Firewall

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rickx, 14 mrt 2004.

1. Rickx

Rickx ★★★★★★★★

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een Linksys router maar ik vroeg me af of het mogelijk was om in de router de firewall uit te schakelen die erbij zit.

Ik heb bijgeleverde software gekregen, maar ik kom hier niet uit.

:confused:

2. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Waarom zou je een Firewall uitschakelen? :confused:

3. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    omdat het toch alleen maar problemen veroorzaakt..

4. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Bij mij werkt het perfect.
    Een op de router en eentje op de pc. Sinds ik dit allemaal heb, nooit meer last van hackgedoe en virussen.

Voor programma's online te kunnen gaan moet je ervoor toestemming geven. Misschien dat hij dat niet wist?

5. Rickx

Rickx ★★★★★★★★

Leuk Bevonden:
    1
    Voor overnet, zeg maar iets wat officieel niet mag ;)
    M'n firewall verknalt 90% van de snelheid..

6. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    daarom zei ik ook, veroorzaakt alleen maar problemen ;) (en btw, ik denk niet dat het zo erg is met virussen en hackers, zit al 4 jaar zonder..)

7. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Je kunt poorten openzetten voor overnet, dan heb je nergens meer last van. Heb ik ook gedaan voor edonkey. Het programma op zich is niet illegaal, downloaden en delen van auteursrechtelijk beschermde bestanden wel.

Als je hem helemaal uit wil zetten is er meestal een DMZ functie, maar dan gaan alle onbekende pakketten naar 1 pc.

Kun je Linksys niet mailen of bellen? Meestal hebben ze wel goede support. Weet je gelijk hoe het precies voor jouw router moet.

8. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    |:-

Tuurlijk, het is veel leuker als iedereen in je computer kan rondneuzen!

9. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    het is gewoon hypocriet om te denken dat je elk moment gehackt kan worden, zo veel belangrijke informatie staat er niet op mijn pc. ik doe niet aan internetbankieren of al die shit, dit is alleen mijn game pc, stel je voor dat ze me savegames verwijderen..

10. Snakie

Snakie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Toch is het geen leuk idee dat iemand aan je pc zit, je documenten kan verwijderen of wie weet wat voor andere vage shit...

11. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Het gaat niet alleen om jouw pc. Ze gebruiken jouw pc ook om anderen te hacken! Je bent dus ook niet netjes bezig ten opzichte van anderen. Net als roken, je kan dan geen ruk geven om je eigen gezondheid, maar denk ook even aan die van anderen...

Iedereen zou een up to date virusscanner en een firewall moeten hebben. (En iedereen zou moeten stoppen met roken, hebben we twee problemen in 1 keer opgelost.)

12. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    wat dacht je ipv iedereen moet een firewall, iedereen moet stoppen met hacken? ;)

13. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Yeah right... En iedereen moet stoppen met stelen, zwartrijden, oplichten, frauderen, liegen, drugs gebruiken, te hard rijden en door rood fietsen... ?? ;) En die terroristen moeten ook eens ophouden met dat geklooi, zoek een baan ofzo! ;)

14. Scorpy

Scorpy XBox360 n00b

Leuk Bevonden:
    0
    Ja en iedereen moet nu de brave burger spelen ... geloven jullie nu nog steeds in sprookjes????

Maar een virusscanner lijkt me een minimale vereiste voor een PC. Zouden ze gratis moeten weg geven bij elke pc, of het zou gratis te downloaden moeten zijn op mcafee and norton .. maar ja. En windowsupdate wil ook nog wel eens wat problemen voorkomen ... (winduwsupdate? wasdat?)

Firewall ... hmm. Ik heb nog nooit een firewall gehad, en ben nog nooit gehackt. Wel virus gekregen via mail (maar ik heb een virusscanner dus geen probleem) maar dat is alles.

Maar nu heb ik een 8mb verbinding inclusief router ... dus das minder. Spelen gaat goed, maar hoe zit het met hosten? Moet je nog een poort open/forwarden?

Deel Deze Pagina