1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Ik heb een begin gemaakt aan Myfitnesspal. Vraagje alleen: klopt het dat je met 'exercises' geen calorieën verbrand in MFP? Ik zie namelijk als berekening staan: calorie-inname via voedsel - cardio. Ik doe ook maar twee keer per week sporten en wil graag nog 1x hardlopen of puur cardio doen. Nu doe ik 2x krachttraining + kwartier cardio.
     
  2. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Damn, wat is sporten toch heerlijk. Heb thuis twee simpele dumbells (wel wat gewichten bijgekocht) en een simpel bankje, waar ik in principe genoeg aan heb. Drie keer in de week voetbal, 2 a 3 keer in de week fitness, wat echt overal invloed op heeft. Voel mezelf sterker, zelfverzekerder, kan beter concentreren, mentaal ben ik scherper en het heeft invloed op vrouwen. Zodra ik enigszins gestresst of depri raak pak ik mijn dumbells of hardloopschoenen en voel me tien keer beter.

    Laatst ook een vriend die een beetje depri is overgehaald om te beginnen. Iemand die totaal anti-sport was, iemand die veel liever op de bank lag en na 3 jaar junioren voetbal niets meer had gedaan. Loopt momenteel 3 a 4 keer per week hard en wilt erbij gaan fitnessen.

    Alle lof voor sport.
     
  3. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik gebruik mfp alleen om bij te houden wat ik eet. Voor de rest snap ik niet veel ervan. Plus die doelen zijn bullahit. Ik heb met bmr uitgerekend op zo een 260gr carbs, 155proteine en 60gr fat in mn cut. Maar dat kan ik dus niet instellen ib mfp
     
  4. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Zo gebruik ik hem ook. Zou die 3 x sporten niet meenemen (ook al is het wel extra verbranding). Als je het makkelijk wilt houden ga je gewoon elke dag onder je onderhoud zitten.
     
  5. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Ben nu voor het eerst gaan cutten! Nadat ik in de bulk 3400 cal schoon voedsel at (onderhoud zo'n 2900) kwam ik veel vet aan. Dat kwam omdat ik daarnaast ook nog eens veel chocola at in de avond. Kut verslaving :mad:. Daar dus mee gestopt en ook gelijk maar gaan cutten. Week onderhoud gegeten en nu naar de 2400 cal. 200gr eiwit op een dag en ong 80 gr vet. De rest aanvullen met koolhydraten. Volgens mij gaat dat wel aardig. Eet ongeveer om de 2,5 uur maar merk wel dat ik een beetje suffer ben dan voorheen. Hopelijk boek ik resultaat en een wijze les om in de bulk de volgende keer niet teveel chocola te eten :). Scheelt een hoop weken cutten.
     
  6. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    Wat moet ik mij hierbij voorstellen, maak je het schoon met zeep voordat je het eet?

    IIFYM? Past die chocola wel in hoor.
     
  7. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.516
    Ik heb dit al eens gepost geloof ik, maargoed, ik doe het gewoon nog een keer:
    wat is effectiever to gain some muscle? Fitness/bodybuilding of Crossfit?
     
  8. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    Bodybuilden met een goed dieet.
     
  9. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Moet jezelf niet op straf zetten, maar je weet wel wat hij bedoelt met schoon
     
  10. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Wat de één als "schoon" in zijn schema zet zal er bij de ander nooit inkomen, dus over "schoon" eten bestaan nogal wat discussies :)

    Schaar je nu fitness onder bodybuilding Reckuuza.....?
     
  11. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik ben van plan met een vriend aan fitness te beginnen. Een paar jaar geleden heb ik een keer aan een paar lessen meegedaan en dat deed me echt goed, maar uiteindelijk heb ik er niets mee gedaan en het bleef bij die paar keer.

    Kortom....

    Ik zoek een club die gewoon goed is en waar ook mensen van onze leeftijd komen (in de 30) waar de hulp ook goed is en waar het gewoonweg niet onnodig duur is. Dus als er mensen uit Groningen komen hiero.....welke zijn aan te raden?
     
