1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM5 [Finished] Toyota GT86 [AM] [Zondag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door loyallronin, 29 mrt 2015.

  1. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Zelf koppelen geeft best veel voordeel toch? Was laatst op Yas Marina aan het oefenen en reed tegen de ghost van Loyallronin. Op het rechte stuk, tot de finish, verloor ik elke keer 0.2 tot 0.3 seconden terwijl ik de laatste bocht minstens even goed nam...

    Misschien toch ook maar een keer proberen, moet ik waarschijnlijk weer helemaal opnieuw beginnen. Afgelopen jaar reed ik vaak alleen met TCS uit. Tegenwoordig staat alles uit, op de koppeling na.
     
  2. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    het scheelt inderdaad zo min 0,5 sec per ronde
     
  3. Froggle

    Froggle Play, or be played.

    Berichten:
    995
    Leuk Bevonden:
    47
    Gisteren ook even geprobeerd. Vereist wel erg veel oefening. Wat kost een stuur met koppelingspedaal ook alweer?
     
  4. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Met koppeling ben je zo 500 Euro kwijt.
     
  5. Froggle

    Froggle Play, or be played.

    Berichten:
    995
    Leuk Bevonden:
    47
    Oké, dat project schuif ik dan maar door naar het najaar. :+
     
  6. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Een combo pack met koppeling is er niet en die 3 pedalen set is op dit moment nergens te krijgen dus je hoeft het niet allemaal in 1 keer te kopen. Een Thrustmaster TX (met 2 cheapo pedalen) koop je voor 300 Euro.
     
  7. generationq87

    generationq87 Active Member

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    11
    Iemand deze livery al... Zo niet dan reserveer ik em ;)

    Edit:
    Heb al een ander gevonden. Iets beter te doen!
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2015
  8. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2015
  9. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Even een vraagje over de kwalificatie... Je hebt twee rondes om een tijd neer te zetten begreep ik. Begin je dan vanuit de pits of zijn dat twee rondes op volle snelheid? Zijn clean laps altijd sneller dan laps waar een foutje in zit?

    Heb er zin in!
     
  10. PointyNL

    PointyNL Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    3
    Afgelopen zondag was het zo dat je gewoon op de start begint. Iedereen begint dan een aantal seconden na elkaar. En de rest zijn ghost, dus daar kan je gewoon doorheen rijden.
    Dus eerste rondje is staande start, en het tweede rondje is daar gelijk achteraan.

    Clean laps zijn niet altijd sneller, maar zoals ik heb begrepen zijn dit wel de laps die tellen voor de kwalificatie. Dus als je geen clean lap rijd, moet je wat je tijd ook is achter de rest starten die wel een clean lap heeft gereden.
     
  11. NullMicrobe6099

    NullMicrobe6099 Active Member

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    39
    Dat heb je goed clean laps tellen voor dit laps althans dat is bij de super v8 wel zo
     
  12. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Kan de organisatie of wie dan ook niet kijken naar een oplossing voor het feit dat de laatste persoon bij de eerste ronde (dus vanuit staande start) niet zo extreem veel voordeel heeft tov van de personen vooraan. Tuurlijk is het wel eens lekker als je zelf achteraan start maar bij een vol deelnemersveld heb je eigenlijk 2 vliegende ronde's en dat voelt zo oneerlijk tegenover de rest.

    Ik heb er zelf ook over nagedacht maar kwam er niet uit. Misschien andere mensen hier ideetjes over hebben en dat het eventueel nog doorgevoerd kan worden voor het begin van het seizoen.


    Edit : Ziet er trouwens top uit Loyal / Asjemenou! :thumbs:
     
  13. FuzzySkittle

    FuzzySkittle Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    37
    Divimus, ik denk dat de enige optie daarvoor is is dat iedereen de eerste ronde verplicht dirty zou moeten rijden, verder zou ik echt geen oplossing weten.


    A.K.A ReneNLNieuwvenn
     
  14. NullMicrobe6099

    NullMicrobe6099 Active Member

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    39
    Ik heb er bij de super cars niet echt voordeel van want vaak reageer je ook trager of moet je net iets van je gas af omdat je anders op je voorligger knalt dus weet niet of het echt zo een voordeel is
     
  15. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Dat zou een optie kunnen zijn inderdaad! Vind het opzich niet eens een verkeerd idee. Maar weet niet of ze zoiets in deze cup willen doorvoeren en ga ik uiteraard niet over :) Maar misschien stof om over na te denken als groep / organisatie zijnde om het voor iedereen zo eerlijk/spannend mogelijk te houden!

    Gaat hier om de kwalificatie hé. Dan is iedereen Ghost en zou je als het goed is geen last van elkaar kunnen hebben :)

    Zie inderdaad dat ik dat niet helemaal duidelijk heb gemaakt maar bij deze :+
     
  16. NullMicrobe6099

    NullMicrobe6099 Active Member

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    39
    De ene keer heb je voordeel andere race nadeel ik vind het niet een heel erg probleem dat een ander daar meer voordeel uit haalt
     
  17. FuzzySkittle

    FuzzySkittle Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    37
    Nou het voordeel zit em in dat als je achteraan start dat je eerste ronde zo redelijk goed kan zijn dat je het tweede rondje meer risico's kan nemen. Ik meen dat Flavour zoiets had in long beach ( of andere baan) daar had ie een mega goeie pole tijd en toen vertelde die dat zijn eerste rondje redelijk goed was om extra aan te zetten. Feit is dat je tweede rondje in 99 van de 100 gevallen altijd sneller is alleen hoe sneller je eerste is des te meer ontspannen je de tweede kan doen. En daar ligt het voordeel waar divimus het over had.


    A.K.A ReneNLNieuwvenn
     
  18. NullMicrobe6099

    NullMicrobe6099 Active Member

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    39
    Misschien dan een idee om met ze allen te gelijk te starten heeft niemand een voordeel het nadeel is wel dat je sneller een foutje maakt omdat je schrikt van een andere ghost
     
  19. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Inderdaad, en ik dacht om de competitie zo eerlijk mogelijk te houden kunnen we misschien nadenken om hier iets aan te doen :)!

    Kan ook natuurlijk gewoon de enige zijn die hier over 'zeurt' en zal ik mij erbij moeten neerleggen :+

    @NullMicrobe6099
    Dan zou je inderdaad met z'n alle in elkaar moeten gaan staan op een zelfde punt en dan zelf een tijd afspreken dat iedereen weg gaat (evt met seconde's ertussen voor iedereen zodat je niet meer last heb van andere ghosts) Nadeel hiervan is dat het wel erg omslachtig is en veel tijd kost waarschijnlijk. Maar tof dat je meedenkt :)!

    ------

    Ben benieuwd wat de organisatie hier over het algemeen van vind om naar dit 'probleem' te kijken :)
     
  20. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Thanks D!!. Verder wel een terechte vraag, maar ook voor het eerst dat ik hoor dat het als ''oneerlijk'' wordt gevonden. De start van de kwalificatie gebeurt nu at random. Statistisch gezien zou iedereen dus evenveel kans moeten hebben om vooraan of achteraan te starten. We zullen dat ook nu niet veranderen bij deze AM/instap cup. Maar wellicht voor een komende pro cup. Zie ik als enige mogelijkheid om iedereen te verplichten om bij de eerste ronde een ''full stop'' te laten maken direct na de start/ finishlijn. Dit is ook te controleren, anders dan de eerste ronde niet clean te rijden wat in de replay niet te zien is of reden voor discussie kan geven. . Ik pak het ff op met Flavour. Grt P
     
    VanDen en Divimus vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina