Firefox [Algemeen vragentopic]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door IWFH '2006', 26 jun 2006.

1. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kon nog geen thread vinden met de zoekfunctie die alleen over Firerox ging, wel allemaal losse threads met vragen etc.

Dus ik dacht misschien handig om een algemeen vragentopic over Firefox te maken zodat je niet allemaal kleine thread krijgt.

Maar mijn vraag/probleem.:

Ik heb dus net mijn computer opgestart en dus ook Firefox en wil naar Xboxworld.nl gaan, wat ik altijd doe via mijn bladwijzers. Maar nu zijn al mijn bladwijzers verdwenen :{, en dat is nogal vervelend omdat ik er heel veel had met handige sites enzo. Maar weet iemand misschien waar ik ze zou kunnen terugvinden?

2. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Ergens in C:\Documents and Settings\username\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles

3. IWFH '2006'

Leuk Bevonden:
    0
    Thnx, ik heb ze weer gevonden :)

4. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    hoe kan je nadat je bijvoorbeeld je computer heb geformateerd weer de bladwijzer terug importeren in firefox?

5. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Niet:+?

Is er niet toevallig een backup/exporteer functie. Of kopieer desnoods gewoon de map die Max3400 ook aangeeft en zet em op dezelfde (let op drive letter) terug. Werkt iig bij Internet Explorer. Zal niet veel anders zijn in FireFox.

6. IWFH '2006'

Leuk Bevonden:
    0
    In die map die Max3400 aangaf staan de bladwijzers als een .html bestand. Die kan je dan denk ik het beste even op een usb-stick of mp3-speler zetten en daarna kan je via de importeerfunctie de bladwijzers weer importeren lijkt me.

7. Marcozzz

Marcozzz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat zou er dan zo gigantisch anders aan Firefox moeten zijn, zodat zoveel mensen dat in plaats van IE nemen?

8. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Vijf redenen om over te stappen op Firefox
    Waarom zou je overstappen op Firefox? Standaard zit Internet Explorer immers al op je PC geïnstalleerd, dus waarom zou je de moeite nemen een andere browser te installeren? Een overzicht van een aantal redenen en voordelen van Firefox:

1. De belangrijkste reden is veiligheid. Een van de meestgebruikte manieren om spyware op je PC te krijgen, is via ActiveX controls van de standaard Internet Explorer browser. Firefox staat geen automatische installatie van spyware toe. Wanneer je surft met Firefox, zal je anti-spyware software minder en minder ongewenste software vinden...

2. Popups worden standaard geblokkeerd. OK, toegegeven: met Service Pack 2 voor Windows XP krijg je ook een standaard popup-blocker, maar dat gaat niet op voor computers met andere besturingssystemen. Uiteraard is de popup-blocker van Firefox ook uit te zetten voor sites waar popups wel zijn toegestaan.

3. Firefox maakt gebruik van tabbladen. In plaats van steeds een nieuw venster (zodat je taakbalk vol staat met Internet Explorer), open je nieuwe sites in tabbladen. Zo bespaar je ruimte op je taakbalk en kun je met (Shift-) Ctrl-Tab door je geopende websites heen lopen. Je kunt overigens nog wel gewoon met nieuwe vensters werken als je wilt: nog een voordeel van Firefox is namelijk de flexibiliteit en aanpasbaarheid.

4. Firefox is gebruikersvriendelijk. De bookmarks (favorieten) en browsergeschiedenis zijn makkelijker te gebruiken (zo kun je bijvoorbeeld alle geopende tabbladen in een keer als bookmark opslaan) en je kunt bookmarks makkelijker beheren. Ook de history is makkelijk doorzoekbaar. En voor minder goede ogen: je kunt de tekst op elke pagina groter of kleiner maken. In Internet Explorer ben je afhankelijk van zogenaamde stylesheets die de tekengrootte bepalen; Firefox kan elke pagina vergroten of verkleinen.

5. En last but not least: je kunt Firefox volledig aan je wensen aanpassen. Via extra software, extensions genaamd, kun je allerlei functionaliteiten aan Firefox toevoegen. Je kunt het zo gek niet bedenken, of iemand (dankzij het Open Source principe) heeft er wel een extensie voor geschreven. Ook het uiterlijk van Firefox laat zich makkelijk aanpassen met themes. Over deze extensions en themes meer volgende week in het tweede deel van deze Firefox special.

(ik heb dit stukje niet getiept ;) dit komt van planet.nl)

9. Marcozzz

Marcozzz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm.. toch wel stukken beter dan opzich, 'k ga het denk ik meteen even downloaden! :cool:

10. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    hier is trouwens de oude draad, maar aangezien die deels verouderd is laat ik deze nog even staan. wel kun je er een hoop informatie in vinden.

11. daantjuh_15

daantjuh_15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    als je mozilla hebt geinstaleerd moet je naar extra gaan en dan naar thema's...dan moet je 'pimpzilla' kiezen.

Dat ziet er zoo vet uit

12. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Je weet tog... |:- |:-

13. IWFH '2006'

Leuk Bevonden:
    0
    Pimpzilla is trouwens idd best wel cool :)

Is er ook een sneltoets om in je bladwijzers te komen? Zodat je geen muis meer nodig hebt met internetten, ben nogal lui namelijk :9

14. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Ga eens de handleiding lezen... CTRL+B... |:- |:- |:-

15. daantjuh_15

Leuk Bevonden:
    0
    haha sjakie ( je weet tog)

16. daantjuh_15

Leuk Bevonden:
    0
    hij heeft lekker geslapen vanacht volgens mij :+

17. mars15

mars15 Guest

ik gebruik alleen nog maar firefox

18. IWFH '2006'

Leuk Bevonden:
    0
    Welke extensions zijn een beetje nuttig voor Firefox? Ik houd van gemakkelijk :)

19. NaZ

NaZ X&Y

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een klein vraagje.
    Ik heb een theme gedownload bij de hoofdsite van Firefox, namelijk Noia 2.0 (eXtreme). Ik heb dit theme gedownd omdat ik het sowieso mooier vond dan de default, maar dat terzijde..:+

Terugkomend op mijn vraag, als ik Firefox opstart dan krijg ik dit te zien.
    Zie hieronder.

Helemaal boven waar Xboxworld.nl Forums etc. staat.. vind ik vrij lelijk.
    Ik bedoel wit in het blauw.. is er een manier om dat, als het ware, weg te halen of veranderen in de stijl van de theme?

Bvd.

20. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    dat kan je net zo goed in je windows opties doen, bij beeldscherm eigenschappen/vormgeving. zet daar de kleurencombinatie op zilver en je hebt een mooie zilveren balk :)

Deel Deze Pagina