  12. Fullmetal Alchemist

    Fullmetal Alchemist Retro Freak

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Ikzelf zit sinds kort (ong. 2 weken) ook op de sportschool en het bevalt me zeer goed. En nee, spieren kweken is niet mijn top prioriteit :3

    Enige nadeel is wel dat ik meteen een abonnement moet 2 jaar moest nemen, aangezien dan de maandelijkse prijs 33 euro is. Al deed je een jaar of minder.. dan betaal je gerust rond de 50 euro per maand. Vind ik een beetje te veel :3 Maar die 2 jaar maak ik waarschijnlijk wel makkelijk vol.
     
  13. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Mijn sportschool is daar wel ideaal in. Wel een old school sportschool dus niet met high end apperatuur. Maar betaald 28,50 per maand en thats it. Per maand opzegbaar ( je betaald dan nog wel 1 maand door ). En was 25 euro inschrijf geld.

    Doe het nu 2 jaar en bevalt goed. Volg geen dieet oid puur omdat ik dat niet wil. Nu ongeveer 12 kilo aangekomen en ben blij met het resultaat =)
     
  14. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    15,95 per maand hier... Dure shit bij jullie.
     
  15. Fullmetal Alchemist

    Fullmetal Alchemist Retro Freak

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Ongelimiteerd entree, mogelijkheid om elke les te volgen, Fitness gebaseerd op een zeer goed schema en deels een private trainer? Anders voel ik me opgelicht :3 niet dat ik veel keus heb want hier in den Hoeckse waerd hebben we toch niks noppes nada.
     
  16. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Ik ga vanaf maandag weer 5 dagen in de week trainen. Heb ongeveer drie keer per week getraind afgelopen tijd en dan vooral cardio, dus ga de andere 2 dagen weer krachttraining starten.
     
  17. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Wat raden jullie aan voor twee newbies? Een paar groepslessen nemen zodat je een beetje een idee krijgt van waar je nou mee bezig bent of gewoon sowieso een personal trainer erbij hebben? Met fitness blijft het toch uitkijken wat je doet, dus waarschijnlijk geen overbodige luxe he?
     
  18. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Hangt er natuurlijk vanaf wat je doel is, maar paar dingen zijn sowieso handig (ik heb zelf een paar jaar verspild met aanklooien):

    Een goed kracht schema met nadruk op compound oefeningen. Stronglifts of 5 x 5 zijn ideaal. Aangezien jullie allebei nieuw zijn is het zeker aan te raden om een keer goed uitleg te krijgen over hoe die oefeningen moeten. In het begin kan je je beter richten op het goed uitvoeren van de oefening dan op gewicht. Voelt misschien knullig aan om met een lege stang een oefening te doen (terwijl je voor je gevoel veel meer kan), maar het is veel beter dan later terug moeten in gewicht omdat je oefeningen verkeerd doet.

    Gaan letten op je eten. Je hoeft niet meteen een perfect gebalanceerd eetschema te hanteren, maar als je een doel wilt bereiken zal eten daar een belangrijke rol in spelen. Belangrijkste is om genoeg eiwitten te eten en meer/minder (afhankelijk van je doel) kcall eten dan je behoefte.

    Maar het allerbelangrijkste is regelmaat. Voordeel is dat je met een vriend gaat trainen en je elkaar dus vaak al op sleeptouw zal nemen. Ook als je geen zin hebt/verkouden bent/het regent enz. gewoon gaan, want als je maar vaak genoeg gaat zal je vanzelf resultaten boeken. Wees niet bang om met je lichte gewichten naast een spierbundel te staan, want iedereen is begonnen waar jij begint.

    Oh en mocht je meer willen weten op www.simplesciencefitness.com staat een perfect overzicht van wat je als newbie moet weten.
     
  19. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    MI40 misschien? Met lage gewichten de vorm van oefeningen leren, niet meer proberen te liften dan je kan.
     
    Laatst bewerkt: 4 apr 2014
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Held blijft het. :lol:

     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina