1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Valt allemaal wel mee smoke. Miss kot het gwwoon door dit soort reacties. De stats staan er van de "actievere" leden in dit topic. Miss niet helemaal up to date.
     
  2. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Maar wat deed je op Zaterdag en Zondag? Geen training neem ik aan? ;)

    Je insulinepiek en eiwitsynsthese zijn namelijk de eerst paar uur na de rugtraining nog niet beinvloed door de alcohol. Ik probeer aan te geven met die studie dat de trainingen na je avondje stappen beinvloed worden. Misschien de eerste keer niet goed verwoord, mea culpa, maar er zijn een dozijn figuren op elke sportschool die op Zaterdag en Zondag keihard gaan trainen omdat ze Vrijdag gezopen hebben.

    Netto zul je er waarschijnlijk niets mee opschieten als je dat doet.

    Maar goed Pine, 2,5x BW deadliften is sowieso boven het niveau van velen ;)
     
  3. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520

    Haha of omdat ze niet goed in die 3 oefeningen zijn :+


    Ben laatste tijd sowieso niet meer van het maxen met 1 herhaling, meer aan het concentreren om mn sets, en die steeds te verhogen. Negatief en statisch trainen, bevalt me beter, minder blessures, meer spierpijn (in mijn geval) en beter resultaat. Het is maar net hoe je een oefening uitvoert. 120 benchen en het gewicht laten stuiteren, of heel langzaam uitvoeren :cool:


    Moet echt maar eens een goed eet schema vinden, wil naar die 90KG, maar wel beetje rond mn 8% vet blijven. Mn "normale" eetschema al eens doorgegeven aan mn trainer, die zij dat ik destijds teveel trainde (en daardoor teveel verbrande), maar dat ik kwa eten goed zat. Maar nu ik nog maar 4/5x per week train, blijf ik nog steeds beetje hangen met mn gewicht :mad:
     
  4. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    Klopt geen training. Dus of in het weekend niet trainen of geen overmatig alcohol verbruik de dag, twee dagen, voor je training.
     
  5. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Maar heeft trainen dan helemaal geen zin? Of hoe zit dat?
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Het zijn echter wel DE oefeningen waar je goed in zou moeten zijn :)

    Ik kamp echt met een zware blessure aan beide knieeen, kan soms echt nauwelijks lopen. Klote, want ik wilde komende maand over die stats heen.

    Afgelopen twee weken:

    Benchpress: 1x130
    Schuine bench: 3x120
    Squat...: telt door mijn knieen al heel lang niet meer mee
    Deadlift: 1 x 175
    Staande mp: 1 x 75 (PR = 1 x 90)
     
  7. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Het zijn basis oefeningen, maar hoeft helemaal niet idioot zwaar. Kreeg te vaak blessures met squaten. Squat nu op herhaling ipv maxen, met weinig rust tussendoor en benen branden veel meer dan toen ik 2/3 x max deed. En daarna direct ff 4 setjes van 20 stappen lungen met gewicht met tussendoor 30 sec rust etc. 4 dagen last van m'n benen gehad daarna :thumbs:

    Maar wat is je doel? Groeien, of puur sterker worden?
     
  8. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Jep, dat is wel de manier als je toch een avondje wilt drinken


    Netto waarschijnlijk niet, omdat je de effecten van insuline op je eiwitsynthese met 30 tot 60% verminderd wordt. Laat insuline nou het meest anabole hormoon zijn die er voor zorgt dat je aminozuren richting je spiercellen gaan.

    Als dat niet gebeurd en je insulinepiek na je training dus nergens voor dient gaat je lichaam vet aanzetten.

    Nu ben ik geen wetenschapper en zijn mijn status lang niet zo indrukwekkend, maar de studie is voor mij valide genoeg om niet aan de zuip te gaan.
     
  9. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Heeft er hier iemand al wel eens geprobeerd om een chocolade whey shake in de magnatron op te warmen om een soort warme chocomel te maken?
     
  10. nickh90

    nickh90 Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    He!

    Ik zit met een klein dilemma. Ik wil vanaf volgende week 2 keer p/w gaan fitnessen (meer kan niet i.v.m. werk en andere hobby). Volgens mij kan ik dan het best gaan voor een Fullbody schema toch? Anders kan ik maar 1 keer p/w de desbetreffende spiergroepen trainen.

    Dan kom ik bij mijn vraag: Hoe kan ik deze dan het best opdelen? er staat op internet max 8-12 oefeningen, maar dan heb ik dus maar 1 oefening per spiergroep? Dan train ik dus 2x per week een spier, dat is niet genoeg toch?

    Grt Nick
     
  11. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Zou een magnetron voor niks eigenlijk aanraden.
    @UpInSmoke: dat is zo fucking waar.
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    als je 2x per week goed train icm een deftig eetschema kan je best progressie boeken. In dit geval idd voor een full body schema gaan. Google maar eens op 2 times a week full body oid. Genoeg te vinden.
     
  13. Coentjuh

    Coentjuh Active Member

    Berichten:
    2.235
    Leuk Bevonden:
    29
    Waarom splits je je spiergroepen niet in gewoon in 2 groepen? Dan pak je eerst groep 1 en de tweede dag groep 2.
     
  14. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Probeer dit:
    http://www.giantpt.com/training/technieken/high-intensity-training-hit-in-een-notendop
     
  15. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik doe momenteel dit:

    Squat
    Rowing machine (vanwege m'n rug, beter doe je barbell row of dumbbell row, als het maar een roei beweging is, of T-bar row desnoods)
    (Sumo) deadlift
    Incline dumbbell press
    Dumbbell Side Raise
    (Weighted) Dips
    Incline Dumbbell Curl

    De ene training doe ik dan 3x15-20 en de daaropvolgende 3x8-12. Ik doe het dan 3 keer per week, maar 2 keer per kan in principe ook. Volgens mij is het een redelijk compleet schema. Ik mis eigenlijk alleen iets voor achterkant schouders en misschien wat isolatie voor buik, maar anders vind ik het een te lang schema worden. Dan moet je echt splits gaan doen (dat ga ik binnenkort ook weer doen).
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Omdat FB gewoon beter is <3
     
  17. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Ik zou, zeker als je beginner bent, gewoon 5x5 doen. Ik heb daar in het begin echt veel aan gehad. Daarnaast verspil je geen tijd aan isolatieoefeningen, want in het begin kan je echt hard gaan op compounds. Zorg btw ook voor een goed eetschema!
     
  18. TeeJay

    TeeJay Active Member

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    17
    vraagje over bankdrukken.

    ik ben nu ong. 6 maanden aan het bankdrukken, en mij is op de sportschool aangeleerd om de stang ongeveer op schouderwijdte vast te pakken en te laten zakken totdat je je borst kan aanraken. nu heb ik 2 maanden geleden een kleine zeurende pijn in mijn rechterschouder, en het is de ene dag totaal niet merkbaar, maar andere dagen is het enorm pijnlijk bij bepaalde bewegingen. dit verhindert mijn progressie bij o.a. bankdrukken en sommige schouderoefeningen.

    aangezien ik het voornamelijk bij bankdrukken voel, ben ik wat research gaan doen en kwam ik erachter dat je het beste de stang kunt laten zakken totdat je ellebogen parallel zijn ten opzichte van je torso. ik ben vandaag naar de sportschool gegaan om even te testen hoe dat voelde, en ik merkte dat er een flinke ruimte ontstaat tussen mijn borst en de stang als ik maar tot parallel ga. ik ben 189 cm lang, en mijn armen zijn waarschijnlijk langer dan gemiddeld. hoe moet ik mijn bankdruk techniek hierop aanpassen? en heeft het feit dat ik zolang onder parallel ben gegaan ervoor gezorgd dat ik nu deze zeurende pijn in mijn rechterschouder voel?
     
  19. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Parallel ten opzichte van je torso gaat niet lukken ;) Ben zelf 1,94 en druk ook heel diep weg. Dat gebeurd nu eenmaal als je lang bent en lange armen hebt en niet een idioot hoge borst hebt. Druk hoe jij het fijn vindt, de 1 pakt hem heel smal, D ander breed. Is niet bij iedereen hetzelfde. En laat de stang altijd tot aan je borst komen en niet erboven ;) Anders heb je er niks aan.

    En nee blessure komt daar niet van. Eerder want je te zwaar te snel bent gegaan of ongecontroleerde bewegingen oid. Moeilijk te zeggen, maar schouder blessures hoor je veel bij bankdrukken.
     
  20. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Hoe bedoel je helemaal tot je borst gaan? Echt ertegen aan laten komen of zo diep mogelijk?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina