1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] XBW Clio Cup [AM] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 16 okt 2012.

  1. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Kwali = 1 lap
    Heat 1 = 2 laps
    Heat 2 = 3 laps

    Pit stop is ten alle tijden toegestaan.
     
  2. VanDen

    VanDen Denvan

    Berichten:
    1.970
    Leuk Bevonden:
    28
    Flavour probeerde je mijn lijnen te volgen? :+

    [​IMG]
     
  3. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
    Was een goed avondje gisteren:thumbs: Heb enorm genoten van de kwalificatie\o/ Voelt wel lekker om de pole te pakken op 2 duizendste8) (sorry Tender)

    Heat 1 ging wel goed. Geen fouten gemaakt. Heat 2 helaas wel een foutje. Daardoor kon ik het gevecht niet meer aangaan met Tender. Auto had wat moeite met de bultjes omhoog.
     
  4. Alexij

    Alexij Alexij NL

    Berichten:
    93
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Forza Motorsport 4 - XBW Clio Cup

    Nou heren het was weer een leuke sessie... ondanks dat de Neurenbergring niet mijn circuit is ging het wel aardig.
    Eerste race lag ik laatste tot tender hem volgens mij op zijn dak gooide en ik op het rechte eind generationq kon inhalen...
    Maar jammer is dan wel dat ze allebei schade hadden...
    Tweede race: ik kom nooit zo lekker weg bij de start en bij de eerste bocht kwam asjemenou wat vroeg naar binnen en schampte met zijn achterkant mijn voor bumper en ging hij dwars wat resulteerde in de herstart. Daarna rustig mijn race gereden eenzaam en alleen achteraan :D alhoewel ik iemand heb ingehaald want ik eindigde als 7de zat een beetje te wachten tot tender zijn truukje zou herhalen maar helaas... :eek::confused:

    Volgende week ben ik er niet bij, heb dan middagdienst.

    verstuurd met telekinese
    Greetz
    Alexander
     
  5. generationq87

    generationq87 Active Member

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    11
    Denk dat ik toch maar is zelf ga schakelen!
    Bij de start leek et wel alsof ik stil stond, zo snel haalde jullie mij in.
    Op Tsukuba kon ik weer behoorlijk bij blijven toen ik zelf ging schakelen!

    Heat 1 en 2 over de kop gegaan, dus echt een mooie race in de 'groene hel' was het niet.
     
  6. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
    Als je met clutch gaat schakelen is het makkelijker om je controller layout 1 te wijzigen. Als je de knop LB (koppeling) omwisselt met de handrem (A ) gaat het schakelen zeer makkelijk en went het snel! De koppeling kun je dan tegelijk in drukken met het schakelen (knop B en X) en je kan je gas ingedrukt houden:thumbs: Succes
     
  7. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Jep, Dat is echt zeker aan te raden. En je het zo aangeleerd wanneer je het koppelen op A zet.
     
  8. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Tja, 2e heat werd ik aangetikt door iemand die wel heel veel haast had om zijn 1e heat goed te maken :cool:...., daarna was ik passagier en ging ik dwars.....no hard feelings overigens.

    Leuke avond gehad!

    Greetz
     
    Laatst bewerkt: 31 jan 2013
  9. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Het was bijna goed gegaan:) (lees: het was ontzettend krap daar en ik had beter rustig iets rustiger aan kunnen doen :b: )
     
  10. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Daar zat ik al met 2 handen in de lucht te juichen....., ik dacht dat zijn alvast 2 plekken.....
     
  11. Alexij

    Alexij Alexij NL

    Berichten:
    93
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Forza Motorsport 4 - XBW Clio Cup

    Ah dat had ik dan weer niet mee gekregen zag je ineens naar binnen komen en toen raakte wij elkaar en ging je dwars voor mij de weg af en kwam achter mij dwars de weg weer op... :eek: en zag een hoop rook en metaal rond vliegen :D leek mij de herstart wel waard...:rolleyes:

    verstuurd met telekinese
    Greetz
    Alexander
     
  12. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Dagdag,

    Tijdens de Norschleiferace was het stil van mijn kant, maar deze week krijgen jullie weer een illustrerende video voor de aanstaande race!

    Tsukuba (niet Tsubuka) staat op het programma; een van mijn persoonlijk favorieten en een vooral in Japan goed bekend staande track voor races en timeattacks! Een combinatie van zowel technische haarspeldbochten als heel snelle bochten maakt dat alleen evenwichtig opgebouwde auto's, met voldoende aandacht voor handling én vermogen, écht hard gaan op deze baan.

    [​IMG]
    [yt]lBqNKZ2hHUY[/yt]

    Voor nu laat ik het even bij het videootje (ronde: 1:1.730), later in de week als ik misschien wat meer inspiratie heb, zal ik proberen ook nog wat tips te geven! De ronde is zeker niet perfect (zo gaat bocht 1 een beetje mis, die neem ik wat beter in de uitloopronde (ook gefilmd), maar wel goed denk ik.

    De haarspeldbochten brengen wel met zich mee dat er veel afgeremd en geacceleerd moet worden, waardoor mensen met automatische koppeling hier (vanwege de vele versnellingswisselingen) relatief veel nadeel hiervan ondervinden t.o.v. de sneller schakelende manuele koppelaars.
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2013
  13. generationq87

    generationq87 Active Member

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    11

    Ik heb wat testrondes gereden met zelf schakelen:
    Paar vragen/opmerkingen:
    Bocht 1, 5 en 10 neem ik in zijn 3, heb het idee dat ik dan snelheid hou.
    Bocht 7 weet ik niet zo goed, terugschakelen naar 3 of in ze 4 blijven....
    Rij rondes van 01,03,592
     
  14. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Waarschijnlijk ben ik er dit keer wel weer bij. Ik heb deze week geen stage, alleen verslagen inleveren dus als ik dat af is heb ik tijd om mee te racen.
     
  15. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
    Ik zie dat je alle bochten in de 2e versnelling neemt (op de 7e en laatste bocht na). Ik neem deze in de 3e versnelling. Zal het vanavond eens proberen de bochten te nemen in de 2e versnelling. Ik rijd nu een 1;01,8xx. Gaat weer close racing worden:thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2013
  16. generationq87

    generationq87 Active Member

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    11
    En bocht 7 in 3e of 4e versnelling?
     
  17. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
    In de 4e versnelling.

    Nog een kort vraagje. Hoe dient de pit genomen te worden? Op het laatste moment erin duiken of vanaf het begin van de laatste bocht langs de vangrail rijden?
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2013
  18. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Heb ze net ook eens in de 3e versnelling geprobeerd en dat gaat eigenlijk minstens net zo goed:) 2e versnelling voelde destijds eigenljik gewoon 'natuurlijk' aan, maar is misschien inderdaad wat aan de lage kant.

    Bocht 7 inderdaad in de 4e versnelling.
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2013
  19. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
    Gisteren nog even geoefend met het nemen van de bochten in de 2e versnelling. Dit voelde niet lekker aan en ik was er langzamer mee. 3e versnelling lijkt me het beste.
     
  20. Alexij

    Alexij Alexij NL

    Berichten:
    93
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Forza Motorsport 4 - XBW Clio Cup

    Ik ben er morgen niet bij, moet werken. Volgende week weer...

    verstuurd met telekinese
    Greetz
    Alexander
     

Deel Deze Pagina