel bij elke inhaalactie.. nee :)
    Dan heb je toch wat gemist, want het is eigenlijk haast altijd leuk, spannend, hard maar fair :)
     
    Laatst bewerkt: 27 feb 2014
  20. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Wil er wel iets over kwijt en jullie weten wel van mij hoe ik me voel de laatste 2 weken. Heb de laatste tijd ontzettend last van concentratieverlies. Zit veel met me gedachten ergens anders, merk dat vooral met Forza, ben niet de oude f1freaky om het zo maar te zeggen.
    Ik probeer er zo gauw mogelijk uit te komen, maar dat is op dit moment ontiegelijk lastig voor mij. Worstel erg met mijzelf en met andere dingen.
    Ondanks dat heb ik geweldige gevechten gehad:)

    Zie dat trouwens me grote vriend Loyall weer online is!!!:):):)
     
    Laatst bewerkt: 27 feb 2014

Deel Deze Pagina