1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Je kan toch nooit op 300carbs komen als ik al op 150gr protein zit ;P

    Dan ga je dik over de 2200 heen.
     
  2. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    1200kcal van carbs.
    600kcal van proteïne. Hoezo kan dat niet?

    Weet ik veel hoe je je kcals hebt opgebouwd.
     
  3. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Ja maar dan zou je 0gr vet op een dag binnen moeten krijgen. 600kcal/150gr is protein inderdaad. 880kcal/220gr is carbs en 630kcal/70gr is vetten. Ik reken met Myfitnesspal, die telt iets minder kcal per gram. Meestal ga je er vanuit dat er 4kcal in carbs en protein zitten en 9kcal in vetten. Maar volgens mij zit Fitnesspal ongeveer op 3,5kcal en 8kcal..
     
  4. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Morgen beginnen met dat lineaire programma van Candito. Ik hoop op die manier wat meer resultaat te behalen dan met mijn bro split push/pull/legs en eens wat anders proberen kan natuurlijk ook geen kwaad. :)
     
    Kevf vindt dit leuk.
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ben benieuwd wat je er uit haalt. Ga je voor Strength/Control?
     
  6. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Dussuuh gezien alle commotie rond BF, welke whey raden jullie aan?
     
  7. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Yep. Ik ben zelf ook erg benieuwd, ik hoop met dit schema in ieder geval een lange tijd voor uit te kunnen. Ik train al een tijd, maar altijd met hoge intensiteit en lange trainingen (heb op dat moment pas het gevoel dat ik wat gedaan heb) waardoor ik wel vooruit ga, maar meestal na 2 maanden een lange tijd rust nodig heb en daarna weer opnieuw kan beginnen. Het zal dus ook wel even wennen worden dat er relatief weinig oefeningen per spiergroep zijn. Ik ben in ieder geval wel al op de hoogte van de oefeningen zelf, voeding en de rest eromheen, dus hoef me daar niet op te concentreren.

    Ik had jouw reacties over Candito al gelezen, heb je zelf ook zijn programma gedaan of niet? Ik vind het namelijk onduidelijk of hij met 3x6 ook bedoelt dat je drie keer hetzelfde gewicht pakt of verschillende gewichten?
     
  8. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.436
    Leuk Bevonden:
    17.528
    Nukem, waarom train jij? Doet Neymar ook niet. De skinny bitch.
     
  9. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
  10. Manialmadcowie

    Manialmadcowie Active Member

    Berichten:
    838
    Leuk Bevonden:
    14
    Reckuuza, Zeepsop, Matrix en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Jij bent duidelijk geen vaste lezer van de Speld :+

    @Nukem 007 : de bijbehorende tekst ook goed gelezen? Je werkt je sets met hetzelfde gewicht. Voor je main lifts verhoog je elke week het gewicht met een klein percentage (1kg tot max 2.5kg geloof ik). Het idee is dat je dit zo lang mogelijk vol houdt. Wanneer je een training (of beter: twee trainingen achter elkaar) een set niet haalt doe je een reset en alleen voor die oefening. Je accessory vervang je elke vier weken en kennen een wat andere progressie (weet ik even niet uit mijn hoofd). Je optionals kan je elke training wisselen. Basis blijft altijd de main lifts.
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2014
  12. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Shit. Die Adidas Powerlifts 2 waren niks he. Waren namelijk 65$ hier
     
  13. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Ja ik heb alle tekst gelezen, maar kwam nergens tegen hoe het nou precies zit met verhogen van het gewicht tijdens de training. Na 2 sets bij de 3e set het gewicht verhogen omdat je het gevoel hebt dat je meer kan is dus niet de bedoeling? Ik had namelijk ook zijn video bekeken waarin hij een training van dit programma liet zien en daarin werkte hij ook met drie keer hetzelfde gewicht.
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Het is niet de bedoeling dat je altijd met maximale intensiteit traint. Dat is een vergissing die veel mensen maken met krachtsport. Het gaat er om dat je (in dit programma lineair) toewerkt naar dat moment van falen over de duur van een langere periode. Wanneer je dat moment hebt bereikt zet je het gewicht terug. Je begint je trainingen op je strength dagen als volgt:

    De week er na voeg je bij die oefening pas gewicht toe en in kleine stappen. Je wilt met name progressie blijven maken. Voor controldagen gelden weer wat andere dingen. Lees anders blz 4 nog even goed door :)
     
  15. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Afgelopen maand 2x door mijn rug gegaan, wat als Oefentherapeut toch wel een dikke faal is :+

    Hele stomme manier van overbelasting, zucht. Voorlopig even geen squat + deadlift, de overige oefeningen van 5x5 gaan nog goed zonder reacties, dus probeer daarmee wel gewoon te blijven trainen.
     
  16. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Zo fijn dit :D


    Tip: Het is de Speld.
     
  17. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    dat ligt aan je gewicht. Wel een interessant artikel. Ik maak zo snel echter niet op of het om vetvrije massa gaat of om totaal gewicht. Welke eiwitten je binnen krijgt wordt ook geen onderscheid in gemaakt.

    Ik krijg op dit moment ongeveer 200 per dag binnen, maar dat zijn al mijn eiwitten, dus ook de eiwitten uit brood, havermout etc tel ik dan mee. Ik ben 85 kg en heb ongeveer 13% vet. Als je die formule pakt zou ik dus genoeg hebben aan: 85 = 187 lb. 187 * 0,82 = 153 gram per dag. Dat beetje extra kan ik wel mee leven.

    Mijn nieuwe knee sleeves:

    [​IMG]

    Begin volgend jaar ga ik mee doen aan een beginner powerlift meet :D
     
  19. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Hoeveel zou dat uitmaken denk je? Of je dierlijke eiwitten of plantaardige eiwitten binnenkrijgt reken ik nooit een verschil in. Denk overigens wel dat lean body mass het belangrijkste is. Vet heeft immers geen protein nodig.
     
  20. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Dan ga je kijken naar aminozuurprofielen, wat zo erg de diepte in gaat dat ik mij daar niet zo druk om zou maken. Dan zou ik eerder kijken naar het carb cyclen en hoe strak je je kan vasthouden aan een voedingsschema.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina