1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS [Finished] Wacky Wednesday Cup [Woensdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Racerblade01, 1 nov 2015.

  1. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    :D

    Ja, dat "vrijblijvend" slaat eigenlijk nergens op :+
     
    loyallronin vindt dit leuk.
  2. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Haha, volgens mij remde ik niet vroeger dan in andere rondes. Heb dit circuit niet zo goed onder de knie en dat hoeft ook niet, vind het echt een vreselijk circuit. 2x een zetje in de laatste ronde was wel jammer, vooral de 2e waardoor ik een penalty krijg verpestte het een beetje. Ach, snel vergeten dit.
     
  3. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Overigens is de organisatie tot een beslissing gekomen met betrekking tot de nieuwe kalender. Enkele coureurs konden Ruapuna Park niet vinden door de gebrekkige infrastructuur in Nieuw-Zeeland. Onbevestigde bronnen hebben zelfs coureurs in Australië gespot, nabij Bathurst. Boden van onder andere Bathurst en Sakitto zijn afgewezen, toen plots Aston Martin zelf met een aanbieding kwam om het hele circus op hun kosten te verplaatsen richting het Verenigd Koninkrijk. Daarom wordt de derde officiële race in dit kampioenschap nu gereden op Oulton Park Island.

    De nieuwe kalender staat nu in de eerste post.
     
    Rossi46 en Beltoni vinden dit leuk.
  4. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Ik probeer rond 20:00 online te zijn. Racerblade zal ook rond die tijd op Xbox Live te vinden zijn.
     
  5. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Ik zal eens kijken of ik vanavond een beetje via offline mode kan rijden.. meeste games kan offline niet eens gestart worden.. anders ben ik morgen of vrijdag avond hopelijk weer van de party

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  6. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Mooi na after dinner-dutje op de bank.
    De laatste week val ik na het avondeten op de bank in slaap en wordt pas om 22.00 uur wakker. Wat een ramp.
    Probeer vanavond niet te lang door te slapen en op tijd te zijn.
     
  7. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
  8. Yoekatak

    Yoekatak New Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    2
    Hallo Racerblade ik heb het gevonden maar alles wel wat onduidelijk hoe het hier werkt ( het is geen 360racing)
     
  9. Yoekatak

    Yoekatak New Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    2
    Hallo race vrenden ik ben hier op uitnodiging van Racerblade, zelf vind ik het nog wat onduidelijk hoe het hier werkt en wat wel of niet mag. Kun je je eigen autos afstellen of standaard tuning etc etc. Lijkt me leuk eens mee te toeren en om te zien of het me ligt ( ben niet de snelste )

    Is er vanavond trainen en Racerblade kan ik dan via jou joinen
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2015
    Rossi46 en Racerblade01 vinden dit leuk.
  10. Crookk

    Crookk Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    189
    Tuurlijk gezellig toch
    Hoi! Leuk dat je meedoet!
    In deze competitie rijden we allemaal met de standaard-afstelling van de auto, iedereen gelijk. We doen twee races op hetzelfde circuit op een avond, en alleen bij de eerste doen we van te voren een kwalificatie. Bij de tweede heat starten we in omgekeerde volgorde, zodat degene die in de eerste race laatste is geworden nu vooraan mag beginnen.
    Je kan de eerste post in dit topic nog eens doorlezen, daar staan alle spelregels wel in uitgelegd. En vanavond in de party kunnen we het natuurlijk ook nog wat beter uitleggen. Groetjes!
     
  11. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    #34 aston Martin (groene kings) svp :p

    7 man in de lobby inmiddels :)
     
  12. FuzzySkittle

    FuzzySkittle Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    37
    Ik had al aan mijn vriendin beloofd niet te racen vanavond,.................... 6 maanden zwanger dus kan geen onverwachte bewegingen maken:lol:
     
    Rossi46 en asjemenou75 vinden dit leuk.
  13. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Nou, volgens mij beviel de nieuwe opzet wel vanavond! Er zaten erg mooie langdurige gevechten tussen :)

    Het reverse starten was wel een drama. Grappig dat dat door de ervaren boys eigenlijk al verwacht werd. Is blijkbaar toch lastiger te implementeren dan je op voorhand neigt te denken. Daar moeten we nog even goed naar kijken. Wellicht dan toch single file? Dat maakt het al wat minder zenuwachtig.
     
  14. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Zo....dat was ff leuk om te oefenen.
    In ieder geval gerust gesteld dat de basissnelheid er in ieder geval nog wel is met de Aston Gt4.
    Ik moet alleen wel veel harder werken met een default set up.
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2015
  15. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Het komt er eigenlijk op neer dat de reversed grid de onvoorspelbare factor wordt in de einduitsag van de 2e race en de langzamere deelnemers gebruikt worden om de inhaalskills van de snellere rijders te testen
    Alleen door een (evt bewust taktisch)slecht resultaat in de 1e race van een snellere rijder zal deze rijder voordeel hebben met de reversed grid.
    Maar onder normale omstandigheden zal ongeveer top 4 iets anders zijn ten koste van meer race-/inhaalincidenten/racereports/irritatie en van de baan geduwde deelnemers.
    Vind ik zelf reversed grid niet erg omdat ik dat door mijn slechte starts al gewend ben.
     
  16. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik heb me gisteren uitstekend vermaakt, met heel veel heel gave gevechten! Heb best veel herhalingen opgeslagen en ik heb gewoon zin om ze terug te kijken, wat ik niet vaak heb.

    Dit fragmentje had ik al kunnen opslaan. Rossi die mij vol in z'n zijkant krijgt op Brno :) Kon helaas geen kant :)

    http://xboxclips.com/AZT B Tender/e2c99cc4-49d5-4c3c-97dd-d3d15869b916
     
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  17. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Je ziet in het racen ook wel eens dat de reverse grid wordt beperkt tot een bepaalde groep, bijvoorbeeld alleen de top 10. Misschien is dat een goede oplossing, dat wij de reverse grid alleen toepassen op de top 6-8. Dat is ook voor mensen die daar achter starten een voordeel aangezien. Als er veel wordt ingehaald dan ligt het racetempo lager en kunnen ze beter bijblijven of misschien zelfs voorin een plekje bemachtigen.
     
  18. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Reverse-grid-races vind ik persoonlijk vaak de leukste races.
     
  19. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Dat was zo'n stomme actie van me. Zo'n vergevingsgezinde auto en dan nòg spinnen bij het aanremmen... :F:

    Ja, tsja, hmmm.... Voor alles valt wat te zeggen.

    Het idee van de reversed grid is dat er wat meer interactie in het veld ontstaat. En dat de mindere goden simpelweg meer kans krijgen. Ik vind de deelnemers die structureel in het middenveld tot de achterhoede rijden namelijk even veel toevoegen aan een competitie als de toppers. Daarom vind ik het belangrijk dat iedereen er de lol en uitdaging uit blijft halen. In de M3 cup begon je op een gegeven moment een stramien te zien. Het waren altijd dezelfde personen op dezelfde plekken. Waarbij het met ruime voorsprong winnen wellicht saai was, maar wel voldoening gaf. In het middenveld waren de gevechten, dat is altijd leuk. Maar achterin waren de gaten wat groter, waarbij ik mij goed voor kan stellen dat de grap er op een gegeven moment wel vanaf is. Dat is zonde en doet geen recht aan hun inzet (bijvoorbeeld bij Pim, die er altijd bij was!)

    Daarom dus de reversed grid én punten voor bijna iedereen (behalve plekje 16 :D). Ben je snel, prima, succes ermee. Dat mag je laten zien door het hele veld, zonder incidenten, door te ploegen. Want snelle tijden neerzetten is één ding, goed racen is weer wat anders.

    Al moet ik wel zeggen dat dit principe valt of staat bij controle over de auto en discipline van de rijders. Gisteren liep dat niet altijd goed, mede doordat er een aantal echte nieuwkomers tussen zaten. Dat terwijl dat tijdens de M3 cup eigenlijk heel erg goed ging. Op basis van die ervaring denk ik nog steeds dat een reversed grid toepasbaar moet kunnen zijn.
     
  20. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Is de puntenverdeling voor de behaalde plaatsen hetzelfde als heat 1 of wordt de reversed grid handicap meegerekend met een aangepaste puntentelling om het voordeeel van pole te compenseren.
    Want anders zou je taktisch in heat 1 op plek 6 of 8 finishen als tijdens de race duidelijk wordt dat je niet top 4 eindigd. Om in heat 2 op pole te kunnen starten.
    Of krijg je bijvoorbeeld extra punten per verbetering van finishplek ten opzichte van de startplek.
    Bijvoorbeeld reversed grid: startplek 6 en finishplek 4 krijg je bijvoorbeel nog 2 punten extra bovenop de punten voor plek 4.
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2015

Deel Deze Pagina