ik heb een probleem met me vader ik zit nu al een tijdje op xbl en gaat allemaal prima nu heeft me vader gelezen dat je zonder firewal heel veel virusen kan oplopen en als we de firewal aan zetten(zone-alarm)doet xbl het niet meer heeft iemand een idee wat ik kan doen want ik kan nu dus niet meer op op xbl
Hmmm, ik heb ook zo'n vader, misschien kan je hem overtuigen dat hij een firewall op z'n pc moet zetten, McAfee ofzo. Zodat de router's firewall uit kan, dat bedoel je toch?
ik was natuurlijk een beetje aan het dollen gister (niet helder). Als je een gedeelde computer hebt kan je het volgende doen. dit is de oplossing voor jouw probleem: Je gebruikt firewall-software in Windows waardoor de poorten worden geblokkeerd die nodig zijn voor Xbox Live. Een firewall is een beveiligingssysteem dat fungeert als brandscherm tussen een netwerk en de buitenwereld door het netwerkverkeer op bepaalde poorten te blokkeren. Sluit je Xbox rechtstreeks aan op je modem (zonder de router te gebruiken) als je modem Ethernet-verbindingen ondersteunt. Kijk of het probleem hierdoor wordt opgelost. Als je wel een verbinding met het netwerk kunt maken wanneer je de firewall niet gebruikt, moet je mogelijk in de configuratie van je firewall-software netwerkcommunicatie toestaan op de poorten die vereist zijn voor Xbox Live. Voor een juiste werking van Xbox Live moeten de volgende poorten zijn geopend: UDP 88 UDP 3074 TCP 3074 Raadpleeg de documentatie bij je firewall-software of neem contact op met de computerfabrikant (als de software vooraf was geïnstalleerd) voor informatie over
firewall tegen virussen ????????? firewall = tegen hackers en andere ongewenste gasten van buiten af virus scanners is tegen je raad het al virussen, voor de rest doen wat hier boven staat komt het dik in orde
bedank denk alleen niet dat ik er iets aan heb want me vader weet niet hoe ie die poorten open kan zetten(de dome ........)maar hij kan de pot op ik zet gewoon stiekem toch de firewal uit
haal dan ff de gerbuiksaanwezing ... daar staat alles in of lees de faq ... een firewall is echt de beste oplossing en ook een stuk veiliger
jah heb ik gedaan en heb wat aangepast (kon in faq van zone-alarm nixs vinden van poorten openen)maar als het goed is doet hij het nu met xbl nu maar ff af w8ten tot vanavond dan kan ik het uit proberen
Ach ja... Beetje gooien met terminologie... Een internet worm mag je gerust ook een 'virus' noemen, en een beetje fatsoenlijk geconfigureerde firewall geeft inderdaad bescherming tegen de worm die afgelopen week op het net rondwaart. Overigens zijn in mijn totaal niet bescheiden mening alle mensen met Windows 2000/XP die door de Blaster worm geraakt worden enorme oetlullen. Als je gewoon netjes windowsupdate draait (het wereldbolletje dat rechtsonder op je scherm komt) dan ben je al meer dan een maand beschermd tegen die worm (die gebruik maakt van een fout in Windows RPC - al op 14 juli door M$ bekend gemaakt en gepatcht).