1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Ligt er natuurlijk helemaal aan wat je ter beschikking hebt ;)

    Mijn doel is ook niet om super buff te worden. Ik wil graag fit zijn.

    Ik doe dan vooral heel veel oefeningen met m'n eigen lichaams gewicht. Plus wat dumbells en schijven. Ik zal eerlijk toe geven, als ik bij een gym zat kon ik nu natuurlijk wel meer gewicht pakken voor squats en bench press.

    Dan had ik nu wel richting de 80kg BP kunnen doen. Terwijl ik nu niet verder kom omdat ik gelimiteerd ben aan dumbells van 20kg. Maar aan de andere kant verzin ik steeds manieren om het weer net wat zwaarder te maken.

    Uiteindelijk doe ik dus veel plyometrie en calisthenics.
     
    Laatst bewerkt: 12 mei 2013
  2. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Pushups doen met bakstenen in je rugzak :cool:
     
  3. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Of je giet gewoon ff wat beton in de vorm van dumbells in je achtertuin. :+
     
  4. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Eiwitshakes zijn zonde van je geld als je daarnaast:

    - Een overvloed aan carbs binnen krijgt
    - Je maaltijden zelf niet in balans zijn
    - Je timing van je maaltijden niet in orde zijn

    maar, misschien nog wel het belangrijkste;
    - Als je in het weekend zuipt

    Onderschat de invloed van alcohol niet op je eiwitsynthese......studies tonen aan dat personen die na een training een grote hoeveelheid alcohol consumeren, deze tot 48 uur na het consumeren een sterk verlaagde eiwitsynthese hadden. M.a.w.: Drink je lekker je shakes, ga je trainen, avondje stappen; bijna al je moeite down the drain. Want: je lever is veel te druk geweest de alcohol te verwerken om daarnaast ook nog eens je dure eiwitten te verwerken. Pas na een dag of 2 zit je lever op zijn normale niveau mbt eiwitsynthese.

    Maar blijf de eiwitshakes maar drinken hoor, ik was gewoon even benieuwd. :)
     
  5. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    Een verlaagde eiwitsynthese wil niet zeggen dat bijna al je moeite down the drain is, je herstel is langer.
     
  6. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Kent iemand The Hodgetwins? Geniale gasten :D
     
  7. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Lijk ik op een alcoholist of zo 8) of had je even behoefte je kennis in deze te delen? ;p

    Overigens drink ik bijna geen alcohol (wsl nog minder dan eens per maand) en eet ik meestal 3 maaltijden per dag, tenzij ik 's ochtends slaap, dan eet ik er maar 2.


    's Ochtends:
    - kwart of magere melk + muesli + shake (die ik wil vervangen voor eiwitshake)
    (- stuks fruit)

    's Middags:
    - ei zonder eigeel
    (- shake met magere melk)

    's Avonds:
    - soep met bouillon/groente/kip (zitten natuurlijk variaties in)
    of
    - blik vis op waterbasis/groente/ei zonder eigeel

    Heel de dag door drink ik water, thee en een blikje (soms twee) met cola light (waarmee ik ook nog moet stoppen)


    Eens in de zoveel tijd sta ik mezelf wel iets lekkers toe, omdat ik van mezelf weet dat als ik mezelf niks uit m'n oude eetpatroon toesta ik op gegeven moment een vreetbui ga krijgen met alles wat ik niet mag met alle gevolgen van dien :{
     
    Laatst bewerkt: 12 mei 2013
  8. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Iets lekkers? Dat in je schema is ook hartstikke lekker :)
     
  9. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Bedoelde meer wat ongezonds, bv een latte als 'beloning'
     
  10. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Nou, "harstikke lekker" zou ik het zeker niet noemen.Wat een karig schema zeg. Ik zou dat nog geen week volhouden. Het lijkt me ook echt onnodig weinig en heel eenzijdig.
     
  11. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Het enige wat voor mij is veranderd is dat ik nu een ei neem in de middag ipv een pakje toastjes en 's avonds een stuk minder koolhydraten en niet een toetje (soms stukje vers fruit als dessert als ik bij m'n ouders eet)
    Verder alleen alle tussendoortjes waar ik me 's avonds aan overgaf geschrapt.
    Ik vind het wel goed vol te houden
     
  12. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    Volgens mij krijg je op deze wijze niet meer dan 1200 kcal binnen per dag. Lijkt me erg weinig voor een jonge dame.
     
  13. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Ik had uitgerekend dat m'n behoefte 1500 kcal per dag is in rust, dus voor een cutfase vind ik 1200 helemaal niet zo raar klinken.
     
  14. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Heb je ook berekend dat als je sport op die dag, die kcal er ook nog afgaan?
     
  15. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    In de oorlog aten ze nog meer :+
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat is je BMR, je basic metabolic rate. Dat is wat je verbrandt als je de hele dag in je bed blijft liggen. Dat is daarom nogal aan de lage kant :)

    Mbt alcohol: ik heb in deze thread ooit eens een erg interessant stuk gepost over alcohol icm bodybuilding. Mocht iemand die kunnen vinden O-)
     
  17. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Is dat na een paar biertjes al of wanneer je compleet van de kaart bent? Heb best moeite om 2 a 3 biertjes te laten staan na het trainen op een vrijdag bijvoorbeeld. :{
     
  18. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Het is maar net hoe serieus je er mee bezig wilt zijn. Alcohol is gewoon slecht voor bodybuilding. Maar als jij af en toe op vrijdagavond een paar biertjes wil drinken, dan doe je dat toch? Dat is mijn filosofie iig. Je zult er niet 100% resultaat mee bereiken, maar het is maar net hoeveel je je lifestyle wilt aanpassen aan bodybuilding. Ik drink persoonlijk bijna nooit, maar vind het af en toe wel leuk en lekker en lig er dan ook echt niet wakker van dat het slecht is voor m'n resultaten. :)
     
  19. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    True. Maar dit is 1x per maand lijkt me? Iedere week zuipen en de helft van de week niet fit genoeg zijn kom je nergens mee lijkt me.

    Ik vermoed Dusky vanwege zn sig. :+
     
  20. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Wat wil je bereiken? Wil je over een jaar met je mooiboy face onderbroeken showen in de Wehkamp dan kun je beste je pilsjes laten staan.

    Anders zou ik er echt niet wakker om liggen. Paar biertjes in de week moet kunnen toch. Weet niet hoeveel je zuipt als je er de halve week niet fit door bent?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina