1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] XBW Summer Showdown Event [AM] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 22 mei 2012.

  1. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    je kunt lobby's btw aanpassen van een vermogen TOT 447 kw. dus het komt niet heel precies met de 440kw's voor het driften..
     
  2. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    klopt, daar kamen we gister in de lobby ook achter. van mij mag er ook met 447 gereden worden dan. Veel maakt het niet uit. :) Als ik eindelijk weer wat tijd heb zal ik het aanpassen plus de scores!
     
  3. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    feature your club on forza4 forum, unicorn kans.

    Wie heeft genoeg literaire schrijvers skilz om een goed verhaal over XBWf-club naar "Johnnywanna" van Turn10 te sturen op het forum.
    Kans op een UNICORN voor ieder clublid.
    Wel in de Engelse taal:.
    Zie url: feature your carclub in rear view mirror op FM4 site.
    http://forums.forzamotorsport.net/forums/thread/5514655.aspx

    Cheers:b:
     
  4. $uperman.nl

    $uperman.nl Active Member

    Berichten:
    1.516
    Leuk Bevonden:
    0
    De baan was daar ook zo smal

    }:]
     
  5. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ik kijk het meeste uit naar de Divimus goud van oud cupraces.
    Dat wordt lachen(of huilen).
    volgens mijn rooster kan ik alle twee de events meedoen.:thumbs:\
    Mijn paintjob voor de BMW X6 M is bijna af.
     
  6. $uperman.nl

    $uperman.nl Active Member

    Berichten:
    1.516
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat word leuk!

    Mijn Range Rover is af, maar misschien dat ik nog wat andere wagens probeer.
     
  7. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Wat zijn jullie drift instellingen voor het Fanatec stuur..

    Mijne:
    Sen:540
    FF: 50
    SHO: 50
    DRI: 004
    ABS: 80
    Lin: 020
    DEA: 0
    SPR: -3
    DPR: 1
     
  8. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Hey KIMI herinner jij je deze nog, design was volgens mij gebaseerd op thema van jouw bromfietsvalhelm. LOL
    [​IMG]
     
  9. Bergje

    Bergje Active Member

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn die settings universeel ?? ik bedoel reageren ze hetzelfde op zowel de csr en de csr elite ??

    Ik ben nog op zoek naar de gewone settings voor mijn csr elite, flink aan et experimenteren geslagen afgelopen weekend
     
  10. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Bracht destijds 52 miljoen op :p.. ik herken hem zeker.
     
  11. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Heeft iemand toevallig een foto/stand van de kwalificatie van vorige week?
     
  12. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    QUOTE=Flavourlicious;4663400]Heeft iemand toevallig een foto/stand van de kwalificatie van vorige week?[/QUOTE]


    Volgens mij uit mijn hoofd.....

    Blauwhok
    Loyal
    Bergje
    Flavour
    Asjemenou
    Lirky
    Denvan
    Divimus
    Bigga
     
  13. $uperman.nl

    $uperman.nl Active Member

    Berichten:
    1.516
    Leuk Bevonden:
    0

    Volgens mij uit mijn hoofd.....

    Blauwhok
    Loyal
    Bergje
    Flavour
    Asjemenou
    Lirky
    Denvan
    Divimus
    Bigga[/QUOTE]

    Dat klopt niet, in de kwalificatie zijn Flavour en ik laatste en één-na-laatste geworden.
     
  14. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Nee klopt niet omdat ik pas later joinde en maar 2 races heb meegereden.
     
  15. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Dat was erg raar vlak voor botsing met Bergje voelde alles stroperig aan en werkte remmen niet meer goed. Daarna een warp van 100 meter terug.
    Ik denk dat ik die afstand bij de finish heb teruggekregen van de tijdwaarneming, vandaar mogelijk mijn finish nog voor Denvan.

    Ik zag dat Asjemenou volgens mij ook ineen keer erg raar flink doorschoot bij aanremmen. De hele race voelde het niet lekker aan.
     
  16. $uperman.nl

    $uperman.nl Active Member

    Berichten:
    1.516
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Loyall: Volgens mij zit je in het verkeerde topic ;)
     
  17. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    De kwalificatie heb ik gewonnen. Dus het lijstje klopt helaas inderdaad niet.

    Dus kwalificatie=

    1: Flavourlicious
    2
    3
    4
    5
    6
    7

    laatste werd ik in de eerste heat.
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2012
  18. $uperman.nl

    $uperman.nl Active Member

    Berichten:
    1.516
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh, dan zat ik ook verkeerd. 8)

    Ah, was in de war met de race waarin wij elkaar meermaals tegenkwamen :p
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2012
  19. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    ja die eerste baan was gelijk een zwart wit contrast qua snelheid. Ik lekker vol hard de muur in!
     
  20. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Bij deze presenteer ik met trots mijn twee vanaf de grond toe af opgebouwde driftauto's welke ik in ga zetten tijdens de driftkikker-challenge van het Summer Showdown Event. Beide zullen uitkomen voor het Rutger Plegt ReDesign team onder startnummer #99

    1997 BMW E36 M3
    De M3 is ontdaan van alle overbodige interieurdelen en heeft plaats gemaakt voor een gelaste Sparco kooi welke voldoet aan alle eisen die opgesteld zijn door de FIA. Het drooggewicht is door deze ingrijpende aanpassingen teruggebracht naar 1208kg.

    Het onderstel is compleet vervangen door een Ohlins-suspensions setup welke volledig instelbaar is. Hiernaast is ook het standaard differentieel vervangen door een 75% 2-wegs sperdifferentieel van Quaife. Om het af te maken zijn de standaard velgen vervangen voor 19" BBS RE velgen met vooraan bandenmaat 225/30 R19 en achter 265/30 R19 van het merk Toyo Tires.

    De M3 zal uitkomen in de 440kw klasse, een klasse waarin het maximaal vermogen ligt op 440kw / 600pk. Om het vermogen up-spec te krijgen is de 6 cilinder voorzien van een enekel Garett Turbodruk-lader welke draait op een constante druk van 1.06 bar.

    Naast de turbo is er een aangepast olie en koeling systeem ingebouwd om het systeem koel te houden en is de inhoud opgeboord naar 3,6 liter. Door het plaatsen van scherpere nokkenassen en een andere uitlaat is het vermogen op een stabiele 438kw (595pk) uitgekomen.

    Dit vermogen wordt via een aangepaste race-versnellingsbak van ZF naar de achterwielen gestuurd en beheerst door een meervoudige platen koppeling uit de schappen van BMW Motorsport.

    Een paar cijfers:
    Vermogen: 438kw / 595 pk
    Turbodruk: 1,06bar
    Koppel: 577,0 Nm
    Motorinhoud:3.6 liter
    Gewicht: 1208kg
    Gewichtsverdeling: 50 / 50

    Foto's

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    1995 Audi RS2 Avant
    Als 2e auto van het RP ReDesign team is gekozen voor een unieke verschijning binnen de drift-wereld. Waar de meeste auto's 4 of 6 cilinders in het vooronder hebben is de RS2 voorzien van een door Porsche opgebouwde 5-cilinder met turbolader van Garreth.

    Om de auto driftwaardig te maken is er het interieur leeg gemaakt en een rolkooi geplaatst om de auto extra stijfheid te geven en het gewicht naar beneden te krijgen. met 1221kg is de Audi zo'n 350kg lichter dan z'n productieexemplaar. Deze gewichtsreductie is ook te danken aan het verwijderen van het AWD systeem.

    Het onderstel heeft een Ohlins make-over gehad en ligt zo'n 40mm dichter bij het asfalt. Het complete onderstel is in te stellen om de auto maximaal te kunnen inzetten. De standaard 17" velgen hebben plaatsgemaakt voor 19" Gemballa Turbo Sport welke de connectie met Porsche accentueren. Vooraan meten de banden 245/30 R19 en achter bevindt zich 285mm brede exemplaren welke maximale grip onder de grootst mogelijke hoek garanderen. De banden komen uit het opgesneden wegbanden schap van Toyo Tires en hebben ondanks hun hoge slijtagesnelheid genoeg grip om de wedstrijden uit te rijden.

    Motorisch heeft de 5-cilinder een complete make-over gehad om maximaal te kunnen presteren in het 600pk-klassement. Doormiddel van een Garett Raceturbo en de grootst mogelijke intercooler draait de audi op 3.0 bar turbodruk bij maximale inspanning. De hete gassen verlaten via een handgemaakte RVS uitlaat de auto. Door een extra oliekoeler blijft het interne werk van de Audi op een gezonde 90 graden en kan de RS2 maximaal presteren onder alle omstandigheden. De 2.2 liter 5 cilinder is opgeboord naar 2,6 en een grotere boring waarmee in de lagere toerentallen een hoger koppel behaald wordt.

    Een paar cijfers:
    Vermogen: 440kw / 600 pk
    Turbodruk: 3.0bar
    Koppel: 693,0 Nm
    Motorinhoud:2.6 liter
    Gewicht: 1221kg
    Gewichtsverdeling: 53 / 47

    [​IMG]
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina