1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Die gast loopt alleen maar te heisen met alles, form is ver te zoeken. Verder traint die gast al jaaaren, dus beetje raar om die in een "beginner" discussie toe te voegen.
     
  2. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Altijd leuk die YT video's, maar een 6 daagse split tot het gaatje gaan onder de noemer "Natty" geloof ik wel even. Sowieso is het vrij gemakkelijk om resultaten in een filmpje te plakken en heel hard te roepen dat je naturel bent, om vervolgens in de WC je slin rommel op te ruimen. Een naturel persoon heeft gewoonweg meer profijt van een FB schema, door de manier waarop jouw lichaam omgaat met de hypertrofie.

    Kas, waarom wil je cutten? Als ik het mij goed herrinner heb jij geen enkele reden i.m.o. om te gaan cutten. Knal er eerst wat bij, om vervolgens met behulp van de aangezette massa makkelijker je doel te bereiken.
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Leuke discussie hier, helaas wat druk op het werk.

    Maar is dit Chris Jones?

    [​IMG]


    Niet betrekken in de discussie. Niet alleen is hij geen beginner maar ook simpelweg niet naturel, wat hij ook beweert. Ik ken die hele kerel niet, maar zo kom je er naturel nooit uit te zien.
     
  4. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ok. Naja heb geen idee wie ik wel en niet moet geloven die natty is. Maar die splits geeft ie ook aan beginners.

    Maar goed. Die PHUL van Brandon Campbell die een keer gepost was ben ik nu aan t doen en bevalt prima. En als jullie zeggen is een prima split blijf ik die voorlopig aanhouden
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Victor Mooren is wel naturel [​IMG]
     
  6. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Omdat ik vandaag die dikke baard heb geschoren en geschrokken ben van de dikke kop die ik gekregen heb 8)
     
  7. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Geen enkele reden dus :)
     
  8. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.585
    Ben ook bezig met cutten, maar denk eigenlijk dat mijn lichaam te gewend is aan weinig calorieen per dag of dat mijn lichaam eten langzaam verteerd, want ik heb die berekening van lengte/gewicht/leeftijd om uit te rekenen wat ik per dag in rust zou mogen. Dat is ongeveer 1500 kcal en daar kom ik meestal maar net aan. Zelfs als ik me voor mijn gevoel te vol eet. Dus volgens die berekening eet ik altijd onder m'n minimale onderhoud.
    Ik eet nu wel eiwitrijker en minder suikers, maar heb het gevoel dat het resultaat uitblijft.
     
  9. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Dan moet je krachttraining gaan doen. Daar gaat je metabolisme wel van omhoog.
     
  10. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Aha, kijk! Tof, eindelijk iemand hier die ongeveer op hetzelfde niveau zit. ;)

    Ik heb exact hetzelfde. De deadlifts en squats gaan easy, de MP is érg zwaar, de BP boek ik weinig vooruitgang mee en BBR deed ik afgelopen week voor het eerst dus die ga ik rustig aan doen. Er zijn wel twee soorten die ik veel mensen doen: met het bovenlichaam parallel aan de grond en 'bent over' (45 graden t.o.v. je benen). Ik deed afgelopen week meer parallel had ik door, dus moet even oefenen op de juiste form.
     
  11. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Met 'meer parallel' bedoel je denk ik de Pendlay Row. Die kun je even googlen/Youtuben als je form wilt checken.
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Meer voorovergebogen is pendlay. Ik vind zelf in een hoek fijner trainen, ik heb het idee zo meer spanning te kunnen creëren.

    MP is ook logisch dat je minder snel gaat. Er zit nog veel meer rek in de squat en deadlift. Ter vergelijking: mijn 1rm op MP is 90kg en dan ben ik flink sterk in mijn schouders. Mijn 1rm met deadlift is rond de 200kg. Iaw om richting mijn stats (en later natuurlijk voorbij) te gaan hoeft er nog maar 50kg bij de mp (tov de 5 reps) en nog 130 kg bij de deadlift (tov de 5reps). Het is dus niet zo raar dat dat minder snel gaat. Het houdt voor je progressie in dat je bij MP veel kleinere stapjes moet gaan maken. Stapjes van bijvoorbeeld 1kg. Bij Squat en of Deadlift kan je al snel een stap van 5kg maken. Maar ook daar kan het prima minder. Je wilt vnl vooruit blijven gaan en het stallen zo lang mogelijk stallen :+

    Even patsen met mijn aankoop:

    [​IMG]

    kan niet wachten om ze te proberen!
     
  13. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Die schoentjes zie ik ook érg veel bij ons in de sporthal.

    Over gewichten:
    Ik hou netjes de stappen aan i.d.d. namelijk 2.5kg bij MP/BP/BBR/squats en 5kg op het begin bij DL. Alleen wordt dat bij MP véél te zwaar inderdaad. Die kleine ijzeren gewichten die we hebben hangen van 0.5kg passen alleen niet om de barbell volgens mij.

    Over BBR:
    Maar als je hem parallel aan de grond doet, doe je meer de 'row' zoals hij hoort te zijn toch? Ik denk bijvoorbeeld aan de seated row, maar ook gewoon roeien zelf. Dat gaat loodrecht op de core. Als je schuin staat, doe je eigenlijk andere spiergroepen trainen toch?
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Zeker weten deze? Want als je die erg veel ziet op de sportschool ben ik heel benieuwd waar jij traint. Ik vind het altijd al heel wat als ik überhaupt iemand op squatschoenen zie, laat staan deze. Veel powerlifters bij jullie?

    Eigenlijk zou elke sportschool microplates moeten hebben. Ik overweeg ze zelf aan te schaffen, maar zit dan steeds met dat gesleep van die dingen.
     
  15. GillesD12

    GillesD12 Active Member

    Berichten:
    818
    Leuk Bevonden:
    50
    Ik zag laatst wat gasten de BBR doen op de BP bench, dus stang lichtjes laten bouncen als het ware. Is dat aan/af te raden?
    Heb het één keer geprobeerd en voelde wel lekker.
     
  16. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.436
    Leuk Bevonden:
    17.528
    De gemiddelde sportschool heeft maar 1 squat rack. Dat is toch eig diep triest.
     
  17. GillesD12

    GillesD12 Active Member

    Berichten:
    818
    Leuk Bevonden:
    50
    Mijn vorige sportschool had er geen, dat was pas leuk squatten :p
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Waarom zou je dat doen? Je skipt dan een deel van de beweging.

    Wij hadden er ook maar 1. Sinds kort en na veel zeuren hebben we er 4. Wel helaas maar 1 goede, maar goed, het is al een hele verbetering.
     
  19. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Exact degene die jij laat zien inderdaad. Die krengen kosten aardig wat geld. Er zitten inderdaad veel lifters bij ons, er is sowieso één groepje van 10 à 15 man die altijd in de sportschool te vinden is. Maar het zijn er veel meer. De squat racks zijn ook eigenlijk altijd wel vol, dus het is altijd even jagen op m'n plekje. Ik sport overigens bij de sporthal van mijn faculteit (UM Sport). We hebben daar 2 echt goede squat racks (met pull-up stang erboven etc) en 3 simpele squat racks.

    Wat vond je van m'n opmerking/vraag over BBR/pendlay rows? Ik waardeer je mening altijd, dus vandaar de vragen. :)
     
  20. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Waar ik train was er mijn eerste half jaar geen squatrack. En meeste squatten nog steeds in de smith

    Nike romaleos of die jij hebt @Kevf gebruiken powerlifters veel toch? Ik squat helaas nog niet zo hoog om daar speciale schoenen voor te kopen. Ben benieuwd naar je bevindingen als ze er zijn
     
    Laatst bewerkt: 30 sep 2014
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina